Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Lambda sonde - testiranje
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=40646
Stranica 1 od 1

Autoru:  georgemcduke [ 07 Jun 2023 12:09 ]
Tema posta:  Lambda sonde - testiranje

Pozdrav,
Kako se mogu ispitati lambda sonde (prije i poslije katalizatora).
Nema nikakvih grešaka da ne rade.
Je li postoji neki način da se preko dijagnostike utvrdi da li su OK?
Hvala.

P.S.: da li neko zna koji proizvodjač ide serijski na Astra H Z16XER motor.

Autoru:  carbon [ 07 Jun 2023 19:05 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

https://www.youtube.com/watch?v=iYmOnXPBrB0

https://www.youtube.com/watch?v=Dwij_fuceUo

Autoru:  georgemcduke [ 08 Jun 2023 08:45 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Hvala Carbon.
Javljam jesam li šta uradio

Autoru:  Rax77 [ 10 Jun 2023 02:49 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Sistem trimova goriva / smese benzinaca nije nimalo jednostavan, imas kratkorocni trim (short-term fuel trim / stft) i dugorocni trim (long-term fuel trim / ltft). I dosta je senzora u igri u odnosu na koje se ovaj trim adaptira. Trim je korekcija goriva, koliko daje vise goriva ili koliko ga smanjuje, u odnosu na ispravnost motora, senzora, itd. Kao prvo lambda sonda pre katalizatora, ako postoji onda i map senzor u usisnoj (senzor pritiska), onda maf iliti protokomer senzor na cevi posle filtera vazduha. Svaki senzor mora da ima precizna ocitavanja, i svaki mozes da ocistis, pa cak i lambda sondu, ako je zacadjila i zapusila se mnogo, ali samo kontakt cistac ili maf senzor cistac, nista agresivno tipa brejk kliner ili karb kliner.

Takodje auto moze i da vuce negde fals vazduh i da remeti smesu, na primer na iberlauf da duva mnogo pa daje visak vazduha, ili EGR ako glavi otvoren pa pusta mnogo vazduha/gasova u smesu, ili napukla usisna grana pa vuce fals, ili cak napukla izduvna grana pre sonde pa tu gubis gasove i sonda ne cita lepo, itd. A kao prvo treba videti da li je dugorocni trim goriva negativan (oduzima gorivo, manjak vazduha) ili je pozitivan (dodaje gorivo, visak vazduha). Takodje mislim da i dizne mogu da uticu, ako nalivaju goriva visak, on mora da smanji ubrizgavanje za odredjeni procenat, tj da adaptira trimove, ali nisam siguran da li i dizne sigurno ulaze u tu kalkulaciju. Svakako ako je trim +- 20 ili veci, to ne valja po motor i treba resavati. Jer ako nemas ociglednu gresku da je neki senzor riknuo skroz, auto slabo vuce, nema optimalnu smesu i ne radi lepo, a nije bobina ili svecice, onda si jebo jeza u ledja dok provalis sta daje pogresna ocitavanja i zavarava smesu.

Najbolje ti je oterati kod dobrog dijagnosticara da vidi u cemu je problem i koji parametri ne valjaju, da ne bi redom menjao jedno po jedno, gubio pare, vreme i zivce.

Autoru:  georgemcduke [ 12 Jun 2023 10:59 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Pozdrav,
Hvala na odgovoru.

Upoznat sam sa tematikom, ali ne znam najbolje kako da istresem da li su senzori ok (sa unimerom, osciloskopom ili kako god). Vrijednosti koje senzori pokazuju su u skladu sa vrijednostima koje su napisane u TIS-u (to što se može pročitati pomoću OP-COM-a)

Fuel trim je ok (od -5 do +5), bojim se da mi negdje vakum curi ali niko ne može da skonta gdje a i ponašanje auta je normalno što je skroz čudno (na leru ok, potrošnja ok).
Ganjam sada nekog dijagnostičara da mi pročita freez frame podatke, da mogu skontati podatke kada je registrovao grešku.

Godža je nekada davno spomenuo da je moguće na Z16XER da pukne usis (tj da se to često dešava).

Z16XER nema EGR, nama MAP (ima IAT).
Ako ima neko preporuku da dobrog majstora slušam.
G.

Autoru:  piesta [ 12 Jun 2023 14:54 ]
Tema posta:  Lambda sonde - testiranje

Pa ako auto radi kako treba u čemu je problem?
Meni ponekad izbaci check engine za sondu 1 ja obrišem kod i opet pređem po 500 - 1000km. Često izbaci posle dužeg stajanja auta ili ako je vlažno, kontao sam novu staviti ali kako su trinovi uredni, long fuel je od 0 nekad 5, pa opet blizu nuli, lamde očitavaju na dijagnostici i onda me svaki majstor odgovorio od kupovine nove.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

Autoru:  Rax77 [ 13 Jun 2023 05:17 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

georgemcduke je napisao:
Pozdrav,
Hvala na odgovoru.

Upoznat sam sa tematikom, ali ne znam najbolje kako da istresem da li su senzori ok (sa unimerom, osciloskopom ili kako god). Vrijednosti koje senzori pokazuju su u skladu sa vrijednostima koje su napisane u TIS-u (to što se može pročitati pomoću OP-COM-a)

Fuel trim je ok (od -5 do +5), bojim se da mi negdje vakum curi ali niko ne može da skonta gdje a i ponašanje auta je normalno što je skroz čudno (na leru ok, potrošnja ok).
Ganjam sada nekog dijagnostičara da mi pročita freez frame podatke, da mogu skontati podatke kada je registrovao grešku.

Godža je nekada davno spomenuo da je moguće na Z16XER da pukne usis (tj da se to često dešava).

Z16XER nema EGR, nama MAP (ima IAT).
Ako ima neko preporuku da dobrog majstora slušam.
G.


Da ti je pukao usis toliko da znacajno remeti smesu, remetio bi rad motora na leru po mom nekom shvatanju i iskustvima, i trimovi bi otisli u plus.

Ja sam imao 1.6 Z16XEP i muku sam mucio sa vucom, te ide lepo, te ne ide, menjao lambda sondu, menjao IAT, filtere plina, cistio benz. dizne, cistio map, cistio egr, gasio egr, menjao svecice, testirao iberlauf, itd.

Na kraju sam skapirao da je problem u heat soak-u, pogotovo leti i u gradskoj voznji, krene da prima gas jako sporo i ubrzava tromo, dok ne isteram na pravac, a cim je hladnije vreme lepse je isao, to je problem atmosferaca manje kubikaze.

Nesto sto takodje nisam stigao da proverim (slupao auto u medjuvremenu), a to je klapna gasa, ako brljavi, moze da uzrokuje probleme u vuci i odzivu gasa, tromost, a da nemas nikakvu gresku, i da povremeno pravi problem, jos gore, nije stalno. Dok svecice, bobine i dizne prouzrokuju trzanje i problem sa ubrzanjem, knedlu, i tako to, a senzori uglavnom moraju da bace gresku ako ne valja nesto ili ako crknu, dok je klapna gasa tu fantom, ne crkne a ne daje dobra ocitavanja.

Tako da ti preporucujem, nabavi drugu ispravnu klapnu od nekog i samo zameni pa provozaj neko vreme da vidis da li nemas vise problem. Pod uslovom da nemas nikakve greske vezano za sagorevanje u cilindrima i senzore.

Autoru:  georgemcduke [ 25 Okt 2023 10:25 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Pozdrav,
Izgleda da su vrisnule (ili jedna od njih) lambde.

Prvo pitanje: da li neko od moderatora može da mi nadje post (sve sam prelistao) neko je mijenjao lambdu (ona bosch univerzalna) pa je lemio konektore, sve je lijepo dokumentovao sa slikama
Drugo pitanje: imam opciju da kupim univerzalnu bosch prema part number-u za moj motor (obe) u inostranstvu ili da kupim ovdje NGK ili Valeo

Znam da opel zeza sa kojekakvim senzorima (tj neće da radi ispravno) pa da ne bacam lovu džabe.

Hvala
G.

P.S:
za Z16XER:
prednja: 555353811
zadnja: 55561452

Autoru:  profa_chb [ 29 Okt 2023 20:30 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Ja sam menjao sondu, stavio sam univerzalnu. Vidi post: viewtopic.php?p=578628#p578628

Bosch kaže da se ne lemi već da se koristi konektor koji dolazi u pakovanju. Neko stručan mi je objasnio zbog čega to ne treba lemiti, ali se ne sećam, možda ima veze sa otpornošću koja može uticati na merenje napona na sondi.

Autoru:  georgemcduke [ 30 Okt 2023 09:48 ]
Tema posta:  Re: Lambda sonde - testiranje

Super. Hvala

Stranica 1 od 1 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/