Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

v6 bi turbo?
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=16514
Stranica 1 od 2

Autoru:  laki_81 [ 02 Okt 2011 13:37 ]
Tema posta:  v6 bi turbo?

ima li ko kakav info ili neki kvalitetan link vezano za ovo?
ima nekoga ovde da je to pravio?
sem dobrog zvuka i aj da kazemo ekskluzive koliko moze da se izvuce iz ovog motora uz neka normalna ulaganja i stap-kanap metodu :kotlic: ?
licno nikad nisam bio neki preterani ljubitelj tih velikih motora pa se nisam ni interesovao za njih...
sta su slabe tacke, koliko mogu da trpe standardne klipnjace i klipovi ako bi se kompresija spustala preko ploce?
nacuo sam da nisu nesto preterano pogodni za mucenje,kao vole da se pregrevaju cilindri do kabine? jel to tacno?
skupljam delove za Let i neplanirano mi uletese dve indenticne remontovane KKK K24 i duplo vise injektora od planiranih,sam motor nije skup pa sad evo glasno razmisljam.....

Autoru:  webboy [ 02 Okt 2011 13:49 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Pa prvo... zaborvi stap i kanap metodu ako mislis da predjes vise od 1000km sa takvim motorom. Turbine se okrecu na brzinama preko 100 000 rpm.... nema tog stapa i kanapa koji ce tu da pomogne :dedica:

Sve sklopiti, ne verujem da je neki problem uz malo ili malo vise secenja, varenja, uklapanja.... e sad, kako sve to posle drzati pod kontrolom... to ne verujem da moze da prodje bez nekog VEMS-a ili slicnog programabilnog softvera za kontrolu motora.

E sad.. dve iste turbine... ja bih ipak isao na varijantu manje i vece turbine. Manja ce da daje boost u nizim, a veca u visim obrtajima.

Sve u svemu.... uz "normalna" ulaganja i "stap i kanap", zaboravi na ovu ideju... ako nisis spreman da ulozis pozamashnu kolicinu novca, vremena i zivaca... bolje prodaj jednu turbinu i za tu lovu kupi ostatak delova za :let: konverizju.

Autoru:  laki_81 [ 02 Okt 2011 14:47 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

cekaj bre ne rusi mi koncepciju... :ludilo1: :ludilo1:
ja ne vozim trke a imam i druga kola za svaki dan. meni je ovo hobi,treba mi zanimacija za narednu godinu-dve... godinu dana sam vario kadeta,prethodne tri sam skupljao delove za njega :D :D
kod Let-a nema mudrovanja,tu su poznati recepti za svaku fazu, tako da mi sa tehnicke strane i nije neki izazov...delove za Let imam skoro sve,realno uz ulaganje od 200 eur mogo bi da ga sklopim do kraja nedelje.

znam da je elektronika najveci zajeb i trosak i bez toga tesko da moze-to mora da se plati... kad kazem stap kanap metoda mislim na to da se iskoristi maksimalno sto je lako dostupno i sta moze da se napravi u domacoj radinosti a ne rasipati se na kojekakve "firmirane" gluposti .... nije fora napraviti dobru stvar sa puno para- to moze svako, uradi to isto sa malo para uz vise rada -po meni to je vec nesto.

pre par godina sam na nekim forumima pokrenuo pitanje pakovanja XE motora na blok od 1.8, 1.6...tad me neki strucnjaci napljuvase samo tako, kao ne moze pita od... po receptu sto sam tad predlozio danas u srbiji rade bar 3 ,od toga sam ja sklopio dva takva motora tako da me neces uplasiti sa pricom da je komplikovano i da kosta puno



dakle za sad se trazi info vezan za V6 motor,cisto price radi da vidimo sta moze da se dobije i za koliko para pa ako se nadje racunica zasto da ne... ako ne uguracemo minimalno let ili B234 unutra i vozi misko

Autoru:  webboy [ 02 Okt 2011 15:48 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Aha.. pa izvini, ti si pomenuo minimalna ulaganja i "stap i kanap" metodu, koju ja malo drugacije razumem :D

Evo za pocetak info o V6 motorima.... http://www.v6calibra.net/
Ono jes' sajt je posvecen V6 calibri, ali svakako obiluje resursima vezanim za C25XE i X25XE motore :)

Inace, nije mi cilj da te uplasim, naprotiv... pozdravljam ideju :ots:

Stvari koje treba da uzmes u obzir kada je u pitanju turbo motor:
- Sto hladniji vazduh
- Sto bolji protok vazduha (RAM)
- Sto bolje podmazivanje turbine (dovod ulja do turbine)
- Kontrola nadpritiska (blow off)
- Kontorla brzine okretanja turbine (wastegate)
- Sto kraci put od izduvnih ventila do turbina i toplotna izolacija tih cevki (ne zelimo da rasipamo energiju, vec hocemo da je upotrebimo za pokretanje turbine)

... eto, nadam se da sam bar malo pomogao svojim glasnim razmisljanjem :ots:

Autoru:  strokan [ 02 Okt 2011 16:00 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

evo da prozborim i ja koju.
Prvo ako dodjes do ideje da pakujes biturbo na v6, moja preporuka ti je da odmah uzmes MV6, jer su kod njega klipovi istog precnika kao na c20let i odmah ces moci da stavis kovane klipove sa c20let koji mogu da idu i preko 400ks.
Drugo, problem sa tim motorom su klipnjace i lezajevi na istim. Fabricke klipnjace se nisu bas nesto dobro pokazale u praksi na vecim snagama. Posto u Evropi i u Americi nigde ne mogu da se nabave kovane klipnjace za taj motor, jedino mozda da se vidi nekako iz Australije. Lezajevi su najveci i ujedno tesko resiv problem na tom motoru posto su dosta uski, mnogo uzi nego kod recimo c20let.
I trece sto ti vec brasa rece za to bi morao da nadjes neku drugu struju. Ili neku aftermarket tipa Vems, ili da nadjes neki auto koji fabricki ima v6 biturbo pa da sa njega probas da napakujes.

Autoru:  laki_81 [ 02 Okt 2011 16:23 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

znaci problem su klipnjace i lezajevi. ima li neki podatak do koliko drze fabricke klipnjace i lezajevi? ako je motor toliko ogranicen da ne kazem zajeban sa tim lezajevima onda nema nekog smisla ulagati u motor koji se relativno lako raspadne...
za ono pregrevanje niko nista nije cuo?
o struji trenutno ne razmisljam,to je slag na tortu....

Autoru:  webboy [ 02 Okt 2011 19:00 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Motor kao motor ne zagreva se vise od ostalih, osim sto eto, ima 6 cilindara ne 4, pa zbog toga. Problem je sto je veliki, pa samim tim nema nekih kompromisa za dobar sistem hladjenja.

Autoru:  strokan [ 02 Okt 2011 20:05 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Pa ne verujem da bi te klipnjace fabricke mogle da guraju preko 350ks, mada je i to pitanje...
E sad kad ce doci problem sa lezajevim, tj pri kojoj snazi to vec ne znam

Autoru:  kvcali [ 02 Okt 2011 20:38 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

3.0 izguras na 280-300ks maksimalno i kraj, ne treba ici vise, klipove sa leta a klipnjace i lezajeve ako ne nadjes neke jace bar sto bolje nove, nabolje bar nove GM za V6, ako nista drugo, jos ako ide u kadeta nema dalje, odradis ga sa dve male turbine sa tipa sa fiata uno turbo ili najvecu ne preko sa :let:

Autoru:  strokan [ 02 Okt 2011 20:41 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

ma kakvi male turbine :D Samo da najde kovane klipnjace i neke kvalitetnije lezajeve i ima to da ide 400ks bez problema :D

Autoru:  kvcali [ 02 Okt 2011 21:04 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Slazem se za 400ks ali da ga ubaci u omegu sa zadnjom vucom, onda se isplati okovati motor i izvuvi maksimum, jer na zadnoj vuci ima lom da pravi, kadeta ima da prepolovi, ostace zadnji deo kad pusti kvacilo sa 3k obrtaja i pritisne gas :ludilo:

Autoru:  strokan [ 02 Okt 2011 21:11 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

moze i kadett da se ucvrsti... videcete jednog dana nadam se :D

Autoru:  laki_81 [ 02 Okt 2011 23:36 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

moj je ucvrscen :ludilo1:

turbine su obe kkk k24 7000,externi wastegate, sa audija s2- to imamo necemo da menjamo za manje. bije ih glas da nisu nesto preterano trome a mogu fino i da naduvaju...
dizne od saba crvene imam nekih 7 kom tako da ce i goriva biti dovoljno.

znaci ostala je nedoumica za klipnjace i koliko ti lezajevi mogu da podnesu. i normalno ko to sve moze da izmapira...
za sad sam i dalje blizi let-u sa nekom fazicom,nesto mi sestak ne uliva poverenje....
prednju vucu nikad nisam voleo, al sta je tu je ne mogu da se bakcem sa okretanjem motora i limarijom ponovo .
dobice sper pa kako bude.

Autoru:  shadow [ 02 Okt 2011 23:37 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Moze da se ucvrsti, nego 400ks prednjim tockovima ne moze da se prenese na podlogu. Zadnja vuca moze da prenese to mnogo bolje. A 4x4 najbolje.

Autoru:  strokan [ 03 Okt 2011 00:24 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

moze i tek kako da se prenese na podlogu sa kvalitenim sperom i gumama

Autoru:  frenki [ 05 Okt 2011 22:44 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

webboy je napisao:
Aha.. pa izvini, ti si pomenuo minimalna ulaganja i "stap i kanap" metodu, koju ja malo drugacije razumem :D

Evo za pocetak info o V6 motorima.... http://www.v6calibra.net/
Ono jes' sajt je posvecen V6 calibri, ali svakako obiluje resursima vezanim za C25XE i X25XE motore :)

Inace, nije mi cilj da te uplasim, naprotiv... pozdravljam ideju :ots:

Stvari koje treba da uzmes u obzir kada je u pitanju turbo motor:
- Sto hladniji vazduh
- Sto bolji protok vazduha (RAM)
- Sto bolje podmazivanje turbine (dovod ulja do turbine)
- Kontrola nadpritiska (blow off)
- Kontorla brzine okretanja turbine (wastegate)
- Sto kraci put od izduvnih ventila do turbina i toplotna izolacija tih cevki (ne zelimo da rasipamo energiju, vec hocemo da je upotrebimo za pokretanje turbine)

... eto, nadam se da sam bar malo pomogao svojim glasnim razmisljanjem :ots:
Cekaj kako sad pozdravljas blow off a do sad nicemu nije sluzio :ludilo2:

Autoru:  Speedy [ 06 Okt 2011 05:49 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Au frenki od kad nije bilo posta od tebe..al si iskusno cekao u potaji pravi trenutak
:ludilo1: :ludilo1:

Autoru:  webboy [ 06 Okt 2011 09:34 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

frenki je napisao:
webboy je napisao:
Aha.. pa izvini, ti si pomenuo minimalna ulaganja i "stap i kanap" metodu, koju ja malo drugacije razumem :D

Evo za pocetak info o V6 motorima.... http://www.v6calibra.net/
Ono jes' sajt je posvecen V6 calibri, ali svakako obiluje resursima vezanim za C25XE i X25XE motore :)

Inace, nije mi cilj da te uplasim, naprotiv... pozdravljam ideju :ots:

Stvari koje treba da uzmes u obzir kada je u pitanju turbo motor:
- Sto hladniji vazduh
- Sto bolji protok vazduha (RAM)
- Sto bolje podmazivanje turbine (dovod ulja do turbine)
- Kontrola nadpritiska (blow off)
- Kontorla brzine okretanja turbine (wastegate)
- Sto kraci put od izduvnih ventila do turbina i toplotna izolacija tih cevki (ne zelimo da rasipamo energiju, vec hocemo da je upotrebimo za pokretanje turbine)

... eto, nadam se da sam bar malo pomogao svojim glasnim razmisljanjem :ots:
Cekaj kako sad pozdravljas blow off a do sad nicemu nije sluzio :ludilo2:


Pa primetio sam da si se smorio, da te nema nesto na forumu, pa rekoh da te aktiviram malo.

Autoru:  Perica [ 06 Okt 2011 10:02 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Jel te kritične delove motora može da izradi neko kod nas? Neka firma, ili slično? Od kog materijala (legura) treba da su?

Autoru:  laki_81 [ 06 Okt 2011 22:18 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

moze
klipove kakve god hoces i za drasticno vece snage"(red velicine i 200kw po cilindru da drze)- Crnobrnja vojvode stepe, cena sitnica oko 500 eur po komadu(po klipu). kvalitet zagarantovan,pravili su neke dosta ozbiljne stvari za vojsku..
za klipnjace pravac Simanovci, sigurno mogu da naprave ne znam za koje pare. nisam se ni usudio ni da ih pitam za cenu obzirom da se firma rangira u prvih par u svetu..

Autoru:  frenki [ 06 Okt 2011 23:07 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-CON- ... 2a13d382af

Autoru:  strokan [ 06 Okt 2011 23:19 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Nego pronadjen je proizvodjac klipova i klipnjaca kovanih za ovaj motor i cena je samo 2000e za jedno i drugo :D

Autoru:  zlaja91 [ 06 Okt 2011 23:58 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Prava sitnica... :wow

Malko su ga preterali sa cenama pa nije to za bolid formule 1.

ja mislim da bi tu trebalo uzeti taj motor i odraditi radilicu sa novim lezajevima (naravno ''muskim'')
,a za klipnjace neka bog pomogne :D

nego tu je po meni najveci problem struja :(

i naravno redovni servisi na recimo 3 hiljade km novo ulje

Autoru:  strokan [ 07 Okt 2011 00:05 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

a ta radilica je inace jeftina da se odradi :D i ko ce to da ti odradi? :D

Autoru:  zlaja91 [ 07 Okt 2011 00:16 ]
Tema posta:  Re: v6 bi turbo?

Brusilica za radilice :D i ne verujem da je neki prevelik izdatak mozda 50-60 eura obrada,
jel ipak sve potice od nje i zbog bilo kakvog lufta dobije debalans pa tamo na vecim obrtajima
nastaje defekt pucaju klipnjace jel su naj slabija tacka,a kada je sve u top stanju Trebalo bi da izdrzi.

e sad razvlacim temu,ipak je to moje misljenje stim sto nikada nisam probao pa da pricam iz skustva (dace bog da probam) :love:

+ ''trebalo bi''

i ''mozda'' su majke svih zajeba :)

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/