Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Kociona tecnost https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=7369 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | Nezki [ 15 Okt 2009 01:06 ] |
Tema posta: | Kociona tecnost |
Pre neki dan je pocela da mi se pali lampica za rucnu ((!)) i sad kad sam pogledao u uputstvu vidim da se ona pali i kad je nivo kocione tecnosti ili nivo "clutch fluid" (tecnost kvacila? sta je to?) na minimumu. Lampica se pali kad naglo zakocim, ili na nizbrdici kad zakocim. Gde se proverava nivo tih tecnost? Sta se tu sipa? ![]() |
Autoru: | Daka [ 15 Okt 2009 01:17 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
verovatno malo treba da se dolije tecnosti za kocnice ATE DOT4 to ti je mala posuda u pravcu vozaca kad otvoris haubu,cak i na poklopcu te posude treba da pise koje se ulje sipa nebitno ko je proizvodjac vazno da odgovara specifikaciji DOT4!ta ista posuda sa uljem se koristi i za hidraulicni potisni lezaj sistema kvacila kvacila. a na kraju krajeva ima na posudi MIN i MAX pa ti proveri nivo,,jer ako je nivo ok onda je neki drugi problem! |
Autoru: | vlada13 [ 15 Okt 2009 10:37 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
NeZki uslikaj motor kad otvoriš haubu pa će ti pokažemo. Ili kad otvoriš haubu ispred nogu vozača imaš jedan krug, prečnika recimo 20ak cm, debljine oko 10, na njemu ima toljaga sa 4 creva iz nje što izlaze. Na njoj gore ima plastična posudica sa 2 žice na poklopcu, tu gledaš nivo tečnosti za kočenje. http://www.amitbhawani.com/Images/O/ope ... wing-5.jpg Vidiš sa desne strane malu čantricu, to ti je to ![]() PS: Ono nije lampica za ručnu već za nivo ulja u kočnicama i generalno za neki problem koji je vitalan po normalno funkcionisanje motora. Pali se recimo u kombinaciji sa lampicom za akumulator ako je neki problem sa alternatorom (tipa pukne kaiš) i sl. Kod tebe je nivo kočione tečnosti problem. |
Autoru: | Nezki [ 15 Okt 2009 10:47 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
evo ga motor ![]() Citiraj: PS: Ono nije lampica za ručnu pa ta ista lampica mi se pali kad povucem rucnu |
Autoru: | bozza [ 15 Okt 2009 11:12 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
pogledaj dali ima nesto pored posude za soferku |
Autoru: | Mickey [ 15 Okt 2009 11:58 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Ukloni bocu za tečnost za šoferku,na njoj je i el.motor, odmah pored je posuda za ulje za kvačilo i kočnicu. Ako moraš da doliješ ulje, onda skini levi brisač, viljuškasti ključ 13, ukloni gumeni keder sa firewall-a, i polako podigni plastiku koja se nalazi oko brisača. Na njoj su creva za prskalice za šoferku, tako da pazi, nemoj da ih počupaš!Ispod ti se nalazi servo zajedno sa bočicom sa uljem za kočnice i kvačilo. Proveri nivo i dolij po potrebi. I da ti ne fali malo antifriza prema slici? Ili jednostavije prati zelene cevi od ABS modula! ![]() |
Autoru: | vlada13 [ 15 Okt 2009 12:16 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Nezki je napisao: pa ta ista lampica mi se pali kad povucem rucnu Ček zar nemaš lampicu sa slovom (P) za ručnu? Ako se ta pali zajedno sa ručnom ne znam da li tako treba. |
Autoru: | Mickey [ 15 Okt 2009 12:21 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Tako i treba, (!) ide sa ručnom, dok se greške prijavljuju preko chek engine i MIL lampice. |
Autoru: | vlada13 [ 15 Okt 2009 17:50 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Na kadetu je (P) samo za ručnu. Uzvičnik je za nivo kočione tečnosti samo. |
Autoru: | bozza [ 15 Okt 2009 18:17 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
i kod mene su odvojene lampice... |
Autoru: | Nezki [ 16 Okt 2009 17:22 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
jel to ovo? ![]() ![]() sad sam proverio i nivo je kod minimuma. Jel ta tecnost providna posto se jedva vidi? Gde da kupim tu tecnost i koju tacno? Jel samo dospem koliko fali do max ili ima neka procedura? @el fuego nije bilo potrebno da se skida sve ono, samo sam skinuo gumu firewalla i podigao onaj plasticni poklopac |
Autoru: | bozza [ 16 Okt 2009 17:40 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
e bas to. bas sam danas sam gledao na firninoj korsi isto je tako sakriven tecnost dodje onako,bistra ili bledo zuta (boja ulja). kupi u radnji kociono ulje za opele i dospi malo ispod maksimuma kad auto stoji na ravno,jer kad zasrafis poklopac sa plovkom podicice se nivo. pa za oko dve nedelje prekontrolisi dali pada nivo. pa opet prerkontrolisi za dve nedelje. imaj naviku da to periodicno kontrolises jer je sakriveno,pa kada otvoris haubu nije ti dostupno "za oko" kao kod drugih auta |
Autoru: | Godza [ 16 Okt 2009 17:51 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Nezki proveri prvo istrosenost disk plocica tj, kocnica, jer ako se nivo ulja spustio a nigde ne curi nesto je od kocnica pri kraju. Kada stavis nove disk plocice nivo ulja ce se podici. |
Autoru: | Nezki [ 16 Okt 2009 17:57 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
a kako da proverim istrosenost kocnica? i kako da znam da li negde curi? |
Autoru: | bozza [ 16 Okt 2009 18:03 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
pa mora da skines prednje tockove da bi video istrosenost. mada ne verujem da moze da padne do minimuma ako su plocice istosene za curenje,pregled na kanalu/dizalici pa da se pogleda dali ima negde tragova ulja... mi smo ove na poslu imali slicnih problema na korsi. vozacu je na kopaonik (sreca uzbrdo) propala kocnica do patosa. i u servisu je ustanovljeno da su istrosene plocice a sa njim i diskovi. znaci negde mu je utrenutku uvukla vazduh u sistem i ako je imao ulje u posudi (do duse ne znam na kom je nivou bilo). nebi trebalo da pada nivo. to godinama moze da stoji na istom nivou ako je ceo sistem ispravan |
Autoru: | Godza [ 16 Okt 2009 18:08 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
bozza je napisao: pa mora da skines prednje tockove da bi video istrosenost. mada ne verujem da moze da padne do minimuma ako su plocice istosene za curenje,pregled na kanalu/dizalici pa da se pogleda dali ima negde tragova ulja... A bilo bi pozeljno i zadnje kocnice prekontrolisati. Tanji diskovi + istrosenost disk plocica = pada nivo ulja za kocenje i ispod minimuma. |
Autoru: | Nezki [ 16 Okt 2009 18:33 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
hm zadnji paknovi su menjani pre 41000km, a prednje plocice pre 21000km (stavljeni GM oko 5000din placeni) prednji diskovi mislim da nisu menjani nikad... |
Autoru: | bozza [ 16 Okt 2009 18:41 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
prednje je vec vreme da prekontrolises. ja sam jedan set kocnica na askoni uvek trosio za godinu dana (min. 15.000km). nije stavljan neki ekstra kvalitet,ali ja sam sam svestan da kao vozac koristim i suvise kocnicu sada je na vektri jos gore. automatik,kocnicu stalno koristim,promenio sam ih kada sam kupio auto,a jos kad sam sredjivao ABS bile su na pola. |
Autoru: | Mickey [ 16 Okt 2009 22:12 ] |
Tema posta: | Re: Kociona tecnost |
Citiraj: @el fuego nije bilo potrebno da se skida sve ono, samo sam skinuo gumu firewalla i podigao onaj plasticni poklopac Pa može i tako samo sto nisam bio siguran može li se podići plastika kod tebe. A pločice ćeš najbolje proveriti tako što skineš točak namotaš pun na stranu na kojoj si skinuo točak, i kroz klešta proveriš ima li "mesa" na pločicama. Takođe pogledaj ima li riseva na diskovima, minimalna debljina diska je oko 7-8mm! ![]() Što se tečnosti tiče, imas GM brake fluid( u Nišu je bio oko 230din za 250gr) ili bilo koji drugi proizvođač, al da je DOT4! |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |