Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=13068 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | webboy [ 10 Jan 2011 21:34 ] |
Tema posta: | Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Glavni problem, ili bolje reci uzrok problema kod reduktora 4x4 pogona Calibre/Vectre A je visoka temperatura. Visoka temperatura standardno (fabricki) potice iz visko spojke zbog nacina funkcionisanja iste. Kome nije jasno kako visko spojka radi, neka pogleda odlicnu Godzinu temu iz ovog istog podforuma o sistemu pogona na sva 4 tocka. Jos jedan nestandardni izvor toplote je veliko trenje izmedju zupcanika kvacila u redukotru. Ovo je nestandardan izvor toplote jer trenje ne bi smelo da postoji izmedju zupcanika kvacila.. ali avaj, akumulatori pritiska se ne menjaju na vreme, pa kvacila vremenom ne bivaju pritisnuta koliko bi trebalo i dolazi do proklizavanja (trenja). E sad, svi delovi u kicistu reduktora plivaju u specijalnom ulju (u sustini... menjacko ulje 75W-85, ali su pametne cike iz Nemacke rekle da treba koristiti iskljucivo specijalno GM ulje za redukotre). Protok ulja ne postoji, osim protoka, odnosno komesanja ulja koji izazivaju pokretni delovi reduktora. Ne bas tako pametne cike iz nemacke su u modele posle 89' ubacile i senzor temperature ulja sa 2 zice, odnosno za 1 zicom (posle 94'). Ne bas tako pametne cike su zato sto: 1) Taj senzor je tako tupav da strada onog trenutka kada posalje signal kompu da ugasi pogon... znaci on umre nakon sto kompu javi vazne vesti.... slicno kao siroti Maraton pre par hiljada godina. 2) Taj isti senzor presudan signal salje kada detektuje 160 stepeni temperature... a tada je u glavnom vec prica zavrsena i za visko spojku i za siroti gumeni dihtung klipa. Ideja je dakle da se napravi sistem za hladnjenje tog ulja u kome sve pliva, pa samim tim i hladjenje celog reduktorskog sklopa. Reduktor sam po sebi ima 2 otvora: 1) Sraf za ispustanje ulja na dnu 2) Odusak na vrhu Treba samo da se napravi cirkulacija ulja kroz ta dva otvora, a preko hlanjaka ulja i naravno pumpe za ulje. E sad... ideje su dobrodosle, kao i odgovori na neka pitanja.... Od cega (od koje marke auta) uzeti pumpu za ulje? Pumpa za ulje treba da bude iskljucivo elektricna, dakle da ne ide na kaish kao vecina njih. Cuo sam da je servo pumpa za Fiat Punto totalno elektricna?? Vruce ulje iz reduktora... da li da prvo ide u hladnjak pa u pumpu... ili moze prvo u pumpu pa u hladnjak? Koliko su te uljne pumpe osetljive na temperaturu. Pod pretpostavkom da je hladnjak ulja neke standardne velicine i da je svom povrsinom izlozen direktnom protoku vazduha.... za koliko procenata realno on moze da umanji temperaturu ulja koje prolazi kroz njega, tj. kakave je efikasnost? |
Autoru: | bobale [ 10 Jan 2011 21:54 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Pretpostavljam da si ovo već video, a ako nisi čisto možda dobiješ neku ideju ![]() |
Autoru: | webboy [ 10 Jan 2011 22:04 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Naravno.. sajt cav16 znam napamet ![]() Jedino sto je Mr. Richard King malo tezak za lovu (citaj: preskup je). |
Autoru: | strokan [ 10 Jan 2011 22:08 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
azotno hladjenje? http://farm3.static.flickr.com/2098/231 ... d455_b.jpg Ili mozda pak vodeno? http://www.necacom.net/components/com_v ... 22c4e4.jpg |
Autoru: | bobale [ 10 Jan 2011 23:19 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Nekako mi se čini da je hlađenje ulja najjeftiniji i najtrajniji način hlađenja TBXa ![]() |
Autoru: | boolero [ 11 Jan 2011 09:55 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Webili el. servo pumpe podnose 70-80c, a mislim da je kod tebe veca temp. Tebi treba nesto ovako, a to malo kosta (mada i obicne kostaju)... http://www.weldonpumps.com/9200.htm Hladjenje ces imati od 5 do 50% ![]() |
Autoru: | webboy [ 11 Jan 2011 11:45 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Hvala Bole, Vec sam gledao Weldon pumpe... ta koja meni treba je oko $400, mada sam nasao i neke Genesis uljne pumpe za oko $180... ali za njih ne mogu da nadjem specifikacije, tj. koliku temperaturu trpe. Ove Weldon pumpe mogu da poteraju skoro 200 litara/cas, ipak su to mocne pumpe koje koriste i sportski piloti. Meni je u sustini najbitnija otpornost na temperaturu. Fabricki ne postoji nikakav protok ulja, pa je i 50 litara/cas sasvim zadovoljavajuce. |
Autoru: | boolero [ 11 Jan 2011 11:54 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Da, tebi je protok nebitan jer ionako nemas neku kolicinu ulja da teras. Ali bitno je da podnosi temperaturu...a to kosta, 400$. Koja je ta Genesis...da nadjemo negde tem. |
Autoru: | webboy [ 11 Jan 2011 12:02 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Evo Genesis pumpe http://www.proracestore.com/index.php?m ... _7556_7557 http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=G ... on=product U sustini... svuda u maloprodaji je $179.99... ali ne mogu da nadjem sajt proizvodjaca ili bilo kakve vise informacije. |
Autoru: | webboy [ 11 Jan 2011 12:06 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Evo i te pumpe na sajtu proizvodjaca.. hahahaha.. tamo je skuplje nego u maloprodaji ![]() http://genesisparts.com/index.cfm?tpc=G ... on=product Ali opet... nema informacija o temperaturi koju podnose. |
Autoru: | boolero [ 11 Jan 2011 12:13 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Pa pise da je za menjace i diferencijale, znaci radice i tebi posao. Samo ti treba ova od 209$ |
Autoru: | webboy [ 11 Jan 2011 12:33 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Sto mislis da treba ta skuplja? Pise da je ta skuplja (Vilton Seals) za "more corrosive fluids".... ne vidim sta je toliko korozivno u 75W-85 ulju???? |
Autoru: | boolero [ 11 Jan 2011 12:42 ] |
Tema posta: | Re: Sistem za hladjenje reduktora 4x4 pogona |
Zato sto nisam citao do kraja ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |