Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 25 Apr 2024 07:32

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 15 Mar 2015 11:27 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 21 Feb 2014 22:50
Postovi: 9
Lokacija: Smederevo
Ime: Milan
Opel: Omega A 2.0
Imam problema sa temeraturom motora već godinu-dve dana! Prvo su simptomi bili blaži-upozoravajući, da bi zadnjih šest meseci dostigli alarmantno stanje gde sam odlučio da konačno nađem problem i rešim ga u potpunosti. Evo kako je to počelo:
Na početku sam primećivao da po vrućini i sporoj vožnji u gradu (kreni-stani) ili sporoj vožnji uz brdo (iza nekog kamiona koga ne uspevate preteći) temperatura počinje da raste. Dostiže 100 pa 105, pa 110. Nekada dođe čak blizo crvenog opsega na skali. Tada se zaustavim da ga ohladim.
Kasnije, temperatura motora i po ravnom (pri toplom vremenu), vožnja 90-100 km/h, peta brzina, raste na 98-100! Tada sam počeo da razmišljam šta bi moglo biti. Sumnjao sam na glavu motora ali nije bilo baš svih simptoma (ulje čisto, ne štuca u vožnji, pregledao svećice - nemaju tragova rđe). Jedino je bilo manjka tečnosti za hlađenje. Ona je bila posledica izbacivanja iste preko čepa prelivne posude kada temperatura poreste na oko 105 stepeni. Inače tečnost u sistemu je G-12.
Prvo sam letos ustanovio da mi ne valja visko ventilator. Kako sam ustanovio: Kada je temperatura motora bila u mestu oko 100 stepeni otvorim haubu, pažljivo priđem visko ventilatoru i pokušam da mu dodirnem perca na propeleru. Zaustavio sam ih potpuno lako bez ikakvog otpora. Znači, visko je prosvirao jer na toj temperaturi motora on bi trebao da se vrati kao lud, ne bi smeo da proklizava. Zamenio sam visko sa elektroventilatorom od omege b koga za sada uključujem na prekidač. Sa ovim ventilatorom sam dobio da mi temperatura motora ne ide preko 100 stepeni u gradskoj vožnji i uz brdo.
Problem koji je ostao a koji mi je za sada misterija: Kada ujutro uključim auto i krenem na put (putujem Smederevo-Pančevo) pratim kako temperatura raste. Šta se dešava? Temperatura raste (prvo podizanje teperature, priprema se termostat da se otvori), raste na 95, pa na 100 i tu negde bi trebalo da se termostat otvori i da temperatura padne na radnu temperaturu (92-98 stepeni). Međutim, to se ne desi, temperatura raste na oko 104-105 stepeni, termostat tek tada otvori i padne temperatura na radnu temperaturu. Kada se to desi posle toga termostat odrađuje normalno u toku cele vožnje. Dakle posle toga temperatura se održava u opsegu 92-98 stepeni.
Ja sam zaustavljao auto kada bi temperatura došla na oko 100 stepeni, otvorio bih haubu i posmatrao šta se dešava dok termostat ne otvori na onih 104-105 stepeni. Dešava se to da u sistemu dolazi prvo do naglog porasta nivoa rashladne tečnosti u prelivnoj posudi pa zatim do njenog izbacivanja napolje kroz čep te posude. Tek tada bi termostat otvorio pa bi pala temperatura.
Vadio sam termostat iz sistema, testirao ga u vodi, deluje sve normalno-otvara i zatvara ! Planiram sledeće da kupim novi termostat ali ne znam koji da uzmem jer sam već dva kupio za par godina i stalno neki problemi, te ne greje dobro, te niska temperatura, te sada ovaj problem sa prvim otvaranjem...
Pre neki dan sam remontovao i ugradio originalnu GM vodenu pumpu (jer je do sada u sistemu bila neka pumpa kupljena u Bgd - nova, ali kada sam je uporedio sa originalnom visina lopatica na toj pumpi je za 20-30% niža od originalne pa samim tim i za toliko ona ima manju moć protoka u odnosu na originalnu. Mislio sam da je možda ona uzrok jer sporo "potiskuje" vruću vodu kroz termostat ka hladnjaku a iz hladnjaka sporo "potiskuje" hladnu vodu u motor. Međutim, problem sa prvim otvaranjem termostata je ostao i posle ove intervencije.
Ima li neko ideju šta bi moglo biti problem sa ovim mojim autom? Dolaze topliji dani a i za motor nije "zdravo" da svaki dan izbaci malo rashladne tečnosti kroz čep zbog visoke temperature!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 15 Mar 2015 12:46 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 29 Apr 2011 19:44
Postovi: 410
Lokacija: Krusevac
Ime: Milorad
Opel: Askona 1.6s
Po napisanom deluje da je termostat za zamenu,uzmi neki Wahler ili Behr


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 16 Mar 2015 21:35 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 21 Feb 2014 22:50
Postovi: 9
Lokacija: Smederevo
Ime: Milan
Opel: Omega A 2.0
Kupio sam danas Wahler termostat 92/107 stepeni! Zna li neko zašto toliko visoka temperatura (107 stepeni) potpunog otvaranja? Imam jedan stari termostat, na njemu piše GM isto 92/107, stavio sam ih zajedno u posudu i testirao. I jedan i drugi prvo otvaranje (početak) doživljavaju gotovo istovremeno na početku ključanja vode. Nemam merač temperature pa ne mogu tačno da vidim momenat početka otvaranja. Posle svih testiranja rezultati gotovo identični, i jedan i drugi gotovo sve rade identično, rekao bih da su i jedan i drugi ispravni! Međutim šta je tu čudno? Pa ovaj stari (GM) termostat koga sam skinuo ranije (postavljao sam ga više puta i skidao), imao je manu (zato sam ga i sklonio). On se u praksi ponašao tako kao da je zaglavljen u otvorenom položaju. Testirao sam ga u autu više puta. Zimi, kada sam se sa Jahorine spuštao u Sarajevo (ima jedno 30-tak km) temperatura je stalno bila u plavom, grejanja apsolutno nije bilo sve dok se auto kretao niz brdo. Kada bi izašli na ravno, temperatura bi se dovela u normalu. Slično je bilo i leti, na dugačkim nizbrdicama (po više kilometara) temperatura padne ispod 90 stepeni dok u gradskoj vožnji (kreni-stani) i po uzbrdicama temperatura ode preko 100 stepeni jer se ponaša kao zaglavljen u "otvorenom" položaju. A testovi pokazuju sve ok! Šta se tu dešava, pojma nemam. Voleo bih (neko stručniji od mene) da se oglasi i prodiskutuje o ovom problemu, verujem, kako i vidim iz tema po forumu, da mnoge "opelaše" brine problem oko visokih ili preniskih temperatura motora.
Ovih dana ću montirati ovaj novi termostat pa se javljam sa rezultatima!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 17 Mar 2015 10:27 
OffLine
5th Gear

Pridružio se: 21 Jul 2012 16:15
Postovi: 715
Lokacija: Cacak
Ime: J.Lisica
Opel: Corsa B
Zameni dihtung glave motora.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 17 Mar 2015 17:13 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 21 Feb 2014 22:50
Postovi: 9
Lokacija: Smederevo
Ime: Milan
Opel: Omega A 2.0
Na osnovu kojih indikacija da zamenim dihtung glave motora? Ne meša vodu i ulje, ne ubacuje vodu u kompresioni prostor. Da ubacuje vodu u kompresioni prostor došlo bi do "štucanja" pri vožnji, na svećicama bi bilo tragova korozije, na izduvnoj grani bi bilo belog dima... Ništa od ovoga nema!
Nego, zna li neko nešto u vezi uloge zatvarača (čepa) na ekspanzionoj posudi? Da li ona ima ulogu da sistem za hlađenje drži pod određenim (višim) pritiskom i da kada se on premaši odradi neka zaštita na njemu pa kroz njega dođe do smanjenja kritičnog pritiska u sistemu ili nema takvu ulogu. Možda se on pokvario pa kroz njega ispušta rashladnu tečnost iz sistema i na malom povećanju pritiska u sistemu.
Niko ni reči o temeperaturi krajnjeg otvaranja termostata. On je 107 stepeni. Pitanje: Zašto toliko velika temperatura ako je radna temperatura u opsegu od 92 do 98 stepeni?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 17 Mar 2015 18:02 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 27 Nov 2007 22:25
Postovi: 9367
Lokacija: Zemun polje
Ime: Nenad
Opel: Astra G 1.7DTI, Astra H twin top 2.0T
Garaza: pogledaj
Kad vec vozis tako dve godine, nemoj nista da diras.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 17 Mar 2015 20:40 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 21 Feb 2014 22:50
Postovi: 9
Lokacija: Smederevo
Ime: Milan
Opel: Omega A 2.0
Ma ne bi ga dirao nego me nervira (i brine) samo činjenica što u tom prvom otvaranju termostata sistem prvo izbaci vodu kroz čep ekspanzione posude pa onda tek otvori termostat. Zbog toga gubim antifriz (G 12), što nije mala finansijska stavka, a da ne pričam koliko me malo deli od pregrevanja motora i njegovog kolapsa. Trenutno sam usresređen na rešavanje tog problema a ne da li će mi skala temperature biti na 92, 94 ili 96 stepeni. Samo da ne ide preko 100 stepeni!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 17 Mar 2015 22:13 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 26 Maj 2010 20:34
Postovi: 1812
Lokacija: Zemun
Ime: Bojan
Opel: Astra Betrone 2.0T
Garaza: pogledaj
stavi nov termostat, treba da pocne da otvara na 87, a na 90 i nesto da je skroz otvoren
posuda u toku rada treba da bude zatvorena, proveri prelivna creva da li su prohodna mozda negde imas vazdusni cep :wink:

_________________
phase 3, 402m 13.7s


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Omega a 2.0i temperatura motora
PostPoslato: 19 Mar 2015 17:45 
OffLine
1st Gear

Pridružio se: 21 Feb 2014 22:50
Postovi: 9
Lokacija: Smederevo
Ime: Milan
Opel: Omega A 2.0
Izgleda da sam našao šta je problem! Promenio sam čep na ekspanzionoj posudi jer je sigurnosni ventil bio neispravan. Sada termostat otvara na 100 stepeni a tečnost više ne izlazi kroz čep kao u opisu prvog posta ove teme! Eto, jedna glupost a toliko je trebalo da se dođe do rešenja.


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 9 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 15 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs