Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

BuĊĦenje diskova
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=15725
Stranica 1 od 2

Autoru:  Mihajlo_J [ 22 Jul 2011 14:12 ]
Tema posta:  BuĊĦenje diskova

Dakle, ne radi se o buĊĦenju kočione povrĊĦine nego promene raspona rupa. Dakle razbuĊĦivanje npr sa 5X110 na 4X100, ili 5X120 na 5X110 ili koja god kombinacija druga. Kakva su vam miĊĦljenja o tome ili iskustva?

Autoru:  pistre [ 22 Jul 2011 15:07 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

ako ima mesta za dodatne rupe, sto da ne

Autoru:  Mihajlo_J [ 22 Jul 2011 17:49 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Mora da ima. A koliko je to bezbedno?

Autoru:  Speedy [ 22 Jul 2011 20:41 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

ne vidim razlog sto ne bi bilo bezbedno ako se odradi kako treba i centralna rupa na felni naleze na glavcinu...

Autoru:  Paja Azdaja [ 22 Jul 2011 20:51 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Sa 5 na 4 tesko da ces da uradis kako treba, kao i sa 5 na 5. Mnogo ces oslabiti centar. Sa 4 na 4 nisam siguran - mozda i moze. Ovo sto kaze Speedy je OK, ali moras voditi racuna i o povrsini koja trpi napone, tj. razna opterecenja. Ako nema dovoljne povrsine koja ce raspodeliti napone, moze doci do pucanja diska. Ovo ce se svakako desiti ako izbusis jos 5 dodatnih rupa, koje svakako nece biti simetricne sa prethodnim pa samim tim i raspodela napona ima da bude katastrofa.

Autoru:  vaske68 [ 22 Jul 2011 20:55 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Koliko razumem pored postojecih rupa se buse nove dakle 9 rupa ce postojati na disku?!Bez uvrede ali svaka cast i na ideji i hrabrosti i sve je to verovatno zbog "zbudzivanja" nekih felni-po meni to nije vredno toga!

Autoru:  Xander_GTR [ 22 Jul 2011 21:21 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

najveca opterecenja trpi glavcina i srafovi.. te rupe na disku i nemaju toliko neki znacaj bar po meni i to nije toliko strasno kao sto se cini.. isto bi bilo reci da je felna sa 8 rupa za srafove odnosno za 2 promera rupa manje sigurna od one sa 4..

Autoru:  EMPHASER [ 22 Jul 2011 23:22 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

ja sam na mom autu koje je 5x100 stavio 5x112 - raspon kiji je najzastupljeniji i to sharaf sa plivajucim podloshkama i happy sam :)

Autoru:  Xander_GTR [ 23 Jul 2011 00:55 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

to je najbolja sema za manje promene promera ali za ove vece sa 5*110 na 5*100 ne pomaze to nikako.. po meni bolje resenje je pravljenje adaptera ili ti distancera za promenu promera... http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... sFInl1Cy_6 upravo ovako... to smo radili da bi promenili sa 4*98 na 4*108 i funkcionise odlicno samo smo to pravili od celika jer mi je aluminijum malo sumnjiv jer mora da se reze navoj..

Autoru:  pistre [ 23 Jul 2011 00:57 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

pa distanceri tezi od felne :D

Autoru:  Xander_GTR [ 23 Jul 2011 01:26 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

tu su negde :D od obicnog aluminijuma ne bi bilo toliko sigurno da se pravi bar po meni jer je mek.. a neka poboljsana legura aluminijuma je previse skupa i to se ne isplati nikako.. a distanc je mislim oko 1.5-2 kg debiljina 2.5 cm :D malo ce lezej brze da strada ali styling je najbitniji :ludilo:

Autoru:  Speedy [ 23 Jul 2011 06:31 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Xander_GTR preduhitrio si me sa svim odgovorima..to je zato sto sam radio trecu i nisam bio tu :P

Autoru:  Xander_GTR [ 23 Jul 2011 10:22 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

ali zato ko radi trecu veci je radni sat pa kad legne platica ima i da se ulozi u auto.. :D :ots:

Autoru:  luckygsxr [ 23 Jul 2011 10:38 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

pistre je napisao:
pa distanceri tezi od felne :D

oni [to se prave kod strugara da,a originalni su pero laka kategorija wampirko ih ima.

Autoru:  Xander_GTR [ 23 Jul 2011 10:56 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

samo zavisi od materijala.. :) nema veze kako se prave da li se liju u kalupu ili rezu na strugu.. npr. aluminijumski distanc od 2cm ima oko 200-300 grama a celicni oko 2kg.. a i sto se izrade tice cena pravljenja se svede na isto zato sto je celicni mnogo puta tezi pa se veca cena aluminijuma anulira kilazom celicnog.. samo je problem da se nadje dovoljan precnik za distancere bar u manjim gradovima jer nejveci fi koji ima u std. prodaji su do 120mm...a vece mora da se narucuje..pravio sam i jedne i druge tako da sam upucen u materiju.. :D a sto se tice proizvodnje ovi imaju najbolje cene.. za te pare cak i mene mrzi da pravim sto imam sve uslove za to.. http://tuningstyling.co.rs/index.htm :ots:

Autoru:  tasicss [ 23 Jul 2011 23:26 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Mozes uraditi distancere kao na slikama od duraluminijuma ukoliko ga nadjes u prodaji i odrovarajucem premeru/obliku, obican aluminijum nije za te stvari a celik je pretezak, mada ti ja savetujem da se manes corava posla i potrazis druge felge.

Autoru:  kvcali [ 23 Jul 2011 23:30 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Nisu ovde u pitanju felne, nego veci precnik diska, verovatno 284 ili 288mm, a nema ga u rasponu 4x100 pa bi da prepravi sa 5x100 na 4x100

Autoru:  Xander_GTR [ 24 Jul 2011 00:30 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

i ja sam skapirao da je to zbog felni.. a sto se tice diska i vise rupa ne vidim tu nikakav problem samo ako ima dovoljno mesta.. time se vec nisam zanimao.. :)

Autoru:  Mihajlo_J [ 24 Jul 2011 22:01 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

kvcali je napisao:
Nisu ovde u pitanju felne, nego veci precnik diska, verovatno 284 ili 288mm, a nema ga u rasponu 4x100 pa bi da prepravi sa 5x100 na 4x100



Upravo to. U pitanju su veci diskovi, kocnice.
Konkretno je mene interesovalo sa 5X110 na 4X100. Ne zbog felni i sl nego veceg diska.

Autoru:  kvcali [ 24 Jul 2011 22:03 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

gledao sam ja u LPR-ovom katalogu postoji disk od 280mm, u 4x100 ali ne znam dal su ostale dimenzije ok, prevashodno mislim na debljinu prstena od diska do povrsine za naleganje felne

Autoru:  kvcali [ 24 Jul 2011 22:13 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Evo nadjoh to

http://www.lpr.it/e-attrito.asp

LPR code O1006V, ovo prvo je O nije nula

Autoru:  serial [ 24 Jul 2011 22:24 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

shone je radio to na svom gsi-u, i ja sam radio, nemas nikakvih problema, rupe nemaju veze sa opterecenjem... normalno vozim vec par meseci :). Mogu ti dati broj strugara koji je meni uradio, napravio mi je i prstenove za srednju rupu koje moras da napravis, i razbusio za 1000 din...

Autoru:  Mihajlo_J [ 24 Jul 2011 22:31 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Mislis na otvor? Za to se mogu napraviti adapteri tj prsten koji stavis da bi odgovaralo tvom otvoru. Ako sam te dobro shvatio...

Ali onda ti trebaju i druga klesta i sve ostalo.

Cuo sam da ljudi menjaju raspon rupa na dskovima i neki komentarisu da e to sasvim ok, dok neki da ne valja. Ali mene zanima u oba slucaja - zasto :)

Autoru:  Mihajlo_J [ 24 Jul 2011 22:32 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Uh.... Malo kasnim! Znam da je sone radio, ali nisam znao da si i ti :)
Sta si konkretno ti radio?

Autoru:  kvcali [ 24 Jul 2011 22:53 ]
Tema posta:  Re: BuĊĦenje diskova

Ipak mislim da ne moze sa astreH evo i crtezi pa ako neko to blje tumaci nek kaze

256

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Dis ... aa863989c5

280

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Dis ... 9991acd82e

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/