Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ventil lera
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=9129
Stranica 1 od 1

Autoru:  darkman [ 24 Feb 2010 15:05 ]
Tema posta:  Ventil lera

Imam vectra b 1997 god. i povremeno u leru pojača ler gas a nekad smanji. Sumnjam na ventil lera gasa (Idle control valve) i hoću da ga očistim.Motor je x16xel sa aluminijumskom granom iznad motora.Nisam siguran gdje se nalazi taj ventil da nije na kućištu leptira gasa na koje je spojena i sajla gasa?Pošto je leptir gas zavučeni moram aluminijumsku granu skinuti čini mi se da na spojevima ima crvenkaste paste,jel moram poslije stavljati na spojeve nekakve brtve ili samo zavrnem šarafe kad budem vraćao alum. granu na motor?

Slika

Autoru:  Godza [ 24 Feb 2010 15:51 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Mora da se skines i taj aluminijumski deo, posto nisi skidao obelezi sva creva od vakuma sto ulaze u usis da ih ne bi pomesao.Moraces i dovodno i povratno crevo za gorivo da odvojis, koje ulazi na racvu od dizni za gorivo, ako ne mozes da pridjes motoru ler gasa moraces i egr vetil da demontiras i donje plasticno crevo koje ulazi u multec.
U svakom slucaju ima dosta toga da se demontira, a povrh toga imas i plinski uredjaj tako da ti zelim svu srecu u radu.

Ovo za povecanje ler gasa nadam se da si siguran da je to, jer hoce ler gas da podize i zbog senzora temerature kod kucista termostata, na toj slici sa leve strane plavi patron sa dzekom od instalacije :thumbup:

Autoru:  vlada33 [ 24 Feb 2010 15:57 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

pretrazi malo,ja sam sve to rasturao i cistio,okacio sam slike...

i usput,sva sreca da ne moras da cistis egr kao ja,tek bi ti bilo muka sta sve treba da skines...

EDIT

viewtopic.php?f=139&t=4789&start=0&hilit=step+motor
evo ti sve sa slikama delova,ako treba objasnjenje blize gde je sta a ne snalazis se u ovom sto je godza rekao reci,objasnicu ti sve do srafa,skinuo sam ga bar 5 puta...



i jjos jedno pitanje,nemas sekvent?

Autoru:  darkman [ 24 Feb 2010 16:43 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Hvala na savjetima.U mene je ladirenzo lcs sistem gasni -ima emulator za ecu motora i uzima signal sa lambda sonde da regulise dotok plina.To je usisni plin sa elektronskom kontrolom dotoka plina.
Da pokušam izbjeći to šarafanje malo ću pojasniti simptome, možda još nešto mogu provjeriti.
Dakle, auto vuče dobro i na plin i na benzin,tu nema problema.I nekad radi na leru stabilno i na plin i na benzin oko 900 obrtaja, ali nekad doda sebi gas u vožnji na leru 1500 obrtaja i na plinu i na benzinu, a nekad spusti na 650-700 obrtaja i to malo češće na plinu, čak se ponekad i ugasi na plinu, na benzinu se ne gasi iako nekad spusti obrtaje. Nema veze sa brzinom kad radi stabilno ler i na 20km/h i na 90km/h, a kad mu dodje da ga gusi onda ga gusi i na malim i velikim brzinama.Jedino sam primjetio da hladan radi stabilnije a kad se zagrije onda počne oscilovanje,ali ne uvijek.

Autoru:  kvcali [ 24 Feb 2010 16:59 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Malopre goran rece, proveri prvo senzor temperature motora levo gore na motoru plavi dzek,pa onda ako moras rasturaj

Autoru:  darkman [ 24 Feb 2010 17:36 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Kako da ga provjerim , da mjerim napone na konektorima ili kako na drugi način,može li neko da objasni kako ta provjera ide?

Autoru:  kvcali [ 25 Feb 2010 01:15 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Evo Goran napisa sve od A do S
viewtopic.php?f=146&t=9147

Autoru:  darkman [ 25 Feb 2010 01:42 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Hvala na postovima.Provjeriću senzor da ne rasklapam one petljanije na motoru možda me sreća posluži da bude do senzora.

Autoru:  kvcali [ 25 Feb 2010 01:49 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Ajd pa javi sta ima :love:

Autoru:  darkman [ 25 Feb 2010 10:57 ]
Tema posta:  Re: Ventil lera

Sad sam mjerio otpor senzora. Na vanjskoj temperaturi od 9 stepeni celzijusa -ne znam koliko je u motoru, valjda 5-7 stepeni, otpor 4,1 kΩ.
Na 80 stepeni temperature motora 0,31 kΩ.
Na 90 stepeni temperature motora 0.23 kΩ.
Uz mala odstupanja to prati onu tabelu za temperature i otpore.
U radu kad iskopčam senzor promjeni se zvuk motora, što bi značilo da senzor radi.
Na benzinu i plinu kad s lera naglo dam gas do poda ponekad se javi kratko trokiranje manje od pola sekunde, i kad pustim gas na benzinu vrati se na 750-800 obrtaja , i na plinu isto vrati na 750-800 i ustabili se, s tim da na plinu PONEKAD spusti ispod 500 obrtaja i hoće da se ugasi.Znači na plinu nekad gasi nekad ne.

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/