Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Y20DTH trokira i slabo vuce
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=32199
Stranica 1 od 2

Autoru:  Divian [ 27 Mar 2015 20:05 ]
Tema posta:  Y20DTH trokira i slabo vuce

Dragi forumasi, posto mi majstor ovde u Subotici nije sa sigurnoscu znao reci gde je problem obracam se Vama.
Naime njegova dijagnoza je da je najverovatnije u pumpi problem i da motor ostaje u rezimu paljenja i da se u toku voznje gorivo ne dozira u adekvatnom intervalu nego ili kasni ili zuri.
Auto: Opel Zafira A 2001 2.0DTI
Sta se desava sa autom:
Sve je pocelo jos kad sam kupio kola 2008. Desavalo se da mozda od 5 sekundi do max 1min posle paljenja auta, kada se auto vozi da motor pocne da urla i nepravilno radi i da ne vuce u opste znaci kao da turbina ne vuce u rezimu kada bi trebala. Napominjem da se ovo uvek desavalo kod 1vog jutarnjeg paljenja i da u toku moznje znaci u toku tog 1nog minuta sve postane normalno auto polako pocinje da vuce i polako se stisava buka. Kad se taj jutarnji nerad prevazidje auto radi besprekorno. Meni je to izgledalo zanimljivo jer sam mislio da je Opel fabricki napravio neku zastitu da kada je motor hladan korisnik ne moze da ga preoptereti.
E sad taj 1 min je proteklih godina rasta u 2 5 10 ali uvek kada je ladan motor. Proslog meseca sam vozio autoputem 3je nas je bilo u kolima motor zagrejan i posle pauze na benzinskoj kad sam ga upalio on opet trokira, dere se ne vuce ( ne samo sto ne vuce, nego u 5toj nece da ide brze od 100 km/h.

E da i pri tome se nikakva lampica ne pali, nema greske ni na bordu ni na dijagnostici.

Da li je neko imao slican problem i gde bih ga mogao resiti?

Autoru:  carbon [ 27 Mar 2015 21:15 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Ovo se moze resiti samo ako uradis snimanje sa dijagnostikom OP-COMom kad se auto tako ponasa.
Snimi , postavi negde log fajl , pogledacemo i resicemo.
Pozdrav

Autoru:  zvonce [ 29 Mar 2015 08:47 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

pa kad već 8 godina voziš sa tim problemom ,ne moraš mnogo da žuriš, sa dijagmostikom, izdržace Zafira još par godina sigurno,

Autoru:  Divian [ 29 Mar 2015 21:43 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Ne bojim se ja da nece izdrzati, nego mi fali da kad nagazim da povuce. Ovako moram da pazim kad preticem da imam dovoljan zalet, jer od vuce nema nista.

Autoru:  zvonce [ 30 Mar 2015 10:31 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

pa moraš nešto da uradiš, ne možeš tako dok ne stane auto, idi na diagnostiku, očisti EGR ventil, usisnu granu, sipaj neko sredstvo za čišćenje dizni u rezervoar sve su to finansijske sitnice ali će ti sačuvati živce

Autoru:  Divian [ 30 Mar 2015 11:13 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Na dijagnostici sam bio (jedino jos nisam uradio carbonov savet), EGR je ociscen, ostaje mi usisna i ciscenje dizni i da nadjem drugog majstora.

Autoru:  zvonce [ 30 Mar 2015 15:17 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Nije mi jasno kako to na dijagnostici ne pokazuje problem. Meni je čovek iz Čačka prikačio OP-COM i pokazalo je sve što treba u vožnji za 10 minuta, sitan problem u MAP senzoru koji je odmah zamenjen .

Autoru:  Divian [ 30 Mar 2015 18:58 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Nije ni meni, ali ajde da verujem majstoru, jer je radio u Opelovom servisu.

Autoru:  carbon [ 30 Mar 2015 22:03 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Svi mi negde radimo ili smo radili , ali na koje radno mesto smo rasporedjeni je nesto drugo.Dijagnostika se ne radi samo na osnovu dali prikazuje gresku ili ne.Daj uradi taj "log" i posalji.

Autoru:  Mickey [ 30 Mar 2015 22:18 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Divian je napisao:
... (jedino jos nisam uradio carbonov savet)....

Greska :D

Autoru:  alexa05 [ 30 Mar 2015 23:48 ]
Tema posta: 

Veeelika greska... A covek se nesebicno ponudio da pomogne...

Autoru:  Divian [ 15 Jan 2016 12:17 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Dragi forumasi ja trazio log od majstora a on kaze ne moze da mi ga da.

Uglavnom auto je isao ok sve do letovanja kad je ispalo da svaki dan nije hteo da vuce. Ko sidro da sam bacio. I onda ja tako stojim pored puta turiram kola ko budala 1-2min i onda prorade i dok ih ne ugasim rade kako treba, ugasim i opet sve po starom.
Posle letovanja odnesem kola kod majstora i kaze nema nikakve greske ( to su mi i ranije rekjl ), promenio mi softver u ECU, konsultovao se sa Bosistom i kaze verovatno je problem u mehanickom regulaturu paljenja u samoj pumpi popravka 300+e.

Zbog "verovatno" ja odnesem auto kod bosiste u Vrbas, auto je bio par dana kod njega i ponasao se kako treba i naravno nije prijavio nikakvu gresku, medjutim kad mi Bosista rece da ja ocekujem previse od mog auta meni puko film i preuzmem ja auto od njega.

Odnesem ga kod drugog majstora i kazem da mi ocisti usisnu granu posto ne znam sta vec da radim. Ocisti mi on usis koji je bio 50% zaprljan, u medjuvremenu otkrio da su prelivna crevca zrela za zamenu i promeni ih i kad je auto nakacio na dijagnostiku primetio je da povremeno dobija vise goriva nego sto treba i isto mi kaze sto i prvi majstor da je verovatno taj mehanicki regulator paljenja koji se nalazi u samoj pumpi i koji ostane zaglavljen. Uglavnom sa vakum crevima mi je resio dugogodisnji problem sto je autu trebalo malo duze da upali.

E sad posto mi i dalje upiru prstom u taj mehanicki regulator odem ja kod Bosiste ovde u subotici, provoza on auto kaze cuje se da nepravilno radi, parametri iz ECU-a su mu u redu i nema greske,
onda je nakacio racunar na samu elektroniku pumpe i bio je 100% uveren da ima gresku, medjutim se iznenadio kad u pumpi nije bilo nikakve greske a auto ne radi kako treba.
I onda mi rece pa mozda je ECU los, da bi nakon par min rekao da ipak nije ECu nego je problem u pumpi i misli da je ili taj mehanicki regulator ili elektronika pumpe kao 50%-50% da je jedno ili drugo.
I ja sad ne zelim da dam 300e jer on misli da je mozda mehanicki problem, pa ako nije cao 300e i onda menjaj elektroniku pa daj jos nekolko stotina eura.

Sta mi je ciniti?

Autoru:  carbon [ 15 Jan 2016 13:02 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Vidi prijatelju , "log" fajl je obican excel u kome su upisani live parametri dok je vozilo bilo u voznji sa prikacenom dijagnostikom.Naravno treba da se da komanda da bi poceo da snima.To je toliko prosto za rad da bi i malo dete zanlo kako se radi i kako se pocinje snimati i zaustaviti snimanje.Nije moguce da nemoze da ga posalje mailom ili snimi na obican USB ili nareze na CD ili ne znam vec neki external hard .

Autoru:  petarcupovic [ 15 Jan 2016 14:13 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Jednostavno se zakači na opcom i na trećoj strani u mernim blokovima vidi da li se aktuelni start prati sa dizajniranim i sve jasno ko dan.ako se ne prate onda je problem očigledno u mehanici pumpe i to ne košta 300 € nego 150.

