Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Funkcija creva za disanje motora
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=23375
Stranica 1 od 1

Autoru:  Vectra [ 21 Jan 2013 14:14 ]
Tema posta:  Funkcija creva za disanje motora

Moze li neko da objasni funkciju ova 2 creva sa slike?
Oba idu sa poklopca glave u leptir gasa.
Znam da im je funkcija da se uljna isparenja dovedu u usis, te da se zastiti prirodna sredina, ali mi nije jasno zasto postoje 2 komada, zasto je jedno dovedeno na usis pre leptira (veliko) a drugo posle leptira (malo)?
Slika

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 18:26 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

Koja je razlika u radu ova 2 creva, ljudi?

Autoru:  chile [ 06 Feb 2013 18:36 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

nema razike vidis da su sa istog mesta izvedeni :P

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 18:43 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

pa zasto onda 2 komada? :D

Autoru:  chile [ 06 Feb 2013 18:55 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

pa ovo veliko je glavni odusak,
a malo crevce ide ispod klapne gde je vakum,
ponekad moze da se desi da se zacepi rupica ispod klapne sa manjim crevom i onda je ler malo losiji :wink:

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 19:00 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

nista to meni nije jasno.....:D
ali da, pre neki dan sam alkoholom ocistio manje crevce i rupicu i popravio se rad na malim obrtajima....

Autoru:  kvcali [ 06 Feb 2013 19:02 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

To tanko crevo sluzi da kad vrsis motorno kocenje, klapana gasa zatvorena skoroz, da uljne pare iz kartera prenko njega odu na sagorevanje, jer da nema tog tankog, stvarao bi se pritisak u motoru usled motornog kocenja, veliko je klasican iberlauf

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 19:15 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

:ok: Ima smisla, itekako.
Zasto se poremeti rad na malim obrtajima/leru kad se zapusi ovo crevce tj njegova rupica kod leptira, ako iz istog "izvora" usisavaju gasove a definitivno kroz uberlauf moze da prodje visestruko veca kolicina gasova nego kroz malo crevce.

Autoru:  kvcali [ 06 Feb 2013 19:22 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

Koje ce crevo da bude aktivno, regulise pritisak i porpritisak u zavisnosti od otvorenosti ili zatvorenosti klapne gasa, jer je jedno iznad a jedno ispod nje !

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 19:29 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

Znaci malo uvek "radi" a veliko samo kada je leptir otvoren....

Autoru:  kvcali [ 06 Feb 2013 19:31 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

ne nego naizmenicno jer kad je klapna otvorena nadpritisak izvlaci sve preko velikog a malo prakticno nema funkciju, ili nesto malo mizerno

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 19:35 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

A-haaaa, kontam, sada mi je jasnije. Pozdrav!

Autoru:  chile [ 06 Feb 2013 19:38 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

a kod turba je malo preko nepovratnog ventila i zatvori se kada je pod pritiskom :P

Autoru:  Vectra [ 06 Feb 2013 19:47 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

Interesantan detalj ;)
Interesantno je i to da motor prilicno promeni zvuk kada se malo crevo skine sa poklopca glave i kada se zapuse otvori na crevu i poklopcu (utisa se motor). A bucniji je kada se crevce vrati....

Autoru:  Vectra [ 08 Feb 2013 19:01 ]
Tema posta:  Re: Funkcija creva za disanje motora

Da li bi nesto/ista skodilo ako bi oba creva pustio u atmosveru a odgovarajuce 2 rupe na usisu zacepio?

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/