Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 01 Nov 2024 03:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 513 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 12 Mar 2024 00:11 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Bilo bi kraja da ne zavisi od drugih, ovako se sve oduzi i traje mesecima i nikako da se zavrsi ;)

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 15 Mar 2024 09:14 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Da ne bude samo motor da cackam, napravljena i jedna unikatna stvarcica za menjac, duzi peti stepen prenosa koji ce da obori obrtaje za 670 obrtaja, tj sa trenutnim kracim diferencijalom koji imam bice i nesto duzi prenos u petoj nego fabricki menjac:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 22 Mar 2024 16:25 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Posto Yugo nema bas super resen prostor za sitnice i drzac za flasu, odlucio sam da napravim, trenutno montirano samo u zelenog jer je ljubicasti zatrpan delovima:
Slika Slika

Glava zavrsena sa 36/31 se preslo na 37.5/33mm ventile i sicevi sa 29.5/26.5mm razbuseni na 33/29mm (posle obrade predventilskog prostora je poravnata), takodje ofarban blok:
Slika Slika Slika

Kupljena nova uljna pumpa sa 1.6 16v motora, oprani neki delovi, drugi modifikovani i ofarbani:
Slika Slika Slika

Napravljen novi prohromski zadnji lonac, uradjen port matching sa glavom na usisnoj i izduvnoj, malo prosireni kanali (prethodno su vec bile sirene) u obe grane plus fabricki izduvna grana ima problem sa mesanjem izduvnih gasova izmedju 1 i 4 cilindra, tako da je reprofilisana da ima propisano izduvavanje kao 2 i 3 cilindar (usustini izduvavanje jednog cilindra pravi vakum na drugom). Naravno i dalje ostaje problem razlicitih duzina, ali to ce biti reseno neki drugi put:
Slika Slika
Slika Slika Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 26 Mar 2024 20:25 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Uradjen menjac, ubacen novi agresivinji sper diferencijala, ubacena nova duza peta brzina, modifikovani svi zupcanici tj oboreni vrhovi da se smanji stres i umanji sansa za pucanjem, zamenjeno kuciste menjaca koje je pocelo da puca (mislim da samo ja to umem da uradim sa 70ks), modifikovana medjuploca da primi dodatan pin i imbus kako bi preneli opterecenje na vise kontaktnih tacaka kako bi izbegli buduce pucanje, modifikovani "konjici" za lakse saltanje i nastelovan zazor diferencijala:
Slika Slika Slika Slika
Slika Slika Slika Slika


Steta sto ce za koji mesec opet da se rastavlja da se provere delovi i ubace iglicasti lezajevi na zupcanike.

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 29 Mar 2024 23:54 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Napokon sklopljen. 1302ccm (80.5x64mm), 37,5/33mm ventili, 29mm usisini i izduvni kanali, 10.8:1 stepen kompresije, optimizovane komore za sagorevanje, olaksane remenice i zamajac, 28.8mm kanali u usisnoj grani, 29.5mm u izduvnoj, 282/276° i 10.2mm podizanje bregasta, plivajuce bolcne, unapredjeno podmazivanje, unapredjen set zupcenja itd:
Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 31 Mar 2024 11:25 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Jan 2019 17:45
Postovi: 198
Lokacija: Neuburg an der Donau
Ime: Misa Radovic
Opel: Insignia GS 2.0 Turbo AWD
Druze...5-ti ovakav komentar ostavljam u ovoj temi...ali kad pogledam sve (a pratim redovno) ne mogu a da ne napisem - svaka tebi cast. Do poda kapa i naklon. Volja da stalno ucis, testiras, usavrsavas...i tako vec poprilicno godina i da ta zelja i volja ne prestaju, cak naprotiv....postovanje i naklon.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 31 Mar 2024 21:34 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Pa nekad ponestane zelje i volje, pogotovo kada su neki radovi gde zavisi od drugih, kao npr ovaj motor, ali i dalje je osecaj kad se zavrsi i radi kako sam zamislio neprocenjiv :lokomotiva:

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 07 Apr 2024 09:59 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Motor je ubacen ali nazalost bilo je dosta problema tokom sklapanja sto se pokazalo odmah pri startovanju motora tako da ce morati glava dole i onda da vidim sta je sve problem i da li je resivo. Nazalost tolerancije u izradi novih delova, same Zastave i masinske radionice, zajedno sa cinjenicom da od svih delova koje sam prvobitno planirao da koristim u sklapanju motora sa kojima imam iskustva jedino su semerinzi bili ti koje sam zeleo dovelo je do nekih ne utvrdjenih problema u radu i stradanja dihtunga glave:
Slika Slika Slika

Takodje dodate caure umesto silinih podloski kod ramena i spone, plus zapoceti radovi na kucistu fltera vazduha:
Slika Slika

Naravno da nevolja nikad ne dolazi sama, pa uz mesece smaranja oko ljubicastog i njegovog motora odlucio je i zeleni da trazi paznju. Oko 2 meseca sam jurio neki fantomski problem u radu motora na leru, usput nasao nekoliko problema (neispravan regulator pritiska goriva, puknut o ring na dizni, bubrenje aluminijuma na kucistu klapne...) koji su bili provereni pri sklapanju auta i svaki taj zaseban problem bi ocigledno pravio problem, ali iz nekog razloga nista nije resio dok na kraju nije zamenjen jednosmerni ventil na servu kocnice iako kad sam testirao onaj sa auta izgleda kao da funkcionise ali eto iz nekog razloga pravi problem. Ujedno u procesu montirane ociscene dizne preventivno i zamenjena lambda sonda iako je fabricka jos radila ali pokazuje znake slabljenja pa je napokon resen problem oko lera i potrosnja je smanjena za 5 do 8%:
Slika Slika

Uz to fabricka rak rana bocnih lajsni sa nekim besmislenim sistemom montaze iz fabrike je sa lepsim vremenom pocela da pravi problem pa da ne bi izgubio lajsne trenutno su sve poskidane dok ne budem imao vremena da ih modifikujem da se srafe kako sam i prvobitno hteo, ali nisam stigao vremenski:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 05 Maj 2024 10:56 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
I evo nastavke sage sa motorom, morao se nazalost ponovo skroz rastaviti. Da ne duzim puno, metalni zvuk pri startovanju motora je bilo lupanje izduvnih ventila u klipove, razlog nepoznat i ne mogu ni da ga ponovim jer i pri prvobitnom sklapanju i nakon rasklapanja kada sam ponovo probno sastavio i hteo da potvrdim problem nisam uspeo to da postignem pri rucnom vrtenju motora i pri merenju. Iako sam mislio da ce jedno dodatno ukopavanje klipova i dodatno ukopavavanje ventila u glavu pri postavljanju novih izduvnih ventila resiti problem nakon modifikovanja klipova ustanovljeno da su se stegli u bloku, pre svega cetvrti cilindar. Sad tu nije sigurno sta je tacno razlog, ja mislim da ima dosta faktora koji su svi po malo uticali, pre svega da su klipovi modifikovni, laksi od fabrickih, mozda i drugacije legure pa se drugacije termicki sire, cetvrti cilindar je najdalje od vodene pumpe, tu je bio i najizrazeniji problem stezanja dihtunga glave pri prvobitnom stezanju pa je mozda i deformisan blok delimicno i pri tome, mozda je malo i masinska omanila, ali na kraju zahtevalo je ponovno honovanje i povecanje tolerancije. Takodje problem sa probijanjem dihtunga glave na prvom cilindru je verovatno posledica fals dihtunga i na kraju od 4 nova koja sam nabavio nakon tog koji je probio, 2 su ocigledan fals, 1 je ok, ali je suvise tanak i opet bi pravio problem sa prostorom izmedju klipova i ventila i sa stepen kompresije ali uspeo sam nabaviti onda cetvrti dihtung glave koji izgleda ok i po karateristikama ce odgovarati:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika

Kuciste za sportski filter skoro gotovo, stavljena trubica, prosiren izlaz i optimizovan ulaz iz filtera:
Slika Slika Slika

Naravno nisam hteo da zeleni postane ljubomoran, pa iako ne mogu da dodam trubicu na ovaj stari usis od ljubicastog, doradjen isto izlaz, zamenjen neispravan regulator pritiska goriva sa novim stelujucim, podignut pritisak goriva sa 3 na 3.3 bara i ujedno vracena 48mm klapna umesto fabricke 45mm klapne za malo bolji odziv na gas i bolje performanse u visim obrtajima:
Slika Slika

Detaljno opran, usisan i uvoskiran posle zime, presao 6500km od sklapnja:
Slika Slika Slika Slika

Slika Slika Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 18 Maj 2024 15:14 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Ajd idemo redom, zamenjeni izduvni ventili, ukopani svi ventili malo dublje u glavu da se dobije vise prostora do klipova, ustanovljeno da izduvni nisu ni 33mm nego 33.5 tako da je na kraju 37.5/33.5 umesto 36/31mm:
Slika

Pa se krenulo u proces sklapanja gde su ustanovljena dva problema. Prvi da sam prvobitno napravio gresku u stelovanju faze i da je to razlog za sudar ventila sa klipovima, a drugi da je greska sto pored dihtunga glave nisam promenio i proizvodjaca srafova glave jer se pri novoj montazi glave pojavio opet problem istezanja srafova, 1 sraf se istegao cak 1.8mm:
Slika Slika Slika
Slika Slika Slika

Ubacen nazad u auto, upaljen ali problemi su se nastavili, ponovo gura rashladnu tecnost u prvi cilindar. Verovatno curenje koje je bilo problem u pocetku kod prvog sklapanja je od dihtunga/srafova glave, drasticno pogorsanje koje je usledilo i ostalo i tokom drugog sklapanja je nazalost od porozne glave tako da iako je ostalo dosta materijala nakon obrade glave, bas sam skinuo deo koji nije bio porozan. Tako da je glava skinuta i ide u smece:
Slika Slika Slika Slika

Blok nije bas sjajno, siguran sam da nece potrajati kao fabricki ali nadam se da ce me sluziti narednih par godina, posle dosta merenja odluka je pala na to da modifikujem originalnu glavu od ovog motora iako sam prvobitno mislio da nece moci da se iskoristi jer je vec bila brijana za veci stepen kompresije, ali blago meni sto Zastava toliko varira u odlivcima pa moja brijana ispada ista ko i ova sto je poravnata. Nazalost vremena je ponestalo pa sam primoran da vratim tablice nazad, tako da auto nece skoro na drum dok se ne uradi motor, neke sitnice i limarija:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 06 Jun 2024 22:24 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Nije se puno radilo, ali da proslavim dve godisnjice. Tacno 17 godina u mom vlasnistvu, sto bi se reklo nije se puno promenio :D
Slika Slika
Slika Slika
Slika Slika

Zelenko je 24tog maja imao trogodisnjicu otkad je u mom vlasnistvu:
Slika Slika

Nazalost ove godine mi tuning ne ide, prethodna klapna na zelenom je imala neki problem sa bubrenjem aluminijuma, stavio privremeno staru sa ljubicastog ta je pocela da zaglavljuje, napravio novu ali nazalost strugar je omanuo 3 desete dimenziju pa ne dihtuje dobro tako da na kraju vracena fabricka:
Slika

A koliko sam paranoican oko radova na motoru kod ljubicastog, mislim da slika dovoljno govori:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 25 Jun 2024 22:17 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Stigla rezervna karoserija i motor za delove:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Yugo 1.1EFI
PostPoslato: 29 Jun 2024 21:38 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Jan 2012 08:52
Postovi: 789
Lokacija: Subotica
Ime: Slobodan
Opel: Yugo 1.1EFI
Garaza: pogledaj
Kao sto sam prethodno rekao, stigao motor za delove, a sto je stigao motor za delove, zato sto nazalost drugi pokusaj glave nije bio uspesan i ovaj put sam nazalost probio kanal u rashladni sistem. Pa mi trebala nova glava i onda sam uzeo komplet ubrizgavanje da imam u rezervi plus motor da skinem glavu:
Slika Slika Slika

I posle nekoliko meseci porucivanja, stigli napokon iglicasti lezajevi za menjac, sad cemo imati i Honda delove:
Slika

Posto su se Victor Reinz srafovi pokazali ocajnog kvaliteta, nabavljeni Elring za svaki slucaj i original Zastava iz starih zaliha koje cu montirati kad uradim ponovo glavu (nadam se uspesno):
Slika

Usput sam izradio i novu prednju kosku, trebalo bi da je nesto kruca uz 700g manju masu:
Slika Slika

Sto se tice karoserije uzeo sam je za rezervu ako ljubicasti ispadne losije nego sto mislim, ako opet resim od njega onda videcu sta cu sa ovom, mozda je sredim za rezervu, mozda je prodam ovako, mozda sredim po mom standardu pa prodam tako, mozda i sklopim neki track day auto sa 1.6 16v motorom i 120ks, provozam par puta pa prodam mada videcemo za koji mesec:
Slika Slika Slika

Zeleni nazalost nista pozitivno nije dobio sem ne mogu da shvatim scenarijo sta ljudi rade kad ti ovako ostete auto na parkingu:
Slika

_________________
Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 513 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs