Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injection https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=16024 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 17:59 ] |
Tema posta: | Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injection |
Svaki turbo motor ima problem sa toplim vazduhom i generalno povisenom temperaturom. Postoji nekoliko nacina da se temperatura usisnog vazduha smanji. Jedan od najzastupljenijih je montiranje intercooler-a i maltene je prisutan kod svih turbo motora.... Ok, u ovoj temi bih stavio fokus na C20LET i Z20LEx (LET, LER, LEH... koliko ih vec ima ![]() Ideja, kao sto i ime kaze, jeste ubrizgavanje vode u usis radi hladjenja vazduha. Tacnije, ubrizgava se 50/50 mesavina destilovane vode i metanola. Ovaj sistem se takodje naziva i Mist sistem zbog toga sto se smesha vode i metanola ubrizgava pod velikim pritiskom (cca 10 bara) u vidu fine magle. Prednosti: - bolji efekat hladjenja od CC sistema Mane: - potreban dodatni rezervoar za meshavinu ili se iskoristi postojeci rezervoar za tecnost vetrobrana - tecnost se trosi, potrebno je dopunjavanje s vremena na vreme - ubrizgavanje smese voda/metanol vrlo lako moze da dovede do ometanja rada lambda sonde Uskoro cu postaviti uputstvo za stavljanje ovog sistema na C20LET motor, a u medjuvremenu - da prodiskutujemo malo ![]() |
Autoru: | pistre [ 15 Avg 2011 18:07 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
pa to sto ti hoces se zove aqua mist i motor stalno vuce vazduh od 0 c sto je idealno, ali je i cena idealna, mada neko toliko plati i ugradnju sekvent plina, pa kako ko voli, ali racunaj da je oko 600-700 eur i odlicna je investicija |
Autoru: | Bane66 [ 15 Avg 2011 18:20 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Nema ti druge nego da ugradis plin, ali sa direktnim ubrizgavanjem! Ubrizgava se u tecnom stanju (tj, pravi se magla),...ali u izuzetno hladnom stanju, te samim tim hladi i vazduh koji ulazi u cilindre. Toliku velicinu hladjenja neces dobiti nisacim drugim. ![]() |
Autoru: | pistre [ 15 Avg 2011 18:22 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
obrisacemo off, ali bane, zar se plin ne iz ledenog iz boce, ne pretvara u vruc kada u rasprsivacu, i ulazi takav u motor, i plus ima visoku temperaturu sagorevanja, pa i dolazi do jos veceg grejanja motora ? |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 18:23 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Aqua mist je firma koja proizvodi WI sisteme.... i ne vuce non stop vazduh na 0 stepeni.. nego je (kako oni tvrde) 0 stepeni razlika izmedju atmosferske temperature i temperature ohladjenog vazduha.... Elem, nije ovde poenta kupiti gotov aqua mist sistem za 600 eur.... nego napraviti ga. Ono sto je potrebno: - brizgaljka (dizna) - prekidac pritiska (po mogucstvu podesivi, tako da moze da se steluje pritisak na kojem se aktivira - recimo za C20LET se podesi na 0.5 bara) - pumpa visokog pritiska - creva & kablovi - cantrica za tecnost (mada moze da se iskoristi i postojeca od tecnosti za pranje soferke) Pokusacu da se jos raspitam tacno koje su i gde se mogu nabaviti komponente. |
Autoru: | pistre [ 15 Avg 2011 18:24 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
samo nemoj to da radis ![]() ![]() |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 18:25 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Svaki gas kada prelazi iz stanja visokog pritiska u stanje niskog pritiska preuzima toplotu na sebe - hladi sve okolo... tako isto i plin... no to nije tema ovde ![]() |
Autoru: | Bane66 [ 15 Avg 2011 18:32 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Po tom principu, kad se izbusi guma, bez od nje jer ce ti se smrznu ruke! Ok, nije tema o tome pa necu duljiti! ![]() |
Autoru: | strokan [ 15 Avg 2011 19:26 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Nek ti je sa srecom Braso. Samo se nadam da nece da bude motor kaput... ![]() |
Autoru: | strokan [ 15 Avg 2011 19:30 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Da je to tako jednostavno napraviti, zar ne mislis da bi vecina ovih nasih balkanskih trkaca imala to na automobilima? A realno, 90% njih zna mnogo vise od tebe o tome. Mozda bi bilo zanimljivo pozabaviti se time ako mislis da proizvodis za prodaju, ali veruj mi da ako hoces da napravis samo jedan sistem za sebe izacice te mnogo skuplje od tih 600-700e koliko kosta nov. |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 20:13 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Au bre.. otvorio sam temu da bismo diskutovali o samom sistemu, a ne o tome da li cu ja licno da ga pravim ili ne.... Uostalom, sistem kosta 360 eur ne 700. |
Autoru: | strokan [ 15 Avg 2011 20:28 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
pa dobro, onda tek nema svrhe praviti sam tako nesto ![]() Pa sta ima da se diskutuje... to je jedna veoma korisna stvarcica koja ce omoguciti vise hors povera motoru pri istom pritisku ![]() |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 20:37 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Pa otvorio sam ovu temu da bismo skupili (koga interesuje) sto vise informacija o sistemu na jednom mestu. Po mogucstvu (mada, uzalud se nadam) iskustva nekoga ko je ugradio ovako nesto. |
Autoru: | chile [ 15 Avg 2011 20:53 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
a koja kolicina se ubacuje u motor u vremenu? i oni fensi kitovi sa kontrolerima sto su prikaceni za dosta parametara za pracene rada motora, jel njihova funkcija da menjaju kolicinu koja se ubacuje u motor u zavisnosti od opterecenja? |
Autoru: | kvcali [ 15 Avg 2011 21:47 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Kad smo kod vodenog hladjenja, ja bih to odradio tako sto bi stavio interkuler malo veci citaj 2-3 X od fabrickog i to na donjem otvoru branika i namestio da na 3k obrtaja automatski, a rucno kad zelis, prska vodu po unterkuleru sa prednje strane u finom spreju, koristio bi dizne sto se koriste obicno za rashladivanje vodom po kaficima, dakle fina vodena prasina po kuleru + brzina vetra ima da napravis odlican izmenjivac toplote za nikakve pare. Ovo ubacivanje "vode" u motor ne bi ni uzeo u razmatranje, cemu to nema potrebe za nase uslove i potrebe |
Autoru: | Bane66 [ 15 Avg 2011 22:19 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Aco, nevalja povecavati kapacitet intercoolera! Promenices totalno brzinu nabijanja vazduha do pred ventile. Ovo govorim u skladu da sve ostalo na motoru ostane u fabrickim merama. |
Autoru: | kvcali [ 15 Avg 2011 22:42 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
To ti pricam i impreca ima, a bane malo se poveca turbo rupa, ali preveliki ne valja 2x je ok |
Autoru: | Bane66 [ 15 Avg 2011 22:47 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
O tome i pricam. Uzimate u primer vozila gde je fabricki sve proracunato za taj volumen intercoolera. ![]() Osecaj koji bi dobio sa vecim coolerom a postojecom turbinom je, da ce trebati vise vremena da se stvori odredjeni pritisak u usisnom sistemu. Da li to znaci povecanje turbo rupe ili ublazavanje tog prelaska ali i produzenog intervala, e to samo proba moze reci. |
Autoru: | webboy [ 15 Avg 2011 23:50 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Zapremina intercoolera ide prema boost-u turbine. Ne znam tacnu formulu za proracun, ali generalno sto veci boost -> veci IC. To kvcali sto si ti opisao jeste jedan od nacina dodatnog hladjenja, ali ni blizu efektivan kao WI ili CC sistem.... a najefektivniji nacin spoljasnjeg rashladnjivanja IC-a je pomocu CO2 gasa. I da se razumemo.. metanol u smesi sa vodom kod WI sistema sluzi jedino kao antifriz i antikoroziv. Odnos 50/50 je uzet kao idealna smesha u pogledu rashladne sposobnosti i odrzivosti sistema, pre svega pumpe, a zatim i creva, posude za tecnost... itd. Varijanta koriscenja rezervoara tecnosti soferke u ove svrhe je prilicno zajebana stvar... jeste, ustedi se na prostoru, ali zato svaki put kada se prsnu brizgaljke brisaca, dolazi do inhalacije odredjenog dela metanola koji je, zamisli, otrovan ![]() E sad... glavno pitanje Wi sistema je kontrola kolicine ubrizgane vode (i metanola). Idealan odnos goriva i vode u cilindrima zavisi od mnogo faktora (boost, vlaznost, temperatura, broj obrtaja, opterecenje motora... i slicno) i on ide od 3% do 15% vode... i opet to zavisi od sastava smese vode i metanola. Dakle, nije nimalo jednostavno za preciznu kontrolu. Idealan trenutak za pocetak prskanja vode u usis je momenat pre nego sto ECU retardira paljenje (zbog prevencije od detonacije) i pocne da koristi gorivo za hladjenje cilindara. Evo par grafikona kako se ponasa voda, metanol i njohova smesa pri razlicitim AFR vrednostima: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Iz ovih slika se jasno vidi da metanol igra ulogu jedino antifriza i antikoroziva. [to be continued] |
Autoru: | kvcali [ 15 Avg 2011 23:59 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
ma na ovu skupocu jos i alkoholom da ga pojis, bice malo mnogo, sa co2 moze al i to kosta, odnos cene i efikasnosti ovo sa prskanjem vode je idealno tj. posle instalacije ne kosta nista ![]() |
Autoru: | webboy [ 16 Avg 2011 00:01 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Takodje... jedna od interesantnih stvari WI sistema je mesto ubrizgavanja. monopoint ili multipoint, pre kompresora ili posle.. itd. Evo jednog grafikona koji daje rezultate razlicitih velicina dizni od 0.4mm do 0.9mm postavljenih PRE KOMPRESORA. ![]() Ovde vidimo da je ubrizgavanje maksimalne kolicine vode (sa najvecom diznom) skoro totalno unakaradilo efikasnost IC-a..... ima primera ljudi koji tvrde da je najefikasnije strcati jako malu kolicinu vode pre kompresora, a ostatak pred samu klapnu gasa.... |
Autoru: | webboy [ 16 Avg 2011 00:13 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
A evo i kako izgleda ugradnja Wi sistema na C20LET motor.... Dakle prvo treba izbusiti rupu za strcaljku (diznu) ![]() Zatim lepo obraditi unutrasnji deo rupe kako ne bi dolazilo do turbulencije vazduha ![]() Evo kako izgleda kada se namontira dizna. Ova dizna ima ugao strcanja od 90 stepeni i nalazi se na idealnoj poziciji - direkt iznad klapne gasa. ![]() Evo kako izgleda dizna sa spoljne strane. Sve lepo fino spojeno, stavljen O-ring, ne sme da bude nikakvog zazora, ne sme nigde da pusta. Na nesrecu, ovaj polozaj dizne onemogucava posle vracanje onog crnog plasticnog TURBO poklopca koji je bas fensi ![]() ![]() E sad.. pumpa. Treba da bude sto bliza rezervoaru, sto bliza dizni, sto bliza akumulatoru, da bude na otvorenom radi hladjenja, po mogucstvu negde gde struji vazduh... (gora od svake moguce zene). Evo interesantne lokacije za pumpu. ![]() E zatim prekidac pritiska. Ovo je jednostavan Wi sistem koji se aktivira jedino preko boost-a. Ovaj prekidac pritiska moze da se podesava po zelji. Njegova uloga je sasvim jednostavna.... kada pritisak (vezuje se na vakuum crevo i meri pritisak vazduha u usisu) dostigne odredjenu vrednost (recimo 0.5 bara za LET), on pusti struju (ukljuci prekidac). Osetljiv je na temperaturu, pa ga je pozeljno staviti negde gde nije mnogo izlozen velikoj vrucini. ![]() ... i to bi od prilike bilo to - sve sto treba za jednostavan WI sistem. |
Autoru: | strokan [ 16 Avg 2011 00:54 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
Ne mora da znaci veci bust veci IC... Moze da se ide i logikom veca turbina veci IC ![]() |
Autoru: | webboy [ 16 Avg 2011 00:55 ] |
Tema posta: | Re: Aftermarket hladjenje vazduha turbo motora - Water Injec |
veca turbina = veci pritisak (boost) ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |