Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=136&t=12284
Stranica 3 od 4

Autoru:  Marko79 [ 03 Maj 2013 09:41 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

To znam nego stalno sluÅ¡am priÄe tipa:
skraćuješ životni vek motoru, spalićeš ovo, spalićeš ono, ne valja zbog ovoga i onoga...

Mnogo me truju a pola grada vozi na plin!

Autoru:  palamander [ 03 Maj 2013 09:57 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

bolje je vama da ostavite cigare pa cete imati da dosipate i litar ulja dnevno! :ludilo2: a ako cete da prestanete da se zalite veliku potrosnju plina ,prestanite da ljustite svaki dan alkohol, :ziveli: pa da vidis kako ce se naci visak para

Autoru:  Marko79 [ 04 Maj 2013 10:23 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Ja ne znam o Äemu priÄaÅ¡, ja se ne žalim na potroÅ¡nju plina...

A drugo, nikad se neći odreći piva zarad vožnje :aplauz:

aj živeli :ziveli:

Autoru:  Daka [ 10 Nov 2013 23:02 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Uzeo sam povoljno tocak bocu 38l i na njoj multiventil sa slike...pa mi nije jasno cemu sluzi ovaj solenoid na njemu i na sta se povezuje :D dobio sam uz njega i kablove sve :

Kod mene je obican venturi plin lovato isparivac vakumski :kadetar:

Pa ako neko zna nek pise


SlikaSlika
Slika
Slika

Autoru:  kvcali [ 10 Nov 2013 23:53 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

klasican ventil, za izlaz plina iz boce, vezuje se - na masu a + na kontakt.

to ti je sad po novom da moras da imas taj ventil, ja sam skoro komsiji , menjao je bocu pa uzeo ovu novu i nije hteo da provlaci kablove nazad skinuo ventil, odsrafis ga izvuces onu iglicu iz njega sto sluzi za zatvaranje (magnetno pomicna), i ponovo ga nasrafis, i onda posto je hteo da ide na atestiranje, ubacio 2 buksne i u buzir i zavuko pod sediste, cisto da glume funkciju.

naravno ventil pod haubom je obavezan

Autoru:  Daka [ 11 Nov 2013 10:55 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Ma povezacu ga nije mi to problem nek bude u funkciji ako je vec tu :D


I jel zna neko jel postoji neka spojnica da se nastavi cev bakarna od 6mm sto ide plin od boce ka motoru,glupo mi je da menjam celu cev,dodao bi jedno 50cm cevi da bi mogao pre plinskog ventila da napravim onu spiralu koju sada nemam :D a sve zbog atesta :D

Autoru:  Bane66 [ 11 Nov 2013 12:00 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Spojnice imas kod Karica,...a verovatno i na buvljaku. AMSS ne dozvoljava nastavljanje cevi, a za Masinski i Vincu ne znam. ;)

Autoru:  Daka [ 11 Nov 2013 12:18 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Ma to ce ici u Vincu na atest kazu da su tamo najmanje rigorozni :D A spojnicu ima da ubacim negde ispod kola i da je kamufliram :D

kako uopste izgleda ta spojnica :D

Autoru:  Godza [ 11 Nov 2013 18:42 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Posledice od voznje na plin, motor Z18XE.



SlikaSlikaSlikaSlika

Autoru:  Nesha [ 11 Nov 2013 18:55 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

ihaaaaaj, dobro da se nije zapalila, bilo bi belaja...

Autoru:  Daka [ 14 Nov 2013 16:23 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

kakav je pravilnik za onu plinsku cev sto ide ispod auta,da bi auto prosao atest zna li iko :D

Autoru:  palamander [ 14 Nov 2013 18:58 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Nesme biti fiksirana na pokretnim delovima,treba da je plastificirana,i da je na svaku pedlju ipo fiksirana sa najobicnijom zabicom,i da je vodjena dalje od auspuha,nesme biti prespajana

Autoru:  pistre [ 02 Dec 2014 16:31 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Evo jedne mlade zrtve plina, hteo covek da ustedi, rezultat je jedan izgoreo ventil i ostecena glava, klipovi se isto vide na sta lice od voznje na plin, motor je 1.6 atmosferac
Slika

Autoru:  goran78 [ 03 Dec 2014 00:51 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

steta za ovaj auto.ne znam sto se ljudi zanose pa ugradjuju plin u mladje aute pogotovo male kubikaze recimo ovaj 1.6koji ne trosi mnogo,a jos sva ta nezna elektronika,posle nekog vremena sve pobrljavi pa da se vrati normalno da radi na benzin samo muke :seci: .ja tu ne vidim ustedu.ma plin unistava sve pred sobom,mozda zbog loseg kvaliteta.muka mi je kad vidim da neko u skoro novi auto ugradjuje sekvent sa nekim kineskim kompjuterima,a jos mu neko steluje na laptopu neke parametre koji nema pojma sta je motor :palica: vec slucajno to poceo da radi,tako da ide na sigurno da za 2-3 godine unisti motor i sve pratece delove.ma vise nikad ne uzimam auto koji je vozen na plin.samo benzin :ok:

Autoru:  mare113 [ 09 Dec 2014 12:24 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Nisam nikad cuo da je neko imao problema direktno sa motorom zbog plina, normalno je da imam slucajeva al to pre svega zbog nestrucne ugradnje i loseg uredjaja... Ja sam za godinu i po dana na plinu ustedeo skoro 1000e a od ulaganja i problema nisam imao nista... Svakom kako mu naleti :P

Autoru:  Perica [ 09 Dec 2014 15:38 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Možda bih mogao podeliti moje iskustvo sa plinom:

ÄŒetiri godine vozim Opel Vektru 1.6 16v sa Zavolli sekvent sistemom, ugraÄ‘enim kod ovlašćenog servisa. Kolega luckygsxr je isto preporuÄio tog servisera (Željko sa Palića).

Pola godine posle ugradnje, auto mi je jako loÅ¡e iÅ¡ao na gas, pa sam se javio majstoru. Odmah na telefonskom razgovoru je Äovek već rekao da je imao loÅ¡u seriju brizgaljki i da ih je sam Zavolli snabdeo sa novim brizgaljkama, tako da se one besplatno menjaju. Stvarno, sve je bilo besplatno u servisu.

Dugo sam imao problema sa radom motora, kako na gasu, tako i na benzinu (check engine lampica), a sve se reÅ¡ilo, kada sam sa Carb cleaner-om oÄistio leptir usisa, EGR-ovo crevo i joÅ¡ neke prikljuÄke i creva na leptiru usisa (same brizgaljke i EGR su Äišćeni kod servisa sa UZ kadom). Od onda auto radi radi mirno i tiho na oba goriva. Svećice koristim BOSCH za plinsko-benzinske sisteme i letos sam ih posle 40.000km preÄ‘enih zamenio. VarniÄar je uvek bio suv i beliÄast, a ulje na navoju se vremenom smanjilo kako sam poÄeo sipati gas na MOL pumpi.

Pred kraj 2012. godine sam oterao auto na zamenu semeringa prema menjaÄu (sa tim problemom je i kupljen auto), a majstor je zamenio i dihtunge poklopca ventila, karter dihtunge i ne znam koje joÅ¡ dihtunge. On sam je rekao da mu liÄi na to da je auto trpeo neka lokalna pregrevanja, ali da je to starijeg datuma od datuma kupovine. Bilo kako bilo, posle toga, potroÅ¡nja ulja mi je sa 1l/1000km smanjena na 0.3-0.4l/1000km (možda i 0,5l/1000km, ali za toliku koliÄinu ipak nisam siguran, jer mi se Äini da je manje od toga). Pre toga je bilo normalno da na neki put od viÅ¡e od 2000km ponesem sa sobom 2l ulja 10W-40, ali ruku na srce, pri konstantnom u ravnomernom radu, ta potroÅ¡lja ulja od 1l/1000km nije postojala, Å¡to meni ukazuje na to da su ipak gumice bile problem, jer na toplom motoru, dihtovanje tih gumica je verovatno bolje.

Odmah nakon te zamene, crkla mi je benzinska pumpa, jer mi je na testiranju majstor potroÅ¡io skoro sav benzin (proveravao mi je nekoliko sati da li auto puÅ¡ta ulje, pa mi je potroÅ¡io gas i ostalo je jako malo benzina) i ja nisam odmah otiÅ¡ao do pumpe da natoÄim i benzin, nego sam samo gas sipao, pa je stradala BOSCH pumpa za benzin. Dakle, delom je i moja krivica. Sada mi u autu uvek ima barem 15l benzina, a gledam da je podeok uvek oko cifre 20.

Lampica za proveru motora mi se ne pali (nekada se palila Äesto, ali otkako ja sam Äistim leptir usisa i EGR sa "Carb Cleaner" stredstvom, tih problema nema) već dve godine, a dobrim delom je to zbog goriva koje koristim. To su i benzin i gas na MOL pumpi ili Euro Petrol pumpi, s tim da benzin sipam samo na MOL pumpi, otkako sam osetio veliku razliku u kvalitetu rada motora (mirniji i pravilniji zvuk) i otkako je paljenje motora uvek iz prve. Stekao sam utisak da mi benzin sa Euro Petrol pumpe nije kvalitetan. Benzin sa MOL pumpe je dosta kvalitetniji.

Sada se pojavio problem troÅ¡enja rashladne teÄnosti na jednoj od lula od isparivaÄa i posle limara, trebalo bi prvo tamo kod gasadžije da odem. ÄŒekanje je u toku.

Da sumiram - posle Äetiri godine i 55.000km preÄ‘enih 99,9% na TNG-u, nauÄio sam da je pravilno zagrevanje motora i pravilno korišćenje osnov za pravilan rad auta. Preko leta, ako sam duže vozio polako ili sa nekim opterećenjem i ako treba da stanem i ugasim auto, ja obavezno Äekam da ventilator zavrÅ¡i sa radom i onda gasim auto. Ako ventilator nije radio, onda gasim auto odmah, ali uglavnom, gledam da je auto ugaÅ¡en sa temperaturom manjom od 90 stepeni celzijusa, kako to pokazuje meraÄ temperature u autu.

Mogu samo reći da prateći problemi i troÅ¡kovi oko TNG sistema postoje, ali nisam toliko siguran da su mi neki problemi oko rada motora zahvaljujući ugraÄ‘enom TNG ureÄ‘aju iznikli u meÄ‘uvremenu. Poslednje dve godine, auto, Å¡to se tiÄe rada i upotrebe TNG ureÄ‘aja, a to je cirka poslednjih 20.000-25.000km nije imao, slava Bogu, nikakvih problema.

Autoru:  alex1974 [ 30 Jan 2015 17:31 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Kada prebacim na prekidacu na medju polozaj da li sme da ide benzin?

Slika

Autoru:  clubcalibraserbia [ 30 Jan 2015 18:19 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Zavisi kako je dalje to povezano sa emulatora... meni je u vectri stajao na srednjem polozaju ako zelim da startuje na benzin, a onda kad predje 2200rpm [ili kako je kod koga podeseno vec] on prebaci na gas. Naravno kad prebaci na gas, ukljuci se zelena LED i onda ne prelazi vise na benzin sve dok ne prebacis preklopnik skroz u levi polozaj... sto su savetovali kao malo pre gasenja motora da protera i nesto benzina preko sistema.

Autoru:  alex1974 [ 30 Jan 2015 18:32 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Kod mene nije sekvent vec obican plin,kada skinem crevo sa karburatora i ubacim ga u flasu i upalim na plin benzin ne curi u flasu ali kada ga prebacim u medjupolozaj onda krene i benzin(u flasu).Znaci sa plina prebacim u neutral a on mi pusta benzin ka karburatoru (flasi) a kada je na plinu onda ne.

Autoru:  clubcalibraserbia [ 30 Jan 2015 18:49 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

pa to znaci da gasi pumpu za benzin dok je na plinu, sto je ok. kod nekih pumpa ostaje da radi sve vreme, pa kad pobrljavi sve to, imas i benzin i gas u usisu u isto vreme.

Autoru:  alex1974 [ 30 Jan 2015 18:59 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Da to je ok mislim na plinu mi super radi ali sam hteo da ga osposobim i na benzinu ali ne mogu nikako da ga upalim na benzinu,znam da trebam da ocistim karburator ali dok cekam na majstora,provreravao sam ovo da vidim da ne mesa plin i benzin pa da mozda zbog toga ne mogu da upalim na benzinu?
A mislim da ne gasi pumpu za benzin dok je na plinu posto je kod mene pumpa na bregastoj vec mi radi elektro ventil koji neda benzinu da prolazi dok je na plinu,imam na tom ventilu i neku polugicu koja kada je rucno pomerim onda propusta benzin ka karburatoru tako da mislim da je taj ventil ok ali me muci ovo drugo to jest to sto propusta benzin kada je prekidac na medjupolozaju pa ne znam da li to tako treba da bude ili ne?

Autoru:  clubcalibraserbia [ 30 Jan 2015 19:06 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

tebi onda treba samo preklopnik benzin/gas. na srednjem pusta benzin [po ideji] do odredjenog trenutka [broja obrtaja]. eliminisi tu mogucnost, pa ces imati cistu matematicku 'ili' funkciju ;)

Autoru:  alex1974 [ 30 Jan 2015 19:09 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Pojasni mi to malo?Prekidac je valjda taj"preklopnik benzin/gas"? ali kod mene je to sve rucno to jest nije vezano za broj obrtaja.

Autoru:  clubcalibraserbia [ 30 Jan 2015 19:14 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

bas to sto kazes. levo preklopis na benzin, desno [rucno kako kazes] gas.

Autoru:  alex1974 [ 30 Jan 2015 19:19 ]
Tema posta:  Re: Problemi sa plinskim uredjajima - iskustva/diskusija

Da znam to ali me muci sto u medjupolozaju propusta benzin?
Zar ne bi trebalo da u tom polozaju zatvori benzin?

Stranica 3 od 4 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/