Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Opasan problem sa kocnicama
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=140&t=15183
Stranica 2 od 2

Autoru:  laraisara [ 17 Jun 2011 22:58 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Da i ja iznesem svoje misljenje u cemu je mogao biti problem.Ukoliko ulje za kocnice nije skoro menjano sasvim je sigurno da je navuklo puno vlage a kako je Godza lepo rekao tacka kljucanja ulja je 360 stepeni,ali je zato tacka kljucanja vode na samo 100 stepeni.Dakle vlaga u ulju se pretvori u vodenu paru tj.stvori se vazduh u sistemu sto moze biti uzrok propadanja kocnice upravo onako kako je Aca opisao u prvom postu.I ja se spremam da zamenim ulje za kocnice(mozda i u servu)jer ne znam kad je to menjano a ne deluje mi frisko.

Autoru:  bobale [ 17 Jun 2011 23:16 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

AckoNI je napisao:
a zurio sam niz planinu iz svojih razloga pa sam zato i kocio mnogo...

Ma hajde, pa ja sam niz planinu mnogo puta forsirao kočnice koliko je moglo, ima sigurno 10-15km jake nizbrdice. I to sam nizbrdo obično držao pun gas, pa onda po kočnici pred krivinom. Forsirano je kolko je moglo, i kočnica je samo malčice produžila hod, ali ni govora o tome da ide do poda.

Autoru:  pistre [ 18 Jun 2011 00:19 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

ih koliko je meni puta propala kocnica na kosutnjaku, i to skroz propadne i ako uspem da je nadrukam nema nikakvu silu kocenja, i problem je naravno do ulja, pregreje se i kraj, naravno treba staviti novo ulje i kraj price

Autoru:  AckoNI [ 18 Jun 2011 00:54 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Slobodane radi se o tome da se to "propadanje" nije desilo na planini, hvala Bogu...nego kad sam u grad stigao...a kociono ulje nisam menjao od kad sam uzeo auto...i tim istim putem sam vozio tako agresivno vise puta...vremenom se se pojavi vlaga kao sto kaze Goran...da ne duzimo temu...cim osetite neku promenu u hodu papucice za kocenje...zamena ulja...da smo mi zivi i zdravi i da se nikom ne desava ovo... :ziveli:

Autoru:  bobale [ 18 Jun 2011 02:41 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Ne znam, meni je ulje u Astri bilo staro ravno 10 godina, nikad menjano, a ti uslovi vožnje o kojima pišem gore su bili sa starim uljem. Tek sam kasnije zamenio ulje, ali nikakvu razliku nisam osetio što se tiče kočnice.

Autoru:  kvcali [ 18 Jun 2011 09:47 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Ni ja to ulje nikad nisam menjao ni na jednim kolima :D

Nego ako neko zna tacan i pravilan postupak nek napise ovde ili u nekoj posebnoj temi (prvenstveno mislim na najbrzi i najlaksi nacin) zbog ozracivanja...

Godza javi se :D

Autoru:  chile [ 18 Jun 2011 12:53 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

kociono ulje se manja na 2-3 god zavisi od vrste ulja,
mogu opisati proces koji ja uptrebljavam kad menjam kompletno ulje,
popustim sve 4 sisice za ozracivanje otvorim cep od kocionog ulja i kocino ulje curi pod slobodnim padom
pratiti da cantrica neostane bez ulja,a kad je pri kraju dosuti novo
cekati da na sisice dodje novo ulje primeti se po boju jer je staro uglavnom crno
prvo ce novo ulje probiti na prednjim tockovima sacekati malo pa zatvoriti sisice na prednjim tockovima
potom sacekati jos malo pa zatvoriti sisice na zadnjim tockovima
celo vreme paziti da bude ulja u cantrici!!!
ovakav proces koristim iz razloga da se namesaju novo i staro ulje
i ovako mi se pokazalo da se sistem najbolje ispere od starog ulja :D
potom normalnom metodom ispustiti moguci vazduh iz sve 4 sisice
moze 1 krug mada moze i 2 kruga
za ovakav nacin ispustanja treba skoro litar
a bas ate ima pakovanja od litar i veoma im je kvalitetno ulje :)
ako ima nekih nejasnoca slobodno pitajte :ziveli:

Autoru:  kvcali [ 18 Jun 2011 13:05 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Zanimljivo, ovako je prakticno i nemoguce da uvuce vazduh, nego predpostavljam da ti treba bar jedan pomocnik, ne mozes sam verovatno, jedan da prati stanje dole a drugi da polako doliva :)

Autoru:  vlada33 [ 18 Jun 2011 13:19 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

to je ispravan postupak,bas kao sto je opisano,problem je samo dok ne krene na prednjim tockovima novo ulje,onda ide sporije iz cantre i moze jedan covek,mada moze i ovako,evo chile navodi da ode litar ulja iako vecina auta ima oko 600gr.ulja,pre nego krenes u kontrolu napunis cantru i krenes od prednjih tockova,najpre prednji levi,pa prednji desni i onda ides pozadi...sem toga protok mozes sam da kontrolises ako ti je brzo samo jos malo stegnes sisicu...

Autoru:  AckoNI [ 18 Jun 2011 13:34 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

U principu mozes sam, ali je lakse kad je neko pored tebe :D

Autoru:  Grxy [ 20 Jun 2013 17:13 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Da razmrdam temu.
Bio na Babinom Zubu i kada sam se spustio do prvog sela u podnozju cujem jak zvuk nazad.Stanem kad ono zadnji levi tocak se dimi u najvece.Izgleda da sam previse kocio.Kada sam hteo da stanem propala mi pedala jednom a drugi put uhvatila ali sa slabom silom kocenja.Nastavio voznju lagano bez kocenja i posle dvadesetak km kocnica radela bez greske a radi i sada.Da li je moguce da se nesto zeznulo od prevelike temperature.Toliko je bilo vruce da ratkapne nisam nmogao da pipnem od vreline.Dimilo se samo tako ali samo na tom jednom tocku.
U pitanju je dobosh a ne disk

Autoru:  drstanic [ 19 Sep 2013 12:50 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

Iz mog iskustva koje se srećom dobro završilo:
ako se paknovi ne vrate u neutralan položaj posle kočenja (iz bilo kog razloga: zarđao klip ili čeljust, zaglavljena sajla ručne, pukla oprugica...) dolazi do trenja koje povećava temperaturu kočionog sistema, temperatura se prenosi na ulje, nastaje pregrevanja ulja i tada se ostaje bez kočnica!

Savet:
U vožnji povremeno proverite kočenje i proveravajte temperaturu felni kada stajete ako imate zapušten auto.
Sredite kočnice bez odlaganja, a odložite druge troškove koji ne skraćuju život!

Autoru:  pistre [ 19 Sep 2013 16:51 ]
Tema posta:  Re: Opasan problem sa kocnicama

grxy, trebao bi da proveris zadnje kocnice jer ako si ih pregrejao, ipak bi trebalo da se obe pregreju a ne samo jedna

u svakom slucaju na dugackim nizbrdicama treba dosta koristiti motorno kocenje koje ljudi iz nekog razloga ne koriste, nego kada god pritiskaju kocnicu, pritisnu u isto vreme i kvacilo :? to sam primetio kod dosta drugara, i ne razumem ko ih je tako naucio niti zasto to rade kada se tada sila kocenja svodi samo na kocnice, koje su i ovako dosta opterecene tezinom auta i putnika

zato je bolje kociti motorom na tako strmim nizbrdicama, da prenos bude na 4000 rpm (za benzinske motore, za dizel motore na 3000 rpm), u brzini zavisnosti od uslova brzine na toj nizbrdici (da li je seoski put ili magistrala gde se brze vozi) dakle, u drugoj ako je spora nizbrdica, ili u trecoj ako je neki brzi put kao na magistrali, naravno pomazuci kocnicom ako je potrebno

a ako neko bude menjao kociono ulje, i misli da je pametno ako kupi dot 5 ulje i slicno, a za njegov auto je preporuceno dot 4, onda pravi gresku jer ce ulje novije generacije moci da nagrize kociona ceva i gumice, zato treba uzeti ulje koje je preporuceno, a najcesce je dot 4, pa ako neko zeli da uzme to ulje ali sa vecom tackom kljucanja ili slocnom izdrzljivoscu, neka proba ate blue racing (koje se tesko nalazi u maloprodajama kod nas)

Stranica 2 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/