Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Oktanski preklopnik ? https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=146&t=10057 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | kvcali [ 16 Maj 2010 00:37 ] |
Tema posta: | Oktanski preklopnik ? |
Da li bi se dobilo nesto na smanjenju potrosnje i boljem iskoriscenju sagorevanja ako bi oktanski preklopnik (octane coding plug) nastelovao sa pozicije 95 oktana na poziciju 98 oktana kad motor radi na PLIN jer plin ima oko105 oktana, dakle mnogo vise i od tih maks. zadatih 98 ali i to je mozda bolje nego da bude u poziciji 95 a auto se vozi na plin. Da li je to neko probao i da li nece da skodi motoru ako probam. ![]() |
Autoru: | stressman [ 16 Maj 2010 11:08 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Nemaš nikakvog utjecaja dok radi na plin jer taj preklopnik podešava parametre samo za benzin ![]() |
Autoru: | kvcali [ 16 Maj 2010 11:13 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Mislio sam da mozda ima uticaja na predpaljenje jer je automatsko i ne moze se stelovati rucno za plin ![]() |
Autoru: | Bane66 [ 16 Maj 2010 13:13 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
ne znam kako to radi kod Opelovih vozila, ali kod fordovih pomera tacku paljenja i oseti se dobitak pri radu na plinu. Probaj, neces nista zeznuti niti pokvariti ![]() |
Autoru: | kvcali [ 16 Maj 2010 13:19 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Bas to bane, i ja sam mislio da pomera predpaljenje, za 91 oktana je 0 oma utikac, za 95 je 220 oma a za 98 oktana 440 oma, samo se promeni raspored pinova na utikacu na jednom dzeku, znaci da stavim ovaj od 98 pa da probam, mozda ce da pomeri paljenje malo u nazad ako se ne varam za plin. ![]() |
Autoru: | webboy [ 16 Maj 2010 13:31 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
zar ![]() Ja mislio da samo ![]() ![]() |
Autoru: | kvcali [ 16 Maj 2010 13:37 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Ima ![]() ![]() edit: Sad gledah, siemens simtek nema tu opciju, samo bosch motronic ![]() |
Autoru: | Godza [ 16 Maj 2010 14:16 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Podesavanje prema korektnom oktanskom broju se vrsi koriscenjem utikaca sa odgovarajucim otpornikom.Promena odgovarajuce krive paljenja se vrsi okretanjem utikaca za drugi kvalitet goriva.Ukoliko zeli, korisnik kasnije moze i sam da menja oktanski kvalitet broj goriva-detalji o tome su mu dati u prirucniku uz vozilo. Otpori u utikacu imaju manji uticaj na pojedine funkcije motora, pa su manje korekcije moguce ovom promenom. Tim prebacivanjem broja oktana se dobija: 1.osnovna vrednost 2.prazan hod povisen za 100 obrtaja 3.povecano obogacenje smese pri ubrzanju 4.obogacenje smese u celom dijapazonu 5.paljenje vraceno za 5stepeni u celom dijapazonu A o svemu ovome imas vec napisano. |
Autoru: | kvcali [ 16 Maj 2010 14:21 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Gorane, aj daj neki savet po tvom rezonu, dal se dobija nesto ako se preklopnik podesi na najvisi oktanski broj a vozi se na plin. ![]() |
Autoru: | Godza [ 16 Maj 2010 14:32 ] |
Tema posta: | Re: Oktanski preklopnik ? |
Za plin ne znam i zato ne mogu da tvrdim, jedino da probas nista ne mozes da pokvaris to je sigurno ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |