Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Opel motori generalno https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=5520 |
Stranica 1 od 3 |
Autoru: | 4motion [ 02 Mar 2009 22:26 ] |
Tema posta: | Opel motori generalno |
Nisam bas upoznat sa motorima Opela, a pre svega mislim na one od 1975-1995 godine. Pa generalno, ako biste mogli da pisemo, onako, koji su motori losiji, losi, dobri, odlicni, super, neprevazidjeni..... Mane nekih motora, prednosti takodje, slicnosti sa drugim motorima (razlika 1.3 - 1.4, dizel 1.5 - 1.6), dobri dizel motori kod Opela. (1.5, 1.6, 1.7). |
Autoru: | nenad82 [ 02 Mar 2009 23:04 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
jedino sto ti mogu reci da su OHV motori ne poderivi-tu ti spada 1.0 1.2 1.6 1.7 1.9 2.0 2.4 to je stariu model motorasvi imaju lanac i niskoobrtajni su motori-vecnost je njihov moto nemaju neke ekstremne perfomanse al mogu da povuku-ali racunaj da su to sve motori za zadnju vucujedino su ovi manji blokovi pravljeni za korsu-TOLKO BAR JA ZNAM |
Autoru: | vlada13 [ 02 Mar 2009 23:07 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Evo ovako, da kažem za 2 motora koja sam vozio/vozim 1.3 sa dvogrlim karburatorom. Ide onako, ništa preterano a nije ni loš, dosta elastičan, prednost je što klipovi ne stižu ventile, potrošnja oko 7litara/100km c14nz - 1.4i - Ide kao blesav za svojih 60+ ks, veoma mali potrošač sa oko 6l kombinovane vožnje (uspeo sam i na 5.2 da ga spustim), posle 300 000 i dalje ide kao lud mada planiram da ga menjam kad se steknu uslovi za nešto brže ![]() PS: što se tiče menjača samo da napomenem da sad na 300 000 kad sam radio veliki servis ustanovljeno je da mi je menjač suv kao barut i to ko zna koliko vremena, jedina razlika je bila što se ležaj malo čuo kad na leru pustim kvačilo ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | Speedy [ 02 Mar 2009 23:10 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
kako si ti vozio kada ti je potrosnja sa dvogrlim na 1.3 7l benzina 0o? |
Autoru: | vlada13 [ 02 Mar 2009 23:12 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Normalno? ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | Speedy [ 02 Mar 2009 23:18 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
dvogrli carb i ngk svecice i "kabeli" wuuuusssss......samo leti...a iz rezervoara ide srk srk...ja ga retko gde vozim preko 100...i ne moze ispod 10l....da je nzn sta |
Autoru: | nenad82 [ 02 Mar 2009 23:23 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
e jbgja imam soleksov dvogrli karb na 2.4 motoru i zaista ga ganjam-potrosnja na otvorenom 8-9l a u gradu 12l gasa-na benzin nisam merio |
Autoru: | Speedy [ 02 Mar 2009 23:26 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
pa kako ljudi da mi je znati...2.4 to je skoro duplo veca kubikaza od moje a manja potrosnja..doduse cesto mi ode noga u patos,al ne toliko cesto... jos sam ga nosio na ciscenje i stelovanje i o5 isto.... |
Autoru: | vlada13 [ 02 Mar 2009 23:51 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
1.3 motori sa karburatorom žderu gorivo, koliko god da je podešen. Ovaj moj je čim je došao iz Švabije trošio 7l pri normalnoj vožnji (imao je 5brzina pa je auto putem 120kmh bilo na 2500rpm) |
Autoru: | nenad82 [ 02 Mar 2009 23:54 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
pa kao prvo moj je ohv motor koji ima 125ks na 2400ccm i auto je tezak 700kg maksimalni Nm isporucuje na 3200 o/m dok je kod ohc motora to vec druga prica da napomenem da imam i cetvorostepeni menjac koji je dosta kratak |
Autoru: | Speedy [ 02 Mar 2009 23:54 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
ovaj moj je na 4 brzine isao skoro 180 ![]() ![]() voziti tolikom brzinom i obilaziti kamione i slepere...nosi nesto onaj vetar....al bez obzira ![]() ![]() |
Autoru: | nenad82 [ 03 Mar 2009 00:00 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
e sad vidi i meni je maksimalna brzina sa ovim menjacem oko 180 km a 2.4 motor je jedina razlika je sto zaista jako brzo dodje do te brzine |
Autoru: | Night Rider [ 03 Mar 2009 02:05 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Ja sam imao iskustva sa tri opelova motora svi u kadetima koji odgovaraju datim uslovima: 1.3S 75ks OHC odlican motor veoma jak i izdrzljiv cale ga je vozio max 175km/h mada mislim da je mogao jos-potrosnja od 7 do 10L/100km 1.6D motor koji dosta kude ali kod mene je uz dobro odrzavanje palio i po najvecim mrazevima,prilicno je trom ali je veoma dobar za vucu-potrosnja od 5 do 7L/100Km I motor koji bih posebno izdvojio kao neunistiv i veoma jak a to je 1.5DTI (isuzu) 75ks prelaze preko 500.000km bez otvarnja motora ima veoma veliki obrtni momenat tako da mi je stalno pisao kada sam vukao prikolicu posto turbinu pali dosta eksplozivno, takodje mi je bilo uzivanje da ga vozim magistralom i preticem dosta jace automobile. Posto sam ih imao u isto vreme mogu reci da je razlika izmedju ubrzanja kod Vektre 2.0dti sa 100ks i njega zanemarljiva ![]() Posto je bio radni auto dosta je slabo odrzavan ulje je cesto kasno menjano ,nekoliko puta je vozen ispod minimuma i dva puta je prokuvao usled pucanja creva i pored toga i dalje ide i pali bez ikakvih problema ![]() Vozio sam ga po navigaciji 185km/h potrosnja je oko 5-6L/100km |
Autoru: | astragsport [ 03 Mar 2009 10:50 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
1.0 3 cilindra, 12v, iz corse, nemiran ko dizel ali fino nosi korsu, trosi 7 litara u gradu. 1.3 iz kadetta, elastican, ali trosi 8-9 l u gradu. 1.4 iz corse, previse trosi i stalno se kvari. 1.8 iz astre i vectre, 115/125 ks, mehanicki dobar, al elektronika ga j...(lambda sonda, protokomjer, bobina..) |
Autoru: | david [ 03 Mar 2009 11:45 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
c20let je neprevazidjen.....cudo pravo... |
Autoru: | Cvorke [ 03 Mar 2009 13:33 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
C20ne je mnogo dobar motor,jedan od najizdrzljivijih koliko ja znam,a opet ne trosi previse,a sasvim lepo ide...I ja planiram jedan takav za sebe... ![]() |
Autoru: | 4motion [ 03 Mar 2009 13:40 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Da li npr, moze da se sa mog 1.3NB skine grana i karburator, a da se stavi nesto drugo? Ovo vas ne pitam zbog ludovanja kolima, nego zbog karburatora generalno i potrosnje. Nisam u fazonu da mi auto trosi 5l, ali svaka usteda dobro dodje. Da li sa 1.4 moze da se prepakuje grana na 1.3NB?? |
Autoru: | vlada13 [ 03 Mar 2009 18:46 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Nisu iste grane, tj kanali nisu isti. Možeš da nađeš 1.4i ili 1.6i za male pare. Više ti se to isplati nego da budžiš tvoj motor |
Autoru: | pistre [ 03 Mar 2009 18:52 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Cvorke je napisao: C20ne je mnogo dobar motor,jedan od najizdrzljivijih koliko ja znam,a opet ne trosi previse,a sasvim lepo ide...I ja planiram jedan takav za sebe... ![]() potpisujem da je najkvalitetniji, ali na calibri nije nesto startan ![]() ![]() |
Autoru: | goksi82 [ 03 Mar 2009 20:19 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
16 SV,1.6 sa karbom- 6 otvorena 8,9 grad,moze i manje necu sad da pricam bajke da leti ali posle izvesnih dorada i podesavanja lako nosi vectru ne osramotim se ni pored novijih makina i volim ga naravno zato sto je jeftin za odrzavanje i sto vecinu stvari radim sam na njemu ja takodje glasam za sve NZ motore,1.2,1.4,1.6 za uslove prosecnog coveka,naj naj |
Autoru: | Nesha [ 03 Mar 2009 22:01 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
1.6I (single point) - prezadovoljan sam bio sa tim motorom u kadettu, malo trosio, vukao po nas 5-oro u autu, isao nekih dobrih 170km/h. Za 60000km koliko sam presao sa kadettom pored redovnih servisa zamenio sam benzinsku pumpu i cetkice na alternatoru. Sit sam se navozao sa tim autom i nikada nista nije falilo ![]() sto se tice motora u calibri X20XEV, malo su skuplji delovi nego za C20XE, ali solidan motor koji relativno malo trosi za tu kubikazu, fino i ide i generalno nisam imao problema sa njim osim sto me baksuz poterao za kvacilo... ali definitivno mi je onaj 1.6i prirastao srcu, ostale opele koje sam vozio su bili kratko vreme kod mene pa nisam ni stekao neko vece isustvo ![]() |
Autoru: | Godza [ 03 Mar 2009 22:41 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
nisu svi motori ohv: ascona a,b; manta a,b;corsa a; kadet a,b,c,d,e, motori 10; 29kw/40ps; 12 38kw/52ps; 12s 44kw/60ps su ohv motori . ohv motori su i poznati po tome sto imaju bregastu osovinu u bloku motora a podizaci ventila su takozvane suplje sipke kroz koje prolazi ulje i ti podizaci prolaze kroz celu glavu motora sve do klackalica. stelovanje ventila se vrsilo na zagrejan motor u radu. svi ostali modeli da ih ne bi nabrajao od 16;17;19;20;25;28;30; su cih motori, mozda sam neke preskocio nemogu svih da se setim. cih motori su imali za razliku od ohv motora bregaste u glavi motora sa punim podizacima ventila, a kasnije su dosli i hidraulicni podizaci.stelovanje ventila se vrsilo kod punih podizaca u radu, a kod hidraulicnih u stanju mirovanja. ascona b i manta b su preteca ohc motora u ova dva modela su 10/04/1979 ubaceni prvi ohc motori sa oznakom 13n. inace svi ovi modeli su bili jako izdrzljivi, robusni, udobni sa kvalitetnom limarijom i jos boljim mehanickim sklopovima i sa veoma malim postotkom reklamacija. sto se nebi reklo za vozila novijih generacija. |
Autoru: | 4motion [ 04 Mar 2009 19:47 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
vlada13 je napisao: Nisu iste grane, tj kanali nisu isti. Možeš da nađeš 1.4i ili 1.6i za male pare. Više ti se to isplati nego da budžiš tvoj motor to sam i mislio, sa sve zamenom grane, moze??? A koja je razlika u 1.3 sa 60ks i 1.3 75ks, mislim na razlike na motoru, karburator je dvogrli na 75ks??? |
Autoru: | Godza [ 04 Mar 2009 21:21 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Razlika je i u klipovima 13n motor ima na celu klipa udubljenje ,13s na celu klipa je ravan sto mu isto povecava komresioni prostor a samim tim dobija i vise konja. U srecnija vremena kada su se radile generalne motora ko kod je vozio motor 13n, nabavljali su se klipovi od 13s jer je isti precnik klipa 75.0mm a kod klipa 73.4mm,zapremina 1297cm3. Inace cinimi se da su 13n motori nosili jednogrle solex karburatore a kasnije veber, a 13s dvogrle varajet ll, a kasnije pirburg dvogrli. |
Autoru: | boolero [ 04 Mar 2009 21:35 ] |
Tema posta: | Re: Opel motori generalno |
Mislim da je Varajet 2 ishao samo na onaj 16SV, veliki blok. |
Stranica 1 od 3 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |