Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Mar 2024 01:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:22 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Ovako,imam asconu 1.8E koja je nekad imala full injection i automatski menjač pa još na sve to dodat i plin.Kažem imala jer sada ima ručni menjač i karburator (zastava 1000 kubika :D).Kako god to zvučalo to radi lepo.Ali...kada sam kupio auto tu je bio stavljen filter od zastave za vazduh,iber lauf nije bio povezan ...sam filter je bio loše prikačen i sl...Ja sam povezao iber lauf i napravio odušak na crevu (8x8mm) da mi ne nabija pritisak u loncu za filter i na taj način mi smanji količinu vazduha zbog čega bi mi obrtaji na ler gasu bili povećani.Vakuum za predpaljenje je vezan na usisnoj grani i razvodniku paljenja.Vakum koji je na samom karburatoru vezao sam na fabrički priključak gde je priključak za iber lauf da dobija topao vazduh iz motora a ne da vuče iz spoljne sredine.Auto radi ko sat,ne troši ni gram ulja.Odem kod majstora koji bez mog znanja razdesi paljenje.I sad imam 2 opcije:
1.Da pitam kako , da mi neko pojasni i da uradim po sluhu (nisam početnik)
2.Da napravim strob lampu i krenem po uputstvu

Molim vas ako neko može da mi objasni kako da po sluhu to uradim ... jer sam čuo 500 načina od onih koji voze trećerazredna auta...Moj auto nije prvorazredni ali je klasa za ono šta sam video u proseku da se vozi :D


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:35 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
koliko to god dobro radilo,vozis osakacenog opela :D

podesavanje pretpaljenja: naj sigurnije je sroboskopom.
e sad,moze i sluhom samo nikad nisi 100% siguran dali je pravi momenat. tu je caka.

inace taj razvodnik koji imas u autu (nadam se da nije zastavin :D ) je manje vise prost. ima crvenu kapu,proizvodjac je bosch i pratio ga je cuveni sistem za ubrizgavanje Le-jetronic
naravno u to vreme lamda sonda je bila pojam... :D

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:40 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Svi junaci nikom ponikoše .... :D.Razvodnik i paljenje je original Bosh...svećice stavio nove Bosh original,sve radi kao sat.... i jeste osakaćen malo :D....ali...ALI....8l na 100km u gradskoj vožnji,do 160 za 9sec....pa sad...da ne cepidlačimo :D.Ja jednu teoriju imam po kojoj bih uradio a to je:

Skroz zakrenem paljenje ka meni kad stojim ispred auta da auto neće da upali ...(nađem ser gde prednjači) ...kada utvrdim da je to pravi smer zakrenem da auto upali i krenem u suprotnom smeru.Broj obrtaja raste i iza jedne tačke treba da se za nijansu smanji.Tu treba ostaviti.To sam našao na jednom forumu i ne znam da li je ispravno?A sada skidam Tolerance Data program gde imam tačne podtake koliko treba da bude ugao predpaljenja i sutra u toku dana ako po sluhu ovo ne rešim napraviću stroboskom i probaću sa njim.Božo pomagaj ! :D


Poslednji put menjao T-Bag dana 21 Apr 2010 00:46, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:43 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
U tvom slucaju posto nisi naveo soluciju 3,..idi na soluciju 2!

,..ali,ajd da ja zadjem u detalje!

Solucija 3 je : Nadji oznake "repere" na ili korpi (ako se vidi kroz otvor na menjacu) ili na bloku sa strane gde ti je remenica radilice.Nadji reper na remenici (ako gledas sa te strane).Skini razvodnu kapu i navedi ruku na 1. cilindar.Gledaj da ti je stoji tako da taman se sprema da okine bobinu.Vrati pogled na repernu tacku na remenici i vidi gde se nalazi u odnosu na reper na bloku.Reper na remenici radilice treba da bude ugrubo receno oko 1cm pre repera na bloku.Ako se neslaze sa ovim navedenim, namesti prvo reper na remenici u polozaj kako sam ti opisao i zakreci levo ili desno razvodnik dok nedodjes na polozaj okidanja bobine sa usmerenom rukom ka 1. cilindru.Sa ovom procedurom bices priblizno nekim fabrickim normama.Bez stroba sve je ugrubo!

