Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Prelazak na 280/284/288/308.. diskove
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=22031
Stranica 1 od 3

Autoru:  dzimi [ 02 Nov 2012 02:13 ]
Tema posta:  Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Konkretno prva varijanta, znaci 280, 284 i 288mm diskovi naravno prednji, koji ne iziskuju dodatni nosac za celjusti.

Svi mi zelimo malo jaci motor a uz to su nam bitne naravno i kocnice. :D Fabricke kocnice sa dobrim diskovima, kvalitetnim plocicama i ispravnim klestima ce davati itekako zadovoljavajuce rezultate, medjutim za one koje zele malo vise kako od motora tako i od kocnica, idemo. :ok:
Na malo starijim opelima, moguce je naravno montiranje vecih kocnica pa nam od delova jel te treba
Diskovi, klesta i plocice
a) Klesta idu od Omege, Cali T i Vectre B (Ne od Vectre i500 jer su kod nje mnogo veci diskovi, potrebno je praviti nosac klesta i tu idu monstruozniji diskovi Bertone Turbo, i500..) Znaci, samo se skidaju stara, montiraju druga i vozi.
b) Plocice odgovarajuce za ta klesta
c) Preporucljivo odgovarajuci prstenovi da neutralisu razlike u obimu centralne rupe.
d)Diskovi..

D1)
Calibra iskljucivo T i V6 ima diskove 284 i 288 (zavisno od god) i Vectra B (288mm)
Posto se radi o 5x110 dve su mogucnosti montiranja, busenje na 4x100 ili distanceri (sa jedne strane 4x100 a druge 5x110)

Razlike 256mm vs 284mm
Slika

D2)
Isto tako jedna od isplatljivijih varijanti su 4x98 diskovi (Fiat Bravo HGT, Coupe..)
U tom slucaju potrebno je dovesti 4x98 na 4x100. (Za strugara 15min posao)
Razlika nema mnogo (osim obima) kod Fiatovih 284 i Opelovih 256mm diskova, tako da ce odgovarati lepo. Ipak evo razlika

Opel
Slika
Fiat
Slika


D3) Jos jedna varijanta na 4rupa je 4x100 i 280mm disk. Radi se o fabrickim diskovima sa Opel Merive 16V.

Slika

Evo kako to izgleda kada se montiraju Cali T klesta i Meriva 280mm diskovi
Slika

Pored ovog sigurno postoji jos neki model diskova koji bi mogao na Calibra/Vectra B klesta da se montira, ja sam samo ovo nasao.

Sumirano, znaci pored klesta, plocica i diskova (osnovno), jos i

a) mogucnost pravljenja prstena za centralnu rupu, da se disk ne drzi samo na srafovima
b) u nekim situacijama, potrebno je promeniti servo pojacivac. Ukoliko se radi npr prelaz sa 236mm na 280mm i vece, da bi klesta bilo dobro zadovoljena potrebnim kolicinom ulja u trenutku, ali ne uzimajte ovo za sigurno. :ok:

Autoru:  strokan [ 02 Nov 2012 03:03 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

šta sam ja uradio? prošlajcovao sam dve rupe i dve nove izbušio. Napravio centralni prsten i to je sva nauka

Autoru:  kvcali [ 02 Nov 2012 19:55 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Ovaj disc sa merive je najbolje resenje, a ima u ponudi ATE pover kod je 525148 dakle sa onom atomskom gravurom na sebi a klasican obican je kodna oznaka 425148, i nose ga merive samo sa 1.8 motorom, sa time da postoje verzije i sa 4 i sa 5 srafova, dakle i jedna i druga verzija.

ovo sve je po katalozima inace uzivo nisam probao :D

Autoru:  laki_81 [ 13 Nov 2012 21:13 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

problem sa diskom od 280mm i klestima i plocicama od veceg diska je sto jedan deo plocica ne naleze na disk vec prelazi preko ivice diska,pa kako se plocice bidu tosile moze da napravi neko sranje posto ce preko ivice da ostane da strci malo . inace doticni disk mislim da je isao i na neke verzije COMBA :dzony:

diskovi od fiata nisu tako dobra opcija jer su u startu tanji ako se ne varam, a mislim da ima i neke sitne razlike oko centralne rupe... nisam 100 % siguran

centralni prstem pod obavezno sem ako nije cilj da se dobiju vibracije na volanu iz nekog razloga... :ludilo1:


jedna stvar,jednako bitna kao i sama velicina diskova je precnik tj povrsina klipa u celjustima. ukoliko ne uskladis glavni kocini i celjusti imaces ili meku ili tvdu pedalu,vatace nisko ili visoko a mozda nece ni ni da uvati svaki put na prvi druk jel glavni kocioni ne moze dovoljno ulja da gurne u jednom cugu... ovo je narocito problem ako se ide na neke ozbiljnije celjusti sa vise klipova. pretpostavljam da si mislio na cilindar kad si reko servo upravljac?

Autoru:  dzimi [ 15 Nov 2012 05:01 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Ali zar nisu plocice malo uvucene u disk (fabricke plocice, fabricki disk)?
Slika
A ako se radi o 280mm disku a klesta su za 284 onda dodje da je 2mm plocica izbacenija u odnosu na disk, sto po nekoj (mojoj :D) proceni dodje da je disk i plocica knap. Izravnjeno.

Druga varijanta sto mi pada na pamet, ukoliko bas strce, sto se ni meni se dja, jeste brusenje plocice, odnosno skidanje njene spoljne ivice (naravno samo 2mm ne celu plocicu :D i nece kasnije stvarati kanal na plocici, jer nece imati ni gde. :D

Ne varas se za debljinu diska, a imas i sve podatke gore, sve napisano. :ok:
Razlika je 2mm, sto dodje kao polovan disk, koji i dalje moze da se koristi.

Vibracije nisu u planu tako da prsten obavezno, ali ako se radi o fiatovim diskovima oni su za 1mm uzi od opelovih. :ok: Opet pise gore.
Citiraj:
Sumirano, znaci pored klesta, plocica i diskova (osnovno), jos i

a) mogucnost pravljenja prstena za centralnu rupu, da se disk ne drzi samo na srafovima




Nisam mislio na gl. kocioni cilindar niti na servo upravljac nego na servo pojacivac, opet pise Laki brate. :krsti:
dzimi je napisao:
b) u nekim situacijama, potrebno je promeniti servo pojacivac. Ukoliko se radi npr prelaz sa 236mm na 280mm i vece, da bi klesta bilo dobro zadovoljena potrebnim kolicinom ulja u trenutku, ali ne uzimajte ovo za sigurno.

Slika

I vec sam negde pitao da li je potrebno menjati ga ukoliko se prelazi sa 256 na 284/288mm diskove, odnosno klesta sa navedenog na navedeni. Cini mi se sa auta sa 236mm diskovima imaju manji servo pojacivac nego sa 256.. Ali nisam siguran kakav imaju Calibre T, Vectre B.. Ako je isti za 256mm i 284/288 onda ne treba, naravno, logicno.(Pod uslovom da se menja na autu sa 256mm diskom)


laki_81 je napisao:
ovo je narocito problem ako se ide na neke ozbiljnije celjusti sa vise klipova.

dzimi je napisao:
Konkretno prva varijanta, znaci 280, 284 i 288mm diskovi naravno prednji, koji ne iziskuju dodatni nosac za celjusti.

Sto znaci da su to klesta sa jednim klipom, jedina razlika je obim. Prvi post je vezan samo za ta klesta. Za vece (koja imaju vise klipova) niti znam, niti je pisano.

Eto i izlaganje moje nedoumice oko menjanja pojacivaca i gl.kocionog
viewtopic.php?f=140&t=8033

Autoru:  kvcali [ 15 Nov 2012 11:12 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

A ako na Ti V6 klaesta stavis plocice za 280mm i isti disk, dakle oba sa merive 1.8 onda je uskladjena plocica i disk,
samo je pitanje dal takva plicica moze na ove gore pomenute celjusti ?

Autoru:  dzimi [ 15 Nov 2012 15:09 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Ako je jedina razlika izmedju plocica Calibra T/Meriva samo u drugacijem rasporedu mesa onda je odlicno.
Ali mislim da je razlika u dimenzija same plocice.

Calibra
Slika

Meriva (Medjutim, nisam siguran da su ovo plocice za 4x100disk, mada ima razlike izmedju ovih plocica...)
Slika

Sigurno je samo da i Calibra T i Meriva imaju Ø: 57 mm klip :ok:

Ja sam jos uvek za Calibra klesta i plocice i Meriva disk. Mada videcu i kada montiram sve to kako ce leci plocice na disk. Ako je potrebno skinucu 1, 2mm mesa sa spoljne ivice.

Autoru:  laki_81 [ 15 Nov 2012 18:46 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

druze ne zameri ali opasno masis poentu oko tog servo pojacivaca...
dali ce biti ili nece dovoljno ulja zavisi iskljucivo od glavnog cilindra(njegovog precnika i hoda ) i cilindrica na celjustima. To je sistem spojenih sudova i to je to. Servo pojacivac za koji si se uporno uhvatio sluzi da posao olaksa ,da nebi legao kao sivonja na kocnicu,vec da laganim pritiskom dobijes vecu silu. i on nikako ne moze da poveca kolicinu ulja koju glavni kocioni moze da "posalje" prema tockovima.
koliko mi je ostalo u secanju kad sam se zanimao za ovu problematiku je da postoji vise dimenzija klipcica na samim celjustima kao i vise dimenzija glavnih kocionih. takodje,nekoliko njih se zalilo da im je prelaskom na diskove 288 i celjusti od vece b pedala bila premeka ,hvatala nisko i suvise lako blokirala prednje tockove. problem je naravno bio u glavnom kocionom koji je bio suvise malog precnika(i zapremine samim tim). sa glavnim kocionim koji je isao na sisteme koji su imali diskove 256 taj problem nije bio izrazen medjutim par njih koji su apgrejdovali sistem sa jos slabijih kocnica imalo je problem i pisalo o tome.... posto gore nisi naveo konkretno prelazak sa cega na diskove 280/284... postoji sansa da se upeca neko i sa dosta "slabijim" glavnim kocionim nego sto je iso na 256 i eto zajeba....

sto se tice fiatovog diska dakle po tebi je ok kupiti nov disk,koji ima mesa kao da je polovan? to u startu znaci da su tu klipovi u celjustima sa svake strane po 2 mm vise napolju , sa obe strane u zbiru 4mm. jel tako? to onda znaci i da kada plocice potrosis do kraja klip je 2 mm vise napolju nego sto bi inace bio? jel ima komocije za tu ekskurziju? naravno trebace ti i nesto malo vise ulja u cantrici da ti nebi svetlela lampica posto kada klip precnika 57mm izadje sa svake strane po 2mm vise napolje nego inace,ostajes kratak za nesto malo preko 10 kubika ulja za kocenje u cantrici :)
za centralnu rupu Ok vidim fiat ima manju,laksa opcija samo se prosiruje. posto si prsten u prvom postu stavio samo kao mogucnost morao sam da te ispravim posto je za slucajeve gde je rupa veca obavezan. :ots:

Autoru:  Mihajlo_J [ 15 Nov 2012 19:02 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Fiat ima veću rupu i stavlja se manji prsten.

A najbolja je varijanta uzeti sa merive sve i ćao! :)

Autoru:  dzimi [ 15 Nov 2012 20:27 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Omasio sam potpuno sta sam hteo reci, medjutim naravno da pored glavnog kocionog menjas i pojacivac, a gore rekoh da ako se prelazi sa 236 na 284/288 treba da se menja pojacivac. Kocioni nisam naveo, iako je trebalo.
Citiraj:
b) u nekim situacijama, potrebno je promeniti servo pojacivac. Ukoliko se radi npr prelaz sa 236mm na 280mm i vece, da bi klesta bilo dobro zadovoljena potrebnim kolicinom ulja u trenutku, ali ne uzimajte ovo za sigurno.


A nisam bio siguran jer se nisam pozabavio tom drugom stranom, samo oko tockova.
Zatim sam pitao u drugoj temi kako ide posao sto se kocionog i pojacivaca tice kada se menjaju kocnice
Citiraj:
Posto uskoro prelazim na vece kocnice, sa 256 na 284 zanima me da li da menjam glavni kocioni i servo pojacivac?
Da li uopste ima razlike u zavisnosti od kubikaze (odnosno velicine diskove) izmedju glavnog kocionog i pojacivaca na autima 1.6(=2.0) i 2.0T


I jos uvek skupljam informacije da bih mogao da dopunim sve u vezi kocionog i pojacivaca. Koji je gde isao, i kako i sta se menja.
A ''mogucnost'' za prsten je jer zavisi koji disk ide na auto. Ako ide od Merive nema potrebe za prstenom, Cali T naravno da da. Ko se i malo zanima oko toga, procitao jer bar neku temu na netu i valjda zna.

Cek bre, kako sad Fiat ima vecu rupu a manji prsten? I kako veci kad je fiatov 59mm a Opelov 60. Kod diska, ne obim kod glavcine. (Tako je po ATE-vom katalogu)
Ako se radi o Fiatovom disku (22mm) a Opelov 24 to je po milimetar sa obe strane, dva ukupno a ne 4.

Pa i kada se plocice istrose do kraja da skoro grebu disk, (sto valjda niko lud ne bi dozvolio :krsti: ) i naravno tada je klip kod klesta izbaceniji za 2mm, (jer je jedan, da su dva bilo bi po mm sa svake strane) koliko jos ostaje od klipa u celjustima? Ostaje sigurno dovoljno da on lepo radi, stoji na mestu i ne izbije ulje.

Za koji sat, dan izbacicu sve o gl. kocionim i pojacivacima, regulatorima itd pa ce biti sve :ok:

Najlakse uzeti sa Merive, ali ne i najjeftinije..
A klesta se mnogo nakse nalaze sa Cali T i vectre B nego sa Merive.

Autoru:  laki_81 [ 15 Nov 2012 22:16 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

dzimi je napisao:
Ako se radi o Fiatovom disku (22mm) a Opelov 24 to je po milimetar sa obe strane, dva ukupno a ne 4.

Pa i kada se plocice istrose do kraja da skoro grebu disk, (sto valjda niko lud ne bi dozvolio :krsti: ) i naravno tada je klip kod klesta izbaceniji za 2mm, (jer je jedan, da su dva bilo bi po mm sa svake strane) koliko jos ostaje od klipa u celjustima? Ostaje sigurno dovoljno da on lepo radi, stoji na mestu i ne izbije ulje.



stvarno ne razumem sta hoces da kazes..

los ti racun druze... doduse moze i 2mm zbirno napred ali jedino ako kojim slucajem imas samo jedan tocak napred :ludilo1: ...
jeste jedan klip na celjuctima ali celjusti su klizne pa on prvo mucenik mora da nadoknadi onaj 1 mm "manjka" dok plocica na koju pritiska dodirne fiatov disk. taman kad pomislis to je to sad ce da koci,a on (plocica koju pritiska) se mucenik osloni na disk i pa izleti jos 1mm da bi klesta kliznula jer i sa druge strane diska imas 1mm lufta izmedju plocice koja nema svoj klip. dakle 2mm po celjustima ili ti tocku, za vozilo sa dva tocka napred 4mm zbirno ... sve kocione cilindre napajas iz jednog jedinog glavnog tako da mora da se sabira zapremina -kolicina ulja koja treba da nadoknadi manjak na obe strane...

i jos jedna stvar. sto se tice celjusti od vectre B toga ima ko pleve. od caliT? kako kojih.. koliko sam informisan tu je islo 2 modela,sa vecim i manjim klipom, i gle cuda bas su ti sa manjim dosta redji i po englezima prava stvar za ovo o cemu pricamo. mislim da nema otpada u srbiji(a i sire) na kom nisam bio ali ja u zivotu nisam uzivo video rasturenu oridjidji cali T za delove....

i jos jedna stvar. koliko god bilo bitno da imas jake kocnice isto toliko je bitno da imas dobar feedback sa istih. taj servo pojacivac za koji si se uporno uvatio ti je samo pomocnik u poslu i nista vise. moze i bez njega. ne vidim cemu toliko insistiranje na istom cak sta ako preteras sa pravis sebi medbvedju uslugu. ako stavis vece diskove,celjusti sa vecim klipcicima i veci servo dobices kocnicu laganu kao pero, kocnice koje ce da zakivaju na svaki dodir.

pre 5 godine dobijem novog punta 1.3 multijet. diskovi ventilirajuci mislim 257mm kocnica ubija, lagana kao pero. Odem kuci sav hepi nova kola.... sedne moj matori u ista da proba,vraca se posle dva minuta,izlazi iz kola prebledeo i mrtav ozbiljan kaze: "Kocnice ti neisparvne!!" "kako bre?" "samo sam malo pipnuo,zablokira,uopste nece da koci polako ..."

e taj filing na pedali ti ponajvise daje taj tvoj servo... ili uskracuje,ali sa kolicinom ulja definitivno nema veze :ziveli:

Autoru:  dzimi [ 16 Nov 2012 00:45 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Pogresno smo se razumeli :D
laki_81 je napisao:
dakle 2mm po celjustima ili ti tocku
Ovako moze i tako i jeste, i to i ja kazem da klip izlazi dodatno 2mm.

A kada si spomenuo 4mm razumeo sam da pricas o jednim klestima.. :banghead:
Znaci to smo razjasnili, izlazi samo 2mm e sad potpuno drugi je problem sto sad treba vise ulja u trenutku da bi klip (plocica) stisla disk..
Sto se kocenja tice nikad nisam ni voleo da drzim nogu na pedali, nego malo po malo, kao kamion. :ludilo: Odnosno ubrzana verzija kocenja na kamionu, ko zna shavtice. :D

Laki ode ovo u nedogled ja vise i ne znam o cemu pisem.
Sve u svemu, za gl.kocioni nisam upoznat, o tome nisam pisao, ali sam stekao dobre informacije pa cu skarabudziti o njemu sve. :ok:

Autoru:  kvcali [ 16 Nov 2012 11:23 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Aj premeri spolasnji precnik glavnog kocionog u sredini izmedju izlaza za cevi napred/nazad, pa da uporedimo sa precnikom cilindra kod mene, i duzinu istog od kraja do servo pojacivaca. :wink:

Autoru:  dzimi [ 16 Nov 2012 11:47 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Ok, i uslikacu ga. :ok:

Autoru:  novmaher [ 02 Dec 2012 16:00 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

kakve bi prepravke bile da se na corsi c stave druge diskovi i klesta sve?
stalno mi krivi disk prednji jedan i zvecka mi jer se tamo neki drzac pojao pa kljesta zveckaju.
konkretno do vektre b ili kalibre? to sto se moze naci ovde povoljno?

Autoru:  danosimic [ 20 Jan 2013 21:22 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

ajde sad sta smo sumirali da (kljesta ,plocice i diskove i prsten )je sve sto je potrebno da sa standard 256mm se predze 284mm recite ako je jos neka frka jer ja sam ozbiljno razmisljao na ovome da predzem na veci disc.

Autoru:  dzimi [ 22 Jan 2013 02:57 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

danosimic, posto vozis XE (ako na njega stavljas vece diskove) onda nista sem kljesta, diskova, plocica i prstena. :ok:

novmaher, najpovoljnije ti je od calibre, stariji ili noviji tip, kako nadjes. To za klesta, a diskove i plocice gledaj da uzmes nove i da ne mislis neko vreme, pod uslovom da su bas :seci: ti koji nadjes.
Mada moze da ti izleti od vectre jeftinije tako da nemoj samo calibre da juris.

Za kocioni morace neko drugi da ti kaze, da li treba da se menja ili ne, jer vidis sto kaze laki da moze da zezne stvar. Koji su fabricki diskovi na Corsi C? Vozim C a ne znam. :krsti: :ludilo:
Klesta 90% sam siguran da pase sraf na sraf.

Autoru:  sreto [ 22 Jan 2013 13:19 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

imam ja celjusti kod pistreta su za 28x diskove pa ako kome treba nek se javi povoljno ce bit

Autoru:  dzimi [ 22 Jan 2013 13:23 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Eto, jos plocice i diskove trebate naci. :ok:

Autoru:  danosimic [ 22 Jan 2013 23:38 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

da na xe cu da radim to znaci kljesta moja ne pase moram za 284mm .ondak diskove probusim sa 5 x 100 na 4x100 naravno prsten i plocice i to bi trebalo sve biti / ako sam dobro svatio nista ne struzem onih famozne 2mm o kojim gore ste pisali sta da trazim od vectre ili cali ili su oni identicni, i jos nesto dali moram promeniti i zadnji diskovi da bi bio isti trag kocenja na sva 4 tocka ili to nema veze i dali abs bi funkcionisao normalno sa vecim diskova :)

Autoru:  Daka [ 04 Maj 2013 17:13 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Vodim bitku vec tri dana sa kocnicama na askoni :banghead:

Situacija je sledeca: prednji diskovi i kljesta calibra V6,zadnji diskovi i plocice vetra B caravan,nove kocione cevi,novo ulje FERODO DOT4


SlikaSlika

Ovakav je glavni kocioni cilindar

Slika

Desava se to da ulje nigde ne pusta,dolazi do cilindara prirodnim padom+izluftirane kocnice i pedala je losa hvata pri dnu....promenio sam ukupno tri glavna kociona cilindra i uvek se isto desava...

I da li tu pasuje neki drugi jaci glavni kocioni cilindar?

Autoru:  Milan_GSi [ 04 Maj 2013 17:32 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Treba veci kocioni cilindar premali je kapacitet za te kocnice, nemoze da ubrizga ulja koliko je potrebno :/

Autoru:  Mihajlo_J [ 04 Maj 2013 17:49 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Od čega si kočione stavljao?

Autoru:  Daka [ 04 Maj 2013 17:55 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Jedan od astre F,a druga dva od kadeta... Bas bezvezna situacija,realno gledam po Engleskim forumima svi furaju taj isti cilindar iako imaju diskove na sva cetri tocka.

Nisam pametan,ostavio sam to da odlezi malo :banghead: :banghead: pa cu videti sta cu kad se ofarba auto

Autoru:  Mihajlo_J [ 04 Maj 2013 17:57 ]
Tema posta:  Re: Prelazak na 280/284/288/308.. diskove

Treba ti sigurno veći! mislim da taj manji može max do 256 mm!

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/