Opel Team Serbia https://opelteamserbia.com/forum/ |
|
Sabijanje opruga https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=28769 |
Stranica 1 od 2 |
Autoru: | Markius [ 05 Mar 2014 21:45 ] |
Tema posta: | Sabijanje opruga |
zanima me koliko moze auto da ide dole sa fabrickim amortizerima? i ako ima neko iskusan u tom poslu ponudite a najvise bi mi odgovaraco cacanski i uzicki kraj. u pitanju je ascona c |
Autoru: | YUgisa [ 05 Mar 2014 23:33 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Sabijanje opruga zahteva zagrevanje a zagrevanje kali materijal odnosno povecava mu tvrdocu sto automatski znaci da gubi elasticnost a to znaci da lakse dolazi do zamora materijala sto na kraju dovodi do pucanja opruge ili do daljeg sabijanja... Na vecini vozila fabricki amortizeri ne mogu da podnesu nikakvo spustanje ili govorimo mozda o 10-20mm, maksimum 30mm ali to podrazumeva i koriscenje amortizera u punoj snazi jer cim pocnu da gube malo svojstva odmah ce losije da zaustavljaju oscilacije opruga... Trazi neke sportske opruge ako postoje ili od nekog drugog auta da se upasuju tvrdje i krace opruge... |
Autoru: | Markius [ 06 Mar 2014 01:12 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
nema takvih,(ne pase ni od cega drugog) treba mi 150e i preko da bih imao opruge tako da cu ovo da odradim, to sam resio. sve jedno hvala sve sam to znao al druge mi nema a znam dosta slucajeva da sljaka to tako samo me je zanimalo koliko moze sa fabrickim amortizerima.. |
Autoru: | Nezki [ 06 Mar 2014 10:05 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
A Å¡ta je problem ako se vozi auto na fabriÄkim amortima i spuÅ¡tenim oprugama? Jel utiÄe mnogo na vek trajanja amorta i zaÅ¡to? |
Autoru: | testdriver [ 06 Mar 2014 10:50 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
a ti si bese onaj sto je spustio -70 |
Autoru: | Puzo81 [ 06 Mar 2014 10:55 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Meni su 35/35 na fabrickim i vec trecu god sve ok, udobnija je nego sa fabr oprugama. Sto se tice sabijanja opruga zajebi, x primera da su im pucale u voznji. |
Autoru: | YUgisa [ 06 Mar 2014 11:37 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Pucaju kod novijih i bez sabijanja Pa sljaka kod mnogih zato sto sabiju par cm oprugu i onda super auto legne na odbojnu gumu pa radi na njoj umesto na oprugi i zato ne pukne zato sto ne trpi opterecenje... A odbojna guma je jedino sto stiti amortizer od stradanja tako da kad ona propadne od stalnog zamora onda ode i amortizer... Ili u zavisnosti od koncepcije trapa, ako je odbojna guma na karoseriji onda vremenom pukne karoserija i ode amortizer... Ako se amortizeri ne upare sa odgovarajucim oprugama tj poremeti se hod amortizera i on se cesto sabija do kraja sem sto voznja postaje neudobna, postaje i ozbiljna jer ako pokupite neravninu u krivini onda ce te da odskocite, auto izgubi trakciju i produzite kroz krivinu... I znam da ce sad reci e pa ja znam mnoge koje voze tako i nema problema, da znam i ja samo sto cesto ispadne da kroz krivinu prolaze i sporije nego sa fabrickim autom, samo se cini brze jer se manje naginje... Opruga mora da bude tvrdja da bi se kompenzovao manji hod amortizera pri spustanju... Moze jedino da se uradi jedna caka a to je da ako osovina/klip iz amortizera ne viri iz kucista kad se sabije (ovako): Da se skrati odbojna guma ali to obicno pali samo kod McPherson oslanjanja sa odbojnom gumom... Evo i jedan video koji pokazuje otprilike problem, istina tu je za amortizere sa podesavanjem visine auta ali moze da se primeni i na slucaj sa sabijanjem opruga, kada je Partially threaded je kao kada sabijete oprugu Fully threaded je kad je auto normalne visine ili spusten sa tvrdjim oprugama: http://youtu.be/nJH1i5F7-24 Stavio bih ga ko mali prozorcic ali ne mogu da provalim ovu vasu youtube opciju Mada i tvrdje opruge ne mogu uvek da pomognu, cak i kad se kupe specijalizovane ne znaci da moze automatski na fabricke amortizere jer fizicki pasu... |
Autoru: | DRAGANCE [ 20 Mar 2014 20:02 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Markius je napisao: zanima me koliko moze auto da ide dole sa fabrickim amortizerima? i ako ima neko iskusan u tom poslu ponudite a najvise bi mi odgovaraco cacanski i uzicki kraj. u pitanju je ascona c preskocicu rasprave i dacu ti odgovor ,,, sve zavisi od auta i motora koji se nalazi u njemu a naravno i od opruga , mnogi misle da se amortizer skracuje da ne bi "ventil udario od dno kucista" , to moze da se desi ali tad bi vec rub na autu bio na polovini tocka a to niko nije lud da vozi niti moze da vozi , amortizer se prvenstveno skracuje zbog samih opruga , da ne bi "landarale" kad se digne na dizalicu , motor je bitan faktor ako neko patosira auto od 4000ccm a samo "sabije ili skrati" opruge , prilikom udara u duboku rupu ,opruge ne pruzaju dovoljan otpor i dolazi do udarca tocka u sasiju pa cak moze da se desi da ventil pukne o dno kucista ,,,, i da ne nabrajam jos gomilu primera konkretno ,,, ako neko hoce da spusti auto 3-4cm , nema potrebe za menjanjem amortizera ,,,, i za kraj ,,, posto se bavim spustanjem auta i remontom amortizera , mogu da kazem da sam (sabio/sekao) spustio preko 1000 automobila i nikad se nije desilo da je nekom pukla opruga , a bukvalno bar 3 puta nedeljno mi u servis dolaze automobili sa fabrickim oprugama koje su pukle , tu prednjace stilo , razni renoi (laguna 2 pogotovu) , puntici itd.,,,, |
Autoru: | Markius [ 20 Mar 2014 20:09 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
uglavnom spustio sam auto sabijanjem i sve je ok za sada. |
Autoru: | kvcali [ 20 Mar 2014 20:16 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
kako si sabio, koji je postupak ? |
Autoru: | DRAGANCE [ 20 Mar 2014 21:59 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
verovatno grejanjem , postoji nekoliko postupaka |
Autoru: | Markius [ 20 Mar 2014 23:32 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
i sekao i odgrejao, slikacu kad budem kuci pa cu izbaciti slike zadnje opruge vise ne lice na sebe... al bilo je zestokog testiranja i sve je ok i predjoh otad blizu 1000km auto je dosta tvrdji i super se ponasa... |
Autoru: | YUgisa [ 20 Mar 2014 23:44 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
DRAGANCE je napisao: Markius je napisao: zanima me koliko moze auto da ide dole sa fabrickim amortizerima? i ako ima neko iskusan u tom poslu ponudite a najvise bi mi odgovaraco cacanski i uzicki kraj. u pitanju je ascona c preskocicu rasprave i dacu ti odgovor ,,, sve zavisi od auta i motora koji se nalazi u njemu a naravno i od opruga , mnogi misle da se amortizer skracuje da ne bi "ventil udario od dno kucista" , to moze da se desi ali tad bi vec rub na autu bio na polovini tocka a to niko nije lud da vozi niti moze da vozi , amortizer se prvenstveno skracuje zbog samih opruga , da ne bi "landarale" kad se digne na dizalicu , motor je bitan faktor ako neko patosira auto od 4000ccm a samo "sabije ili skrati" opruge , prilikom udara u duboku rupu ,opruge ne pruzaju dovoljan otpor i dolazi do udarca tocka u sasiju pa cak moze da se desi da ventil pukne o dno kucista ,,,, i da ne nabrajam jos gomilu primera konkretno ,,, ako neko hoce da spusti auto 3-4cm , nema potrebe za menjanjem amortizera ,,,, i za kraj ,,, posto se bavim spustanjem auta i remontom amortizera , mogu da kazem da sam (sabio/sekao) spustio preko 1000 automobila i nikad se nije desilo da je nekom pukla opruga , a bukvalno bar 3 puta nedeljno mi u servis dolaze automobili sa fabrickim oprugama koje su pukle , tu prednjace stilo , razni renoi (laguna 2 pogotovu) , puntici itd.,,,, Pa ti pobijas samog sebe Kakve veze ima to koji je motor, vecina automobila imaju razlicite opruge u zavisnosti motora u istom modelu auta (za sve ove koje si naveo u poslednjoj recenici to vazi)... Samim tim je svejedno da li je auto tezak ili ne, ista pravila vaze. Drugo mozda postoji neki usamljeni primer, ali siguran sam da 99.99 automobila ima odbojnu gumu tako da nema sanse da udari u sasiju ili da spici ventil ili bilo sta slicno pa makar vozio bez opruge... Ono sto jeste problem da dugotrajno opterecenje na odbojnoj gumi dovodi do njenog stradanja i kad strada onda moze amortizer da spici ventil... Normalno jos veci je problem da bilo kakva voznja kada je opterecena odbojna guma automatsk iznaci praticno odsustvo amortizacije sto je po pitanju performansi lose i opasno a po pitanju udobnosti katastrofalno... Amortizeri se obicno skracuju kako bi se izbegla ta voznja na odbojnoj gumi jer skracivanje opruge da ispada iz lezista na fabrickom amortizeru u vecini slucajeva znaci drasticno spustanje... Posto fabricke opruge su cesto sabijene pri montazi na amortizer 10-25% od svoje duzine... Takodje vecina vozila, pogotovo novija, jedva se nose sa aftermarket oprugama za spustanje od 30mm na fabrickim amortizerima a kamoli sa sabijanjem fabrickih... PS: Jel si radio Yuga, koliko moze da se skrati fabricka opruga? Markius: Dosta tvrdji, dokaz da stosuje odnosno da amortizer ne radi adekvatno... Nista dalje ne treba reci... |
Autoru: | Markius [ 20 Mar 2014 23:53 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
auto je udoban, nikakvih udaraca nema ali kad uzmes na krilo da ga sabijes dosta je tvrdji. mozda sam se lose izrazio ali za sad sam zadovoljan, auto ce biti kod mene sigurno narednih god dana pa cemo videti sta ce biti sa amortizerima. INACE JEDNA ZANIMLJIVOJST JE DA SU AMORTIZERI ZADNJI JOS FABRICKI, AUTO JE INACE 88 GOD, I NISU PROPISKILI. |
Autoru: | DRAGANCE [ 21 Mar 2014 00:00 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
YUgisa je napisao: Amortizeri se obicno skracuju kako bi se izbegla ta voznja na odbojnoj gumi yugisa , druze moj ,nemoj da se ljutis ali ti definitivno ne znas sta znaci "skratiti amortizer" , pobogu pa ti ladno mislis da se telo amortizera sece ili skracuje?? naravno , postoji i ta solucija (ne na svim tipovima auta , pogotovu ne na japancima a o askoni i da ne pricam koji je to sex) ali ko ce normalan da se upusta u to??? markius , bez brige , da stoji na odbojnim ,,, vec bi ti zubi poispadali |
Autoru: | DRAGANCE [ 21 Mar 2014 00:31 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
YUgisa je napisao: yugisa , lepa ti je kolekcija , ovoliko ih ja odradim svaki dan , neretko i vise, ali na mnogo ozbiljnijim kolima a posto nemam nameru da se sa tobom raspravljam i evo javno priznajem da JA NEMAM POJMA AMA BAS NISTA OKO AMORTIZERA I OPRUGA ,,,, i javno cu da priznam da TI BOLJE ZNAS OD MENE , svaka ti cast , vidim da si prilicno iskusan oko tih ,,, jugica sta li je vec ,,,, jos jednom , priznajem bolji si |
Autoru: | YUgisa [ 21 Mar 2014 00:47 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Hahahaha druze, kad si ti tako iskren, evo i ja da budem, nisam radio 1000 automobila ali jesam radio 50 i koji Yugic medju kojima i jedan iz HR koji se koristi za autoslalom i jedan za SAD... Mislim da nije lose za jedan hobi koji traje 2 godine... Inace je odgovor na moje pitanje je od 0 do 1 krug u zavisnosti koliko su dugacke opruge, dolazile su u duzinama od 38 do 43cm a minimum je 38cm, na nekim amortizerima 37cm posto ima malo varijacija u visini platforme... Nemam iskustva sa stranim vozilima ali teorija je svuda jednaka. Ako auto postane tvrdji posle spustanja sabijanjem ili secenjem opruga znaci da udara u odbojnu gumu... Mozda ne lezi na njoj stalno ako nije drasticno spusten, ali pri vecim neravninama i kad se jace nagne legne na nju... I to moze da se izbegne jedino skracivanjem odbojne gume (uz eventualno skracivanje klipa) ako moze ili skracivanjem tela i klipa amortizera. Mada to onda pravi neke druge probleme ali sad nebitno... Evo ja nudim priliku da se dokazes, probamo recimo na karting stazi bilo koji od tih ozbiljnih kola koja si ti spustao protiv mog Yuga... |
Autoru: | DRAGANCE [ 21 Mar 2014 00:56 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Autoru: | Markius [ 21 Mar 2014 01:44 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
heh pa ja i ne gledam da smo na istoj lokaciji, Subotici. kad doteram auto cujemo se da pogledas to uzivo a i da vidim jugica. |
Autoru: | YUgisa [ 21 Mar 2014 09:31 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Nema problema |
Autoru: | Srdjan93 [ 21 Mar 2014 09:42 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
YUgisa je napisao: Inace je odgovor na moje pitanje je od 0 do 1 krug u zavisnosti koliko su dugacke opruge, dolazile su u duzinama od 38 do 43cm a minimum je 38cm, na nekim amortizerima 37cm posto ima malo varijacija u visini platforme... Druže 4 kruga na fabriÄkim amortizerima i nije mu niÅ¡ta, mislio sam da će izleteti opruga u nekoj krivini al g*v** stoji na mestu. I jel ti imaÅ¡ skriptu negde sa odgovorima jebte na par foruma tvoje teme pitanja i odgovori precrtani XD |
Autoru: | Srdjan93 [ 21 Mar 2014 11:22 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Ma jugo je igraÄka samo... Ma gde god neko pita za seÄenje ili sabijanje opruga pojavi se neki JugiÅ¡a sa ljubiÄastim jugom na avataru sa poduzim tekstom i na kraju ga svi oteraju u k., ne kažem niÅ¡ta loÅ¡e za tebe ali ako će ljudi da seku ili sabijaju opruge pusti ih ko ih Å¡iÅ¡a, al glupo je ove amortizere sto ti praviÅ¡ valjda verujem da su dobri ali pre će da secnu oprugu nego ti daju 100e za tvoje.... |
Autoru: | DRAGANCE [ 21 Mar 2014 11:47 ] |
Tema posta: | Re: Sabijanje opruga |
Srdjan93 je napisao: Ma gde god neko pita za seÄenje ili sabijanje opruga pojavi se neki JugiÅ¡a sa ljubiÄastim jugom na avataru sa poduzim tekstom i na kraju ga svi oteraju u k., ma nije to ovaj sigurno ,,, vidis da nema slicnosti |
Stranica 1 od 2 | Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group http://www.phpbb.com/ |