Jesu povezani sa smanjenjem potrosnje...ulja

Curka mi malo na semeringu prema menjacu, pa kad budem menjao menjac da sve to saniram, a ne bi da ga uradim nekvalitetnim semeringom, pa da me opet nervira.
A imao sam uvek dobra iskustva sa zamenom delova kada sam se rukovodio ovom logikom (kupujem deo onog proizvodjaca koji pravi za Opel ili koji pravi sa Opelovim natpisima na samom delu ili koji pravi deo sa svojim natpisima a po specifikaciji koju je dobio od Opela) kao i negativna kada sam uzimao "bilo koji rezervni deo". Tako da mislim da ovakva tema moze da ima smisla. A i nekako mi je tesko da poverujem da, recimo, Elring pravi: 1: semering za Opel za prvu ugradnju, 2: isti taj semering za Opel ali za rezervni deo sa "smanjenim" kvalitetom, pa, na kraju, 3: isti taj semering koji se prodaje pod imenom Elring, a tesko mi je da poverujem jer bi u danasnje vreme bilo preskupo da se za jednu obicnu gumicu (semering) vise puta pali i podesava (za 1:, 2: i 3:) pogon za izradu, narocito jer Elring, kao proizvodjac, pravi hiljade tipova razlicitih gumica i dihtunga. Opel njemu naruci npr. 10.000.000 semeringa, od kojih pola ode u prvu ugradnju a pola ostaje za prodaju u ovlascenim Opel servisima. A i za samog narucioca je jeftinije ako naruci odmah vecu kolicinu, nego vise puta manju. Elring po toj specifikaciji napravi jos neki milion semeringa koji se prodaju kao Elring i taj pogon se zatvara, odnosno pocinje da pravi nesto drugo. Tako da bih rekao da je deo iz prve ugradnje i taj deo koji se prodaje u Opel servisu otprilike istog kvaliteta. E ovo recimo ne vazi u slucaju kada, nakon zatvaranja pogona, Opel opet naruci jos neku kolicinu istog dela i to posle recimo 10 godina. Jer je tada tesko podesiti kompletan pogon na potpuno indenticne specifikacije kao i obezbediti sirovine potpuno identicnih svojstava. Uvek postoje male razlike.
E sad, recimo, neki proizvodjac nije dobio specifikacije od Opela, iliti nije dobio "licencu" za proizvodnju, ali on "izmeri" specifikacije sa vec napravljenog dela. U merenju malo pogresi a mozda pogresi i u kvalitetu sirovine od koje se deo pravi, pa tako dobijemo one nekvalitetne proizvodjace rezervnih delova (turski, kineski, bugarski delovi) koji traju po 15 dana, pa nek je i pola godine. E sad, kad auto ostari, Opel vise nema i ne porucuje rezervne delove za taj auto, pa tu stupaju na snagu pobrojane male privrede.
Na kraju krajeva, ako je odredjeni proizvodjac bio dobar da napravi delove za Opel (bilo rezervne, bilo za prvu ugradnju), tj. da Opel od njega naruci da mu napravi delove, onda je taj proizvodjac dobrog kvaliteta da i ja uzmem njegov rezervni deo.
Elem, o ovoj temi ni ljudi koji rade po ovlascenim servisima ne dobijaju sve informacije, tj. ne znaju sve, vec te informacije zna samo mali broj ljudi u Opelu. Oni u servisu imaju "zadatak" da taj Opelov deo prodaju i kraj. Kao recimo kada sam pokusavao da saznam zasto Z18XE u Vectri B u Z18XE u Vectri C imaju zubcasti kais razlicitih duzina i razlicitog broja zuba. Niko nije znao da mi kaze tacno, a kontaktirao sam ljude u ovl. servisima a i imam i jednog licnog prijatelja tamo.
Komentari?