Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Pumpanje guma azotom
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=20283
Stranica 1 od 1

Autoru:  luckygsxr [ 20 Jun 2012 10:41 ]
Tema posta:  Pumpanje guma azotom

Pumpanje guma azotom
Prednosti pumpanja guma azotom su višestruke - povećan vek trajanja gume, smanjena potrošnja goriva, veća sigurnost i udobnost u vožnji. Održavanje pravilnog pritiska u gumama je veoma bitno sa stanovišta bezbedne vožnje. Osim toga je najvažniji faktor za duži vek trajanja guma.

Punjenje guma azotom je relativno nova tehnologija koja je preuzeta iz auto-sporta i avionskog saobraćaja. Azot je gas koji nije zapaljiv i potpuno je bezopasan za okolinu. Sastavni je deo atmosferskog vazduha koji svakodnevno udišemo:

78% azot
21% kiseonik
1% vodena para i ostali gasovi.
Azot, odnosno smesa azota za pumpanje guma, se sastoji od:

98% azota
2% kiseonika i ostalih gasova.
Njegova svojstva ga čine pravim izborom za pumpanje guma:

Održava stabilan pritisak u gumama
Gume su porozne i vremenom gube pritisak čak i do 0.1 bar mesečno. Azot zbog molekula većih od molekula kiseonika, sporije ističe, tako da guma duže zadržava propisani pritisak (do 6 puta duže od guma napumpanih vazduhom). To direktno utiče na duži životni vek gazne površine i sigurnost vožnje.

Pritisak je stabilan bez obzira na temperaturu okoline

Azot je termički stabilniji, tako da se guma sporije zagreva i hladi, a time doprinosi bezbednosti na putu.

Smanjeno zagrevanje gume u vožnji

Pneumatici punjeni azotom sporije se zagrevaju i praktično je onemogućena pojava samozapaljenja gume. Time je smanjena mogućnost pucanja gume pri velikim brzinama ili pri dugim letnjim vožnjama.

Smanjena korozija felni, ventila i unutrašnje strukture gume.

Zbog smanjene količine kiseonika izostaju procesi korozije u unutrašnjosti gume. Takođe je smanjena korozija a samim tim i slabljenje ventila i felne, čime im se produžava vek trajanja.

Pumpanje guma azotom donosi brojne prednosti:

Ekonomična potrošnja goriva,
Povećana je trajnost gume do 25%,
Povećana bezbednost vožnje,
Omogućeno konstantno prijanjanje gume za podlogu,
Upravljivost bolja, vožnja udobnija.
Gume pumpane vazduhom je potrebno proveriti jednom mesečno a gume pumpane azotom 2-3 puta godišnje.

Pumpanje guma azotom vršimo najsavremenijim uređajima kojima se postiže visok nivo koncentracije azota (do 99%). Sve gume koje montiramo u našem servisu standardno pumpamo azotom. Takođe je moguće pumpanje azotom guma već napunjenih vazduhom. Tom prilikom se vazduh ispušta, vrši se vakumiranje i pumpanje gume azotom.

Autoru:  speedy_ns [ 20 Jun 2012 10:50 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Meni je malo sumnjiva ta priča da tih 20% predstavlja toliku razliku. Pogotovo kod ''normalne'' vožnje. Da li možeš da mi kažeš ko od proizvođača pneumatika preporučuje upotrebu ''Azota'' umesto ''normalnog'' vazduha,i naravno koliko košta pumpanje gume istim..

Autoru:  makarije [ 20 Jun 2012 11:03 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

razlika jeste velika ali samo pri extremnim uslovima,tj.u sportu.sto se tice normalne voznje i upotrebe razlika je skoro neprimetna.

Autoru:  Miki22 [ 20 Jun 2012 11:09 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Mozda je neprimetna ali kosta te tricavih 800-1000din za pumpanje azotom i miran si...

Autoru:  DEXTER LE [ 20 Jun 2012 11:52 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Apsolutno podrzavam punjenje guma azotom, dokazano duzi vek guma , manje grejanje istih , samim tim bolje pergormanse kocenja pri vecim kocenjima , manji rizik od pucanja guma i ostecenja pri udarcima o ivicnjak i naravno neizbeznih udarnih rupa

Autoru:  speedy_ns [ 20 Jun 2012 14:16 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Ja smatram da je to još jedna u nizu prevara koje su smišljene da bi se narodu otimao novac.
Niko od vas do sad nije dao ni jedan konkretan primer gde se prednosti Azotnog punjenja mogu sagledati. Daje neki dokaz. Da vidimo trag kočenja istog auta sa gumama punjenim normalnim vazduhom i Azotnom mešavinom.
Dalje, ko kaže da je grejanje pneumatika negativna osobina za stabilnost i brzinu kočenja??
To opet zavisi od mnogo faktora,spoljne temperature, temperature asfalta, tempa i načina vožnje itd.
Spomenuli ste ekstremne uslove.Najekstremniji koje sam ja video su npr Formula 1, a koliko se sećam tamo se uporno trude da zagreju pneumatike.
Dajte mi sliku jednog pneumatika, npr Continental (ako ga uzmemo kao referentnog za Opela ) ili Michelin u dimenziji i sa brzinskim indeksom predviđenim za npr Astru ili Insigniju na kojoj postoji oznaka da se preporučuje ili zahteva Azotna mešavina.

Autoru:  Toni [ 20 Jun 2012 14:31 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

+1

Autoru:  makarije [ 20 Jun 2012 14:48 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

ma ja sa sam gledao neko istrazivanje gde ja pokazano i dakazano da je za prosecnog vozaca ta razlika neprimetna.

Autoru:  Miki22 [ 20 Jun 2012 14:50 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Dok se u formuli 1 koristi uvek ;)

Autoru:  luckygsxr [ 20 Jun 2012 15:44 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

kod mene u servisu košta 100 din. po gumi.vidi u principu azot ne sadrži vode kao vazduh.kod čeličnih felni je jako dobro jer ne rđa felna iznutra sa azotom kao sa običnim vazduhom.
druga stvar je ta što se azot ne greje kao vazduh.

Autoru:  serial [ 20 Jun 2012 16:04 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

bilo je testiranje ovoga na sat plusu skoro apsolutno nikakve razlike nije bilo, nesto tipa 0.0nesto

Autoru:  cotra [ 21 Jun 2012 00:27 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Ja sam pre 6-7 godina dok sam bio u pratnji stalno pumpao gume kod dobrica na vracaru na sluzbenom audiju azotom.Da sam primetio razliku ..nisam ,ali ono brzo se vozilo uvek pa ajde nemoze da skodi. :steva:

Autoru:  YUgisa [ 21 Jun 2012 12:59 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Ja bih to radio probao posto mi nije strano da dodjem do toga da guma krene da se topi i da skoci i preko 0.5 bara pritisak u njima po zagrevanju a posle izgubi pritisak kad se ohladi... Jedino ja nemam pojma na koliko treba naduvati gume posto svaka benzinska pumpa i vulkanizer gde sam ja bio su razlicito naduvali, trenutno duvam prednje na 3.1 bar kako pokazuje na benzinskoj pumpi, a pre dok su imali drugu spravu pumpao sam 2.6... Tako da, ako nije problem zbog komercijale, koliko sam shvatio, luckygsxr ti imas servis (ili radis u njemu) i pumpanje je 400din za 4 gume pa me interesuje da li prvi put moze da se auto proba pa da se dopuni po potrebi ili se eventualna dopuna posle probe mora ponovo platiti?

PS: Ako neko pomisli pa najbolje naduvati kako fabricki kazu i da ne filozofiram, ali nije ni fabricka dimenzija guma, niti je oslanjanje fabricko a i auto je totalno ne upravljiv kada se prednje gume naduvaju manje od zadnjih... Oduvek duvam prednje za 25% tvrdje od zadnjih i onda se neutralno ponasa.

Autoru:  luckygsxr [ 21 Jun 2012 16:29 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

svrati do mene,znaš gde je remus shop.u preradovićevoj 9.ako ti ispusti malo posle ne moraš platiti.ali ako već pušta imaš negde neki problem sa gumom ili felnom.

Autoru:  cotra [ 21 Jun 2012 17:13 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

Sto se pritiska tice stvarno je svuda drugaciji ali kupi se u tempu ili nekoj drugoj radnji mali merac pritiska 150 -200din i nema vise problema.

Autoru:  YUgisa [ 22 Jun 2012 09:15 ]
Tema posta:  Re: Pumpanje guma azotom

luckygsxr je napisao:
svrati do mene,znaš gde je remus shop.u preradovićevoj 9.ako ti ispusti malo posle ne moraš platiti.ali ako već pušta imaš negde neki problem sa gumom ili felnom.


Dobro, videcemo jos to dok ja neosposobim auto... Pa ne cini mi se da ispusta, najvise sto sam izmerio da se pritisak podigao sa 0.5bara kad sam je dobro zagrejao a najvise sto mi je opao pritisak je 0.3bara...

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/