Ako ti je sve ovo problem,..vracam se na forsiranje stavke 2 :ok:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:43 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
gledaj zemljace,na sluh ne mozes da osetis dali si promasio za 2 stepena u plus ili u minus.

e sad,dali si ti zadovoljan odgovorom,nezam,uglavnom tako ti stoje stvari...

ja sam na askoni tako stelovao,slusam kada cakne bobina. ali to je stelovanje da bi upalio motor i onda pravac na stroboskop

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:49 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Skroz zakrenem paljenje ka meni kad stojim ispred auta da auto neće da upali ...(nađem smer gde prednjači) ...kada utvrdim da je to pravi smer zakrenem da auto upali i krenem u suprotnom smeru.Broj obrtaja raste i iza jedne tačke treba da se za nijansu smanji.Tu treba ostaviti.To sam našao na jednom forumu i ne znam da li je ispravno?A sada skidam Tolerance Data program gde imam tačne podtake koliko treba da bude ugao predpaljenja i sutra u toku dana ako po sluhu ovo ne rešim napraviću stroboskom i probaću sa njim.Božo pomagaj ! :D



Sad i kad napravim strob ne znam baš detaljno kako i šta :S ... a video sam Bane tvoj savet , ali mislim da je to za platinsko paljenje ja nemam platine u autu .To kako si naveo treba da bude 10 pre GMBT ako sam ja lepo razumeo ono šta sam danas čitao o paljenju?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 00:55 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
na svim opelima starije generacije paljenje se steluje na 10 stepeni. to je kada se reperi poklope na radilici i na bloku.

evo ti jos jedan podatak. kada dovedes ler na 900 obrtaja otprilike to je 10 stepeni. ali...
ovaj podatak je validan za neosakacen auto

isto tako provera sroboskopom dali ravodnik pomera paljenje 11-16 stepeni na 2000 obrtaja i 16-20 na 4000 obrtaja. ove provere mozes samo stroboskopom da proveris

bane ti je napisao za elekronsko paljenje, za platinasto,lampica u ruke i postupak je malo drugaciji...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 01:03 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Ja mislim da će i moj auto bez problema tako da radi .Hvala Božo i tebi i Banetu.Sutra ću prvo da proverim vakuum da li radi kako valja....pa ako je ok...pokušaću na sluh da vidim kako ide...ako ne prima lepo gas i ne drži ler stabilno ... u toku dana napraviću strob ako me ne zezne da nemam neki deo i probaću kako ste mi rekli.Ali mi treba neko uputstvo kad uključim strob kako da krenem.Znači upalim auto prikačim na prvu svećicu okidanje....gledam reper na bloku i ??koje sa čim da pratim ?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 01:09 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
taj vakum sto ces proveravati on ne utice na pomeranje razvodnika na velikim obrtajia. to rade tegovi unutar razvodnika.
vakum daje trenutno pomeranje pri naglom ubrzanju

sto se stroboskopa tice,zakacis ga kao sto si opisao i naravno + i - na akumulator. uperi ga dole u remenicu i gledaj reperi dali se poklapaju dok drugom rukom zaokreces razvodnik

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 01:13 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Ne znam da li imam tegove :D :D :D .... nisam to otvarao do sada....ja mislio da samo vakuum to kod mene radi.A probaću , jer nekako moram da rešim....samo me muči što moj strob ne pokazuje broj obrtaja nego je samo strob.... :P .... a sledeći moj post ide na temu merača obrtaja jer imam digitalnu tablu iz Kadeta GSI i brojač obrtaja mi nije povezan...video sam postove ovde gde neko pita za tu tablu kako i šta sa njom i video da je identična mojoj.Ali to ću u postu za koji minut.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 01:17 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
dovedi ti stoboskopom ugao paljenja koji je propisan za tvoj motor. jer ces korigovati na karburatoru...

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Podešavanje predpaljenja :D
PostPoslato: 21 Apr 2010 01:23 
OffLine
Žuti Karton
Žuti Karton

Pridružio se: 20 Apr 2010 20:05
Postovi: 193
Ime: Miroslav
Opel: Ascona
Do jutra ću da imam Tolerance Datu i videću do najsitnijih detalja kako se šta treba podesiti kod mene.Auto Data kaže na 10 stepeni pre GMBT tj. kao što i ti kažeš.Broj obrtaja ću rešiti štelovanjem na karburatoru i tu se slažem bitno je da se paljenje podesi kad treba,verovao ili ne ako se samo malo makne od momenta gde neće da upali doslovce pali bez problema u kom god položaju bilo.....to sam bio kod jednog nadri majstora pa video....samo u vožnji se mnogo drugačije ponaša.Sada je dosta unapred,mislim jer se motor bacaka po malo levo desno na malom gasu.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 12 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 7 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs