Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Nestabilnost auta
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=8279
Stranica 1 od 1

Autoru:  milo [ 26 Dec 2009 09:42 ]
Tema posta:  Nestabilnost auta

Šta kod trapa utiče na lošu upravljivost?Astra G 1.6.Zamenio sam prednje amortizere sa Šoljama,kraj spone,gumice balans štangle,upornice.Majstori kažu da nema lufta u trapu ali i da ima mali kontranagib na prednjem levom točku.Šta može biti?Da li može biti loša balans štangla a da se to ne vidi?

Autoru:  MV82 [ 26 Dec 2009 12:25 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

moze biti da si negde opalio tim tockom, npr u neki ivicnjak. ali to mora dobro da se udari da bi se tocak pomerio... secas li se?

Autoru:  milo [ 26 Dec 2009 16:17 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Da bio je udaran auto pre par meseci,ali taj problem sa upravljivošću se vuče i pre toga.Da li je moguće da je optika loše uradjena i postoji li kod Astre još neko štelovanje trapa a da nije ovo standardno?Da li je moguće da se potkrade neka greška na štangli a da se to ne vidi?

Autoru:  MV82 [ 26 Dec 2009 22:48 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

pazi, ja sam takodje imao bliski susret sa ivicnjakom i nijedan majstor ne moze da vidi gde je to povuklo (na oko sve izgleda dobro), ali problem sa pomerenim tockom postoji i ja cu ovih dana da obilazim majstore i da vidim sta sve treba da izmenjam da bi sve vratio u normalno stanje... samo ti definitivno imas veci problem od mene, jer kod mene sve ide pravo i ne pravi probleme. u stvari niko i ne provaljuje da mi je tocak pomeren dok ne kazem...

Autoru:  milo [ 27 Dec 2009 16:02 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Meni je problem što ne mogu da nadjem pravog majstora za trap.Svi koji su gledali i proveravali pajserom kažu u redu je sve.Auto ide pravo ali uz moje malo korigovanje na volanu.Ne znam da li je moguće da sa zadnjim trapom nešto nije u redu pa da to pravi problem.Ima li Astra na zadnjim amortizerima šolje i kako izgleda kad ne valjaju opruge?

Autoru:  Toni [ 27 Dec 2009 16:45 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Kakvi su nagibi i zaturi,dal su ti rekli kad su ti stelovali trap? I dal tebe vuce u stranu pa moras malo da korigujes volan il ti samo volan stoji u krivo a ne vuce,ako vuce moze da bude do nagiba i zatura tocka a moze i do gume,prebacis levi tocak na desnu stranu a desni na levu pa probas,ako se izgubi ili pocne da vuce kontra znaci da je do gume...ako nastavi opet isto da se desava idi na optiku ponovo.
Kolko znam Astrini zadnji amortizeri se drze na 2 srafa a oruga ima svoje leziste pored amortizera(na traverzni dodje donji deo opruge i na sasiji gornji deo opruge).

Autoru:  milo [ 27 Dec 2009 17:11 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Optika je radjena na običnom aparatu,nije kompjuterska.Majstor mi je rekao da prednji levi točak ima mali kontranagib ali da nije strasno i da je gledao i gore.Sve ostalo je kao u redu.Prednje gume su nove a auto ne vuče ni u jednu stranu nego imam osećaj kao da točkovi odu pomalo čas levo čas desno,kao da šeta po putu.Nekako mislim kao da nešto nije u redu sa balans štanglom,a kažu kako je sve u redu

Autoru:  Toni [ 27 Dec 2009 18:14 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Ako kazu svi majstori kod kojih si bio da je sve u redu a zaseta ti cas u levu cas u desnu stranu jedino mi pada da je zbog nagiba puta.

Autoru:  milo [ 27 Dec 2009 18:35 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Pa ne znam,i ja sam prvo pomislio da je do puta ali kad vozim bilo koji drugi auto ne ponaša se tako.Otići ću ovih dana na kompjutersko štelovanje trapa da proverim još jednom,pa ću videti zd dalje šta ću

Autoru:  pistre [ 27 Dec 2009 19:26 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

ljudi ne zamlacujte se sa centriranjem trapa i balansiranjem, ispravljanjem felni, jer centriranje sluzi samo da vam se ne bi jele gume, nije to jugo da moze da se oseti svaka sitnica i nepravilnost pa da vam auto vuce u neku stranu... to moze da bude da je imao ranije jace havarije pa da je greda povukla i da je povukao trap jedino oni mogu da uticu na to, a ove sitnice to tesko.

da ne bude da pricam gluposti, kada sam kupio celicne felne skinuo sam sve tegove da bi ih lepse ofarbao i tako vozio do dobanovaca i niti mi je auto vukao u neku stranu a kamoli tresao, ali su mi grede ne pomerane, dok je na staroj kalibri desna greda radjena (limar kome je neko od predhodnih vlasnika odneo auto na popravku) i koliko god sam kupovao nve gume, balansirao, centrirao trap, menjao s.blokove, stabilizatore.. on je malo vukao ma koliko god bio u perfektnom stanju, tako da ili se naviknite na auto ili kupite drugi :wink:

Autoru:  Toni [ 30 Dec 2009 00:35 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Pa to jeste,trap se steluje samo da ne bi jeo gume i da bi bio stabilniji.Ja sam zato spominjao zature(pobegne tocak nazad il napred) i nagibe(gornji deo tocka pobegne unutra il spolja) jer hoce ako je bio udaran da se pomeri zatur il nagib a nekad i zajedno,nagib moze da se resi na astri sa slicovanjem amortizera a zatur moze jedino na panteru al nikad to ne moze da bude to.

Autoru:  milo [ 30 Dec 2009 01:17 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Bio danas na optici,auto odradjen i konačno se ponaša kako treba.Nagib je u granicama tolerancije.Inače nijedna opruga mi ne valja.Ne znam koliko loše opruge mogu uticati na prerano crkavanje amortizera?

Autoru:  pistre [ 30 Dec 2009 14:25 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Tony, a kako ja da resim nagib u minusu jer ne mogu da ga podesavam ? izgleda da su mi se iskrivili amortizeri :???: mada se normalno ponasa (ne vuce u stranu i sl.) jedino pri kick-down-u ume da malo pobegne, ali jos nisam centrirao trap, pa moze da bude do toga, a necu dok ne resim nagib, pa sta mislis ?

Autoru:  Toni [ 01 Jan 2010 16:42 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Ako imas uloske amortizera onda ne moze da se resi osim da se zameni komplet cizma.
Ako ti se amortizer drzi na 2 srafa na rukavcu kao na astri za koju sam rekao onda moze turpijanjem...
Ako su u minusu kako ti kazes skines amortizer,uzmes turpiju i proslicujes gornju rupu tj. isturpijas je i napravis slic,turpijas prema napolje ako je u minusu ako je u plusu onda obrnuto...Kad proslicujes i kad vracas i stavis srafove samo malo rukom povuces gornju stranu rukavca ka sebi i zategnes,odes na optiku da se vidi dal treba jos malo da se iskoriguje...
To ti dodje kao sto imaju golfovi za podesavanje nagiba...Opet kazem ovo moze da se odradi na gore pomenutoj astri,moze i na tvom po ovom sistemu naravno ako nema uloske amortizera...

Autoru:  pistre [ 01 Jan 2010 17:39 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

oket :ok: znaci zeznuto :)

Autoru:  Toni [ 01 Jan 2010 17:46 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Ja sam mozda malo preterao sa objasnjenjem,ukratko skines amortizer isturpijas nekih 1 cm mozes i manje,vratis amortizer i povuces malo rukavac prema sebi pre nego sto stegnes srafove,zategnes i gotovo.Prosto je,treba ti pola sata u vrh glave za ovo...

:cheers:

Autoru:  pistre [ 01 Jan 2010 17:55 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

uh, tesko da cu to moci jer mi se ne srafi solja za kos, nego je sa jednim centralnim srafom na njoj :trtmilojka: ne gine mi da uzmem drugi ulozak, samo me zanima da li mogu da zamenim glavcine bez vadjenja lagera ?



mada sta ja lupetam :banghead: prvo cu uzeti polovne amorte, pa ako je do njih odlicno, ako nije shutnucu sebi dva shamara i batalicu radnju :wink:



da se ne zbunis mislio sam da zamenim komplet prednje vesanje ako se iskrivilo jos nesto sem amortizera, ali bi hteo da zadrzim svoje glavcine jer su sa 5 rupa a tesko se nalaze, pa bi onda morao da menjam i lagere, tako da se ne isplati zahebancija

Autoru:  Toni [ 01 Jan 2010 18:33 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

Razumem te sad :D I mene to zeza,desni tocak mi bezi unutra al to moram da uzemem komplet cizmu,mislim da samo ulozak ne moze da pomogne...Glavcine mozes da zamenis bez vadjenja lezaja ali moras da budes siguran da su dobri lezajevi na tim drugim cizmama da ne bi opet skidao i prepakivao :D .Najlakse resenje koje cu ja da pokusam,uzmem levu i desnu komplet cizmu sa amortizerima i oprugama otkacim dole sraf na kugli,odvijem centralnu,izbijem sponu,celjusti i ubacim te polovne cizme pa probam.Nisam rekao da mene vuce u levo i to bas vuce,zaturi su mi dobri al desni nagib je los i zato hocu to da probam al ipak mozda je do gume...Da sam na tvom mestu ja nista ne bi dirao ako te samo malo cimne pri gazenju,mislio sam da Calibra ima isto vesanje ko ovi noviji opeli pa sam zato pisao za ono turpijanje al ako je ko na kadetu mislim da ti se ne isplati cimanje ako te samo malo zabaci.

Autoru:  pistre [ 01 Jan 2010 20:43 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

ne znam, nadam se da je samo amortizer u pitanju jer mi nekad stoje ravno, npr na ravnom, ali kada stanem na uzbrdicu onda su u velikom minusu i slicno, mada mi je i opet cudno da se oba uloska pokrive identicno iako udarac nije bio jak, a znas kako je trap izdrzljiv, a amortizeri su bili losi i pre udarca, tako da nista dok ne probam

Autoru:  Toni [ 01 Jan 2010 22:19 ]
Tema posta:  Re: Nestabilnost auta

To sto kazes,kad probas sve ce da bude jasnije.
Kako kaze ona "od gledanja nema selameta" haha :D

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/