Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=141&t=21713
Stranica 1 od 1

Autoru:  danosimic [ 12 Okt 2012 01:04 ]
Tema posta:  cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

sve potrebni djelovi za pogon 4 x 4 calibra : moze li neko nabrojiti sta sve je potrebno da bi pogon bio u funkcii na calibru :
ja imam sledeco :)
Slika


Slika


Slika
e sad cali je 4 x 4 sa skinut pogon da bi vraatio sve nazad sta jos fali neki famozni comp i koji je taj tu su 2 za let i za xe motor radi se o xe motoru

Autoru:  DEXTER LE [ 12 Okt 2012 04:12 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

ako se ne varam komp za 4x4 pogon je i komp za ABS ujedno ....
ja imam za 4x4 pogon od XE vectre ako ti nesto znaci....

Autoru:  sreto [ 12 Okt 2012 09:21 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

komp za 4x4 pognon ti stoji ispod vozacevih nogu na desnoj strani crna kockica velicine kao centrala od centralne brave zavucena je do jaja pa tako mislim da niko je nije ni vadio jer je stvarno tesko doc do nje

Autoru:  webboy [ 12 Okt 2012 11:42 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Potrebno je:

- šasija sa tunelom za kardan
- F28 menjač za 4x4 (retki su koji su fabrički išli na prednji pogon samo, ali ima ih dosta koji su sa 4x4 prepravljani na prednji) - finalni prenos 3.7:1
- Reduktor
- Kardan
- Zadnji diferencijal (3.72:1)
- Komp za 4x4 (reče ti sreto gde je)
- El. Instalacije
- Skop razvodnih ventila
- Akumulator pritiska
- Prekidač pritiska sa el. ventilom
- Creva visokog pritiska
- Creva niskog pritiska

Obrati pažnju na sledeće stvari:

- Elektronika (komp) treba da bude u generaciji sa reduktorom ( do 90 - nema senzor temperature, 90-94 - dvožični senzor, od 94 - jednožični senzor temperature)
- Ovaj sistem sa dvožičnim senzorom takođe ima izvod za dijagnostiku na ALDL konektoru (kontakt J).
- Kardan i priključak za kardan na reduktoru se razlikuju za C20LET, C20XE i C20NE motor.

Preporuka:
- Pre nego montiraš, otvori reduktore i pregledaj lamelaste zupčanike unutra. na njima MORA da bude sloj ferode, ako nema ferode, nemoj ni da montiraš, zviznuće hidraulični klip.
- Nađi neki servis automatskih menjača, pa vidi sa njima da ti nanesu ferodu na lamelaste zupčanike (ukoliko je oguljena).
- Takođe, sa servisom za a. menjače vidi ako mogu da ti našteluju visko spojku u reduktoru. Fabrički šalje samo 90Nm na zadnju osovinu, a to može da se poveća zamenom silikonske tečnosti unutar visko spojke.



E sad... ako te sve ovo gore smara i hoćeš jeftin 4x4 pogon, batali onda sve ono oko hidraulike, elektronike i ostalih čuda.... zaključaj reduktor (ako ne znaš kako , reci, objasniću ti), montiraj menjač, reduktor, kardan i zadnji diferencijal i teraj.

Autoru:  sreto [ 12 Okt 2012 12:11 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

ja sam citao da se u visko spojku stavi jos jedna lamelica i da se tako moze povecat prenos iznad 90nm,malo ga je jebeno otvorit al se moze napravit kljuc da se odvrne ja sam gledao sta ima unutra l nisam imao vise na sta namontirat pa ne znam bil povecao prenos na zadnje tockove

Autoru:  webboy [ 12 Okt 2012 12:13 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Ne znam da li se dodaju prstenovi unutra ili se stavlja gušća tečnost... ili i jedno i drugo.

Autoru:  sreto [ 12 Okt 2012 13:02 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

pisalo je jedna lamelica i jedan lim onaj izmedju sto dodje ,realno povecace se pritisak pa bi trebalo i vise moglo prenjet nazad

Autoru:  webboy [ 12 Okt 2012 13:52 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Pa ok, jedan unutrašnji i jedan spoljni prsten.. samo onda bi trebalo razmestiti i ostale jer treba da bude jednak razmak između svih.

Autoru:  danosimic [ 12 Okt 2012 14:06 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Citiraj:
komp za 4x4 pognon ti stoji ispod vozacevih nogu na desnoj strani crna kockica velicine kao centrala od centralne brave zavucena je do jaja pa tako mislim da niko je nije ni vadio jer je stvarno tesko doc do nje
de tacno ispod vozacevih noga kod papuce deno kod kutije za parno nekud tamo da ga potrazi poslikam ako uopste ga ima pa da vidimo jel taj taj compjuter



ovako sad kod mene je montiran menjac 4x4 tako da je stopiran odnosno prepravljen samo na predni pogon ovo ostalo imam kad je jednom bio montiran nije radio bas kako treba bar mi je drug tako reko(jel mi auto od njega tako da i ovaj prenos ostao ali nenamontiran) da bez compa ne radi kako treba kad bi sve ovo montirao mogo li da ugradim prenos na neki nacin da radi bez compa a ?

Autoru:  sreto [ 12 Okt 2012 15:29 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

dovedes plus i minus na onaj dzek od bombe i tu ga mozes palit i gasit to je najprimitivnije sto moye bit al onda si ti taj koji treba da cu a pogon

Autoru:  danosimic [ 12 Okt 2012 15:36 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Ma to mi nekako bez veze da sam palim gasim dali ovo je taj comp sta ide na zuti konector kao sa bc a Slika

Uploaded with ImageShack.us

Autoru:  sreto [ 12 Okt 2012 15:51 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

da to je taj on ti je kod ljeve noge vozaca zavucen nevjerujem da ga je iko skinuo

Autoru:  webboy [ 12 Okt 2012 16:16 ]
Tema posta:  Re: cali 4 x 4 vracanje pogon u funkciji

Ovako.... može 4x4 bez elektronike i bez hidraulike.

Znači:
- menjač
- reduktor
- kardan
- zadnji diferencijal

- Reduktor treba da bude zaključan
- Umesto hidrauličnog creva u reduktor ušrafiš najobičniji šraf (zaptivač) koji svaki kršteni strugar može da ti napravi.

E sad... zaključavanje reduktora:

Slika

Na slici pod slovom C se vide lamelasti zupčanici. Postoje unutrašnji (zupci na unutra) koji na sebi TREBA da imaju sloj ferode... i postoje spoljni (zupci ka spolja). Unutar reduktora, oni su naslagani naizmenično, kao sendvič.

Slika
Na ovoj slici vidiš odvojeno naslagane unutrašnje (sredina gore) i spoljašnje (sredina dole).

Cela mudrost zaključavanja je da ti strugar napravi jedan debeli prsten ili više tanjih (ukupna debljina treba da odgovara debljini naslaganih unutrašnjih i spiljašnjih zupčanika) koji IMA ZUBE SA OBE STRANE.

Umesto sendviča spoljnih i unutarnjih prstenova, ubaciš taj što ima sa obe strane i to je to... nema više elektronike, senzora, kompjutera.... nema više hidraulike, pritiska, akumulatora pritiska, ventila, creva.. a imaš NON STOP 4x4!!!

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/