Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Gas u automobilu-da ili ne
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=3740
Stranica 1 od 7

Autoru:  bozza [ 23 Maj 2008 00:09 ]
Tema posta:  Gas u automobilu-da ili ne

kao sto sam naslov kaze...

Autoru:  Nesha [ 24 Maj 2008 11:30 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

Ne znam ljudi, ja sam poceo da se premisljam da ugradim plin, ali definitivno odustajem, a evo i zasto
drugar je pre neki dan stavio sekcencijalni plin u svoj auto i crvc...
Malo cu da vas ugusim sad, ali barem cu detaljno da vam prenesem moje iskustvvo u sitne detalje sa plindzom.
Radi se o astri G 2001 god. sa motorom 1.6.16v euro4, pre 20000km uradjena je full generalna izaslo preko 1200eura, motor je bukvalno nov.
Pre desetak dana ugradio sekvencijalni plin sa sve brizgaljkama, kompjuterom, bocom u tocku, ljudi su mu stvarno instalaciju plina postavili kao da ga je fabrika radila...
Posto cesto i ja vozim taj auto odmah se primetila razlika, prvo treba mu sekund dve vise vremena da upali, prica je da sa tim plinom nema razlike u snazi auta, ali to je potrvdjeno kao netacno posle dva semafora, najvise me smara miris izduvnih gasova iz auspuha- odvratan je
Zvuk motora nije isti na plinu i na benzinu (lepo i mirno radi i na plinu) ali jednostavno drugaciji je zvuk
Lepo je to sto sam za 1500din presao 300km sa upaljenom klimom, ali ipak sve mi se cini da taj motor nece moci da predje neku veliku kilometrazu a da nesto ne zakaze, tako da se na kraju svede na isto kao i sa benzinom.
Malo sam smorio tekstom, ali dok god mozete da vozite na benzin trudite se da ne unistavate auto plinom. :thumbup:

Autoru:  vlada13 [ 24 Maj 2008 11:40 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

Da je plin dobar fabriÄki bi bio ugraÄ‘en u svaki auto umesto benzina :)
Ja sam se jedno 2,3 puta premiÅ¡ljao poÅ¡to se moj auto vozi po 100, nekad Äak i 150km dnevno. Evo za 5 god je preÅ¡ao 200 000 kod mene, Å¡ta viÅ¡e reći. MeÄ‘utim kontam sledeće 1000din je do skoro bilo oko 120km, Å¡to znaÄi da mi treba 100 evra za 1000km u odnosu na 50 evra koliko je sa plinom. Onda, te Å¡to će mi gepek UVEK biti pun ode rezervnog toÄka + woof znaÄi od gepeka se oprostim odmah. Onda sledeća stavka je 1.4 motor koji na benzinu recimo da zna da potegne da ide lepo, kad stavim plin biće kao da vozim YUGA (priÄam o obrzanju). Nisam neki trkaÄ i sl, ali kad obilazim nekog da ja bacam pasulj da li ću stići da ga obiÄ‘em ili ne neka hvala. Dok imam para voziću se na benzin, a do kraja godine me sleduje joÅ¡ jedan auto pa ćemo da bacimo na olovku, sve mi se Äini da će biti Veca C DTH :D

Autoru:  bozza [ 24 Maj 2008 11:53 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

ja izbegavam da ulazum bas u neke polemike sto se gasa tice ali mrzim kada ljudi generalizuju stvari.

elem,svako ima pravo na svoj izbor na sta ce da vozi,ali smatram da ne treba neko da degradira neciji izbor.

postoji opcija da skroz izbacis rezervni tocak iz upotrebe a na pumpi kupis dve boce pene za probusene gume i resis problem.

a sto se tice ubrzanja,u mom slucaju ne ubrzava nego leti :lol: ali slazem se da na slabijim motorima oseca da je za "trunku lenj" nego obicno

ma ekstra,daj boze da ti vektra dodje u dvoriste i svi vozimo nove automobile :thumbup:

Autoru:  goksi82 [ 24 Maj 2008 23:08 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

pre skoro tridesetak godina su ljudi govorili za dizel motore ono sto frenki govori danas o plinu,pa vidite sta dizelasi uradise,pogazise benzince.broj prodatih dizelasa godisnje je skoro 30 % veci od benzinaca.
tokom tih osamdesetih zveknula nas je opasna naftna kriza,a uskoro nas ceka mozda jos jedna,takodje tih osamdeseti moj cale narucio novog golfa 1 benzinca.stigao auto a u gepeku neka velika narandzasta boca-PLIN-fabricki i da nije bilo nje ne bi se vozio ni do prodavnice,i ne bi preziveo krizne godine
sto kaze boza to je licni izbor svakog od nas,ali moramo se prilagodjavati.mi smo samo obicni potrosaci.

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 08:32 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

hajde da vidimo ko jos vozi na gas pa da napise svoje zapazanje

calibrica je napisao:
Ne znam ljudi, ja sam poceo da se premisljam da ugradim plin, ali definitivno odustajem, a evo i zasto
drugar je pre neki dan stavio sekcencijalni plin u svoj auto i crvc...
Malo cu da vas ugusim sad, ali barem cu detaljno da vam prenesem moje iskustvvo u sitne detalje sa plindzom.
Radi se o astri G 2001 god. sa motorom 1.6.16v euro4, pre 20000km uradjena je full generalna izaslo preko 1200eura, motor je bukvalno nov.
Pre desetak dana ugradio sekvencijalni plin sa sve brizgaljkama, kompjuterom, bocom u tocku, ljudi su mu stvarno instalaciju plina postavili kao da ga je fabrika radila...
Posto cesto i ja vozim taj auto odmah se primetila razlika, prvo treba mu sekund dve vise vremena da upali, prica je da sa tim plinom nema razlike u snazi auta, ali to je potrvdjeno kao netacno posle dva semafora, najvise me smara miris izduvnih gasova iz auspuha- odvratan je
Zvuk motora nije isti na plinu i na benzinu (lepo i mirno radi i na plinu) ali jednostavno drugaciji je zvuk
Lepo je to sto sam za 1500din presao 300km sa upaljenom klimom, ali ipak sve mi se cini da taj motor nece moci da predje neku veliku kilometrazu a da nesto ne zakaze, tako da se na kraju svede na isto kao i sa benzinom.
Malo sam smorio tekstom, ali dok god mozete da vozite na benzin trudite se da ne unistavate auto plinom. :thumbup:


pali sekundu duze? ima motor drugaciju zvuk? :banghead: bez komentara

meni se bas ta razlika svidja 1500din - 300km inace bih jos 1500din morao da bacim kroz auspuh

ni jedni izduvni gasovi nisu prijatni za udisanje,a narocito izduvni gasovi od benzina

meni generalno nisu neke stvari ovde jasne?
ljudi su generalno ubedjeni i 100% sigurni da se se autu nesto lose desiti za jedno 4-5-10 godina od upotrebe gasa?
takva konstatacija je ravna prorocanstvu.

evo malo pa citajte

AUTOGAS U SVETU

Vrlo je teško odrediti broj vozila s pogonom na gas u svetu, ali trenutno se procenjuje da ih ima oko 5 milona. Taj broj je u velikom je porastu. U Velikoj Britaniji koja ima najvecu koncentraciju vozila na svojim putevima, broj automobila na gas je vrlo mali oko 50,000, pa je zbog toga vlada uvela potsticajne mere kako bi se do 2004 broj povecao na 250,000.
U Japanu, koji ima velikih problema s gustinom naseljenosti, sva TAXI vozila moraju imati pogon na gas. Zbog tog razloga Japan u poslednje vreme beleži najveci porast automobila s pogonom na gas. Do nedavno najveci broj automobila na gas imala je Italija, koja je na drugom mestu sa oko 1,200,000 automobila, a za njom sledi Holandija sa 800,000, Južna Koreja sa 790,000, Australija s 530,000.

U Evropi je primer korišćenja autogasa u javnom prevozu BeÄ, gde se zbog ekonomiÄnosti i uticaja na prirodu već 30 godina koristi autogas. Trenutno u BeÄu ima 550 autobusa na gas koji se koriste u gradskom prevozu.
U nekim Evropskim zemljama gde se gas nije koristio kao alternativno gorivo, posle brojnih ekonomskih studija i studija uticaja na okolinu, zapoÄinje intenzivni rast broja automobila s pogonom na gas. Na primer u Å paniji su vlasti zapoÄele testiranje upotrebe gasa u javnom prevozu, na primjeru grada Valjadolid, gde je potpisan ugovor za prepravku 110 autobusa na gas, nakon Äega će se projekat proÅ¡iriti na 15 najvećih Å panskih gradova. U velikim gradovima istoÄne Evrope (Moskva, Kijev, BudimpeÅ¡ta, Prag) vlast je prepoznala pozitivan uÄinak autogasa u zaÅ¡titi prirode, i zbog velike koncentracije vozila u centru grada, prilagodila nove zakone autogasu kao vrlo ekoloÅ¡kom gorivu. U Madjarskoj je do skora vožnja na gas bila zabranjena a sad je u ekspanziji.

U ostalim delovima sveta, kao na primer u Tajvanu, veliki proizvodjaÄi automobila u serijskoj proizvodnji ugradjuju motore sa pogonom na gas. Oko 10.000 TAXI vozila već sad vozi na gas zbog snižavanja troÅ¡kova. U Kaliforniji, tehniÄki najrazvijenijoj svetskoj regiji, rezolucija o zaÅ¡titi prirode preporuÄuje osim elektriÄnog pogona, pogon vozila na autogas i Metan. Vozila na gas već sada zadovoljavaju rigorozne eko standarde po kojima će s voziti u Kaliforniji od 2007 godine.

Svetska organizacija za propan gas (NPGA) prognozira da će do 2010 godine samo u Americi biti 17 miliona vozila sa pogonom na autogas.

Sve većim zahtevima za oÄuvanjem prirode i rigoroznijim normama koncentracije Å¡tetnih gasova u atmosferi, autogas bi trebao postati jedno od primarnih goriva u autoindustriji.

U našoj zemlji se preti taksama i nametima onima koji ugrade gas....

Autoru:  goksi82 [ 25 Maj 2008 10:17 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

pa sto fabrika u gradjujde plin ako je nepouzdan toliko.ako plin ima manju oktansku vrednost znaci li da je manja temperatura rada.

Autoru:  baskegte [ 25 Maj 2008 10:47 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

Plin je razlog mnogih problema na kolima ali samo u slucaju nestrucne ugradnje. Svaki stojadin radi bolje na plin nego na benzin (licno iskustvo) ako se plin ugradi kako valja i lepo se podesi vodeci racuna o svakavim sitnica vozices sa osmehom na licu. E sad sto vergla sekund dva duze tu dolazi u obzir i kvalitet plina sto je poznata cinjenica da je kod nas kvalitet bio kog goriva veoma mali.

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 11:53 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

fabrika ugradjuje gas u automobile samo ako kupac zahteva takvu opciju,i moglo bi se reci da ne ugradjuje fabrika nego neko to radi koga je angazovala fabrika.
gas ima oktansku vrednost vecu od vrednosti goriva,samo mu je prosta struktura (kavez) u odnosu na benzin
u svetu postoji naftni lobi kojem nikako nije u interesu da se koristi alternativno gorivo.

sta vi mislite,da ima glupih inzenjera koji vec nisu izmislili sus motore koji koriste druga goriva?

sta je sa metanom koji se vec ugradjuje u automobile i cija je cena po litru duplo manja od gasa a ugradnja je 1000 evra?

skoro sam gledao na discavery fracuza koji je napravio motor koju radi na komprinovani vazduh... i on se vozi automobilom koji je sam konstruisao i razvija brzinu od 120km

moj tast je u zastavu posle generalne ugradio gas i auto mu bolje ide i radi,a necuju se ventili da zvekcu kao na benzinu? a potrosnja mu je 10l.

najgore je kada ljudi imaju predrasude o necemu a nisu imali priliku da se dublje pozabave tom tematikom a stvari stoje sasvim drugacije

cekajte,drugi sistemi u autu su imuni na kvarove a samo gas pravi probleme? jel znate vi da u 90% slucajeva gas pocinje da pravi probleme ako je nesto drugo lose u autu? i sta je onda lose,gas ili n.pr. razvodnik,svecice,bregasta,losa kompresija... a nama nije niko kriv sto ugradjujemo gas u stare automobile pa dodje i kaze neko "od kad sam ugradio gas poceo auto da me zeza"

Autoru:  vlada13 [ 25 Maj 2008 12:21 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

Ja samo kažem da je 1.4 mali motor za gas, da imam c20xe pa da kažem aj nemam 150, imam 120 ks i boli me uvo. A za oko 7 litara na 100 proseÄne potroÅ¡nje, nije mi toliki problem :)

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 12:27 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

i ja generalno kazem da je za moj ukus prava voznja tek od 1.6cm3 pa navise,jer sam vozio slabije motore a i jace i mogu da napravim paralelu takve vrste. nije isto n.pr.1.4 na 75ks i 1.6 na 75ks... i.td.
a to vazi i za gas,sto je veca kubikaza ugodnija je i voznja :)

Autoru:  boolero [ 25 Maj 2008 14:23 ]
Tema posta:  Re: Tigra 1.6 16V - Kad se zagreje slabo vuce

Sa ekonomske i tehnicke ugradnja plina je skroz opravdana, vozish se jefitnije a ne shteti motoru, ali...

Benzin 1000 din 100km, plin 500 din 100km...mesecna markica 1200din (il koliko je vec) neograniceno km. :lol:

Ja nemam ni plin ni markicu, niti mogu da predjem 100km sa 1000 din...jel mi dobro, nije, ali mi je zato lepo :cool:

bozza je napisao:
ucinite sebi uslugu i stavite ga u polozaj za benzin...


...izadjite iz kola, dignite haubu, skinite sve shto gushi protok vazduha...i razlika se vishe ne oseti a treba vam ispod 5 minuta da sve to odradite :D

Licno nisam za...ali totalno razumem druge koji ugradjuju plin. :cool:

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 14:39 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

hajde da pustimo gas na trenutak...

evo trenutno u emisiji SAT ide reportaza o alternativnim gorivima. i uostalom i o TNG-u (gas)

GM je na zafiri i na vektri razvio nove projekte. voznja na vodonik na zafiri a na vektri napravljen sistem kod bezinca da pali smesu samopaljenjem kada se vozi lagano,a kada je vozi brzo svecica pali smesu.

ko je gledao SAT zna o cemu pricam

Autoru:  serial [ 25 Maj 2008 17:53 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

ja sam gledao odlicno zvuci samo dok to zazivi....

Sto se tice gasa ja bas razmisljam da ubacim plin jer je ovo vise ne podnosljivo... Uskoro sa crvenom necu moci da predjem ni 100km...

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 18:27 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

naravno da odlicno zvuci.

da je na vreme auto-industrija razvijala gasne sisteme kao alternativa naftim derivatima drugacije bi bilo.

i nebi bilo svakakvih predrasuda u narodu.

a vise od 50% italijana (dok TDI dizeli nisu doziveli preporod) se vozili na gas vec 50godina i to voze sa osmehom na licu i najveci su proizvodjaci renomirane auto-gasne opreme.

to dokazije samo jednu stvar...

Autoru:  Nesha [ 25 Maj 2008 19:13 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

da se nadovezem na svoj prethodni post
Auto je danas poceo da "puca" iz auspuha, bez obzira sto su strucna lica ugradjivala i podesavala komp od plina
Smrdi iz auspuha kao na otrov da ide
Sutra u servis - smaranje, gubljenje vremena, zivaca, a verovatno i para
Metan??? Duplo jeftiniji od plina, super!!! Samo gde ces da ga sipas???

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 20:08 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

ja kada sam poceo da vozim na gas bila su samo sest tociona mesta,i to u:

-novom sadu
-beogradu
-nisu
-cacku
-podgorica i bar

a sada ih ima na svakom cosku

sve ovo zavisi od slucaja do slucaja. cim on mora ponovo u servis znaci da nije nesto dobro odradjeno. znam masu ljudi koji voze na gas i nemaju nikakvih problema

da se razumemo nesto,ako se gas ugradi u neki auto on mora da radi kako treba ili negde postoji greska.
treca opcija ne postoji

a i sa druge strane kada pogledam ko radi u servisima za ugradnju hvata me jeza. evo da malo banalizijem stvar:
dali je isto kad doktor leci ljude sa iskustvom od 5 godina ili od 15 godina?
ili kada ti gas ugradjuje majstor od 25 leta i sa nekim priucenim iskustvom?

i odatle pocinje cela prica "auto me zeza na gas"

Autoru:  Nesha [ 25 Maj 2008 20:25 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

e jbg, vidis, ja opet znam masu ljudi kojima vecito nesto "fali" sa plinom

A ovaj sto je ugradjivao plin u astru to radi vec 25 godina, dok jos niko nije ni pomisljao na plin covek je to radio, ima dve gasne pumpe i cist plin i iskustva preko glave, ali opet nesto tu nije kako treba. Cim je auto fabrika projektovala za benzin nije ni cudo sto se svakakve gluposti desavaju sa plinom, barem u ovom slucaju.

Autoru:  bozza [ 25 Maj 2008 21:23 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

e onda ako ima takvo iskustvo neka namesti to da radi bez greske

kao sto rekoh,ako se gas ugradi u neki auto on mora da radi kako treba ili negde postoji greska. treca opcija ne postoji. kao n.pr. kod nekog drugog sistema u autu

kolko problema postoji i nad drugim sklopovima u autu? prosarajte malo u ovoj sobi i citajte.
a jezim se kad neko izjavi da se motor unistava ugradnjom gasnog sistema u automobil

daleko od toga da ja nekog ubedjujem da vozi na gas. ja se samo trudim da dokazem ljudima da ne pricaju generalno o problemima zbog navodno voznje gas i da svako ima svoj izbor koje ce gorivo da koristi,i da nije umesno da neko degradira taj izbor


mene kada neko pita za savet te vrste ja kazem ako hoces da se vozis ugradi ga,ako ne vozis cesto auto nemoj ugradjivati

pre svega nemojmo mesati babe i zabe. iz fabrike izlaze novi automobili a mi vozimo polovnjake. i iz fabrike izlaze ugradjeni gasni sistemi u nova vozila a pred tom cinjenicom uporno zatvarate oci.

Autoru:  goksi82 [ 25 Maj 2008 22:25 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

to sam ja rekao.cale je 1981 kupio novog golfa sa fabrickim plinom.

Autoru:  alexa05 [ 26 Maj 2008 00:23 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

Jos jedan glas za LPG, ko ga izmisli svaka mu cast! :thumbup:

Skoro tri godine voznje na LPG ili ti TNG bez ikakvih problema osim sto sam menjao amortizere, zadnje opruge, ulja, filtere, auspuh ali sta ja znam mozda je to sve dotrajalo zbog plina tako da su mozda u pravu oni sto pricaju da plin steti motoru. :ludilo

Autoru:  slobag [ 26 Maj 2008 19:08 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

A sta je sa diznama i plinom? Imam plin u kolima tek da se zna.

Autoru:  shadow [ 26 Maj 2008 21:21 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

@calibrica
U doticnom automobilu koji stalno navodis kao primer, auto gas nije ugradjen kako treba. tacka. To sto to na oko izgleda dobro i pedantno i sto ga je ugradjivao lik koji ima bogato iskustvo, to doticni moze da okaci macku o rep. Vozio sam Nissan primeru sa sekvencijalnim plinom, nikakvih problema nema. Vozio me Zvjer iz opel cluba croatia u OPC korsi, takodje bez problema. Nezki moze da posvedoci. Imam prijatelja sa Dacia Logan-om sa sekvencijalnim, kad se pomene plin u drustvu, ne mozemo da ga smirimo kad krene da hvali plin :) Jedina mana na sa sekvencijalnim sistemima je sto se cuje kliktanje plinskih dizni, ali to samo pored kola, u kabini se uglavnom ne cuje, zavisno kakva je zvucna izolacija. Ja licno nemam sekvencijalni plin, imam venturi sistem. Vozim se 3 godine vec i mnogo sam zadovoljan.

@vlada13
Maltene svi proizvodjaci nude vozila sa pogonom na LPG. Pogledaj malo. I ne samo to, nego garancija vazi podjednako. Da je plin stetan po motor, mislis da bi oni dali garanciju? Drugo, vozio sam 2 kadeta 1.3 sa dobro ugradjenim plinom, jedan od tih je megijev...vozio sam megijevog kadeta po autoputu kad smo isli u zagreb onomad...evo nek megi kaze da li smo imali problema pri preticanju :) cak smo nabili 190 bez problema, moglo je i vise, ali je megi insistirao da smanjim dozivljaj :) A da je Milutin ostao na forumu, mogao bi on da napise o tome kako mu njegova 1.2 korsa jako lepo ide na plin.

@slobag
nek ti predje u naviku da ga vozis na benzin dok se ne zagreje, i bilo bi dobro povremeno da ga vozis na benzin, da ti ne zaribaju dizne. Ne kazem da moras da ga vozis na benzin dok se zagreje, ali je otpriliko toliko dovoljno da ti dizne ne zaribaju. ako ti zaribaju, nista strasno, skinu se i odu na ciscenje, to je 40e. Ali mnogo veci problem je benzinska pumpa. Ako ti benzin stoji duze od 2-3 meseca, vrlo je moguce da ti se pumpa zalepi i da vise ne radi. Onda ili remont ili kupovina nove. Ovo nema veze sa plinom, elektricne pumpe za benzin zahtevaju relativno svez benzin :) Oni koji imaju karburatore, oni nemaju ovih problema.

A napisacu jos o plinu....

Autoru:  Nesha [ 26 Maj 2008 21:40 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

ma brate, nemam pojma, ali koga god znam da ima plin ima nekih problema i cimanja sa istim...
Trudicu se koliko god budem platezno sposoban da nijedan moj auto nema plin.
Ja sa calibrom prelazim bas dosta km. mesecno pare samo izlaze kroz auspuh, popije rezorvoar za 7-10 dana :D ali neka, nek ide zivot...
Ako sve bude po planu sledece godine calibru zamenice neka 1.0 corsa za svaki dan do posla i nazad i skakutanje po beogradskim trotoarima i rupama, a u dvoristu bi trebalo da spremno rezi neki sestak ili osmak koji ce da sluzi za moju dusu, tako da bih onda opet uspesno izbegao ugradnju plina :)

Autoru:  boolero [ 26 Maj 2008 21:43 ]
Tema posta:  Re: Gas u automobilu-da ili ne

shadow je napisao:
evo nek megi kaze da li smo imali problema pri preticanju :) cak smo nabili 190 bez problema, moglo je i vise, ali je megi insistirao da smanjim dozivljaj :)


Losh primer...megi odavno ne pokushava nikoga da pretice, jako tuzno ide auto u odnosu na to kako je ishao dok je bio na benzin.

Stranica 1 od 7 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/