Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 11 Maj 2025 23:32

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: projekat: extremni halogeni farovi
PostPoslato: 03 Dec 2009 00:48 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Citajuci ovaj novi zakon o toj nivelaciji za xenone,ukazala se prilika za izvlacenje iz fioke jednog od projekata!

Ovo bi trebalo da se svrsta u neku novu rubriku " vasi radovi" ili slicno a posto je nema ja cu je ovde iznesem!Nazalost nemam slike da sve ovo potkrepim jer se to sve desavalo jos 90-tih dok xenona na ovim prostorima nije bilo!U principu, da bi se dobilo jace osvetljenje, bila su dva resenja!Jedno je naci sto jace sijalice i odraditi instalaciju kao sto sam naveo u jednom od postova, a drugo resenje je uterivanje sijalice u belo isijavanje (tik pred tacku pregorevanja)!Opseznim ispitivanjem (citaj spaljivanjem) sijalica,zakljucio sam da su samo osramove bile u stanju da ispune moje prepravke!Ta tacka spaljivanja je kod njih dozvoljavala da se komotno ide do 20 volti a max je bio na 22!E sad,... tih 20V je moglo da se ostvari samo uz jednu malo zeznutu kombinaciju,... a to je vodeno hladjenje!Pre objasnjenja samo da kazem da su bez dodatnog hladjenja mogle da rade konstantno sa 15.5V napajanjem!U principu i to je vrlo,vrlo,vrlo velik dobitak u jacini svetla ali to nije ekstrem!Vodeno hladjenje,... hladjenje vazduhom nije se pokazalo dovoljnim a logicno je da je vodeno sledeci korak!Probni model imao je staklenu oplatu (casica za rakiju) koja je sa dihtungom bila nakacena preko same sijalice u delu gde je balon!Sa zadnje strane gde su izvodi na sijalici, tu su bile hartletovane dve bakarne cevcice koje su sluzile za dovod i odvod rashladne tecnosti.Naravno i jedna mala pumpa da voda cirkulise i mali jednostavan hladnjak za odvodjenje temp.U ovakvim uslovima, sijalica je mogla da radi na tih 20V dovoljno dugo da je meni dojadilo da cekam da rikne!Ovakav sistem nije nikad zaziveo na kolima (komplikovano mnogo),ali je zato na fordu pre nekih 2.5 godina koriscen sistem na 16,5V u periodu od samo 2 meseca,da bi zbog trivijalne stvari sve to bilo skinuto!Da bi se dobio taj napon, iziskivalo je montazu dodatnog alternatora koji je prepravljen da gura 16,5V i radi samo za farove!Na taj nacin je dobijena mogucnost da se farovi pale nezno (postepeno) da ne bi dozivele strujni udar kao hladne!Nemoze se opisati efekat na putu osvetljen na taj nacin,ali xenoni sad to mogu nadomestiti!Trivijalna stvar zbog koje je skinut ovaj sistem,... dodatni alternator unosio je velike vibracije na karoseriju (lose napravljen drzac)!
Eto!... ima svakavih :bekelji:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 1 Post ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 8 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs