Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 16 Jun 2024 14:51

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 57 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 21 Sep 2012 02:10 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Sep 2012 23:09
Postovi: 223
Lokacija: Odzaci
Ime: Stevan
Opel: vectra 1.6 16v bivsa,sada corsa 1.0 12v
u mom autu imam sekvent plin,koji kao sto se zna,pali na benzin,pa kasnije sam prebaci na plin.ima mogucnost paljenja na plin,ako pre nego sto dam kontakt drzim taster prekidac,pa tako verglam,ali posle svakih 10 paljenja na plin,zahteva da ide na dijagnostiku i reset,da bi opet mogo da pali na plin,majstor kaze da to tako mora,da taj lovato sekvent nije predvidjen da se pali na plin i da je to samo za ne daj boze,ako ne mogu da upalim na benzin.cisto znatizelje radi,interesuje me,dali postoji ikakva mogucnost da se to preveze nekako i da palim auto po svojoj zelji,na gorivo koje ja zelim? :":

_________________
A NA RADIJU JE BILA LJUBAVNA PESMA,MOJA RUKA NA TVOM RAMENU,TAMO NA CESTI MI JE OSTALO SRCE NA VRUCEM ASVALTU...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 21 Sep 2012 09:19 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Nisam radio sa Lovato uredjajima, te ne znam sta se sve odredjuje softverski. Ono sto znam, to je da kod poljaka postoji mogucnost odredjivanja koliko puta mozes paliti direktno na plin,...a cak i da se zabrani ta opcija. Pitaj majstora moze li to odrediti, a mogao bi i kod nekog drugog da pitas.
U principu, imas srece, jer kod Landija cak i ne postoji ta opcija (koliko znam). ;)

Moze lako da se desi da majstor mozda nece da pusti neogranicen broj paljenja na plin,...cisto da bi naplatio "dijagnosticiranje". Zato i kazem, pitaj jos neke majstore.

I , nijedan senvent uredjaj nije predvidjen da se pali direktno na plin. Ta opcija je iskljucivo servisnog karaktera, odnosno, u momentima kad imas problem sa paljenjem na benzin iz razloga da ili ne radi pumpa, ili dizne. U slucaju da si ostao bez benzina,...sa radom na plin, pumpa ce da zvekne, jer ona i dalje radi.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 00:26 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Sep 2012 23:09
Postovi: 223
Lokacija: Odzaci
Ime: Stevan
Opel: vectra 1.6 16v bivsa,sada corsa 1.0 12v
majstor je rekao da je to maximalan broj paljenja koji je softverski dozvoljen,ali sigurno cu pitati jos nekoga,u svakom slucaju hvala :-)

_________________
A NA RADIJU JE BILA LJUBAVNA PESMA,MOJA RUKA NA TVOM RAMENU,TAMO NA CESTI MI JE OSTALO SRCE NA VRUCEM ASVALTU...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 01:23 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Maj 2010 23:32
Postovi: 19
Lokacija: Beograd
Ime: Goran
Opel: Zafira Z16XE LPG
Mozda bi neko od strucnjaka mogao i da prokomentarise o posledicama (ako ih ima) od takvog paljenja?

_________________
OPEL Kadet - > OPEL Astra - > OPEL Zafira -> OPEL ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 07:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
posledica po motor nema jer hladan motor ne moze da se upali direktno na plin.
topao motor moze odmah da se upali,ili koji je stojao dva-tri sata ugasen.

cak poljaka postoji opcija hot start koja sluzi za paljenje direktno na plin kada temperatura motora to dozvoli.

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 10:17 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Maj 2010 23:32
Postovi: 19
Lokacija: Beograd
Ime: Goran
Opel: Zafira Z16XE LPG
Ja upalio hladan direktno na plin (AC Stag). Tog jutra je bilo 15 C.
Karbutarori se pale i na minusu, ali se isto "ne preporucuje", pa zato i pitam.

To "ne prepocuje se" na sekvent sistemima je stetno za motor ili gasni uredjaj zbog toga sto....???

_________________
OPEL Kadet - > OPEL Astra - > OPEL Zafira -> OPEL ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 11:51 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Ajd ja kao "neki" strucnjak da kazem koju. ;)
Svaki motor (karburator ili injection), ukljucujuci i dizel motor, moze da pali i radi samo na plin kao pogonsko gorivo, nezavisno od spoljne temperature i temperature samog motora. Plin ce isparavati na svim temp. osim od -40 pa na nize, pa cak i tad ce nekim delom ispariti, jer cim predje sa visokg pritiska na kome se nalazi u boci na nizi pritisak, tj, atmosferski, on iz tecnog prelazi u gasovito stanje. Problem moze nastati na tim nizim temp. kad iz tecnog prelazi u gasovito, da jednim delom ostane u kapljicastom obliku. Ali to su izuzetno retki momenti, te ih mozemo i zanemariti. Ovo znaci da cim je plin u gasovitom stanju, on je i zapaljiv. Da li ce motor upaliti taj plin kad dodje u cilindar,...zavisi iskljucivo od samog motora i njegovog stanja.
Motoru ne moze steti takav plin koji do njega i dolazi,...ali samo u slucajevima kad je mali dotok, tj na malom gasu odnosno leru. Pri vecem gasu, veci je i dotok plina, te pocinje da ide u tom kalpljicastom obliku i nestigne da se sam gas malo zagreje, te u motor ulazi u vrlo hladnom obliku,...e tad moze stetiti. Zasto stetiti,..zato sto je u motoru sve na viskoj temperaturi (glava ventila, klip, i sam cilndar), a gas moze biti debelo u minusu. Svi znamo da nijedan materijal ne trpi toliko nagle promene u temperaturama.
Problem koji se javlja, a i zbog toga se ne preporucuje rad motora na plinu a da nije iole zagrejan, to je da se skracuje radni vek delova unutar samog plinskog uredjaja. Na prvom mestu su u pitanju sve gumene membrane unutar isparivaca (isti je princip i kod obicnog i kod sekventa), a kod sekvent dizni, takodje stradaju gumice na klipcicima koje se nalaze u diznama.
Nemojte razdavajati obican od sekventa,...princip je skoro identican, osim sto je kod sekventa mnogo tacnije dozirana kolicina plina koja ide u cilindre.
Ima jedna tema koju sam napisao, kako primenjivati paljenje i rad motora na plinu, kad je motor hladan.

Zakljucak: Pridrzavajte se principa paljenja (prvo benzin, pa onda na plin). Ono sto bi ja uradio na vasem mestu sa sekventom,..trazio bi samo da mi nasteluju temperaturu prebacivanja na nizu vrednost. Dovoljno je da bude 20 stepeni. Sa tom temperaturom, minimizirana je mogucnost ostecivanja delova unutar plinskog uredjaja.
Prozivodjac da bi mogao garantovati i rad i dugotrajsnot uredjaja, daje preporuke da se prebacuje na visoj temperaturi. ;)

Ovo sve je pisano iskljcivo za situacije kad je motor hladan!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 13:03 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
JohnSmith je napisao:
Ja upalio hladan direktno na plin (AC Stag). Tog jutra je bilo 15 C.
Karbutarori se pale i na minusu, ali se isto "ne preporucuje", pa zato i pitam.

To "ne prepocuje se" na sekvent sistemima je stetno za motor ili gasni uredjaj zbog toga sto....???


ja na 15c idem na kratke rukave :dedica:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 16:10 
OffLine
2nd Gear

Pridružio se: 10 Avg 2011 20:10
Postovi: 95
Lokacija: Beograd
Ime: Srdjan
Opel: Vectra C 2.0dti
bozza je napisao:
cak poljaka postoji opcija hot start koja sluzi za paljenje direktno na plin kada temperatura motora to dozvoli.

Da li je to neka fixna vrednost ili moze da se zadaje na kojoj temperaturi moze da pali direktno na plin?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 17:19 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Bozzo,...ko ti kriv kad si mrsav, pa nema sta da te greje :P

:ludilo:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Poslednji put menjao Bane66 dana 22 Sep 2012 19:41, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 17:47 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
ja sam pametno ulozio u kada je u pitanju grejanje :ludilo: :rostilj:

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 22 Sep 2012 19:42 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
:ludilo:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 26 Sep 2012 21:26 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Maj 2010 18:09
Postovi: 194
Lokacija: Leskovac
Ime: Damir
Opel: Zafira Tourer 1.6
Ja već 6-7 meseci palim direktno na plin bez ikakvih problema a imam isti uređaj kao gore naveden. Znači majstora za GUŠU.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 26 Sep 2012 22:42 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Sep 2012 23:09
Postovi: 223
Lokacija: Odzaci
Ime: Stevan
Opel: vectra 1.6 16v bivsa,sada corsa 1.0 12v
amatismk1 je napisao:
Ja već 6-7 meseci palim direktno na plin bez ikakvih problema a imam isti uređaj kao gore naveden. Znači majstora za GUŠU.

objasni kako? znaci postoji mogucnost podesavanja preko dijagnostike?

_________________
A NA RADIJU JE BILA LJUBAVNA PESMA,MOJA RUKA NA TVOM RAMENU,TAMO NA CESTI MI JE OSTALO SRCE NA VRUCEM ASVALTU...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 26 Sep 2012 23:06 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Mar 2011 19:51
Postovi: 97
Lokacija: nbg
Ime: Stefan
Opel: lepi
@bane
Može pojašnjenje kako radi onaj sistem koji plin ubacuje u tečnom stanju? Kako on ne šteti? Šta je sve tu drugačije?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 26 Sep 2012 23:50 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Nisam se do tancina upoznao sa tim sistemom. Secam se iz citanja o tome (a to moze svako da procita). Sistem radi na principu na kome radi i benzinski sistem sa ubrizgavanjem. To znaci da nema isparivaca ili bilo kakvog uredjaja koji plin iz boce u tecnom stanju , pretvara u gasovito i to na mnogo nizi pritisak. Caka je u koriscenju elektricne pumpe koja pod velikim pritiskom preko posebnih dizni ubrizgava plin, koji do tih dizni dolazi u tecnom stanju. Predpostavljam, da u tom slucaju imitira rad benzinskih dizni sa velikim pritiskom, tj, rasprsuje tecni plin u sto vecu maglu. Sto su sitnije kapi, lakse se "podgreju" i ne cine stetu delovima motora. Osim toga, plin oslobadja tu nisku temperaturu samo pri promeni pritiska na kome se nalazi. Verovatno je vrlo vrlo kratko vreme te promene u pritisku kad se plin ubrizga, do momenta detonacije, te je i skraceno vreme za koje bi se plin "oladio".
Opet da ponovim, nisam se previse upustao u to, jer ovo je srbija, i trebace mnogo vremena da takvi sistemi ovde zazive u velikom broju. ;)

Znam samo da je velika prednost direktnog ubrizgavanja, sto ta magla hladi i vazduh koji se usisava. Koje su tu temperature u pitanju,.. dont know ;)
...a velika mana je,..sto je vrlo skupo odrzavanje tog sistema, a narocito servisiranja, a najcesce zamena te pumpe koja se inace nalazi u samoj boci.

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Poslednji put menjao Bane66 dana 26 Sep 2012 23:59, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 26 Sep 2012 23:57 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
I ti "Vektor" i ti "amatismk1",a i bilo ko drugi, prvo i osnovno je da navedete tacno koji model uredjaja koristite, kad je u pitanju sekvent. Svaki proizvodjac je stavio neke svoje cake, i ne moze se generalizovati rad kod svih modela sekvent uredjaja. Za klasicne plinske sisteme,...sve je identicno. ;)

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 27 Sep 2012 00:15 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Sep 2012 23:09
Postovi: 223
Lokacija: Odzaci
Ime: Stevan
Opel: vectra 1.6 16v bivsa,sada corsa 1.0 12v
ja imam lovato,ugradjen u maju ove godine.....

_________________
A NA RADIJU JE BILA LJUBAVNA PESMA,MOJA RUKA NA TVOM RAMENU,TAMO NA CESTI MI JE OSTALO SRCE NA VRUCEM ASVALTU...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 28 Sep 2012 18:09 
OffLine
2nd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 05 Mar 2011 19:51
Postovi: 97
Lokacija: nbg
Ime: Stefan
Opel: lepi
Bane66 je napisao:
Nisam se do tancina upoznao sa tim sistemom. Secam se iz citanja o tome (a to moze svako da procita). Sistem radi na principu na kome radi i benzinski sistem sa ubrizgavanjem. To znaci da nema isparivaca ili bilo kakvog uredjaja koji plin iz boce u tecnom stanju , pretvara u gasovito i to na mnogo nizi pritisak. Caka je u koriscenju elektricne pumpe koja pod velikim pritiskom preko posebnih dizni ubrizgava plin, koji do tih dizni dolazi u tecnom stanju. Predpostavljam, da u tom slucaju imitira rad benzinskih dizni sa velikim pritiskom, tj, rasprsuje tecni plin u sto vecu maglu. Sto su sitnije kapi, lakse se "podgreju" i ne cine stetu delovima motora. Osim toga, plin oslobadja tu nisku temperaturu samo pri promeni pritiska na kome se nalazi. Verovatno je vrlo vrlo kratko vreme te promene u pritisku kad se plin ubrizga, do momenta detonacije, te je i skraceno vreme za koje bi se plin "oladio".
Opet da ponovim, nisam se previse upustao u to, jer ovo je srbija, i trebace mnogo vremena da takvi sistemi ovde zazive u velikom broju. ;)

Znam samo da je velika prednost direktnog ubrizgavanja, sto ta magla hladi i vazduh koji se usisava. Koje su tu temperature u pitanju,.. dont know ;)
...a velika mana je,..sto je vrlo skupo odrzavanje tog sistema, a narocito servisiranja, a najcesce zamena te pumpe koja se inace nalazi u samoj boci.



Hvala! :ok:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 28 Sep 2012 19:06 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Maj 2010 18:09
Postovi: 194
Lokacija: Leskovac
Ime: Damir
Opel: Zafira Tourer 1.6
Stag 300-4


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 28 Sep 2012 21:07 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 11 Feb 2008 12:12
Postovi: 2556
Lokacija: Monfalcone --> Sabac
Ime: Radmilo
Opel: Od 1.3 do 2.0 :)
Garaza: pogledaj
Karburator sistem i na -26 palio na plin :P :P :kadetar:

_________________
Delovi za skoro sve opele.Info pp


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 07 Nov 2012 23:28 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2011 17:50
Postovi: 47
Lokacija: NIS Knez Selo Sunrise
Ime: vukasin
Opel: opel vectra 2.0 c20ne , kadett c20xe , manta 3.0 24v itd
evo kako upaliti na plin sa sekvencijalnim uredjajem
1. dati kontakt
2. pritisnuti prekidac bg
3. drzati prekidac i verglati

upozorenje to nije dobro za kompjuter za tng samo u nezaobilaznim slucajevima da comp nebi pobrljaveo
:ok: :ok: :ok: :ok: :ok:

_________________
Kume ti vozi , ja sam malo popio :)))


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 08 Nov 2012 00:30 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
na koji gasni sistem je ovakav postupak?

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 08 Nov 2012 12:39 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 17 Apr 2011 17:50
Postovi: 47
Lokacija: NIS Knez Selo Sunrise
Ime: vukasin
Opel: opel vectra 2.0 c20ne , kadett c20xe , manta 3.0 24v itd
to ja mislim deluje na svim uredjajima ali ja radim samo ac stag pa sam samo na njemu probao

_________________
Kume ti vozi , ja sam malo popio :)))


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: paljenje na plin sa sekventom,kako?
PostPoslato: 08 Nov 2012 13:31 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Jul 2008 18:45
Postovi: 198
Lokacija: Cuprija
Ime: Danijel
Opel: Omega A
Malo si pomesao redosled, prvo B/G + Kontakt + Pali stoku
:ludilo:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 57 Posta ]  Idi na stranicu 1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 2 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs