Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Motor dimi pri paljenju
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=27965
Stranica 1 od 1

Autoru:  MileRizik [ 03 Jan 2014 16:48 ]
Tema posta:  Motor dimi pri paljenju

Vectra b '99 god, motor X16XEL(benzin, nema plin, Ecotec, oko 215k km). Problem je prvi put
primecen pre oko mesec dana kada je auto poceo da slabije prima gas(uopste nije
reagovao na stiskanje pedale za gas) i to se desavalo veoma retko i trenutno(odmah
po pustanju gasa i naknadnom stiskanju pedale reagovao bi kao uobicajeno).Kasnije
to je pocelo ucestalo da se ponavlja, da bi do pre nedelju dana auto poceo veoma
lose da radi na leru(iznenada bi gubio obrtaje i pocinjao da se gasi) sto je
kulminiralo u sadasnju situaciju kada motor odmah po paljenju pocinje da dimi.
(pogledaj video ispod)


(dim ima blag miris izmedju zapaljene plastike i pregrejanog metala)

Ovo je trece paljenje u ovakvom stanju,jednom je samo radio duze od minut i sam se
ugasio (neposredno pred ovo za vreme voznje poceo je da se cuje zvuk slican
struganju iz predela haube iza motora tj. iz kabine tik ispred suvozacevog sedista).
Automobil je kupljen u pristojnom i voznom stanju,do sada me je sluzio vrlo dobro.
Na automobilu su promenjeni ulje dva puta kao i filteri(vrlo je moguce da nisu
promenjeni adekvatno tj. da su me prvi put izmuzli za pare sto je moguce i za
drugi put, na meracu tj. onoj zici za merenje, nivo ulja je izmedju dve vrednosti,
receno mi je da ga treba odrzavati u tom rasponu) i delovi vecinom nebitni za ovaj
problem osim hladnjaka(pukao plasticni nosac pa je antifriz cureo po bloku motora
usled cega je auto dimio poprilicno kada bi se ugrejao). Hladnjak je promenjen za
vreme velike vrucine izmedju avg. i sep.prosle godine(2013), vectra nije vozena 1
ned. pre toga, vozen je oko 2.5 kilometra do servisa u kom je hladnjak zamenjen
bez ikakvih ociglednih posledica po motor temp. je uvek bila oko 90 za vreme tog
puta koji je trajao oko 20 minuta.
Nacin upotrebe automobila:
Relacije:Koriscen je prvenstveno za prevoz na relativno kratke duzine puta, nikada
van teritorije Beograda, max brzina postignuta je bila 150, max vremenski raspon u
kom je auto vozen oko 3 sata, max temp oko 95-100 c. rezervoar goriva je ostao
prazan samo jednom i to neposredno po kupovini.
Pre paljenja: Uvek dato dovoljno vremena da se prikazu eventualne greske.
(pojavljivale su se lampica za abs, akumulator vise puta dok nije promenjen)
Po paljenu: Automobil je uvek imao oko 10 minuta vremena da se ugreje (uglavnom
zbog servo pumpe koja je pri kraju, sve vise cvili dok se ne ugreje okretanje
volana je malcice otezano,veoma iritirajuci zvuk, barem za mene)a u poslednje
vreme i da se stabilizuje jer je radio nemirno na leru, rpm je skakao od 800 do
1200 (pre je bio stalno u rasponu od 800 - 900 i radio je veoma mirno).
U voznji: Uglavnom vozen do 3500 rpm, par puta je isao do 5000 preko nikada,
kocenje tj. zaustavljanje vozila uglavnom mesovito motor/kocnice/ler (2:1:1). Pod rucnom kretano
vise puta zarad vezbe (od kupovine pa do poslednje voznje oko 10-ak puta).
Par stvari koje sam dodatno primetio:

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Slika

Potrudio sam se da sto opsirnije opisem problem kako je nastao i sta je moglo da ga izazove kao i da ostavim sto vise resursa za nekog iskusnijeg da ga pronadje ukoliko je voljan. Razlog postavljanja problema ovde je izuzetno lose
iskustvo sa vecinom majstora na koje sam naisao kao i prevencija ili cak resenje problema
ukoliko on iskrsne nekom drugom kome pomoc zatreba buduci da je forum slobodan za pregledanje. Svaki vid pomoci, komentara ili cak kritike je dobro dosao. Hvala na razumevanju.

Autoru:  Andrej [ 03 Jan 2014 19:28 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

Meni liči da nešto grebe pk kaiš. Treba skinitu plastičnu kutiju filtera vazduha i dovod vazduha do protokomera, tako ćeš moći lepo da vidiš ceo pk kaiš i da li ga nešto pritiska ili se zaglavilo na nekoj od remenica ili u španeru pk kaiša. Ostavi slobodno protkomer na motoru a sve do njega skini, upali auto i mnogo bolje ćeš videti odakle tačno kreće da dimi.

Autoru:  MileRizik [ 04 Jan 2014 16:44 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

1/4/2014
Prilkom pokusaja da se ostvari bolji uvid na mesto gde bi nesto moglo
da dodje u dodir sa pk kaisem odnosno mesto odakle pocinje da dimi
po postu g.Andreja (Hvala na odgovoru), utvrdjeno sledece:
oba nosaca kucista filtera vazduha su polomljena
samo je skliznuo kada su zabice skinute
sudeci po koroziji oko srafova najverovatnije je u takvom stanju vrlo dugo.
(pogledaj slike)

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/834/3gfh.jpg][/IMG]

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/823/nnl1.jpg][/IMG]

crevo koje vodi od filtera do predpostavljam leptir gasa (kruto plasticno)
je izuzetno skriputavo na dodir verovatno bi trebalo da se zameni, metalna zabica oko grla
na tom kraju creva je zapekla tj. sraf je skoro nemoguce odvrnuti(nije ni pokusano
odvrnuti ga do kraja bez delova za zamenu).

prilikom pokusaja da se ukloni crevo primeceno da je deo nosaca motora ukoliko je to on
pukao i izgleda malo ulegnuto ok 2-3 stepena.Koliko vidim jedan mi nedostaje buduci da treba
da ih bude 4,dva gore i dva dole?
(pogledaj slike)

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/268/nq25.jpg][/IMG]

[IMG=http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/706/xfcc.jpg][/IMG]

Primeceno da se kod alternatora i dalje oseca garez poput
miris dima (kao u prvom postu) moguce da je tu problem ukoliko se spaner
zaglavio/iskrivio jer je nosac motora nadovezan na alternator?

Utvrdjivanje problema ce se nastaviti u ponedeljak kada budem procesljao jos postova
i uputa za demontiranje i rad motora kao i kada sakupim
ostatak alata potrebnog za skidanje odredjenih delova, barem se nadam.
Takodje cu se potruditi da prilozim sto vise slika na uvid.

Autoru:  darkosuba [ 09 Jan 2014 14:57 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

u jebote dobro dimi..predpostavljam da nevozis ovaj auto kad ovako dimi!
savjet kad to radis imaj aparat za gasenje pozara ili pak 2 kante vode jer ovo stvarno dobro dimi.

ako imas kanal ili kod komsije nebitno. prodaj da budes ispod auta, slines zastitu komplet odozdo (lako se skida) ,odozdo ces najbolje da vidis veci dio remena..dobro gledaj putanju remena i prati pa ces verovatno skontati gde struze. smrdi li na gumu zapaljenu?
pokusacu da ti nadjem oblik remena za tvoj motor

Autoru:  civid [ 09 Jan 2014 15:38 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

I šta bi? Gde zapinje?

Autoru:  Daka [ 09 Jan 2014 16:23 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

Ubedjen sam da je zaglavio alternator i pali kais,skini PK kais i probaj rukom da okrenes alternator.

Autoru:  civid [ 09 Jan 2014 16:28 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

PK kaiš ako ima 3 i više pukotina po jedno inču (~2.5cm dužna), mora da se menja. Ovaj je odavno zreo za zamenu.
A da negde opako zapinje i pali to sigurno.
PS
Da se malo nadovežem. Reče mi jedan čo'ek, da zategnutost PK kaiša može da se odokativno proveri ako se bez neke preterane sile, ovako namontiran, uvrne za 90° po dužini.
Jel to ok metoda?

Autoru:  darkosuba [ 09 Jan 2014 18:02 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

ako je na kratkom neces ga uspet uvrnut sigurno.
astra g ima spaner koji ima amortizer tako da on regulise to,i msm da nebi trebalo razmisljati o tom.

sto se tice "Daka"-inog odgovora na pitanje u potpunosti se slazem.moguce je da je to ali kolega nije naveo da mu se pali lampica od akumulator niti bilo sta drugo.samo dim!

slazem se i sa "civid"-om sto se tice remena jer izgleda jako dotrajao, i trebalo bi ga zamenut, a usput i pogledat sta proizvodi dim.

Autoru:  darkosuba [ 12 Jan 2014 16:33 ]
Tema posta:  Re: Motor dimi pri paljenju

ovako ti stoji remen
pa predpostavljam da dim dolazi samo sa osovine alternatora,kao sto je i receno

Slika

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/