Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

prebogata smesa :(
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=15776
Stranica 1 od 1

Autoru:  demi [ 26 Jul 2011 14:26 ]
Tema posta:  prebogata smesa :(

imam problem sa motorom,u pitanju je c20xe i prebogata mi je smesa,vazduh -benzin,mnogo benzina sipa i nema dobro sagorevanje.svecice su mi garave i auspuh takodje.ponekad mi se upali i check lampica.sta bi trebalo promenuti pa da mi auto radi kako treba.kakve veze ima lambda sonda sa tim,da li bi ista dobio ako bi nju promenuo??? pomagajte ako iko zna

Autoru:  pistre [ 26 Jul 2011 15:30 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

lambda sonda, mozda knock sensor, mozda je i paljenje pomereno za zub...

Autoru:  vlada13 [ 26 Jul 2011 16:46 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

demi je napisao:
kakve veze ima lambda sonda sa tim,da li bi ista dobio ako bi nju promenuo??? pomagajte ako iko zna


http://www.autodijagnostika.eu/lambda-s ... zator.html

Autoru:  demi [ 26 Jul 2011 22:12 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

da Vlado kontam,procitao sam text hvala na linku ali opet ne znam cemu onda sluzi protokomer vazduha???

Autoru:  webboy [ 26 Jul 2011 22:56 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

Lambda sonda - meri nivo kiseonika u izduvnim gasovima. Visak kiseonika = siromasna smesa, manjak kiseonika - bogata smesa
Protokomer - meri kolicinu vazduha koji kroz njega prodje.

Jedno s drugim nema nikakve direktne veze, osim sto i jedan i drugi senzor ECU koristi da bi prilagodio smeshu.

Autoru:  demi [ 27 Jul 2011 00:39 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

aha,pa sad je jasnija situacija,a kako mogu proveriti lambda sondu da li je dobra?

Autoru:  webboy [ 27 Jul 2011 14:15 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

Tja... to je senzor kiseonika... nema tu mnogo proveravanja osim poredjenja sa 100% ispravnim senzorom.

Ono sto mozes da proveris jeste da li daje dobar signal... dakle, raskacis sondu, upalis motor, uzmes unimer i plus stavis na signalnu zicu sonde, a minus na masu (blok motora najbolje)... treba da pokazuje 0.47V napon. E sad, 0.47V je izlazni napon u slucaju rada motora u leru ili prilikom ujednacene brzine (mada ces tesko da turis unimer i gledas napon pod haubom dok je auto u pokretu :bekelj:)

E sad, opet kazem to je senzor.... znaci, ukoliko napon u leru nije 0.47V, moze da znaci da je senzor neispravan, a moze da znaci da motro ne pravi dobru smeshu na leru, zato sam prvo i napisao da je najbolji test uporedjivanje sa 100% ispravnim senzorom.. ili stavljanje te iste sonde i merenje u 100% ispravnom motoru.

Autoru:  demi [ 27 Jul 2011 22:51 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

promenuo sam sondu,nije davala nikakav otpor izmenju kontakata A i B a po auto dati treba da je u rasponu od 1 do 15 oma..nisam jos vozio auto ali cini mi se da mnogo ostrije prima gas,videcemo sutra kad ga provozam.stara sonda koju sam izvadio kad se protrese nesto zvecka u njoj kao zvecka,izgleda da je ta bila losa sonda :) ..

Autoru:  webboy [ 27 Jul 2011 23:08 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

hmmm.... nadam se da ne lupam gluposti i da je kod tebe sonda sa 3 zice?

U tom slucaju imas A, B i C kontakte na dzeku i na sondi.

A - plus za grejace
B - masa za grejac
C - signal

U oba slucaja, meri se napon i to:

Napon izmedju kontakata A i B na dzeku od ECU-a dok motor radi treba da bude 12V (akumulatorski napon)
Napon izmedju kontakta C na dzeku SONDE i neke dobre mase (najbolje blok motora) treba da bude 0.47V

U slucaju da imas sondu sa 2 zice, A i B jedna je plus za grejace jedna je signal. Koja je koja zica mozes da odredis merenjem otpora, izmedju dzeka na sondi i tela lambda sonde... ona koja ima manji otpor je plus za grejac, a onda druga je signal.

U tom slucaju merenje napona je isto osim sto ces 12V dobiti tako sto spojis multimetar izmedju zice od plusa za grejace na dzeku od ECU-a i mase (blok motora).

EDIT: Osim u odredjivanju zice koja je plus za grejac u slucaju da je sonda sa 2 zice..... stvarno ne vidim zasto bi jos mogao da se meri OTPOR i zasto tako pise u AutoDati. Otpor u principu meris kada hoces da vidis da li je zica u prekidu... ali i u tom slucaju 1 om otrpora je preterano velika otpornost zice kroz koju treba da ide struja.

Autoru:  demi [ 28 Jul 2011 01:36 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

ne znam u auto dati pise da se meri otpor na sondi izmedju a i b,a posto kod mene na staroj sondi tu nije ni bilo otpora-znaci da struja nije ni mogla da tece-znaci da taj grejac nije ni radio..a sada na ovoj sondi lepo ima otpor od cini mi se oko 4 ohma i auto odmah drugacije radi...

Autoru:  webboy [ 28 Jul 2011 11:42 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

A cekaj.. jel tebi sonda sa 2 ili 3 zice?

Autoru:  demi [ 28 Jul 2011 22:14 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

sa 3 zicke :) dve bele i jedna crna

Autoru:  webboy [ 29 Jul 2011 10:12 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

kod mene su bile isto 3, jedna ljubicasta i 2 braon.... najverovatnije ti je crna signal, a bele su masa i plus za grejac.

Autoru:  pistre [ 29 Jul 2011 13:00 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

e brasho, namontirao sam tvoju i prezadovoljan sam :) a nije originalna, zato je i imala te gej boje, u svakom slucaju, demi, ne mozes da pogresis vezujuci zice, bitno je samo masu da povezes, a ove dve bele nebitno

Autoru:  webboy [ 29 Jul 2011 15:30 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

pistre je napisao:
bitno je samo masu da povezes, a ove dve bele nebitno


Ta sto je bitna je signal, ne masa :dedica:

Autoru:  demi [ 29 Jul 2011 21:28 ]
Tema posta:  Re: prebogata smesa :(

ma povezao sam drugu sondu i ocistio dizne i auto ide kao zmaj :))

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/