Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

4x4 se gasi u pokretu
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=22643
Stranica 1 od 1

Autoru:  boxnid [ 10 Dec 2012 19:12 ]
Tema posta:  4x4 se gasi u pokretu

Evo ovako drugari, imam problem sa mojom vectrom 2.0 4x4. Nosi motor C20NE "90. god. U voznji preko 2500 obrtaja iskljucuju se sve cetri vuce (4x4)i pali se lampica za 4x4. Posto je to normalno kada je auto u mestu (nije u pokretu) smatrao sam da ne prima signal sa instrument table da je auto u pokretu. Skinem instrument tablu i narucim nov senzor i montiram ga. Proverim signal kod racunara za 4x4 (K83) i na kablu koji dolazi sa instrument table (plavo-crveni) vidim da ima stalni napon (+). Posto predpostavljam da tako ne treba, skinem tablu i zamenim je i uscupam kabal iz dzeka kod racunara za 4x4. Proverim ponovo signal, sada lepo salje signal ali kada proverim pin na racunaru za 4x4 gde preba da bude uboden taj kabal javlja se stalni napon (+). Znaci tu gde bi trebao da primi signal sa istrument table da je auto u pokretu, on daje stalni napon (+).

Dali neko ima predstavu sta je u pitanju? Dali neko ima semu samog racunara za 4x4? samo da napomenem da na reduktoru nema senzora za temperaturu.

Webboy javi se sa misljenjem ili sa nekom semom da vidim sta da radim dalje!

Autoru:  webboy [ 10 Dec 2012 19:39 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Prvo... 4x4 pogon je aktivan kada motor radi... bez obzira da li se auto kreće ili ne (isključuje se samo pri kočenju sa preko 25kmph). Znači hidraulika uključuje pogon čim startuješ motor... eventualno par sekundi kasnije dok se ne akumulira dovoljno servo ulja za pritisak.

Ta plavo crvena žica je za signal od table do 4x4 kompa. Ti si odvojio taj kabl sa 4x4 kompa... e sad, nije mi jasno gde imaš stalni plus... na strani table (kabla) ili na strani 4x4 kompa (na pinu gde dođe kabl)?

Ne mogu 100% da tvrdim, ali moguće je da i treba da bude stalni plus tu, a da se signal šalje impulsima u naponu.
Signal brzine od table do 4x4 kompa definitivno ide u el. impuslima... samo ne znam jesu li ti impulsi u vidu "ima napon-nema napon" ili "nizak napon-viši napon".

To što imaš je prva verzija 4x4 sistema.. ali koliko znam, razlika je samo u tome što ta tvoja nema senzor temperature, a kasniji modeli imaju.. sa jednom ili 2 žice.

Sve u svemu... ovo je šema El. kola za TVOJU verziju pogona (predhodno sam ti greškom poslao za noviji tip):
Slika

E sad, na šemi vidiš da postoji braon-siva žica koja ide od 4x4 kompa (pin 6) do J konektora da džeku za dijagnostiku (X13).

Pogledaj ovu temu, gde je opisano kako da uradiš dijagnostiku uz pomoć spajalice ili parčeta žice.
viewtopic.php?f=147&t=5337

Za početak, očitaj greške, pa napiši šta kaže, pa ćemo da vidimo šta dalje.

EDIT: Rezultate čitanja grešaka napiši ovde u ovoj temi, ne tamo :)

Autoru:  boxnid [ 10 Dec 2012 21:09 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Sa instrument table ide prekidajuci signal tj. prekidajuci +, nasao sam i semu za osciloskop kako varira napon. To je sada OK. Ali sada ima i napon (+) na pinu racunara gde ide taj kabal. Nemoguce da sa obe strane ima napon, samo sto je sa table u impulsima a sa racunara stalan?

Uradio sam diagnostiku i izbacio mi je 33 = "33 Solenoid valve - voltage high/transfer box overheated to 160°C on 1992 models"
Po cemu je sad on dobio ovu temperaturu ako nema senzor? ovaj "SOLENOID VALVE" jel to elektro magnet odozdo koji ukljucuje/iskljucuje 4x4 ili onaj senzor od pozadi sto meri pritisak?

Autoru:  Godza [ 10 Dec 2012 21:12 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Ja bih samo pitao, da li su sve dimenzije guma iste, ako jesu onda mozete da nastavite dalje.

Autoru:  boxnid [ 10 Dec 2012 21:55 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Buraz, sve gume iste, sve je po standardu. Prvi sam vlasnik, kupljen je 90 godine u ch cim je izasla NOVA! Vodjeno je racuna o svemu. Uvek kupovane sve cetri gume iste, redovno menjano ulje, menjana bomba, menjan je jednom i magnetni ventil, nije radio. Reglaza pri svakom montiranju novih guma. Sve u svemu odrzavano uvek i delove sam sve donosio iz ch i sve nove. Imam utisak da je samo negde izbio problem sa elektrikom. ali jos uvek ne znam gde.

Sutra mora da vidim samo dal nije onaj senzor pozadi sto meri pritisak. i on moze da iskljuci 4x4. I zaboravio sam da odgovorim na ono webboyu. Od kako je kupljen auto u mestu kada drzis gas na 2500 obrtaja i preko duze od 20 sekundi iskljucuju se sve cetri vuce i pali lampica. Ugasis auto i upalis ponovo i opet sve lepo radi. Samo sto sada meni to radi i u pokretu. To je normalno bar za ove starije verzije do 92. Isto tako se desavalo coveku koji je nedelju dana posle mene kupi istu. Pitali smo tamo u ch u garazi gde su kupljene i rekli su nam da tako treba da radi. 2500 i preko u mestu iskljucuje posle 20 sekundi a u pokretu ne. zato sam ja i sumljao na ovaj senzor na istrument tabli.

Autoru:  milanracing [ 10 Dec 2012 22:04 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Proveriti otpor namotaja ventila. Moze se desiti da je nagoreo i skratio namotaj. Sad ne znam tacnu vrednost otpora.

Autoru:  Godza [ 10 Dec 2012 22:06 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Dobro de nemoj da se srdis, samo sam pitao jesu li iste ili ne :wink:

Autoru:  boxnid [ 10 Dec 2012 22:16 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

ma ne bre burazeru, ne ljutim se uopste, nego ti nabrajam sta je sve radjeno i kako odrzavano. Nervira me to vec dva dana mi boravi u garazi raskupusan i to po ovom snegu. da se pojedes! :banghead: :ludilo2: :)

Autoru:  boxnid [ 10 Dec 2012 22:23 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Sad se nesto setih da sam negde procitao da ti Godzo imas ovaj TECH 1 za dijagnostiku!? Jel si imao ovakvih problema do sad. i kako da izmerim ovaj senzor za pritisak? koje su mu vrednosti?

Autoru:  webboy [ 11 Dec 2012 13:04 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Za početak pogledaj konektor kod ventila.... voltage high greške u glavnom ukazuju na kratak spoj ili neispravnost uređaja.

Ti nemaš senzor temperature, tako da si vozio sa nejednakim gumama u najboljoj situaciji bi ti zapekla visko spojka i lagano, ali sigurno počeli da se oštećuju prenosni sklopovi u reduktoru... sve, samo ne bi izbacio grešku na tabli :)

Konektor za el. bentil, tj. solenoid je ovo malo plastično crno sa slike:
Slika

Za početak, pokušaj da očistiš kontakte, naprskaš kontak sprej (NE WD40), pregledaš žice da se nije negde ogulila izolacija pa da pravi kratak spoj (to možeš i unimerom da ispitaš).

Ako to ne pomogne, vidi da nađeš negde drugi taj sklop.... meni se čini da imam jedan viška, ali ne znam je li ispravan ili ne. U svakom slučaju, mogu da ti pošaljem, pa vidi.

Autoru:  boxnid [ 12 Dec 2012 11:08 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

E sad ovako, greska 33 resena i izbrisana. Problem je bio u kablovima u samom dzeku kao sto je webboy rekao. Prelomljei, osteceni i ogoljeni kablovi u dolaznom dzeku. Ali sada ostaje famozni senzor koji je jos uvek prisutan. Na diagnostici za motor prijavljuje 31 "Engine speed (rpm) sensor" no signal. A na dijagnostici za menjac 24 "Vehicle speed (vss) sensor" no signal. Nemam osciloskop da proverim kakav signal salju ova dva senzora. Sta sad da se radi?

Autoru:  kvcali [ 12 Dec 2012 11:42 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

ovaj 31 za motor je ok, verovatno si radio diagnostiku sa iskljucenim motorom pa ne mozes ni da imas signal sa senzora radilice, inace je on impulsni ima, nema 12V, ovaj vss se nalazi na samoj instrument tabli, u brzinomeru, probaj sa nekom drugom tablom

Autoru:  webboy [ 12 Dec 2012 13:31 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Pod ovim "dijagnostika za menjač" verovatno misliš opet na dijagnostiku motora... ti imaš manuelni menjač, zar ne?

Nemoj da te bini ona greška 33... kaže visok napon ILI prevelika temperatura na senzoru. Taj senzor koji ti nemaš je otpornik koji smanjuje otpornost sa temperaturom.... kad je prevelika temperatura, otpornost je jako mala, a napon je visok.... zato tebi i kaže VOLTAGE HIGH!

Kod novijih sistema SA senzorom bi problem tražili na dva mesta.... kod tebe postoji samo jedno mesto (žice u problemu) što si već pronašao i rešio.... :ok:

Kao što kvcali već reče... grešku 31 ignoriši, jer si sigurno radio dijagnostiku dok motor nije radio - normalna stvar.

E sad... koja lampica ti sada izbacuje grešku? 4x4 ili ECU? ...i za jedno i za drugo greška 24 ukazuje na problem sa senzorom brzive (VSS) koji je u tabli.

Rekao si da si ga menjao... probaj da vratiš stari, možda taj novi ne odgovara. Pregledaj kako si ga povezao, možda si propustio neku žicu i/ili napravio kratak spoj.
Vadio si signalnu žicu koja ide do 4x4 kompa, pogledaj da li si je dobro vratio.

Autoru:  boxnid [ 13 Dec 2012 22:58 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Lampica za 4x4 mi je izbacila 24 kod (VSS). Ne mogu pogresno da ga povezem jer se samo ubode i navuce ona folija sa kanalima sto je na tabli, ne mogu nikako da ga preokrenem niti da drugacije ubodem. Sto se tice zice (plavo crvene) sto ide u racunar za 4x4 od senzora vracen je lepo u dzek. Jel moze neko od vas ko ima 4x4, ili ti webboy da proveris sa voltmetrom dali ti ima napon na racunaru za 4x4 na pinu sto ide signal sa table do njega kada je zica izvucena? Ili da vidi kakav signal salje sa table pa da uporedomo? Da napokon resim ovu misteriju! :krsti: :banghead:

Hvala svima na razumevanju i na saradnji u resavanju mog problema. :respekt:

Autoru:  webboy [ 13 Dec 2012 23:08 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Pa ti reče da si menjao senzor, jer si mislio da je u kvaru, zar ne?
Probaj opet da ga zameniš, možda taj što ti je sada u tabli ne radi kako treba ili je neodgovarajući.

Ja bih jako voleo da mogu da ti pomognem merenjem kod sebe.... ali, evo, slika će ti reći zašto ne mogu :ludilo:
Slika

Autoru:  boxnid [ 13 Dec 2012 23:39 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Pa sta si mu ovo uradio lepi brate? :ludilo1: Jel ovo zbog moranja ili ga onako sredjujes? Ma ok nije problem. Menjao sam ja senzor ali sam posle toga video da i iz racunara salje +, pa se plasim da nije zeznuo i nov senzor. No sutra cu probati opet sa drugom tablom ali sa starim senzorom, to jos nisam probao. Ali me plasi da ova + sto izlazi iz racunara da ne zeznem i ovaj senzor, jer ih nemam vise. Kad bi neko mogao da vidi na svojim kolima pa da mi javi da znam od cega da krenem, da ne bacam za dzabe deo po deo.

Autoru:  boxnid [ 14 Dec 2012 21:04 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

Aloo ljudi ima li ko pogon 4x4 da mi pomogne, samo da mi proveri dve stavke kod sebe.?

Autoru:  boxnid [ 18 Dec 2012 21:27 ]
Tema posta:  Re: 4x4 se gasi u pokretu

[quote="webboy"]Prvo... 4x4 pogon je aktivan kada motor radi... bez obzira da li se auto kreće ili ne (isključuje se samo pri kočenju sa preko 25kmph). Znači hidraulika uključuje pogon čim startuješ motor... eventualno par sekundi kasnije dok se ne akumulira dovoljno servo ulja za pritisak.

http://www.calibra-team.de/modules.php? ... e&artid=13
24 Geschwindigkeitssignal, Drehzahl > 2300rpm t= 15s ( *4x4 off*, Leuchte brennt)

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/