Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Silen blokovi
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=26993
Stranica 1 od 1

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 17:59 ]
Tema posta:  Silen blokovi

Imam osecaj da mi se cuju silen blokovi. Ako su uopste oni,po nekad kad naidjem na rupu kao da lupne nesto pozadi.

Odgovaraju li silen blokovi koji idu na Vectre B, karavan 1999god?
Koje je pametnije da uzmem i da li se to lupkanje uopste cuje zbog njih? Koja je cena odprilike?

Autoru:  civid [ 06 Okt 2013 18:15 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Maki, ne čuju se silen blokovi. Oni služe upravo da ublaže udare i smanje buku. Ime počinje od eng. reči silent (tišina).
A to lupkanje može da bude svašta. Ajd lociraj zvuk.

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 18:28 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Bas u predelu zadnjeg tocka lupne, kad zadnji tocak naidje preko rupe, nece uvek ali ponekad cuje se neki "tup" udarac, nekad i dva puta za redom. Ne znam da li nije amortizer?
Ja bih to da saniram pre zime, odavno po nekad lupne, pa je dosao red da se to sanira i da bude spreman i komplet ispravan za zimu.

Autoru:  civid [ 06 Okt 2013 18:35 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Pre će biti amortizer.

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 18:52 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Aha, pa onda ce morati novi amortizeri :) Citala sam nesto da kad stradaju silen blokovi ili plivajuce kugle da on pocne da lupka, ali sad to ne mogu da nadjem

Autoru:  civid [ 06 Okt 2013 18:56 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Hoće da lupka i od jednog i drugog. Zato treba da se proveri.

Autoru:  kvcali [ 06 Okt 2013 18:58 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

na dizalicu, pajser u ruke i videti dal ima lufta gde, onda su oni, i da li su procireli amortizeri ako jesu, onda su oni, nema tu napamet. vectra ima i neke viljuske pozadi kako se vec zovu i one cesto lupkaju

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 19:26 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

:ok:

Autoru:  testdriver [ 06 Okt 2013 19:40 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

standardno je kod vektre b da lupaju silen blokovi,onaj ko ih bude skidao ima da se ubije dok ih izvuce,al resava se sve :wink:

Autoru:  palamander [ 06 Okt 2013 19:44 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

mozda ti lupaju vrata gepeka ..mozda ti poskace zadnja polica.. nemoj odma da napadas na najgore. ali blgo tebi. nekada naidjes preko rupe. a ja ponekad naidjem na dobro parce puta,tj asvalta i onda mi cudo kad nista ne lupa sve se stipam da vidim dal sam crko i otiso u raj

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 21:01 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

E to, to, znam da sam nesto citala. Imam nekoriscene od karavanke 99,98 godiste ali ne znam da li odgovaraju.

Palamander, trudim se maximalno da sve sto skripi, lupka, zvecka, prokisuje...da saniram i sto brzem roku. Utegnuta je ne zvecka, ne lupka, znam da se cuje u zadnjem tocku, skidali sam i tapacir da vidim da li slucajno nesto nije tu, da li nije propao kos.
Medjutim kos je kao casa, ne poznaju se bilo kakvi udari..Tata sumnja da je nesto od toga, kaze da mu je kolega rekao da su plivajuce kugle najverovatnije. Ja ne znam da li je to isto sto i silen blok.

Inace trase po kojima idem su relativno iste, pa znam gde su rupe, zaobilazim :) A kad naidjem malo brze preko rupe tada se najcesce cuje

Autoru:  laraisara [ 06 Okt 2013 23:00 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Kreni od gumica balans-štangle.Velika verovatnoća da je to ili silen blok,u svakom slučaju obavezno ih zameni,nije nikakva investicija a zna da nervira.

Autoru:  maki014 [ 06 Okt 2013 23:27 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

Lakse mi je kada znam na sta da sumnjam, jer imam majstore koji menjaju redom dok ne nadju sta fali. A ovamo udara po dzepu, a ja bas para za bacanje nemam. A lakse mi je kad smo malo upuceni u tematiku i kad se majstoru stavi do znanja da ne moze tek tako da "zavrce".

Ne deluje mi da su amortizeri losi, ali nisam neki profesionalac, vozila sam jedan auto sa losim amortizerima, on je pravio talase, naidje na rupu i nastavi jos malo da skakuce.
Sa Vectrom nije tako, samo to sto lupne. Znaci balans stangle, silen pa onda amortizeri?

Zna li neko da li su isti silen blokovi i gumice b.stangle ood vectre b 98,99 karavan i vectre b hechback 2001? Ili slika kako izgledaju silen blokovi vectre b 2001, da vidim da li su isti.

Autoru:  civid [ 07 Okt 2013 11:21 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

"Kako ćete utvrditi da su vam "otišli amortizeri" ?
automobil se zanosi i ljulja u zavoju
pri bočnom vjetru gubi pravac
prilikom kočenja "zaranja" ili lako poskakuje
nakon prelaska neravnine na cesti (npr. "ležećeg policajca") nastavlja se ljuljati (oscilirati)
volan vibrira za vrijeme vožnje
gume su neravnomjerno istrošene
na amortizeru se pojavljuju tragovi ulja
Neispravni amortizeri produžavaju put kočenja (sa potpuno ispravnom kočnicom) i do 100 %.
Vidljivost noću se smanjuje i do 50 % usljed titiraja tj. vibriranja vozila te dolazi do disperzije snopa svjetla automobila.
Stabilnost vozila je jasno, opasno narušena, pogotovo u zavojima.
Situacija se još drastično pogoršava ako je automobil natovaren
" - Preuzeto sa interneta

Ako nemaš neki od ovih simptoma, traži dalje uzroke lupkanja.

Silen blokovi se najviše čuju pri malim brzinama i na malim neravninama.
Mene je povuklo da su možda amorti kad si rekla da si čula udarac "nekad i dva puta za redom".
Po iskustvima drugih najverovatnije su gumice zadnjih balans štangli.

Evo i još jednog iskustva.
"Tajna lupanja kod vectre nazad!!!
Kada zamenite "sve" silent blokove i gumice balans stangle na vektri b nazad videcete da misteriozno lupanje 99% niste resili!
To je zato sto postoji silent blok na zadnjoj viljusci, u njenom prednjem delu koji se srafi za ekscentricni deo za stelovanje trapa. Majstori nece da ga rade jer mora da se demontira zadnja viljuska i na preciznoj i jakoj presi da se istisne silent blok.
Problem nastaje kod utiskivanje novog. Mora se imati precizan alat koji jednako pritiska svaki deo silent bloka i dobra presa za utiskivanje jer je aluminijum novog silent bloka tanak i krt a sila utiskivanja velika!
Posto imam cnc strug i hidraulicnu presu sa regulacijom ja sam alat napravio i sam odradio ovaj posao.
Naravno, posto se skidaju stelujuci elementi, zadnji trap je posle ove intervencije u haosu i treba polako otici do dobrog servisa za stelovanje trapa!

Najbolja provera da li vam je taj blok otisao, a na oko 150,000-200,000 obavezno ode, je kad ubacite malu polugu/pajser u rupu gde je prednji deo traverze iliti gde je ekscentar stelovanja zadnjeg trapa i malo pomerite levo desno prednji deo traverze gde joj je osovinica odnosno silent blok. Tada ce viljuska dohvatati po malo karoseriju i to vam je uzrok misteriozmog lupanja, jbg..." Preuzeto sa drugog foruma :D

Autoru:  YUgisa [ 08 Okt 2013 13:37 ]
Tema posta:  Re: Silen blokovi

civid je napisao:
"Kako ćete utvrditi da su vam "otišli amortizeri" ?
automobil se zanosi i ljulja u zavoju
pri bočnom vjetru gubi pravac
prilikom kočenja "zaranja" ili lako poskakuje
nakon prelaska neravnine na cesti (npr. "ležećeg policajca") nastavlja se ljuljati (oscilirati)
volan vibrira za vrijeme vožnje
gume su neravnomjerno istrošene
na amortizeru se pojavljuju tragovi ulja
Neispravni amortizeri produžavaju put kočenja (sa potpuno ispravnom kočnicom) i do 100 %.
Vidljivost noću se smanjuje i do 50 % usljed titiraja tj. vibriranja vozila te dolazi do disperzije snopa svjetla automobila.
Stabilnost vozila je jasno, opasno narušena, pogotovo u zavojima.
Situacija se još drastično pogoršava ako je automobil natovaren
" - Preuzeto sa interneta

Ako nemaš neki od ovih simptoma, traži dalje uzroke lupkanja.


To vazi samo za totalno mrtve amortizere... Prvo sto ce se desiti na amortizeru je opadanje sile postepeno, to u odredjenoj meri je ok ali vremenom opadaju performanse auta a posto se to desava u dugom periodu postepeno, tesko ce te to primetiti... Druga stvar sto ce se desiti je da ce amortizer dobiti lufta. To se da primetiti ako je auto neki normalan za siroke narodne mase, posto moze da se zaljulja auto posle duzeg stajanja, prvo ce te moci vise da zaljuljate auto i onda ce se odjednom ukrutiti. To se desava jer se potrose karike u amortizeru i tesko ce te to ustanoviti na autima koji se na ljuljanje ne naginju, tipa imaju neko sportsko oslanjanje tipa u narodu poznato gewinde. Tek na kraju ce da se pohaba semering (ne kazem da uvek mora ovaj redosled, ali sem ako nije neki fals semering ili nije doslo do fizickog ostecenja semeringa od stranog tela zbog neispravnog prahobrana, verovatno ce tako biti) i da krene da curi ulje i vremenom kad ostane bez ulja nema sta da uspori oscilacije pa ce se javiti sve to iznad receno... Sto znaci da ako cekate sve to da se desi, velika je verovatnoca da jos odavno ne vozite ispravne amortizere... Zato se i vecina buni kad zameni amortizere da neka marka ne valja jer to je tvrdo i kruto a ustvari takav je auto bio u startu, samo vremenom ste navikli na sve mekse i mekse oslanjanje kako su stradali amortizeri. Postoje razlike u tvrdoci razlicitih marki, to je svakako, ali je daleko to da sa jednima pliva kao ladja (mozda je kopija?) a sa drugima skakuce na rupama...

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/