Zdravo svima,
Posle 3 godine fine voznje poceli problemi sa kojima vise ne mogu da se nosim.
Pretprosle godine u ovo doba jedno hladnog jutra upalim auto i krene jak metalan zvuk da cuka iz motornog prostora u leru. Jasno mi je bilo - Dizne. Odem kod majstora u NS posto tu trenutno zivim. Kaze demontaza, servis, montaza i kodiranje 400e. Pristanem. Drzalo nekih 3 meseca i 3 meseca jurnjave sa bosistom da mi to sredjuje svaki put (ucenje malih kolicina) kad god bi se cukanje vratilo. Naravno garancija na rad istekla. Problem i dalje tu. Guram to nekako godinu dana. Zamenim u medjuvremenu, SCV i naucim ga sa Autocom, ugasim softverski EGR u jednom servisu u NS, bez DPF je i kupljen tako da sam taj problem otpisao u startu. Stvar je eskalirala pre mozda mesec i po dana kada sam upalio auto i kad je poceo da se trese i dimi ko lud. Jasno mi je bilo da su dizne u jos losijem stanju nego pre. Odem u servis u kom sam ugasio EGR. Tamo posalju dizne na testiranje i remont u IB Trade u BG. Vrate se dizne, 2 su za remont 2 ok. Nema koda samo montiranje. Uzmem auto, krenem na posao iza mene kulja crn oblak dima, cukanje i dalje tu. Reklamiram radove, opet otvaranje dekle i skidanje dizni. Vrate se dizne sa bench-a 3 izbace kod na 4 morao da se menja ulozak da bi izbacila kod (
) Montiranje dizni, kodiranje i ucenje malih kolicina. Sve kako treba. Auto za nijansu mirnije radi, vuce se ko raga po putu, nema snage i pusi ko sulundar. Ono sto me je najvise iznerviralo je kad sam pre neki dan sisao sa autoputa i usporio sa 2100 obrtaja na 800 auto je poceo da se trese i da prebacuje sam obrtaje sa 800 do 1700 obrtaja. Naravno kad dam gas i krenem sve je ok. Kasnije sam sa dijagnostikom ocitao "cylinder 3 missfire, permanent". Ocistim gresku. Ugasim auto. Sutra dan vozim bez problema... Naravno sa dosta dima.
Rogove sam dobio jos kod prve reparacije, posle svega mi je i rep iznikao. Juce sam pratio parametre od Beograda do Novog Sada preko autocoma. Bukvalno se svako merenje poklopa sa "requested" parametrom. U leru je pritisak goriva u rail-u 23.5-24.1 Mpa, ocitavanja MAF-a variraju na leru ali su pod opterecenjem stabilna. Kad vozim kroz uske pasaze cujem blago sistanje vazduha ali mi majstor rece da su sva creva od interkulera i turbine na mestu i da je sve citavo (nema pukotine ili sl.) Boost presure je oko 100-150 kpa, zavisi od opterecenja i poklapa se sa "requested"(nominalom). Za vikend sam skinuo i ocistio citavu usisnu granu od cadji i ulja sa iberlaufa. Klapna gasa je bila cista, bilo je tragova ulja ali nista opasno.
Jedino mi je ostalo da se skine interkuler i vidi da nije problem sa turbinom. Mada auto ne izbacuje plav vec samo crn dim. U svakom slucaju potrebno mi je sledece:
- Najbolji dijagnosticar (da proveri mapu i da proveri greske) u NS. Opcom i autodata ne izbacuju nikakve greske dok se cukanje i dim pojavljuju.
- Najbolji majstor za Opela u NS koji je sposoban da mehanicki proveri auto.
- Predlog u slucaju da mogu nesto sam da proverim a nisam do sad.