Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Regulatori - ventili na glavnom kocionom
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=8049
Stranica 1 od 2

Autoru:  Bane66 [ 09 Dec 2009 00:51 ]
Tema posta:  Regulatori - ventili na glavnom kocionom

sto se tice kocionog cilindra i regulacionih ventila za zadnje kocnice, kod mene na ventilima pise 3/40 !Postoji li razlika u brojevima od auta do auta i koja cifra treba da pise na ventilima pa da sa njima dobijem vecu propusnost za zadnje kocnice?
P.S moze li ili objasnjenje ili uput gde da saznam na kom principu rade ti ventili (detaljan princip rada)? :ok:

Autoru:  bozza [ 09 Dec 2009 10:13 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

valjda u njemu ima kuglica i feder koji radi na principu odedjenog pritiska u sistemu.
kada kocioni sistem ostvari odredjeni pritisak,kuglica zatvori protok ulja

Autoru:  Bane66 [ 09 Dec 2009 18:51 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

Pogledao sam na asconi 1.6, kod njega pishe 3/45.Predpostavljam da je onda, sto veci broj, to veci protok!Ima li igde objasnjenje sta znaci taj broj ili cu samo putem probe saznati sa kojom oznakom ce biti najbolje a da nije prejako.

Autoru:  bozza [ 09 Dec 2009 19:00 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

vidjao sam ja (koliko se secam) i 3/35,ukovano sitnim brojkama

pa bojim se da ces neko morati sam da ih testiras :shit:

Autoru:  Bane66 [ 09 Dec 2009 19:20 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

Nije problem testiranja, imam zivce za to,,...problem je gde da nadjem tolike ventile za testiranje a da me ne udara debelo po djepu!
Ako se nadje neki donor ventila, rado cu da detaljno iznesem utiske i rezultate testiranja (a i da platim one koje zadrzim)! :ok:

Autoru:  Godza [ 09 Dec 2009 21:14 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

Bane66 jos malo o regulatoru kocenja jer vidim da nisi shvatio iz predhodnog posta :wink:

Salim se malo jer nisam hteo nista da napisem dok nisam nasao kocioni cilinder jer sa slikom je ipak bolje i preglednije.

Ti ventili imaju sekundarni sistem otuda i ventili od 3/30, 3/35, 3/40, 3/45 jer se u tom ventilu nalazi klip,gumica i opruga klipa u tim precnicima.


Slika Slika Slika

Znaci Bane slika gde je cilinder kocenja je kao kod tvoje corse i ventil tj, regulator kocenja ima oznaku 3/30.

Sledeca slika je regulator sile kocenja rastavljen gde se vidi telo koje se demontira, klip i opruga klipa.
oznake se razlikuju u precniku klipa i gumici.

Zadnja slika pokazuje lenk radijus oko zamisljene ose ako je tacka ose sa spoljne strane sl2.

Slika 1 Prilikom kocenja ako otkaze jedan sistem kocenja (misli se na stranu) posto je to sistem unakrsnog kocenja prednji levi i zadnji desni i obratno.

Slika 1 pokazuje da tocak prilikom kocenja bezi spolja tj, ulevo.

Slika 2 pokazuje da osa tocka izlazi unutra tako da prilikom kocenja tocak ulazi unutar karaserije.


Prilikom naglog kocenja dolazi do sekundarnog popustanja ventila na zadnjim kocnicama i nema apsolutnog blokiranja.

Taj ventil sa sekundarnim sistemom kocenja na zadnjim tockovima ima za rezultat, manje trosenje guma, kraci zaustavni put vozila, nema zanosenja vozila prilikom naglog kocenja i gume se ravnomerno trose to je sve u vezi ovog regulatora kocenja i nema vise nikakve matematike.

Ko je vozio corse, kadete, vectre,a astre, f susretao se na tehnickom pregledu da mu zadnje kocnice ne koce i ako je sve u redu, jer prednji tockovi tj, kocnice blokiraju, a zadnje rade sekundarno tj, popustaju dok rucna kocnica blokira.

Autoru:  Bane66 [ 09 Dec 2009 21:31 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

Prava informacija! :ok:
Koliko sam svatio, blokiranje zadnjih kocnica putem kocenja pedalom je skoro nemoguce?
Jos mi je onda ostalo samo pitanje, kako resiti silu zadnjeg kocenja a da se ne menjaju ili dobosi ili stavljaju diskovi,tj, da li je uopste moguce to resiti sa postojecim fabrickim sistemom kocenja na ovom autu? Zasto insistiram na pronalasku resenja : definitivno cu imati problema ako odem na vanredni, jer je po njihovom slab odziv na pedalu kocenja!
P.S da li taj klip iz ventila ima kanal kroz sredinu ili je od punog materijala?

Izvinjavam se sto malo smaram sa ovolikim pitanjima,...ali volim da proniknem u srz svega,ili ti,..covek se uci dok je ziv! :dedica:

Autoru:  Godza [ 09 Dec 2009 21:43 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

Bane66 je napisao:
Prava informacija! :ok:
Jos mi je onda ostalo samo pitanje, kako resiti silu zadnjeg kocenja a da se ne menjaju ili dobosi ili stavljaju diskovi,tj, da li je uopste moguce to resiti sa postojecim fabrickim sistemom kocenja na ovom autu? Zasto insistiram na pronalasku resenja : definitivno cu imati problema ako odem na vanredni, jer je po njihovom slab odziv na pedalu kocenja!
P.S da li taj klip iz ventila ima kanal kroz sredinu ili je od punog materijala?


Ovo za kocnicu mozes da resis, a to cu ti objasniti na skupu, jer ovde pisemo samo kako treba po pravilima, a klip je supalj ima jedno 2 do 2,5mm prolaz.

Autoru:  lider07 [ 23 Dec 2009 13:05 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

I ja na Asconi imam isti problem. Pre par dana na tehnickom zadnje kocnice su imale mnogo slab odziv iako su paknovi stari 3-4 meseca, a i prednji desni mi je malo slabiji iako su plocice na oba tocka promenjene istovremeno. Da li ti regulatori ventila stvarno mogu da uticu na to i da li se moze nekako utvrditi da li je neki regulator ispravan ili ne. Takodje me interesuje na osnovu licnog iskustva vozaca ascone koja je po njima optimalna oznaka kod regulatora ventila.

Autoru:  bozza [ 23 Dec 2009 21:59 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

evo ovi su bas skidani sa askone

Slika

Autoru:  subs [ 30 Dec 2009 00:19 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

kod mene slican problem na kadetu,na jedan od ventila pocelo ja da curi ulje vjerovatno je najbolje resenje zamena tog ventila

Autoru:  Bane66 [ 30 Dec 2009 01:50 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

1) Definitivno je sistem sa regulatorima odlicna stvar!Na mokrom a cak i na snegu nedolazi do blokade zadnjih tockova (testirano sad po snegu),i time nedolazi do bezanja zadnjeg dela vozila! :ok:

2) Definitivno ce mo imati problema na tehnickim pregledima (narocito vanrednim) :banghead:

Ko zna, mozda i promene propise na tehnickom pa uzmu u obzir princip rada opelovih regulatora!

Autoru:  subs [ 01 Jan 2010 22:16 ]
Tema posta:  Re: Regulatori ventili na glavnom kocionom

dali je curenje ulja iz tog ventila i mekana kocnica znak da je ventil pokvaren ili moze biti do neceg drugog

Autoru:  bozza [ 05 Maj 2010 13:13 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

danas sam vozio askonu na stelovanje farova i da mi provere kocnice. napred i rucna su odlicni a nazad na pedalu slabije.

e sad,znam sta je uzrocnik tome: cuveni regulatori pritiska na glavnom cilindru ili zadnji cilindri u dobosima. trece - nema

ako su ovi mali cilindri,to cu resiti cas posla. nego ako su regulatori,koliko vidim sa goranove slike oni se rasturaju.
dali mogu da se razrade ovi koji vec imam ili mora da se manjaju i da se traze ispravni?

Autoru:  Bane66 [ 05 Maj 2010 14:18 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

A ko kaze Bozo da su tvoji neispravni! Nisam se zezao sa prepravkom tih ventila, ali po uputima merodavne osobe, treba da razbusis centralnu rupu od one "osovine" i dobices vecu silu kocenja. Pogledaj slike iz postova, pa ces svatiti o kojoj "osovini" je rec, a sastavni je deo regulacionog ventila.

Autoru:  bozza [ 05 Maj 2010 14:22 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

znam ja to sve bane.
ali ja dok to ne rasturim i ne ustanovim da su ispravni mozemo samo da nagadjamo dali rade ili ne...
rasturao nisam,ali za sada sam samo namestao zadnje cilindre mada ni oni nisu zlatni. dok ne stavim nove nista nije sigurno ni za njih
na mojoj prethodnoj askoni ovo mi nije pravilo problem. ili ih je neko vec razbusio

Autoru:  Godza [ 05 Maj 2010 14:33 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

Bozo sve je to ispravno samo malo iskoci asconu pod rucnom i noznom, (drzi malo duze noznu kocnicu pre nego sto odes na tehnicki).

A kocnicu isprobaj tako sto se zaletis i videces tacno da li koce zadnje kocnice na noznu ili ne koce.

Autoru:  bozza [ 22 Jul 2010 18:49 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

danas sam se malo "bavio" ovom misterijom zvanom regulatori pritiska

Slika Slika Slika

na zalost jos uvek bez znacajnog napredka... :(

Autoru:  Bane66 [ 22 Jul 2010 19:29 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

Nemam nijedan u steku da mogu da ga rasturim i otkrijem princip rada! Daj Bozo baci mozak u petu brzinu i provali sta kako radi unutar tog ventila. Podeli zapazanja, pa mozda zajednicki resimo kako ih pojacati.

Autoru:  bozza [ 22 Jul 2010 21:26 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

princip rada je taj da je ovaj ventil supalj i da otprilike na njegovoj stedini,unutra,ima jedno usko grlo otprilike do 1.5mm

e to je njegov princip rada :D

Autoru:  Bane66 [ 22 Jul 2010 22:26 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

al ga objasni :ludilo:

idi bre Bozo, tako bi rekao svaki ko je video da ima rupu u sredini! Cemu taj feder sluzi, sta gura i na koju stranu? To mene interesuje :ok:

Autoru:  bozza [ 22 Jul 2010 22:28 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

taj feder nicemi ne sluzi. koliko ja kapiram drzi ventil na mestu :lokomotiva:

Autoru:  Bane66 [ 22 Jul 2010 22:42 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

Caka i jeste u tom federu Bozo, samo u kojim slucajevima on deluje i sta tom prilikom uradi!
Moram da nabavim jedan primerak i da ga razbucam.

Autoru:  kvcali [ 22 Jul 2010 22:45 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

na kom mestu se nalazi taj ventil jel to reuglator kocenja zadnjih tockova

Autoru:  bozza [ 22 Jul 2010 22:50 ]
Tema posta:  Re: Regulatori - ventili na glavnom kocionom

ja gledao,i sto ti kazes i saltao sam brzine u mozgu ali sam dosao do zakljucka da taj feder samo drzi ventil na mestu.

ventil ima na obe strane gumice i on dihtuje u kucistu.to je i njihova svrha,da ulje zamo prodje na predvidjenom mestu,jedino na sredisnja rupici.

inace jada bi se javilo neko vece propustanje ulja u nekom trenutku,delimicno ili potpuno,verujem da bi bilo isto kocenje u procentima na osovinama i tu se javlja problem zanosenja vozila...



kvcali je napisao:
na kom mestu se nalazi taj ventil jel to reuglator kocenja zadnjih tockova


stoji na glavnom kocionom cilindru ili nazad ispred gumenih creva

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/