Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
prebogata smesa :( https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=15776 |
Stranica 1 od 1 |
Autoru: | demi [ 26 Jul 2011 14:26 ] |
Tema posta: | prebogata smesa :( |
imam problem sa motorom,u pitanju je c20xe i prebogata mi je smesa,vazduh -benzin,mnogo benzina sipa i nema dobro sagorevanje.svecice su mi garave i auspuh takodje.ponekad mi se upali i check lampica.sta bi trebalo promenuti pa da mi auto radi kako treba.kakve veze ima lambda sonda sa tim,da li bi ista dobio ako bi nju promenuo??? pomagajte ako iko zna |
Autoru: | pistre [ 26 Jul 2011 15:30 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
lambda sonda, mozda knock sensor, mozda je i paljenje pomereno za zub... |
Autoru: | vlada13 [ 26 Jul 2011 16:46 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
demi je napisao: kakve veze ima lambda sonda sa tim,da li bi ista dobio ako bi nju promenuo??? pomagajte ako iko zna http://www.autodijagnostika.eu/lambda-s ... zator.html |
Autoru: | demi [ 26 Jul 2011 22:12 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
da Vlado kontam,procitao sam text hvala na linku ali opet ne znam cemu onda sluzi protokomer vazduha??? |
Autoru: | webboy [ 26 Jul 2011 22:56 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
Lambda sonda - meri nivo kiseonika u izduvnim gasovima. Visak kiseonika = siromasna smesa, manjak kiseonika - bogata smesa Protokomer - meri kolicinu vazduha koji kroz njega prodje. Jedno s drugim nema nikakve direktne veze, osim sto i jedan i drugi senzor ECU koristi da bi prilagodio smeshu. |
Autoru: | demi [ 27 Jul 2011 00:39 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
aha,pa sad je jasnija situacija,a kako mogu proveriti lambda sondu da li je dobra? |
Autoru: | webboy [ 27 Jul 2011 14:15 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
Tja... to je senzor kiseonika... nema tu mnogo proveravanja osim poredjenja sa 100% ispravnim senzorom. Ono sto mozes da proveris jeste da li daje dobar signal... dakle, raskacis sondu, upalis motor, uzmes unimer i plus stavis na signalnu zicu sonde, a minus na masu (blok motora najbolje)... treba da pokazuje 0.47V napon. E sad, 0.47V je izlazni napon u slucaju rada motora u leru ili prilikom ujednacene brzine (mada ces tesko da turis unimer i gledas napon pod haubom dok je auto u pokretu :bekelj:) E sad, opet kazem to je senzor.... znaci, ukoliko napon u leru nije 0.47V, moze da znaci da je senzor neispravan, a moze da znaci da motro ne pravi dobru smeshu na leru, zato sam prvo i napisao da je najbolji test uporedjivanje sa 100% ispravnim senzorom.. ili stavljanje te iste sonde i merenje u 100% ispravnom motoru. |
Autoru: | demi [ 27 Jul 2011 22:51 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
promenuo sam sondu,nije davala nikakav otpor izmenju kontakata A i B a po auto dati treba da je u rasponu od 1 do 15 oma..nisam jos vozio auto ali cini mi se da mnogo ostrije prima gas,videcemo sutra kad ga provozam.stara sonda koju sam izvadio kad se protrese nesto zvecka u njoj kao zvecka,izgleda da je ta bila losa sonda ![]() |
Autoru: | webboy [ 27 Jul 2011 23:08 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
hmmm.... nadam se da ne lupam gluposti i da je kod tebe sonda sa 3 zice? U tom slucaju imas A, B i C kontakte na dzeku i na sondi. A - plus za grejace B - masa za grejac C - signal U oba slucaja, meri se napon i to: Napon izmedju kontakata A i B na dzeku od ECU-a dok motor radi treba da bude 12V (akumulatorski napon) Napon izmedju kontakta C na dzeku SONDE i neke dobre mase (najbolje blok motora) treba da bude 0.47V U slucaju da imas sondu sa 2 zice, A i B jedna je plus za grejace jedna je signal. Koja je koja zica mozes da odredis merenjem otpora, izmedju dzeka na sondi i tela lambda sonde... ona koja ima manji otpor je plus za grejac, a onda druga je signal. U tom slucaju merenje napona je isto osim sto ces 12V dobiti tako sto spojis multimetar izmedju zice od plusa za grejace na dzeku od ECU-a i mase (blok motora). EDIT: Osim u odredjivanju zice koja je plus za grejac u slucaju da je sonda sa 2 zice..... stvarno ne vidim zasto bi jos mogao da se meri OTPOR i zasto tako pise u AutoDati. Otpor u principu meris kada hoces da vidis da li je zica u prekidu... ali i u tom slucaju 1 om otrpora je preterano velika otpornost zice kroz koju treba da ide struja. |
Autoru: | demi [ 28 Jul 2011 01:36 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
ne znam u auto dati pise da se meri otpor na sondi izmedju a i b,a posto kod mene na staroj sondi tu nije ni bilo otpora-znaci da struja nije ni mogla da tece-znaci da taj grejac nije ni radio..a sada na ovoj sondi lepo ima otpor od cini mi se oko 4 ohma i auto odmah drugacije radi... |
Autoru: | webboy [ 28 Jul 2011 11:42 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
A cekaj.. jel tebi sonda sa 2 ili 3 zice? |
Autoru: | demi [ 28 Jul 2011 22:14 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
sa 3 zicke ![]() |
Autoru: | webboy [ 29 Jul 2011 10:12 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
kod mene su bile isto 3, jedna ljubicasta i 2 braon.... najverovatnije ti je crna signal, a bele su masa i plus za grejac. |
Autoru: | pistre [ 29 Jul 2011 13:00 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
e brasho, namontirao sam tvoju i prezadovoljan sam ![]() |
Autoru: | webboy [ 29 Jul 2011 15:30 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
pistre je napisao: bitno je samo masu da povezes, a ove dve bele nebitno Ta sto je bitna je signal, ne masa ![]() |
Autoru: | demi [ 29 Jul 2011 21:28 ] |
Tema posta: | Re: prebogata smesa :( |
ma povezao sam drugu sondu i ocistio dizne i auto ide kao zmaj ![]() |
Stranica 1 od 1 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |