Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Korektor kocenja (peti kocioni)
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=17685
Stranica 1 od 2

Autoru:  dzimi [ 20 Dec 2011 23:59 ]
Tema posta:  Korektor kocenja (peti kocioni)

Vecina ga zna kao peti kocioni cilindar, a pravi naziv je korektor kocenja. Nalazi se negde izmedju zadnjih tockova i malo ulevo, gledamo odpozadi. Pricvrcen je za sasiju a njegov klip za torziju, pa pomeranjem zadnjeg dela auta po vertikalnoj osi dolazi do rada klipa.
Osnovna svrha ovog mehanizma je regulacija sile kocenja zadnjih tockova, da ne bi doslo do prejakog kocenja zadnjih tockova i takoreci, da vas zadnji deo "pretekne".

Kada je auto pozadi prazan, prilikom jaceg, naglog kocenja, ''nos'' auta se zabada a zadnji deo podize. Tada je vece sila kocenja na prednjim tockovima a na zadnjim manja, odnos je mozda oko 70/30 (lupam, cisto da objasnim)

Ukoliko je auto pozadi pun (seo), tada je jaca sila kocenja pozadi, (odnosno korektor jacu silu propusta zadnjim kocnicama).
Zna se da kada je auto tezi pozadi (od uobicajnog) da bolje lezi u krivinama, nema bezanja zadnjeg dela, iz tog razloga su tada kocnice pozadi efikasnije.

Ukoliko vas na tehnickom pregledu budu gnjavili da su vam zadnje kocnice slabije od predvidjenog po pravilima, a pritom IMATE korektor kocenja (i znate da su vam pakne, diskovi dobri), to je zato sto je raspored sile kocenja u korist prednjih kocnica. Jednostavno, prednje kocnice koce jace. Potrebno je da neko sedne pozadi, ili u gepek (cime bi se auto spustio i klip korektora pomerio i kocice po pravilima a tim radnicima ocitati lekciju, da vam ne uzmu pare da vas ''puste'')

Jos nesto, zbog cega sam i otvorio ovu temu.
Kada se auto spusti (krace opruge) a ima korektor, potrebno ga je podesiti.
Kako se to radi ne znam (neko ce strucniji reci)
ali kada spustite auto, ''slazete'' korektor da nekog ima na zadnjoj klupi, da je auto pozadi tezi, stabilniji i vece sila kocenja ce biti na zadnjim kocnicama.
Primer,
pre spustanja auta sila je bila 70/30 odnos napred/nazad
a posle 50/50
sto dovodi da vam zadnji deo izleti pri kocenju (kao da je rucna povucena)

I savet na kraju, nikako ne izbaciti korektor kocenja sa auta, proveravati periodicno da nije zapeko i menjati po potrebi. Sam korektor nije mnogo skup, ostalo zavisi od majstora.

Slika

Uploaded with ImageShack.us
Crveno uokvireno je deo kojim je spojen sa torzijom
Zuto je sam korektor kocenja.

Autoru:  pistre [ 21 Dec 2011 00:03 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

odakle ti to da kada spustis auto sa nizim oprugama deluje da je tezi auto? :?

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 00:12 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Kada u auto sednu dvoje od po 70kg (pozadi) i on se spusti npr. 5cm
i kada se stave opruge -50
korektor to detektuje isto, a razlika je 70kg na zadnjoj klupi.

Razlika je da je stabilniji sa tezom zadnjicom

Jeste stabilniji i kada se spusti auto oprugama, odnosno kada je tezak onoliko koliko je i sa fabrickim opugama, jer se kracim oprugama dobije bolje lezanje u krivinama ali opet se korektor ponasa kao da je tezak auto pozadi.

Autoru:  pistre [ 21 Dec 2011 00:22 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

nisi razumeo, auto ne zna da je spusten, niti je tezi zato sto je spusten za razliku kada sednu dve osobe, pa samim tim je i sila kocenja ista kao i sa starim oprugama jer nema razlike u tezini, kada sednu dve osobe, onda ce biti nazad tezi i tada ce se sila promeniti

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 00:30 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ne znam pistre, sad sam se potpuno zbunio
Mislim da auto (korektor) detektuje to jer je spojen sa mostom i sasijom pa on radi kada

1. sasija pridje mostu zbog tezine
2, kada takoreci most pridje sasiji (odnosno sasija se spusti) zbog kracih opruga.

Autoru:  pistre [ 21 Dec 2011 00:34 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

jednostavno radi po potrebnoj sili kocenja, nema vaser vagu i slicno :D

Autoru:  kvcali [ 21 Dec 2011 01:14 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Vrlo zanimljivo pitanje !

ima logike i jedno i drugo misljenje

Autoru:  Bane66 [ 21 Dec 2011 01:18 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ako je peti cilindar kao na slici, onda je direktno vezana sila kocenja sa visinom vozila jer je mehanicki spregnuto. To je odavno poznata stvar da se skida i prepravlja kod vozila koja imaju tako resen taj cilindar a radi se spustanje vozila.
Uopste nije vezano za tezinu vec iskljucivo za visinu samog vozila.

Autoru:  zux [ 21 Dec 2011 01:20 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

pisho korektori kocenja na modernim automobilima reaguju bas tako kako je dzimi napisao
u odnosu na vertikalno pomeranje (opterecenje) odredjuju silu kocenja na zadnjoj osovini
naravno to vazi za korektore koji nisu vezani za glavni kocioni, vec su pricvrsceni za karoseriju ili sistem zadnjeg oslanjanja

Autoru:  Zoran_zr [ 21 Dec 2011 01:25 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Pister nebuni coveka. Ako se spusti auto nebotno je koliko pozadi a ona poluga koja je zakacena na toziju se ne presteluje ! Taj peti kocioni se ponasa kao da je auto opterecen pozadi i salje jacu silu kocenja na zadnje tockove. Zato se desava da kod automobila koima su propali zadnji amortizeri i opruge kada pocnu da koce u krivini dolazi do okretanja ili samo zanosenja zadnjeg dela. Taj peti kocioni je jedan obican ventil koi pomocu polige zakacene za torziju pusti vise ili manje ulja pozadi.
Izvini Pister

Autoru:  Bane66 [ 21 Dec 2011 01:27 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Svi bi trebalo prvo da budze yuga ,..tad bi se naucili svim tajnama trapova i kocnica :D

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 01:27 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Tacno je da sa malim pritiskom na papucicu aktiviraju samo prednje kocnice, a jacim aktiviraju i zadnje i znatno vise prednje..

Mislim da je tako, i da je korektor odgovoran za to, jer ne dopusta dovoljnoj kolicini ulja za prodre do zadnjih cilindra.
kada si se on izbacio (korektor) mislim da bi i pri malom pritisku na papucicu podjednako reagovala i prednje i zadnje..

Vezano je i za tezinu, jer samim spustanjem auta usled prasica u gepeku :D visina se menja - klip korektora pomera - vise ulja za zadnje kocnice.

Autoru:  pistre [ 21 Dec 2011 01:51 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

ma daj pa ko je to ikada stelovao ? jel ima bar jedan ko je to uradio na svojim kolima, a svima su nam spustena...

to se radi ako ti auto legne za 7-8cm sto je nemoguce, znaci da svaki put kada se krene na more punog auta treba da se saginje i steluje :?

Autoru:  Markius [ 21 Dec 2011 05:31 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

uglavnom, ovaj sistem ne moze znati da li su opruge skracene ili sedi 3 "stokilasa" nazad,isto ce reagovati, tako da ako se auto zakuca mora imati razlike i ranije ce hvatati zadnji. Rodjaku popustile malo opruge malo grede i vec ima taj problem da mu zadnji hvataju mnogo jako i na snegu prave problem.

Autoru:  boolero [ 21 Dec 2011 11:03 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

pistre je napisao:
to se radi ako ti auto legne za 7-8cm sto je nemoguce, znaci da svaki put kada se krene na more punog auta treba da se saginje i steluje :?



Pisho brate jel se droziras...kad se krene na more punim kolima pojacava se sila kocenja jer se auto spustio, ali se povecala i tezina pa ce teze da blokira.

Autoru:  pistre [ 21 Dec 2011 11:15 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

pa o sili sam i ja pricao i da nema potrebe da se steluje bilo sta, nije isto kada je auto stvarno tezak i kada je samo spusten

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 12:19 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ukoliko se ne stavljaju krace opruge onda nema potrebe nista dirati. Pun, prazan gepek, to sam korektor podesava.
Niko ni ne dira korektor kada prepuni gepek, nema ni potrebe.
Ali tada je u gepeku 100 i + kg.

e ovde je caka,
ukoliko idu krace opruge, korektor to shvata kao da gepek pun, da ima 100kg u njemu, a ustvari nije, prazan je i lak i bezi, jer vise ulja ide pozadi jer je auto ''pun'' i stabilniji a nije!

Zato bi bilo pozeljno podesiti korektor ukoliko se stave krace opruge, da bi manje ulja islo na zadnje kocnice i slabije kocile.

fabricke opruge, korektor se ne dira, odnos sila kocenja (recimo) 70/30
krace opruge, korektor se podesava jer je sada 50/50 na 70/30.

Pitanje, kako se podesava korektor da manje ulja propusta? Cini mi se da je moj i zapeko, ali pozabavicu se time kada dobijem vremena i postavicu slike.

Autoru:  boolero [ 21 Dec 2011 13:20 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

pistre je napisao:
pa o sili sam i ja pricao i da nema potrebe da se steluje bilo sta, nije isto kada je auto stvarno tezak i kada je samo spusten


Nije mi jasno kako ti nije jasno :P
Pa kad spustish auto oprugama, visina se promenila ali ne i tezina...


dzimi je napisao:
Pitanje, kako se podesava korektor da manje ulja propusta? Cini mi se da je moj i zapeko, ali pozabavicu se time kada dobijem vremena i postavicu slike.


Sa slike koju si kacio to izgleda radi u odnosu na rastojanje izmedju cilindra i mosta (povezano crvenim sto si zaokurzio).
Ako spsutish auto, kacenje na most bi trebalo spustiti malo nize, tako da ostane u istoj ravni sa cilindrom kao sto je i na kolima fabricke visine.

Naravno, ovo je jedno veliko ako :P

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 17:59 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Bas tako, kacenje na most bi trebalo spustiti nize.

Treba uzeti i u obzir da se nize opruge nikada nece spustati onoliko koliko se spustaju fabricke.
Npr. sa fabrickim oprugama i 100kg auto se spusti (pozadi) recimo 4cm
sa nizim (Ako se radi o tvrdjim oprugama od fabrickih) i 100kg spustice se samo 2cm

Poenta, treba to uzeti u obzir, da je sada potreban mnogo veci teret da zadnje koce punim kapacitetom.

Zakljucak, kacenje na most bi trebalo za bude negde izmedju fabrickog kacenja (klip hodoravan) i kacenja kada su nize opruge (a klip se opet namesti da bude vodoravan)

boolero je napisao:
kacenje na most bi trebalo spustiti malo nize, tako da ostane u istoj ravni sa cilindrom kao sto je i na kolima fabricke visine.


Znaci, treba nize, ali ne toliko da ostane u istoj ravni sa cilindrom kao sto je na kolima fabricke visine.

Al sam zakomplikovao sve ovo :seci: :ludilo1: Valjda ce neko shvatiti, ja jedva jesam.

Autoru:  boolero [ 21 Dec 2011 18:16 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ili da je ostavish na istom mestu, ali da je malo skratish.

Autoru:  dzimi [ 21 Dec 2011 18:21 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Da, veoma malo. Evo resenje u nekoliko reci za razliku od mog romana :ludilo:

Autoru:  chile [ 21 Dec 2011 19:52 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

mislim da spustanje auta nece bitno promeniti kocionu silu na zadnjoj osovini,
mnogo je bitnije da je on u ispravnom stanju,
u svakom slucaju probaj posle spustanja na kocenju da li i dalje prvo blokira prednja osovina na kocenju :)

Autoru:  Campione [ 13 Okt 2012 15:54 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ovako to stoji kod mene na Astri f. Verovatno je neko i upoznat sa problemom u mojoj temi. :banghead:
Danas zalegnem ispod imam šta i da vidim. Znači kod mene je sistem preko opruge a ne poluge a klip uteran do kraja. Znači nije ni čudo što mi na naglo kočenje blokira pozadi a napred ne. Koliko kontam po ovoj priči to mu dođe kao da je opterećen maksimalno.
E sad ne znam u kakvom položaju treba da stoji kada je normalno. :( Dali opruga trebabiti napeta i dali treba da izbacuje klip napolje sam. Probao sam da izvlačim klip napolje ali ga vrati unutra, suv je ne curi. Trebao sam probati da svučem oprugu pa da vidim dali ce hvatati prednji. :banghead:

Slika

Autoru:  Speedy [ 13 Okt 2012 22:10 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

Ja mislim da tu uopste nebi trebalo da bude povezano oprugom nego takozvanom "krutom" vezom..jer tu i kad napnes auto nece se nista desavati...a kad je kruta veza onda uvek ima pomeranja zavisnosti od visine...

Autoru:  zokac [ 13 Okt 2012 23:23 ]
Tema posta:  Re: Korektor kocenja (peti kocioni)

dzimi je napisao:
Ukoliko se ne stavljaju krace opruge onda nema potrebe nista dirati. Pun, prazan gepek, to sam korektor podesava.
Niko ni ne dira korektor kada prepuni gepek, nema ni potrebe.
Ali tada je u gepeku 100 i + kg.

e ovde je caka,
ukoliko idu krace opruge, korektor to shvata kao da gepek pun, da ima 100kg u njemu, a ustvari nije, prazan je i lak i bezi, jer vise ulja ide pozadi jer je auto ''pun'' i stabilniji a nije!

Zato bi bilo pozeljno podesiti korektor ukoliko se stave krace opruge, da bi manje ulja islo na zadnje kocnice i slabije kocile.

fabricke opruge, korektor se ne dira, odnos sila kocenja (recimo) 70/30
krace opruge, korektor se podesava jer je sada 50/50 na 70/30.

Pitanje, kako se podesava korektor da manje ulja propusta? Cini mi se da je moj i zapeko, ali pozabavicu se time kada dobijem vremena i postavicu slike.

Ti si menjao dobose sa diskovima,dobio si bolje kocenje zadnjih tockova.Ako je korektor zaribaoi ostao otvoren dobio si preveliku silu kocenja pozadi i efekat kao kad naglo povuces rucnu.Bezi zadnji kraj,moze da dovede do okretanja(meni se to desavalo,na spustenom autu i ugradjenim diskovima) Ja sam korektor izbacio,umesto njega alu T racva.Od Yugovog korektora,doradom na strugu i pravljenjem kucista sa stelovanjem napravio sam novi korektor koji sam ugradio kod glavnog kocionog cilindra(premostio sa cilindra na korektor i od njega ka zadnjim tockovima)Izasao sam na voznju i iz 2-3 puta podesio silu zadnjih kocnica koja je uvek ista.Desavalo se da pri vecim brzinama moram da prikocim u krivini,auto je ostajao na putanji bez zanosenja.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/