Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Ispustanje antifriza iz bloka motora
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=7589
Stranica 1 od 2

Autoru:  shakal_86 [ 03 Nov 2009 20:29 ]
Tema posta:  Ispustanje antifriza iz bloka motora

Gde se na kocki ispusta antifriz/voda iz bloka motora???

Autoru:  bozza [ 03 Nov 2009 20:31 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

ne moze tecnost da se ispusti iz bloka motora.

to sto ispustis na donje crevo,to ti je :wink:

Autoru:  strokan [ 03 Nov 2009 20:38 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

A ako se skine pumpa za vodu?

Autoru:  shakal_86 [ 03 Nov 2009 20:40 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ja kad sam bio menjao antifriz ono kad je prvi put zahladnelo pre nekih 2 nedelje otisao kod majstora za lamelu i on proverio kao hvata do -12 ali izmerio je na vruc motor.
A sipao sam pola/pola.Znaci trebao bi do -40 da bude.I majstor mi kaze nisi izvuko vodu iz bloka motora zato ti je na -12.Zato sam i pitao kako se iz bloka motora ispusta.
A kada se motor ohladio uzeo sam ono sto se meri i video da drzi kao do 0.E sad ne znam da li sam dobro ja merio ili stvarno drzi do 0?
P.S.bozzo na kakvo tacno donje crevo mislis???

Autoru:  strokan [ 03 Nov 2009 20:48 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

to ti je ono debelo crevo sa desne strane hladnjaka, skroz na dnu hladnjaka...

Autoru:  bozza [ 03 Nov 2009 20:55 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

ako se skida pumpa,ima vise posla za prostu operaciju menjanja antifiza.

mislim na donje crevo na hladnjaku.
kod tebe je rasladna tecnost malo vise od 5l u motoru. voda je sigurno ostala u bloku,pa ako treba da pojacas mesavinu,ispusti litar napolje pa sipaj litar 100% antifriza

evo ti tabela mesanja za korsantin
Slika

Autoru:  shakal_86 [ 03 Nov 2009 20:57 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ok.Hvala sutra cu da ispustim malo pa cu da dodam jos 2 litara antifriza.
A da skidam pumpu za vodu mi ne pada na pamet.

Autoru:  Godza [ 03 Nov 2009 21:30 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

shakal_86 je napisao:
Ok.Hvala sutra cu da ispustim malo pa cu da dodam jos 2 litara antifriza.
A da skidam pumpu za vodu mi ne pada na pamet.



Kada nalijes tecnost moras i vazduh da ispustis iz sistema da ne bi bilo posle :banghead:

Autoru:  shakal_86 [ 03 Nov 2009 21:52 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ok.Hvala jos jednom.

Autoru:  brkabl [ 04 Nov 2009 19:01 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

najnizu tacku gde mozes otovriti sistem vode ....
to je debelo crevo na hladnjaku ....
mozes onda malo auto upaliti izbacice jos malo pumpa i to je to :)

Autoru:  shakal_86 [ 04 Nov 2009 19:17 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ma znam za to tako sam uradeo i prvi put.Resio sam danas sve.Ispustio 2 litra dosipao 2 litra antifriza, i ispustio vazduh.Nisam merio na koliko drzi jer nemam kod mene taj merac.Ali siguran sam da sada drzi barem do -20.

Autoru:  pistre [ 04 Nov 2009 19:32 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

godzo, pojasni malo o ispustanju vazduha iz sistema (kako se radi i koji su negativni efekti ako se ne ispusti)

kada sam ispirao sistem otkacio sam crevo, dok je antifriz izlazio, upalio sam da auto radi i stavio crevo u cantru za rash. tecnost i sipao vodu da ne bi radio bez nje i tako radio 5 min, onda ostavio da malo odradi bez dolivanja vode da bi izbacila pumpa obicnu vodu iz motora (tako nekih 10-15 sekundi), ugasio ga i sipao gotov mix antifriza, ostavio otvorenu cantru za vodu dok ne odradi do radne temperature da bi dolio jos antifriza i zatvorio posudu, ostavio auto da se ohladi nekih 5-6 sati, i dolio do max linije antifriz i to je bilo to, nisam ispustao vazduh i nisam imao nikakve probleme.

e sad me zanima kada opet budem radio (za koji dan) trebam da sipam novi antifriz jer mi je auto bez tecnosti jer sam demontirao hladnjak, pa ako imas neki savet daj ga :wink:

evo sta sam nasao bas za moj motor na tu temu (c25xe) jedino mi nije jasno koji je ovo senzor i gde se tacno nalazi ? :

Bleeding air from the coolant system :

Air in the coolant system should be bled out at the highest point on the cooling system. The recommended bleed point is the dash-board coolant temperature sensor sender. This is the single black wire connector sensor screwed in to the coolant bridge. Air locks in the coolant system leads to poor cooling of the engine and inferior operation of the interior hot air heater and demister.

Slika

To bleed the air out of the system:

*With the engine cold, check the coolant level in the expansion tank. It should be on the cold (kalt) marker

*Top up as required with distilled/de-ionized water + anti freeze mix (60% water to 40% antifreeze is OK for UK)

*Start engine and run up to operating temperature so thermostat starts to open - 92 degrees C

*With engine running carefully remove the dash-board temperature sender to allow excess coolant to flow out

*Squeeze and pump the radiator hoses to ensure there are no trapped air bubbles

*Turn off the engine, replace the coolant temp sender and allow to engine to cool

*Check the level in the expansion tank and top up as required.

*Repeat this process until all the air is bled from the cooling system

-- 04 Nov 2009 20:34 --

evo nasao sam jos jednu sliku koja moze da objasni gde se nalazi onaj senzor Slika ali meni opet nije jasno :???: a skidao sam oba hladnjaka i nije isti polozaj kao na slici, sto hladnjaka, sto kompresora, u svakom slucaju pise da se nalazi (Located in the coolant bridge) ali dzabe kada ne znam sta to predstavlja

Autoru:  Godza [ 04 Nov 2009 21:04 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Znaci ovko ide postupak na ovoj prvoj slici je taj halter sa senzorom temperature (temperaturgeber) i senzor pokazivaca temperature (patron) motora, pravilan postupak je da se taj patron odvrne i kada na njemu pocne tecnst da izlazi prilikom sipanja ispstio si vazduh iz sistema.
Motor pustis da radi u leru ukljuci ventilatore, iskljuci vent, ostavis da malo opadne pritisak i dolijes po potrebi tecnost.

Naravno to nemoj ni da pokusavas jer ima dosta posla oko toga, a i taj postupak ispustanja vazduha je napravljen za servise da bi se debelo naplatilo i za ove na koji imaju visak u ekonomskom smislu.

Na tvom motoru ono crevo koje je pored usisa ima ih dva levo i desno skini bilo koje, koje je lakse sipas tecnost i cuces kako cokori vazduh a zatim i tecnost vrati crevo nazad doli tecnost do polovine i upali motor da radi na leru dok ne ukljuci ventilatore ono sto povuce u sistem doli do polovine i to bi bilo kraj price.

Autoru:  shakal_86 [ 04 Nov 2009 21:22 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Cekaj ja sad nista ne razumem.Ja sam danas ispustao vazduh.Kod mene na kocki se ispusta na levoj strani motora.Ima sraf i na njemu stoji ona buksna.Znaci ja sam izvadio buksnu i gedorom 13-com sam odvrnuo taj sraf.Voda je posla i ja sam poceo da zatvaram sraf.Auto mi je bio na leru.Na kraju sam ugasio auto i vratio tu buksnu.
Godzo da li sam dobro ispustio vazduh???I kako da znam da li sam dobro ispustio???

Autoru:  Godza [ 04 Nov 2009 21:33 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

shakal_86 je napisao:
Cekaj ja sad nista ne razumem.Ja sam danas ispustao vazduh.Kod mene na kocki se ispusta na levoj strani motora.Ima sraf i na njemu stoji ona buksna.Znaci ja sam izvadio buksnu i gedorom 13-com sam odvrnuo taj sraf.Voda je posla i ja sam poceo da zatvaram sraf.Auto mi je bio na leru.Na kraju sam ugasio auto i vratio tu buksnu.
Godzo da li sam dobro ispustio vazduh???I kako da znam da li sam dobro ispustio??



Dobro si uradio samo ne treba motor da ti radi u leru dok odvrces i zavrces patron, vec kad procuri zavrnes patron upalis motor da radi u leru i kada ukljuci ventilator samo prekontrolises tecnost i dolijes do polovine :wink:

Autoru:  shakal_86 [ 04 Nov 2009 21:41 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ok hvala.Samo ja imam nezavisan prekidac za ventilator.Tj ukljucujem ga kad ja hocu.Ali nema veze vazno je da sam uradeo dobro.Hvala jos jednom

Autoru:  pistre [ 04 Nov 2009 22:40 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Godza je napisao:
Znaci ovko ide postupak na ovoj prvoj slici je taj halter sa senzorom temperature (temperaturgeber) i senzor pokazivaca temperature (patron) motora, pravilan postupak je da se taj patron odvrne i kada na njemu pocne tecnst da izlazi prilikom sipanja ispstio si vazduh iz sistema.
Motor pustis da radi u leru ukljuci ventilatore, iskljuci vent, ostavis da malo opadne pritisak i dolijes po potrebi tecnost.

Naravno to nemoj ni da pokusavas jer ima dosta posla oko toga, a i taj postupak ispustanja vazduha je napravljen za servise da bi se debelo naplatilo i za ove na koji imaju visak u ekonomskom smislu.

Na tvom motoru ono crevo koje je pored usisa ima ih dva levo i desno skini bilo koje, koje je lakse sipas tecnost i cuces kako cokori vazduh a zatim i tecnost vrati crevo nazad doli tecnost do polovine i upali motor da radi na leru dok ne ukljuci ventilatore ono sto povuce u sistem doli do polovine i to bi bilo kraj price.


ako sam dobro razumeo napunim sistem tecnoscu, zatvorim cep da napravi pritisak, radi u leru, dize temperaturu ka 90c, skidam jedno od dva creva koja ulaze u posudu, sacekam da izbaci vazduh, vratim ga, dolijem tecnost i to je to ?

evo i slike ako moze da pomogne

Slika

Autoru:  Godza [ 04 Nov 2009 23:22 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Imas dva creva koja idu iz posude za tecnost jedno ide u hladnjak a drugo u granu, e to sto ide u granu isprati ga od posude do grane jer tu skidas crevo koje je 8mm moracesh poklopac i crni usisnik da skines.

Skinuo si crevo koje je 8mm, sipas tecnost dok ne pocne da izlazi na delu gde si skinuo crevo izasao vazduh procurela tecnost, vracas crevo na svoje mesto palis motor radi u leru,( u medjuvremenu dok cekas motor se jos nije zagrejao, a vidis da je povukao tecnost slobodno odvijes cep i dolijes koliko fali) ventilatori odradili svoje sacekas da opadne pritisak jedno 10tak minuta i dolivas ostatak do polovine u posudi i zavrsio si posao :wink:

Autoru:  pistre [ 04 Nov 2009 23:46 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

odlicno objasnjenje ! hvala

Autoru:  shakal_86 [ 05 Nov 2009 10:20 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Godzo danas sam proverio tecnost i sve je u redu i dize temperaturu lepo.Ali uocio sam novi problem. :banghead:
Juce sam izgledao zategnuo mnogo onaj sraf to jest onaj patron i sad sam video da je puko. :banghead:
Znaci donji deo je dobro zasrafljen ali sraf je puko.
Evo slike pa ces shvatiti.

Slika

Slika

U prvoj slici vide se da je odvojeno od srafa i taj deo ne pusta vodu izgleda da je zategnut.Samo sto je puko od onog srafa.

A kada postavim ovaj drugi deo tj taj sraf na njega on stoji znaci ne mrda uopste i ako sam to video na ulici i vozio tako do kuce znaci udarao u rupe i nije se pomerio od drugog dela.
Sad sta da radim???
Da li da zavarim taj deo znaci da stavim sraf preko njega kao na drugoj slici i da ga pecnem???
I sta mu znaci ona buksna na tom srafu???

Autoru:  Godza [ 05 Nov 2009 15:48 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Taj patron je pokazivac temperature na instrument tabli, a zajebao si stvar, jer si ga bas pritegao.
Najbolje bi bilo da se razbusi ureze nova loza i nov patron.

Autoru:  shakal_86 [ 05 Nov 2009 15:56 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

A gde moze da se kupi taj patron??
I jer problem da ga vozim ovako.Jer on ne ispusta tu antifriz?

Autoru:  Godza [ 05 Nov 2009 16:01 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

shakal_86 je napisao:
A gde moze da se kupi taj patron??
I jer problem da ga vozim ovako.Jer on ne ispusta tu antifriz?


Mozes da nadjes u bilo kojoj prodavnici opelovih delova, mozes da ga vozis sto se tice nema nikakvih losih uticaja po motor.

Autoru:  shakal_86 [ 05 Nov 2009 16:03 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

Ok hvala.Sutra treba da idem na put pa nemam vremena sada da se zezam sa tim.Uradicu to kasnije kad budem imao vremena posto sada mogu da vozim i tako
Hvala jos jednom :D

-- 05 Nov 2009 17:53 --

Pitao sam u svakoj prodavnici auto delova ali nigde nemaju taj patron.
E sad sam razmisljao da li to mogu da napravim od navojne sipke i da zavarim sraf na njega i gore gde se stavlja ona buksna da napravim rez brusalicom kolko da udje ta buksna u tu navojnu sipku?
Mislim nije mi problem da to napravim samo ako ta buksna pokazuje tempetaturu ne znam da li ce onda tako da radi ako napravim taj petron sam i da li ce da meri tacno temperaturu????

Autoru:  pistre [ 15 Nov 2009 21:49 ]
Tema posta:  Re: Ispustanje antifriza iz bloka motora

samo da javim da sam sipao antifriz i ispustio vazduh na ovom crevu :

Slika

jedino sto mi nije bilo jasno je da kada sam izvadio prvo crevo nije izlazio ni vazduh ni voda, sacekao 10s i vratio ga, skinuo drugo (obelezeno na slici) i izbacio je vazduh i potekla je voda, vratio sam ga i otvorio cep i sacekao 3-4 min da taman dodje do 90c, zatvorio ga i sacekao da odradi ventilator pre voznje. Pa hvala na savetima !

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/