Autoru:  brankodj [ 27 Jan 2016 20:33 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Posedujem Zafiru sa istim motorom, a slicnim problemom.
Auto mi trokira, tj. secka u voznji na oko 2000 o/min pri konstantnom/laganom gasu. To je najvise izrazeno u 2. i 3. brzini. Od kako sam uzeo auto menjao sam teflone jer je slabo palio ujutro, ciscenje EGR ventila i kompletne usisne grane, zamene svih vakuum creva...
Ne prijavljuje nikakvu gresku na dijagnostici, mada mi je malo lenj u voznji. Pri dodavanju gasa cesto menja zvuk, iz dubokog u reski.

Kontrolom turbine primetio sam da osovina ima nesto lufta



Snimio sam log preko OP-COMa u trenutku kada auto secka.

https://mega.nz/#!LI4l3DZD!KAmHKsmu_fMd ... wFOPKTGHyU

Ako moze samo neko od strucnjaka da pogleda i uputi me u eventualni kvar.

Autoru:  carbon [ 28 Jan 2016 21:40 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Ovde na ovom tvom log fajlu vidim neispravno ponasanje protokomera.Uzmi na zajam od nekog i probaj mada 99% sam siguran.

Autoru:  brankodj [ 28 Jan 2016 23:10 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Koje bi trebale biti vrednosti protokomera pri 2000 o/min?

Autoru:  carbon [ 29 Jan 2016 00:09 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Vrednosti protokomera se menjaju neovisno od broja obrtaja nego bitno je dali ubrzavas , oduzimas gas , ili vozis konstantnom brzinom.
Pri punjenju turbine od 2000 milibara protok vazduha (vrednost protokomera) treba da bude oko 1000 to jest od pritiska turbine oduzmes 1000 i treba da bude oko te vrednosti.
Naravno nije to tacan proracun nego pricam da bi znao kako ide.

Autoru:  brankodj [ 29 Jan 2016 08:11 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Na ovom drugom logu sam pred kraj malo zustrije vozio i vrednosti protokomera idu i preko 1000 mg/strk.

https://mega.nz/#!HUxxjYgC!WYLRr1IZPVI6 ... eOHAEkJZKA

Probacu da nadjem drugi protokomer pa da vidim ima li promena.

Autoru:  carbon [ 29 Jan 2016 10:10 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Protok vazduha nije kako treba zbog EGR ventila.Pogledaj kolonu AK u ovom drugom log fajlu.Ipak probaj sa drugim protokomerom , ako nije opet ok onda EGR.

Autoru:  brankodj [ 14 Feb 2016 16:45 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

@carbon
Probao sam sa drugim protokomerom i nisam primetio neku razliku.
U svakom slucaju, remontovana turbina, uradjen EGR off i ubacen chip. Razlika je primetna i nema vise onog cimanja, tj. neki put kao da osetim, ali mislim da je skoro neprimetno.
Evo log fajla iz neke normalne voznje:
https://mega.nz/#!vR5jAYLD!MI3It5ZphBN7 ... WhptNbWlzc

Autoru:  carbon [ 14 Feb 2016 23:54 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Jel ovaj zadnji log fajl nakon egr off ili pre toga ?

Autoru:  brankodj [ 15 Feb 2016 08:57 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Nakon gasenja EGR (otkacen dzek i ugasen softverski).

Autoru:  hamko [ 18 Feb 2020 13:56 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Da li je jos neko imao slicnih problema i e da li je resio i na koji nacin ova tema je prekinuta i nije naveden kraj.

Autoru:  Divian [ 24 Feb 2020 08:59 ]
Tema posta:  Re: Y20DTH trokira i slabo vuce

Zbog obaveza se zaboravilo.
Nakon vise od godinu dana zezanja sa majstorima, gubljenja vremena a pre svega zivaca problem je resen pomocu OBD citaca sa aliexpressa koji prikazuje samo par osnovnih parametara za razliku od onoga sto servisi koriste.
Kad je auto bio bez snage pritisak na usisu je bio 1bar, kad je radio normalno onda je bilo 2bara.
Problem je bio u turbo ventilu koji je ostao zaglavljen, ako se uzme polovan kosta svega 30evra.
Zalosno je sto su svi oni strucnjaci kod kojih sam nosio auto upirali u Bosch pumpu.

Stranica 1 od 2 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/