Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 16 Jun 2024 09:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 48 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 14:02 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Da li neko zna za neku radionicu u srbiji koja vrsi reparaciju reduktora 4x4 pogona sa Calibre/Vectre ?

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 14:32 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
niko, eventualno oni iz sopota za automatske menjace ali bi cifra opet bila kao u britaniji, a i nemoj ludaku da repariras nov reduktor ! samo odradi redovan servis (akumulator i ventile) i uzivaj, ne cackaj reduktor !

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 14:52 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
A jbt al si uporan decko.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 14:59 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
ma ti si uporan, nisi ni zaprljao ruke a vec si ustanovio preko interneta da je reduktor crkao i hoces da rasturas auto i bacas pare

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 17:55 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ja malo trazih poprecne preseke odnosno detaljnu skicu, ne preseke jer se na njima nista ne vidi i ne nadjoh jedino ove 2 slike ali ni na njima nema nesto posebno da se vidi i protumaci sta je sta iznutra, a sto je indikativno ne samo da nema crteza trans. boxa nego nema ni F28 menjaca, ove ostale su detaljno prikaali ali o ovome nista bar ga u EPC-u nema u tisu samo ove lose skice bez oznaka i detalja tako da je remont moguc ali napamet jer od crteza nema vajde :banghead:

Slika

Slika

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 19:51 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
E, na ovoj donjoj slici.. crevo broj 6. sta pise za njega?

Mislim da je to taj odushak.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 22:38 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Evo ti Web, ceo popis sve sta znaci i kat. brojevi :ok: :ots:

Slika

Slika

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 21 Nov 2010 22:43 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Hvala kvcali.....

Kao sto sam i mislio.. br 6. je cijev, provjetravanje, tj. odushak, tj, breather hose :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 22:26 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Evo drugari, bilo mi dosadno, pa sam uzeo da rasklopim danerov reduktor da vidim sta ima unutra i ujedno da probam hidraulicki klip, odnosno njegov dihtung.

Koga zanima, evo kako izgleda hidraulicki klip:
Slika

Ono desno je dzek u koji se usrafi crevo visokog pritiska koje dolazi iz akumulatora pritiska.
Kompletno uputstvo za rasturanje reduktora, opet, koga interesuje, moze da se nadje ovde:
http://www.cav16.co.uk/transfer/dismantle.pdf

Kada sam rasklopio reduktor, na moje neprijatno iznenadjenje, skontao sam da mu fali kratka osovinica, kao i kompletan set zupcanika i kvacila :) ...znaci neko ga je otvarao ranije i povadio sve....

Napunio sam kadu vodom, umocio klip u vodu i uduvavao vazduh na otvor za dovod servo tecnosti..... Naravno, poceo da je pusta baloncice... izvadio sam ga napolje i video da ima malo diht mase na mestu na kome pusta baloncice.... znaci i ovde je riknuo dhtung, pa je neko pametan pokusao da ga zadihtuje diht masom... kad je skontao da nije uspeo, povadio je sve zupcanike i kvacilo i spakovao reduktor nazad na danerovu calibru :))))

Ima li neko ideju da li postoji neka diht masa koja moze da istrpi pritisak od 53 bara i to pri visokim temperaturama (do 160 stepeni) ???

Oticicu sutra ovde u neki servis hidraulicnih mashina na zrenjanincu, pa da vidim da li oni ljudi imaju neko resenje.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 22:49 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
A to mesto gde pusta baloncice jel to pusta na nekakvom gumenom dihtungu ili na metalnom rukavcu, daj pojasni gde ide i sta dihtuje ta masa
samo 50 bara tesko da moze ista da zakrpi samo novo ali sta tacno pojasni

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 23:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
bre ima covek ovde iz trstenika koji radi hidrauliku. pitaj njega mozda on zna o cemu se radi

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 23:13 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Imas i mikron iz cacka, ljudi rade svu mehanizaciju, gradjevinsku poljoprivrednu, uljne pumpe visokog pritiska..., mozda mogu da pomognu, al ipak bas bi voleo da znam gde pusta pokazi strelicom onako...

http://www.hydraulicservice.co.rs/onama.html

Imaju i CNC glodalica, strugove..., mozda mogu i da naprave po uzorku, pogledaj usluge koje pruzaju :ots:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 23:47 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Evo opet iste slike, samo sam ovoga puta crvenom bojom oznacio gde je sipana diht masa i gde pusta.
Slika
Mozda cete morati da otvorite sliku u punoj velicini da biste videli gde je obelezeno.

Taj klip radi tako sto prima servo tecnost iznutra pod pritiskom koja ga gura na gore (gledajuci sliku), odnosno u pravcu zupcanika (kada je sklopljen reduktor). Klip tada pritiska lamelaste zupcaste prstenove koji vise ne mogu nezavisno da se krecu i tada dolazi do zakljucavanja zupcastih prstenova tj. isti su fixirani za skoljku reduktora, pa samim tim dolazi do prenosa snage na kratku osovinicu, pa na visko spojku, pa najzad na kardan....

Kada prestane dovod pritiska, hidraulicni klip se uvlaci unutra (pod oprugom je), oslobadja zupcaste prstenove koji tada mogu nezavisno da se krecu i samim tim prestaje prenos snage ka visko spojci i kardanu....

Kada akumulator pritiska oslabi (to je ono sto se menja na 90 000km iliti 6 godina), prestaje da salje konstantan pritisak (53 bara) u klip, vec taj pritisak pocinje da varira.... usled varijabilnog pritiska u klipu, samim tim dolazi i do varijabilnog pritiska na same lamelaste zupcaste prstenove, usled cega dolazi do povecanog trenja medju prstenovima. Povecano trenje izaziva drasticno povecanje temperature unutar samog redukotra sto nakon izvesnog vremena dovodi do raznih ostecenja, a najcesce ostecenje jeste upravo dihtung klipa.

Ulje reduktora nije nipodkakvim pritiskom, ne postoji nikakva pumpa za to ulje, jednostavno kompletna unutrasnjost reduktora (zupcanici, lageri, visko spojka) pliva u ulju. Posto se unutar reduktora razvija velika temperatura, dolazi do sirenja i skupljanja ulja. Zato su pametni ljudi smislili odusak na reduktoru, odnosno crevce koje ne samo da sluzi kao odusak, vec se kroz njega i sipa ulje u reduktor (posto na dnu reduktora postoji sraf kroz koji se ulje moze ispustiti).

Kada popusti dihtung hidraulicnog klipa, servo tecnost pod velikim pritiskom ispunjava unutrasnjost reduktora, dolazi do mesanja servo tecnosti i ulja... i ta mesavina pod pritiskom izlazi napolje kroz gore pomenuto crevo za odusak.

U celoj toj prici postoji i senzor temperature ulja u reduktoru koji se aktivira na 160 stepeni, tj. tada salje signal ECU, a ovaj onda zatvara elektro ventil i prestaje dovodjenje pritiska u reduktor, tj. dolazi do deaktiviranja pogona.....

Da bi stvar bila komplikovanija... apsolutno sve komponente reduktora se prave samo na jednom mestu na svetu (http://www.dorfbrunnen-garage.ch/) i NE PRODAJU SE POSEBNO!!! ...i to sa razlogom, jer reparacija reduktora na istom mestu kosta 1200 eur :D

Alternativna resenja za prevenciju stradanja reduktora su senzori temeprature koji se aktiviraju na manjoj temperaturi (sto dovodi ponekad do prilicno neocekivanog gasenja pogona), kao i sistemi sa pumpom ulja i hladnjakom ulja, sto podrazumeva pravljenje protoka ulja kroz reduktor, pumpu, hladnjak... itd.

Eto.. vidi mene al' sam se raspisao... mene u sustini interesuje samo da li postoji neka diht masa koja ce da drzi veliki pritisak dok je natopljena uljem koje moze da dodje i do 160 stepeni..... a da pri tome nije sa Kriptona :D



E da... usled varijabilnog pritiska na zupcaste prstenove i povecanog trenja... osim povecane temperature dolazi i do ljustenja lamelastog materijala na prstenovima i stvaranje "opiljaka" koji onda plivaju u ulju..... vece parce tako nastalog opiljka, vrlo lako moze da uleti u same zupcanike i zada nove probleme odnosno da sikrivi ili cak odvali zupce na zupcaniku.

Srecom, pametni ljudi u Opelu su smislili 2 stvari.

1) Ulje se menja na godinu dana, pa kad se staro ulje ispusti, moze se videti da li postoje tragovi otpadaka unutar ulja i tako uociti rani znaci problema u reduktoru.

2) U samom reduktoru postoji mali magnet koji skuplja metalne necistoce iz ulja.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 17 Dec 2010 23:56 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Jbg. ja i dalje ne razumem i ne kontam sa slike jer taj dihtung gumeni ili je sama struktura ovog prstena sto si oznzcio pojedena,
pitaj ove u mikronu mogu li da ga naprave, rade oni nesto slicno, bio sam tamo ....

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:02 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Nije gumeni.... bar se ne vidi sa spolljne strane.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:02 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
imas li uzorak dihtunaga?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:04 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
I ja bih reko, posalji ti njima ovo kuririma na adresu pozovi ih prvo i nek vide dal moze i koliko kosta, ako mogu da urade ti im onda posalji tvoj original i nek se zezaju i daju garanciju 1 god.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:05 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
gde je na slici dihtung? koja je pozicija?

Slika

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Ako je 15 onda je go k**** ima gde oces ako je ovaj ceo prsten neoznacen, samo da se napravi

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:16 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
gledam na slici izmedju spornog prstena,gornjeg kucista i donjeg kucista nema nikakvi dihtunzi?
to ispada da ide neka diht masa jer se spaja direktno na metal?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:24 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Slika

Evo, obelezio sam crvenom bojom. Ali sam dihtung nije vidljiv uopste, znaci to nije neki prsten od gume ili tako necega koji ide u krug... mislim, mozda i jeste, ali je sa unutrasnje strane, pa se ne vidi. Znacu u samom klipu je valjda.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:25 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
Bas tako bozo, eventualno ako je pojeden sam prsten pa pusta gde ne bi trebao

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:26 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
I koliko mi se cini... na ovoj slici kao da sam klip nije nacrtan.

Takodje, vidim da fali komplet kvacila, zupcanika, untrasnja (kratka) osovinica i slicno.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
U pa ovaj prsten izgleda supalj i kroz njega prolazi ulje :seci:

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Reparacija reduktora 4x4 pogona Calibra/Vectra
PostPoslato: 18 Dec 2010 00:29 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Pre ce biti da na samoj slici nije nqacrtan klip.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 48 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs