Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
paljenje na plin sa sekventom,kako? https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=21403 |
Stranica 1 od 3 |
Autoru: | vektor [ 21 Sep 2012 02:10 ] |
Tema posta: | paljenje na plin sa sekventom,kako? |
u mom autu imam sekvent plin,koji kao sto se zna,pali na benzin,pa kasnije sam prebaci na plin.ima mogucnost paljenja na plin,ako pre nego sto dam kontakt drzim taster prekidac,pa tako verglam,ali posle svakih 10 paljenja na plin,zahteva da ide na dijagnostiku i reset,da bi opet mogo da pali na plin,majstor kaze da to tako mora,da taj lovato sekvent nije predvidjen da se pali na plin i da je to samo za ne daj boze,ako ne mogu da upalim na benzin.cisto znatizelje radi,interesuje me,dali postoji ikakva mogucnost da se to preveze nekako i da palim auto po svojoj zelji,na gorivo koje ja zelim? ![]() |
Autoru: | Bane66 [ 21 Sep 2012 09:19 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Nisam radio sa Lovato uredjajima, te ne znam sta se sve odredjuje softverski. Ono sto znam, to je da kod poljaka postoji mogucnost odredjivanja koliko puta mozes paliti direktno na plin,...a cak i da se zabrani ta opcija. Pitaj majstora moze li to odrediti, a mogao bi i kod nekog drugog da pitas. U principu, imas srece, jer kod Landija cak i ne postoji ta opcija (koliko znam). ![]() Moze lako da se desi da majstor mozda nece da pusti neogranicen broj paljenja na plin,...cisto da bi naplatio "dijagnosticiranje". Zato i kazem, pitaj jos neke majstore. I , nijedan senvent uredjaj nije predvidjen da se pali direktno na plin. Ta opcija je iskljucivo servisnog karaktera, odnosno, u momentima kad imas problem sa paljenjem na benzin iz razloga da ili ne radi pumpa, ili dizne. U slucaju da si ostao bez benzina,...sa radom na plin, pumpa ce da zvekne, jer ona i dalje radi. |
Autoru: | vektor [ 22 Sep 2012 00:26 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
majstor je rekao da je to maximalan broj paljenja koji je softverski dozvoljen,ali sigurno cu pitati jos nekoga,u svakom slucaju hvala :-) |
Autoru: | JohnSmith [ 22 Sep 2012 01:23 ] |
Tema posta: | paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Mozda bi neko od strucnjaka mogao i da prokomentarise o posledicama (ako ih ima) od takvog paljenja? |
Autoru: | bozza [ 22 Sep 2012 07:10 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
posledica po motor nema jer hladan motor ne moze da se upali direktno na plin. topao motor moze odmah da se upali,ili koji je stojao dva-tri sata ugasen. cak poljaka postoji opcija hot start koja sluzi za paljenje direktno na plin kada temperatura motora to dozvoli. |
Autoru: | JohnSmith [ 22 Sep 2012 10:17 ] |
Tema posta: | paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Ja upalio hladan direktno na plin (AC Stag). Tog jutra je bilo 15 C. Karbutarori se pale i na minusu, ali se isto "ne preporucuje", pa zato i pitam. To "ne prepocuje se" na sekvent sistemima je stetno za motor ili gasni uredjaj zbog toga sto....??? |
Autoru: | Bane66 [ 22 Sep 2012 11:51 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Ajd ja kao "neki" strucnjak da kazem koju. ![]() Svaki motor (karburator ili injection), ukljucujuci i dizel motor, moze da pali i radi samo na plin kao pogonsko gorivo, nezavisno od spoljne temperature i temperature samog motora. Plin ce isparavati na svim temp. osim od -40 pa na nize, pa cak i tad ce nekim delom ispariti, jer cim predje sa visokg pritiska na kome se nalazi u boci na nizi pritisak, tj, atmosferski, on iz tecnog prelazi u gasovito stanje. Problem moze nastati na tim nizim temp. kad iz tecnog prelazi u gasovito, da jednim delom ostane u kapljicastom obliku. Ali to su izuzetno retki momenti, te ih mozemo i zanemariti. Ovo znaci da cim je plin u gasovitom stanju, on je i zapaljiv. Da li ce motor upaliti taj plin kad dodje u cilindar,...zavisi iskljucivo od samog motora i njegovog stanja. Motoru ne moze steti takav plin koji do njega i dolazi,...ali samo u slucajevima kad je mali dotok, tj na malom gasu odnosno leru. Pri vecem gasu, veci je i dotok plina, te pocinje da ide u tom kalpljicastom obliku i nestigne da se sam gas malo zagreje, te u motor ulazi u vrlo hladnom obliku,...e tad moze stetiti. Zasto stetiti,..zato sto je u motoru sve na viskoj temperaturi (glava ventila, klip, i sam cilndar), a gas moze biti debelo u minusu. Svi znamo da nijedan materijal ne trpi toliko nagle promene u temperaturama. Problem koji se javlja, a i zbog toga se ne preporucuje rad motora na plinu a da nije iole zagrejan, to je da se skracuje radni vek delova unutar samog plinskog uredjaja. Na prvom mestu su u pitanju sve gumene membrane unutar isparivaca (isti je princip i kod obicnog i kod sekventa), a kod sekvent dizni, takodje stradaju gumice na klipcicima koje se nalaze u diznama. Nemojte razdavajati obican od sekventa,...princip je skoro identican, osim sto je kod sekventa mnogo tacnije dozirana kolicina plina koja ide u cilindre. Ima jedna tema koju sam napisao, kako primenjivati paljenje i rad motora na plinu, kad je motor hladan. Zakljucak: Pridrzavajte se principa paljenja (prvo benzin, pa onda na plin). Ono sto bi ja uradio na vasem mestu sa sekventom,..trazio bi samo da mi nasteluju temperaturu prebacivanja na nizu vrednost. Dovoljno je da bude 20 stepeni. Sa tom temperaturom, minimizirana je mogucnost ostecivanja delova unutar plinskog uredjaja. Prozivodjac da bi mogao garantovati i rad i dugotrajsnot uredjaja, daje preporuke da se prebacuje na visoj temperaturi. ![]() Ovo sve je pisano iskljcivo za situacije kad je motor hladan! |
Autoru: | bozza [ 22 Sep 2012 13:03 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
JohnSmith je napisao: Ja upalio hladan direktno na plin (AC Stag). Tog jutra je bilo 15 C. Karbutarori se pale i na minusu, ali se isto "ne preporucuje", pa zato i pitam. To "ne prepocuje se" na sekvent sistemima je stetno za motor ili gasni uredjaj zbog toga sto....??? ja na 15c idem na kratke rukave ![]() |
Autoru: | maticsbb [ 22 Sep 2012 16:10 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
bozza je napisao: cak poljaka postoji opcija hot start koja sluzi za paljenje direktno na plin kada temperatura motora to dozvoli. Da li je to neka fixna vrednost ili moze da se zadaje na kojoj temperaturi moze da pali direktno na plin? |
Autoru: | Bane66 [ 22 Sep 2012 17:19 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Bozzo,...ko ti kriv kad si mrsav, pa nema sta da te greje ![]() ![]() |
Autoru: | bozza [ 22 Sep 2012 17:47 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
ja sam pametno ulozio u kada je u pitanju grejanje ![]() ![]() |
Autoru: | Bane66 [ 22 Sep 2012 19:42 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
![]() |
Autoru: | amatismk1 [ 26 Sep 2012 21:26 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Ja već 6-7 meseci palim direktno na plin bez ikakvih problema a imam isti ureÄ‘aj kao gore naveden. ZnaÄi majstora za GUÅ U. |
Autoru: | vektor [ 26 Sep 2012 22:42 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
amatismk1 je napisao: Ja već 6-7 meseci palim direktno na plin bez ikakvih problema a imam isti ureÄ‘aj kao gore naveden. ZnaÄi majstora za GUÅ U. objasni kako? znaci postoji mogucnost podesavanja preko dijagnostike? |
Autoru: | Dji [ 26 Sep 2012 23:06 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
@bane Može pojaÅ¡njenje kako radi onaj sistem koji plin ubacuje u teÄnom stanju? Kako on ne Å¡teti? Å ta je sve tu drugaÄije? |
Autoru: | Bane66 [ 26 Sep 2012 23:50 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Nisam se do tancina upoznao sa tim sistemom. Secam se iz citanja o tome (a to moze svako da procita). Sistem radi na principu na kome radi i benzinski sistem sa ubrizgavanjem. To znaci da nema isparivaca ili bilo kakvog uredjaja koji plin iz boce u tecnom stanju , pretvara u gasovito i to na mnogo nizi pritisak. Caka je u koriscenju elektricne pumpe koja pod velikim pritiskom preko posebnih dizni ubrizgava plin, koji do tih dizni dolazi u tecnom stanju. Predpostavljam, da u tom slucaju imitira rad benzinskih dizni sa velikim pritiskom, tj, rasprsuje tecni plin u sto vecu maglu. Sto su sitnije kapi, lakse se "podgreju" i ne cine stetu delovima motora. Osim toga, plin oslobadja tu nisku temperaturu samo pri promeni pritiska na kome se nalazi. Verovatno je vrlo vrlo kratko vreme te promene u pritisku kad se plin ubrizga, do momenta detonacije, te je i skraceno vreme za koje bi se plin "oladio". Opet da ponovim, nisam se previse upustao u to, jer ovo je srbija, i trebace mnogo vremena da takvi sistemi ovde zazive u velikom broju. ![]() Znam samo da je velika prednost direktnog ubrizgavanja, sto ta magla hladi i vazduh koji se usisava. Koje su tu temperature u pitanju,.. dont know ![]() ...a velika mana je,..sto je vrlo skupo odrzavanje tog sistema, a narocito servisiranja, a najcesce zamena te pumpe koja se inace nalazi u samoj boci. |
Autoru: | Bane66 [ 26 Sep 2012 23:57 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
I ti "Vektor" i ti "amatismk1",a i bilo ko drugi, prvo i osnovno je da navedete tacno koji model uredjaja koristite, kad je u pitanju sekvent. Svaki proizvodjac je stavio neke svoje cake, i ne moze se generalizovati rad kod svih modela sekvent uredjaja. Za klasicne plinske sisteme,...sve je identicno. ![]() |
Autoru: | vektor [ 27 Sep 2012 00:15 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
ja imam lovato,ugradjen u maju ove godine..... |
Autoru: | Dji [ 28 Sep 2012 18:09 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Bane66 je napisao: Nisam se do tancina upoznao sa tim sistemom. Secam se iz citanja o tome (a to moze svako da procita). Sistem radi na principu na kome radi i benzinski sistem sa ubrizgavanjem. To znaci da nema isparivaca ili bilo kakvog uredjaja koji plin iz boce u tecnom stanju , pretvara u gasovito i to na mnogo nizi pritisak. Caka je u koriscenju elektricne pumpe koja pod velikim pritiskom preko posebnih dizni ubrizgava plin, koji do tih dizni dolazi u tecnom stanju. Predpostavljam, da u tom slucaju imitira rad benzinskih dizni sa velikim pritiskom, tj, rasprsuje tecni plin u sto vecu maglu. Sto su sitnije kapi, lakse se "podgreju" i ne cine stetu delovima motora. Osim toga, plin oslobadja tu nisku temperaturu samo pri promeni pritiska na kome se nalazi. Verovatno je vrlo vrlo kratko vreme te promene u pritisku kad se plin ubrizga, do momenta detonacije, te je i skraceno vreme za koje bi se plin "oladio". Opet da ponovim, nisam se previse upustao u to, jer ovo je srbija, i trebace mnogo vremena da takvi sistemi ovde zazive u velikom broju. ![]() Znam samo da je velika prednost direktnog ubrizgavanja, sto ta magla hladi i vazduh koji se usisava. Koje su tu temperature u pitanju,.. dont know ![]() ...a velika mana je,..sto je vrlo skupo odrzavanje tog sistema, a narocito servisiranja, a najcesce zamena te pumpe koja se inace nalazi u samoj boci. Hvala! ![]() |
Autoru: | amatismk1 [ 28 Sep 2012 19:06 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Stag 300-4 |
Autoru: | Speedy [ 28 Sep 2012 21:07 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Karburator sistem i na -26 palio na plin ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | ascona GLS [ 07 Nov 2012 23:28 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
evo kako upaliti na plin sa sekvencijalnim uredjajem 1. dati kontakt 2. pritisnuti prekidac bg 3. drzati prekidac i verglati upozorenje to nije dobro za kompjuter za tng samo u nezaobilaznim slucajevima da comp nebi pobrljaveo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autoru: | bozza [ 08 Nov 2012 00:30 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
na koji gasni sistem je ovakav postupak? |
Autoru: | ascona GLS [ 08 Nov 2012 12:39 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
to ja mislim deluje na svim uredjajima ali ja radim samo ac stag pa sam samo na njemu probao |
Autoru: | Danecuprija [ 08 Nov 2012 13:31 ] |
Tema posta: | Re: paljenje na plin sa sekventom,kako? |
Malo si pomesao redosled, prvo B/G + Kontakt + Pali stoku ![]() |
Stranica 1 od 3 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |