Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=175&t=26195 |
Stranica 1 od 5 |
Autoru: | nikola123456789 [ 04 Avg 2013 12:55 ] |
Tema posta: | Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Saveti za kupovinu polovnog vozila Karoserija: - nejednaki zazori između školjke automobila i vrata (kao i haube) govore o ozbiljnim deformacijama karoserije usled udara. Dobro obratite pažnju na njih – svi trebaju biti isti. - često su tragovi velikih oštećanja vidljivi kada se automobil podigne dizalicom u servisu – ukoliko je bilo ispravljanja karoserije ovde je to teže sakriti. - ako spazite varove na karoseriji ovo je znak da su delovi karoserije naknadno spajani jer se u proizvodnji limovi spajaju tačkastim zavarivanjem, pa se varovi ne vide. - dobro je potražiti oznake proizvođača na farovima, žmigavcima i staklima – originalno ugrađeni delovi imaju znak proizvođača automobila na sebi. - otvorite gepek i podignete tapacirung. Pored rezervnog točka, ovde se obično mogu videti i deformiteti nastali usled udarca od nazad, jer je u tom bunkeru teško bilo šta peglati a da ne ostanu vidljivi tragovi. - nema šanse da auto star 5-6 godina nema ni jednu ogrebotinu ili oštećenje od kamenčića. Ako je takav, znači da je komplet prefarban a to najčešće znači da je bilo većih oštećenja ili je čak sastavljen od 2 automobila. - nikad ne kupujte prljav auto, niti to radite po mraku. Izgovor da vlasnik nije stigao da ga opere jer nije mislio da ga prodaje kada ste vi slučajno naišli je najčešće varka da se ne primeti loše odrađen limarsko-farbarski posao. Kabina: - istrošenost obloga papučica uvek govori o intezivnoj upotrebi. Isto tako i potpuno nove obloge po pravilu ukazuju da je prodavac to hteo da sakrije. - istrošenost tapacirunga sedišta, a posebo vrata, govore o intezivnoj upotrebi automobila. - vozila državnih službi često se voze u 2 ili čak 3 smene, pa godište nije najbitniji pokazatelj. Ipak, ukoliko je kilometraža “nabijena” na autoputu, motor je verovatno u mnogo boljem stanju nego ako je vozilo prešlo manje, ali u gradu, na kratkim relacijama. - povećan zazor na šarkama vozačevih vrata nedvosmisleno govori o intezivnoj upotrebi i nepovoljnim kratkim relacijama. Usled trenja “štift se pojede” i vrata malo “padnu” prema zadnjem delu vozila. - obloga volana može biti izlizana ili zategnuta na vrhu, pre svega zbog vožnje po gradu. Motor: - savremeni dizel motori sa direktnim ubrizgavanjem (oznaka HDi, TDI, CRDi, CDI, JTD...) troše manje i agilni su poput benzinaca, međutim, zahtevaju gorivo visokog kvaliteta! Ovakvi motori imaju mnogo više problema sa našim gorivom nego motori klasične koncepcije – naš Euro dizel nije ravan evropskom. Dovoljan dokaz takvoj tvrdnji jeste nepriznavanje velikog broja kvarova u garantnom roku od strane proizvođača upravo iz ovog razloga. - motori sa turbinama po pravilu imaju bolje pogonske karakteristike, ali je turbina deo koji se takođe upotrebom troši i nakon određenog vremena traži reparaciju. Turboprehranjivani motori su jače termički i mehanički opterećeni i imaju više delova, pa su generalno zahtevniji za održavanje. Test stanja turbine: skinite crevo usisnog voda na mestu turbine. U slučaju da u crevu ima ulja ili čađi (kod motora sa recirkulacijom), remont turbine je blizu. - boja izduvnih gasova, odnosno, izlazne cevi izduvnog lonca (auspuha), može pružiti informaciju o stanju motora. Ukoliko je dim sive boje, sagorevanje je loše, odnosno nepotpuno, pa dolazi do isparavanja nesagorelog goriva u izduvnoj cevi (sličan mehanizam se koristi u tenkovima za pravljenje dimne zavese). Ukoliko je dim crne boje, postoje problemi sa povećanom potrošnjom ulja. Motor sa dobrim sagorevanjem ne bi trebao da ima vidljiv dim na izduvu, no pri tom treba isključiti vremenske prilike niskih temperatura kada se vidi vodena para. - u slučaju da je silikon na spojevima motora (kartera ili glave sa blokom) crvene boje, ili ne daj bože providan, motor je otvaran, a za to je postojao jak razlog – fabrički silikon je bele boje. - jedan od najskupljih delova koji vam može upropastiti završenu kupovinu je pumpa za gorivo. Da bi ste je isprobali, pritisnite gas skoro do kraja, pa ako nema ravnomernog razvoja zvuka, nego motor ubrzava obrtaje u trzajima, pumpa nije ispravna. - pregled motora treba obavezno da uključi merenje stepena sabijanja (kompresije) i vizuelni pregled svećica. Čak i relativno nove svećice lako odaju da li se motor pregrevao, da li prekomerno troši ulje i kakvo je sagorevanje. Posredno mogu ukazati i na probleme sa ubrizgavanjem goriva, odnosno, karburacijom. Potrošen motor zahtijeva skup opravak. Bilo kakvo kucanje ili škripanje iz prostora za motor treba definisati - od škripavog remena, što je banalno, do potrošene servo pumpe ili poderanog ležaja na kolenastom vratilu što već nisu bezazlene stvari. - obavezan je i pregled čepa za ulje, beličasta emulzija znači prodor vode u motorno ulje. Kompenzaciona posuda za hladjenje i tečnost za hladjenje ne smeju imati tragova ulja koji ukazuju na prodor ulja u sistem za hladjenje. Transmisija: - menjač i kvačilo su osjetljivi sklopovi. Za klasično kvačilo je poznat jednostavan test - ubaciti u direktnu brzinu i lagano pustiti kvačilo. Ako se motor ne ugasi, kvačilo je potrošeno i traži zamenu. Svako krčanje iz menjača, lagani udarci prilikom ubrazanja ili usporenja govore o istrošenosti zupčastih snopova i/ili sinhronih prstenova. Oslanjanje: - istrošenost amortizera bitno utiče na “držanje” puta. Ukoliko su amortizeri loši, potrebno ih je zameniti, a to košta. Stoga, proverite amortizere pre kupovine i to tako što ćete svojom težinom potisnuti karoseriju prema jednom točku i pustiti. Karoserija bi trebala da se vrati u početni položaj i da se odmah zaustavi. - ukoliko je automobil prešao ispod 80.000 km amortizeri bi trebali biti originalni, iz prve ugradnje. - takodje, ležaje proverite tako što ćete uhvatiti gumu kao volan u položaju "15 do 3" ili "10 do 2" (kako vam više odgovara) i cimajte točak. Ako ima "lufta", otišli su ležajevi točka. Pneumatici: - ukoliko su pneumatici istrošeni više sa jedne strane, trap nije dobro centriran ili u njemu postoje zazori. - potrošenost pneumatika je dobar indikator verodostojnosti pokazivanja brojača kilometara. Njihova kupovina je i veliki izdatak, a kupovina dobrih je još veći. Pneumatici su ključni elemenat za sigurnost vožnje i pogrešno mesto za štednju. Proverite DOT broj (trocifreni broj gdje su prve dve cifre sedmica u godini, a zadnja predstavlja godište). Odnos potrošenosti pneumatika i godište vam daje dobru ideju koliko je vozilo prelazilo godišnje. Pneumatici gube na kvalitetu starenjem, te pneumatik star 7-8 godina nije bezbedan bez obzira na broj predjenih kilometara ili stanje profila - planirajte kupovinu novih. Ponašanje u vožnji: - probna vožnja je kod polovnih vozila daleko važnija nego kod novih. Pored ponašanja motora, u njoj se mogu osetiti rad menjača, spojnice (kvačila), kočnica, upravljača, ležajeva... Stoga, obratite pažnju na reakcije vozila i načuljite uši. - evo malog testa za elemente oslanjanja: na ravnom delu dobrog puta ubrzajte vozilo do nekih 50 km/h, pritisnite papučicu kvačila, pustite volan i polako kočite do zaustavljanja. Ukoliko auto ne povuče na stranu, već se zaustavi u pravcu, trap je u dobrom stanju. U suprotnom, postoje zazori ili treba da se uradi optika (centriranje) trapa. - obratite pažnju i na paljenje signalnih lampica. Lampica vazdušnih jastuka treba da se upali pri davanju kontakta i potom da se ugasi posle nekoliko trenutaka. Ali, obratite pažnju da se lampice za AIR BAG, ABS i ostale ne gase istovremeno! Ukoliko je to slučaj, sva je prilika da je neko intervenisao ispod instrument table i spojio ih na isti vod. Svaka lampica ima svoj trenutak koji je definisan završavanjem testa koji sprovodi računar. Servisi sa dijagnostičkim jedinicama u prilici su da vam daju informaciju o jastucima koji su aktivni u njegovoj memoriji, kao i stanju ostalih sistema. - ukoliko je vetrobran u lošem stanju vidljivost je smanjena, pogotovo noću. Proverava se tako što se kroz staklo pogleda u neki izvor svetlosti i ako se pojavi venac oko izvora, znači da će vetrobran praviti dosta problema noću kada vam u susret dolaze druga vozila. To je dobar pokazatelj i o kilometraži automobila. Ostali saveti: - preporuka je da uvek prvo pustite vlasnika da vas provoza da vidite kako vozi, kako se ponaša, detaljno ga ispitajte o održavanju auta. Obratite pažnju šta je njemu kao vlasniku bilo bitno, a šta nije. Onima kojima je bitnije da imaju 500 W ozvučenja u kabini nego da promene ulje u menjaču posle dve-tri godine svakako nisu za preporuku. Oni koji su loše održavali auto ili se iživljavali na njemu uvek mogu da se "uhvate" u laži. - sve češće su priče od prodavaca kako je auto prethodno kupljen od "dede koji ga je vozio samo u aprilu kada ne pada kiša", ili "moja tetka mi ga je prodala kada je umro teča, a auto je stajao dve godine". Nemojte nasedati na takve priče. - oni koji neće da idu kod majstora na proveru su za izbegavanje, ali i oni koji mnogo pričaju i prave se ekstra uslužni takodje mogu biti sumnjivi. Ako postanete previše ljubopitljivi umeju da počnu da vas ismevaju ("Brate, nije ovo nov auto, nemoj to da me pitaš...Šta mi izigravas Stevu Žigona...") ne bi li prestali da ih pitate - oni su takodje za izbegavanje. - prilikom kupovine automobila koji imaju kodirani ključ i "imobilajser", obavezno tražite od vlasnika i rezervni ključ (obično je crvene boje) koji sadrži kod. To će vam pomoći da kasnije po potrebi izradite rezervni ključ i kodirate ga. Ukoliko se ključ ne kodira, sa njime je moguće otključati vrata ali ne i startovati motor, što baš i nije od velike koristi. - leti je lako proveriti funksionisanje klimatizacionog sistema, ali kada su temerature niže od 15 C, teško je reći odakle potiče hladan vazduh u kabini. Postoje dva testa za proveru rada klime. Ako je dovoljno vlažan vazduh toga dana, pustite da vam se tokom vožnje zamagle stakla, a zatim uključite klimu na najhladniji stepen. Ako klima pravilno funkcioniše, trebalo bi da odmagli stakla, zato što je vazduh klime suv. Ukoliko vremenski uslovi za ovakav test nisu odgovarajući, uvek ostaje drugi način, kojim doduše ne možete proveriti stanje rashladnog gasa u sistemu (čija dopuna nije toliko skupa), ali možete proveriti funkcionisanje kompresora. Upalite auto, i pustite malo da radi, obratite pažnju na zvuk motora (tj. na ler gas) i na broj obrtaja. Kada uključite klimu, posle nekoliko trenutaka bi trebalo da se promeni broj obrtaja (zbog konzumacije energije od strane pokrenutog kompresora klime). Takođe, ispod otvorene haube trebalo bi da se čuje zvuk "da cakne". Tada ste sigurni da bar kompresor radi, što je i najskuplji deo sistema klimatizacije. Kada kupujete automobil, a prodavac je iz drugog mesta: 1. Date pare prodavcu i odete sa njim u menjačnicu da ih proveri 2. Napravite kupoprodajni ugovor u nekoj agenciji i potpišete ga 3. Uzmete saobraćajnu, polisu osiguranja, ključeve 4. Odete u poresku upravu u mestu prodavca gde će vam odrediti iznos koji treba da platite. 5. Kada platite porez idete u SUP u mestu prodavca da odjavite automobil 6. Tamo platite taksu za odjavu, vratite tablice i u saobraćajnu vam lupe pečat o odjavi vozila 7. Odete u AMSS i uzmete probne tablice na jedan dan da bi mogli auto da prevezete do vašeg mesta boravka. 8. Kada dođete kući, idete u AMSS i predate sve papire koje imate da bi vam oni odradili papirologiju i predali SUP-u zahtev za izdavanje nove saobraćajne i tablica. 9. Nakon svega toga odete u osiguravajuću kuću kod koje je automobil osiguran (možete u filijalu u vašem gradu) i tražite dodatak na polisu gde će uneti podatke o promeni vlasnika. Ovo se ne plaća, traje 15 minuta, a može mnogo da znači ako slučajno dođe do nekog udesa... Kada kupujete automobil, a prodavac je iz istog mesta: 1. Date pare prodavcu i odete sa njim u menjačnicu da ih proveri 2. Napravite kupoprodajni ugovor u nekoj agenciji i potpišete ga 3. Uzmete saobraćajnu, polisu osiguranja, ključeve 4. Odete u AMSS i predate sve papire koje imate da bi vam oni odradili papirologiju i predali SUP-u zahtev za izdavanje nove saobraćajne dozvole 5. Nakon svega toga odete u osiguravajuću kuću kod koje je automobil osiguran (možete u filijalu u vašem gradu) i tražite dodatak na polisu gde će uneti podatke o promeni vlasnika. Ovo se ne plaća, traje 15 minuta, a može mnogo da znači ako slučajno dođe do nekog udesa... Kada prodajete automobil: 1. Uzmete pare i pregledate ih u menjačnici 2. Napravite kupoprodajni ugovor u nekoj agenciji i potpišete ga 3. Kupcu date saobraćajnu, polisu osiguranja i ključeve od automobila 4. Vi ste ovde završili svoj posao, dalje sve radi kupac |
Autoru: | civid [ 04 Avg 2013 17:00 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Već viđeno ali sve pohvale za trud da se nađe na jednom mestu. Mnogima će sačuvati pare u džepu. Svaka čast. |
Autoru: | nikola123456789 [ 04 Avg 2013 21:23 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Ma cisto radi reda da postavim.poz |
Autoru: | Mantaman [ 04 Avg 2013 23:14 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
kada bi sve ovo proveravao na autu koji zelis da kupis trebao bi prodavac da ti ga ostavi na jedno sedam dana ali u svakom slucaju dobar podsetnik. |
Autoru: | Abarth-014 [ 21 Sep 2014 19:44 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Да се посаветујем са вама пошто је ланос отишао купили би неког опела, нешто са 5 врата, да не буде баш велика кубикажа (до 1.8 може и мање) да буде економичан (потрошња и не прескупи делови) и да не буде ни премали ни превелик ...до неких 2500е. Астра Г, корса Ц, зафира...? Да не буде караван Не знам да ли се више исплати плин или дизел неки? Ваша нека мишљења захаљујем |
Autoru: | ivanfilipovic [ 21 Sep 2014 23:36 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Astra G 1.6 ili 1.8(mozda je 1.8 pun pogodak zavisi kakva ti je noga na gasu), benzinac naravno i kraj! |
Autoru: | pistre [ 22 Sep 2014 13:19 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
gledaj samo da ne uzmes 1.6 16v i nema problema |
Autoru: | DuLeM [ 22 Sep 2014 17:36 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Ajmo drugari trazim da kupim neku korsicu.. nasao sam nesto Ako imate jos neki predlog moze ovde ili na PP Uslovi da je 8v motor,Koliko ja znam to su motori 1.4 od 60 ks i 82ks ako gresim neka me neko ispravi, da ima plin atestiran, moze i ako nema plin... Ima li koga u BGu da moze da mi pogleda ovu korsu http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... rsa_b_14i/ A evo i za kolege iz Pirota ako ih ima?? http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... l_corsa_b/ Evo jos jednog meni interesantnog auta, Novi Sad http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... nda_civic/ Ne znam kako su se pokazali ovi Fiati?? http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... rting_tng/ |
Autoru: | DuLeM [ 23 Sep 2014 21:39 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Evo jos jedne korse u NS.. Ako ima neko raspolozan da mi pogleda auto... http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... _jul_2015/ Za BG se odazvao Pistre, hvala unapred |
Autoru: | ivanfilipovic [ 23 Sep 2014 23:41 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
pistre je napisao: gledaj samo da ne uzmes 1.6 16v i nema problema Kakvih problema? Sad ozb, ako moze tajna se otkije... |
Autoru: | pistre [ 23 Sep 2014 23:58 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
veliki potrosaci ulja |
Autoru: | ivanfilipovic [ 24 Sep 2014 00:17 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Cek da otrcim do kola da proverim Sad sala na stranu, ne znam nisam primetio do sad.. Svakako hvala na informaciji |
Autoru: | pashutin [ 24 Sep 2014 06:48 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Mom drugaru 2 puta 1.6/16v ostao bez ulja, uzalud sam mu vise puta napominjao za ulje.. Njegova reakcija je bila , "kako tako brzo potrosi ".. Pita me za resenje, ja kazem - oglasi.... |
Autoru: | DuLeM [ 24 Sep 2014 08:03 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
jos ako izadjes na auto put..... hijaooo Generalno svaki ekotec trosi ulje ali taj 1.6 rasipa Proveravaj ti ulje redovno.... |
Autoru: | gorankribl [ 24 Sep 2014 10:25 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Iskren da budem ja tih problema nisam imao i zadovoljan sam sa 16 V motorom, benzina troši manje nego korsa1.2. |
Autoru: | testdriver [ 24 Sep 2014 10:29 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
ivanfilipovic je napisao: Cek da otrcim do kola da proverim Sad sala na stranu, ne znam nisam primetio do sad.. Svakako hvala na informaciji Tvoj xep ne trosi, ovo se odnosi na xe |
Autoru: | DuLeM [ 24 Sep 2014 12:34 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Koliko vidim nikoga nema da se javi da baci pogled na ovu teget korsu... Ima li koga u NS??? Toliko clanova niko da nema malo vremena... Moracu ipak da se iscimam i zapucam ja za BG i NS |
Autoru: | ivanfilipovic [ 24 Sep 2014 20:13 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
testdriver je napisao: ivanfilipovic je napisao: Cek da otrcim do kola da proverim Sad sala na stranu, ne znam nisam primetio do sad.. Svakako hvala na informaciji Tvoj xep ne trosi, ovo se odnosi na xe Pa ja vidim stoji sve ok, pa reko ko zna mozda sam ja izuzetak Hahahahah E pa Pero opet si me prijatno iznenadio, hvala na informaciji sad mi je lakse DuleM, sto se tice ovog iz BG pise da oglas ne postoji.. |
Autoru: | DuLeM [ 24 Sep 2014 21:35 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
da evo sad proverio i ja , izgleda da je istekao ili je otisla .... Ostao mi je broj telefona(tj. slika oglasa u telefonu) |
Autoru: | DuLeM [ 24 Sep 2014 21:47 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Ova u NS mi bas izgleda zdravo http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... _jul_2015/ da li je ovo fabricki volan u Korsi??? Ima li koga u NS da mi pogleda ovaj auto |
Autoru: | ivanfilipovic [ 25 Sep 2014 03:44 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Znam da su one starije imale isti volan kao Astra F, to je i mene cudilo pa sam posle nesto gledao na google i sve te kao novije Corse B su vecinom imale takav volan.. i mene to interesuje |
Autoru: | Abarth-014 [ 28 Sep 2014 09:40 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
А што не узимати дизела? Лоше се показали јел? |
Autoru: | DuLeM [ 29 Sep 2014 13:08 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Ne znam o dizelu nista... i nevolim da ga slusam Uzeta korsa Zute boje, bice predstavljena |
Autoru: | Rile75 [ 27 Okt 2014 08:44 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Pozdrav kolege opelasi. Kao sto napisah u jednom drugom postu, skoro prodadoh kadeta 90 god., pa sada planiram nesto da kupim, iskreno opet bih opela, kadet bio kod mene 14 godina, cale ima Zafiru tako da sam navikao na njih....elem, prvo sam gledao korse b i astre f, od 95. do 2000. god., jer mi je budzet max 2000 jevreja ,pa rekoh za te pare i auto i prenos i sve, i jos da ima za veliki servis odmah, medjutim corsa mi nekako bas mala i nervira me 3 vrata, navikao sam na 5, a astre opet imaju neku cenu oko 1500eura. Onda poceh da gledam vectre B model. Najvise bi mi odgovarao motor 1.8 125ks jer taj imam u zafiri i znam kako trosi i kako vuce.... Interesuje me moze li se u njima vracati kilometraza, posto im se cene u oglasima razlikuju recimo od 1700 do 2800, pa ne bih zeleo da kupim nesto ovako http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... _b_20_16v/ pa da ispadne da je presla 300.000, dok ima i ovako nesto http://www.polovniautomobili.com/oglas5 ... _b_18_16v/ sto je po meni mnogo para. Dakle, moze li se petljati oko kilometraze, i kakva su iskustva vas koji imate vektru b? Pozdrav |
Autoru: | civid [ 27 Okt 2014 10:47 ] |
Tema posta: | Re: Koji Automobil Kupiti? Saveti, Pitanja i Odgovori |
Ova novija vektra je po slikama baš očuvan primerak. Nije to mnogo para ako je kao što je opisuje. Može ta cena na dole sigurno. Proveri da li je sve kako je naveo. Nema slika motornog prostora |
Stranica 1 od 5 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |