Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
C20LET Problem sa hladjenjem https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=15416 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 08:50 ] |
Tema posta: | C20LET Problem sa hladjenjem |
Ljudi imam totalno cudan problem, motor posle 5 min lagane voznje nabije temperaturu na 95. Skidao sam hladnjak da vidim da li je zapusen, nije uredu je, gledao sva creva, proveravao da li svuda protice voda, sve deluje ok. Skinut i termostat da pustim da voda kruzi non-stop, ali nista. Ventilatori se ukljucuju standardno i rade kako treba ali temp ne silazi ispod 95. Sta jos treba da pogledam dajte neki predlog. |
Autoru: | webboy [ 27 Jun 2011 08:57 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Ne znam sta ti je tu sad problem? To je sasvim normalna temperatura obzirom da imas klimu, pa samim tim i hladnjak klime napred ispred hladnjaka rashladne tecnosti. Jos ako vozis lagano ili po gradu sa ukljkuecnom klimom, a napolju je 30+ stepeni... to je sasvim normalno. Za leto, koristi 25/75 mesavinu antifiriza i vode umesto 50/50. |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 09:02 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Pa nije bas taj scenario, vozim lagano 60-70 na otvorenom putu bez klime nocu kad spoljna temp nije bila iznad 25. Inace meni je kazaljka za temp uvek stajala tacno na pola na 90 kako god ga vozio. Ovde se nesto desava siguran sam jer auto posle 2 km otvorenog puta dolazi do granice kuvanja. |
Autoru: | webboy [ 27 Jun 2011 09:12 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Sta ti znaci "na pola na 90" ? Ne znam sta da ti kazem.... kod mene je bez ukljucene klime 90-95, a sa ukljucenom klimom 93-100... varijacije su u zavisnosti da li vozim otvoren put ili se zaglavim u nekoj guzvi u gradu, tako da se ja mnogo ne bih tangirao oko toga. Nije to bas nov auto, godinama se natalozi kojecega unutar sistema.... siguran sam da ni sace hladnjaka nije kao kad je izasla iz fabrike. |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 09:27 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
webboy je napisao: Sta ti znaci "na pola na 90" ? To znaci da u normalnom rezimu voznje (bez divljanja i bez gradske guzve) kazaljka za temp stoji tacno na 90. Poenta je u sledecem: vozima ovaj auto vec vise od godinu dana nikad nisam imao problema sa temp, cak i kad upadnem u guzvu i on podigne malo vise temp, krenu ventilatori i to se vrati na 90-93 znaci nikad nista zabrinjavajuce. Ali zadnja 2 dana cim krenem posle 1-2km auto dolazi do tacke kuvanja, sve naizgled radi kako treba ali temp ni u jednom trenutku ne silazi ispod 95. Nemoj mi reci da je sve OK kad sam ga uhvatio 2 puta da krece da vraca vodu nazad u cantru i da preliva. To brate nije regularna situracija |
Autoru: | webboy [ 27 Jun 2011 09:55 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Do koliko ide makismalno? Jel prelazi 100? Inace, rashladna tecnost nije cista voda, a i pod pritiskom je, tako da tacka kljucanja nije 100 stepeni, nego negde preko 110 (poslednja crvena na cajgeru). Jesi pogledao nivo tecnosti? jel je ima dovoljno? U proslih godinu dana bas i nije bilo bog zna kakvih vrucina, kao u poslenjih par dana.... koji ti je odnos antifriz-voda?.... ako je 50-50, stavi 25-75 u korist vode. Kazes da si pregledao creva i hladnjak i da je sve ok? Ne znam sta da ti kazem, ali generalno visoka temperatura moze da dodje zbog 2 razloga: - Neefikasan sistem hladjenja - Povecana temperatura motora (sagorevanja) Pre bih rekao da je ovo prvo.. ali... isao si na cipovanje nedavno, jel? Imas li nacina da proveris kakvu ti smesu pravi komp? Siromasna smesa uzrokuje povisenu temperaturu u cilindrima, pa samim tim i celog motora (malo siromasnija smesa uzrokuje povisenu temperaturu, a malo vise osiromasena smesa prouzrokuje topljenje klipova - ne bas zanimljiva stvar). Prilikom lagane i ujednacene voznje (60-70) smesa i treba da bude siromasnija od idealne vrednosti (14.7:1), ali sta ako je mapa kompa takva da to jos dodatno osiromasuje? |
Autoru: | strokan [ 27 Jun 2011 10:12 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
uzmes samo termodavac koji ranije otvara i tvoji problemi su reseni ![]() |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 10:14 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Mislim da gledas stvari u pogresnom pravcu, pusti chipovanje to je uradjeno jos pre 2 meseca i to nije problem sigurno. Evo jos jedan detalj koji sam zaboravio da pomenem. Ja sam prosle nedelje skinuo turbinu zbog remonta, i u tom procesu je raskacen hladnjak. Kad je turbina vracena nazad i sva creva povezana nazad tad se pojavio ovaj problem. 99% sam siguran da je sve vraceno nazad onako kako je bilo, ali ipak postoji mogucnost da je u tom procesu nesto sjebano samo je pitanje sta. @strokan termodavac otvara na 88, ali kupicu novi za svaki slucaj |
Autoru: | webboy [ 27 Jun 2011 10:30 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
E j**s ga Zule... Sve je super, sve je ok, problem je cudan... a onda ispadne da se pojavio nakon demontaze i montaze hladnjaka i creva... ![]() ![]() ![]() Kazes da si skidao termostat i da to nije rsilo problem???? To znaci da nije u njemu problem. Jel se oseca bilo sta u voznji? Trzanje, nece da vuce, detonacije... ? Jel ti pali obe brzine ventilatora? (mozda nije sve ukopcano posle demontaze/montaze) Predpostavljam da ti check engine ne prijavljuje nista, jel? (setio bi se valjda i to da napises ![]() |
Autoru: | Daka [ 27 Jun 2011 10:47 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Potrebno je da se sistem hladjenja "ozraci" tj. ne bi smelo da ostane vazduha u sistemu zbog toga hoce da dize temperaturu brze nego inace! Ja na vektri kada sam stavljao nov hladnjak a pritom nisam ozracio sistem (nesto sam zurio)imao sam slicne simptome isla mi je temperatura preko 100 i culo se u posudi kako rashladna tecnost pravi buku-klokoce!Posle ozracivanja sve se vratilo u normalu! ![]() I po meni vrlo je bitno da se u sistemu ima GM G12 antifriz jer on kljuca na mnogo visim temperaturama oko 112 stepeni nisam bas 100% siguran ali tu je negde ![]() |
Autoru: | vlada33 [ 27 Jun 2011 10:56 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
ja cu podrzati Daku,moras ispustiti vazduh ako ga ima... drugo sto bi mogao da uradis kao test je da kada je hladan auto otvoris cantru za vodu i upalis ga,i onda ces nam reci dali je izbacivao vodu,nek radi minut-dva... |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 11:01 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
@webboy U voznji se ne oseca nista, ventilator radi i u drugoj brzini (imam to izdvojeno na prekidac), nema check-a i slicnih stvari @daka I kod mene se cuje kako klokoce voda u posudi, najlogicnije objasnjenje je da ima vazduha u sistemu pa zbog toga voda ne kruzi bas najbolje. Kako se radi to 'zracenje' i ko to moze da mi uradi. @vlada33 Probao sam to, na leru radi ok, drzi temp kako treba |
Autoru: | vlada33 [ 27 Jun 2011 11:07 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
a kada das gas sa otvorenom posudom? |
Autoru: | shone190 [ 27 Jun 2011 11:08 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Zule, proveri da li imas na hladnjaku poseban mali cep koji sluzi za ozracivanje. Meni na Audiju ima na vrhu mali cep koji se odvrne i sluzi upravo u te svrhe. Aj' danas sam kuci oko 18h pa cu ici da perem auto na Dunav, mozemo da se nadjemo dole na parkingu i pogledamo malo oko toga ![]() Pozzzz |
Autoru: | Daka [ 27 Jun 2011 11:10 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
Sto se tice ozracivanja LET motora nemam pojma kako se to radi ![]() Mada evo neko objasnjenje u kratkim crtama mozda ti pomogne ![]() Uglavnom na najvisij tachci gde cirkulise rashladna tecnost se skine crevo i doliva se tecnost u posudu sve do onog momenta kad na toj najvisoj tacki (gde si skinuo crevo)ne krene prvo da izlazi vazduh i na kraju pun mlaz bez vazduha tada vratis to crevo na mesto i dolijes tecnost u posudu do predvidjenog nivoa! Tada upalis auto da radi u mestu dok ne upali ventilatore... i vidis na cemu si ![]() |
Autoru: | vlada33 [ 27 Jun 2011 11:14 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
ja cekam odgovor ali mozda odem dok on odgovori,imam osecaj da uopste nema antifriza u sistemu a i da nije ozracen odmah nakon montaze pa je vazduh ostao kod dihtunga glave pa je malo zagoreo pa sad gura deo kompresije u vodu i eto i pritiska i pregrevanja...verujem da ce ovo biti krajnji rezultat |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 11:19 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
@vlada33 I kad dam gas sa otvorenom posudom (do 3000 rpm sam probao) sve je ok, ne vraca vodu. Upravu si nije radjeno to 'ozracivanje' nakon montaze i s obzirom da sam vise puta isprobavao sistem ostalo je vrlo malo antifriza unutra. @shone190 Vazi druze cucemo se danas poslepodne |
Autoru: | pistre [ 27 Jun 2011 12:58 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
nemas na hladnjaku cepove za ispustanje vazduha, ali do sada bi sama izbacila vazduh, tako da nije do njega, probaj eventualno da skines povratno crevce sa chantre i ako ima vazduha malo ce da brboce i potece lepo voda, ali to kada upalis auto, otvoris cep od posude, skines povratno cevo i cekas da potece voda, i to je to ali s obzirom da si skinuo termostat i ponasa se isto, vidi da nije problem u termodavacima, ali ja sumnjam na dihting glave ![]() |
Autoru: | Zule [ 27 Jun 2011 13:10 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
@pistre Zamenicu oba davaca i ispusticu vazduh pa cemo da vidimo. Ja imam utisak kao da voda ne prolazi kroz glavu, tako mi se cini. Inace dihtung glave ne bi trebalo da bude zamenio sam ga pre 2 meseca. |
Autoru: | serial [ 27 Jun 2011 13:18 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
manje vise i meni stalno stoji na 95, nije ti to nista alarmantno... |
Autoru: | webboy [ 27 Jun 2011 13:28 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
serial je napisao: manje vise i meni stalno stoji na 95, nije ti to nista alarmantno... +1 ![]() |
Autoru: | vlada33 [ 27 Jun 2011 14:47 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
alarmantno je sto mu izbacuje vodu a to ne bi smeo,kod mene kad ne pokrije prva brzina ventilatora obaranje temperature temperatura ide i do 98 pa ne izbacuje vodu...meni su dve stvari prve ovde na spisku dihtung (bez obzira na to kad je promenjen a i reci nam zasto si ga menjao) i drugo je pumpa za vodu...ja bih se ovde batalio i ventilatora i termostata,auto mora sa njim da radi i na plus 50,nema potrebe da se ikad skida... ili pumpa ne vrti vodu ili je dihtung popustio na nekom mestu i nabija kompresiju u vodu...dali ti se desavalo da imas manjak vode u sostemu od kad se ovo desava,dakle sipes vodu i posle voznje je nema? |
Autoru: | serial [ 27 Jun 2011 15:35 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
e ziveli... kod mene ima gubitaka vode, ne znam tacno da napisem kolko, al krene da me opominje board, znaci dodje na 4tinu chantre na nekih sta znam, par dana, zavisi kolko vozim :S |
Autoru: | Markius [ 27 Jun 2011 15:36 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
to sigurno nije u redu, ako nigde ne curi. |
Autoru: | DRAGANCE [ 27 Jun 2011 15:45 ] |
Tema posta: | Re: C20LET Problem sa hladjenjem |
auto kada nije ozracen , dize ludacki temperaturu ali skroz u crveno ,ne zaustavlja se , bukvalno za 5 minuta , cisto sumnjam da je do ozracivanja ali vredi pokusati . . . . |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |