Pozdrav svima, i unapred izvinjenje zato što pitam nešto o čemu je već diskutovano, ali mi neznanje o temi ne dozvoljava da izvučem generalni zaključak i rešim problem. Pre par nedelja odem da.. i majstor se poveze sa mnom do..... Kao stručnjak za opela, konstatovao je da auto slabo vuče pri nižim obrtajima, tj. da se preterano guši (uz ne previše strmu ulicu, iz prve u drugu iiiiii.... opet u prvu). Ja sam se na ta šaltanja u nižu već navikao jer sam mislio da je to za taj motor uobičajeno (1.7td nemački), a neko mi je i ranije rekao da je to normalno. Preporučio mi je da demontiram katalizator i stavim cev umesto istog. Jedino što me zagolicalo je da će posle toga auto prodisati i lakše i bolje ići.
Da li zaista treba skidati katalizator? - U tom slučaju, bojim se dimljenja iz auspuha i tehničkog pregleda (ionako sam jedva prošao za prošlu registraciju). Čuo sam za neki ket flou ili cat-flow (verujem da se tako piše) a o kojem nemam pojma ni koliko košta, ni gde ima da se kupi, ni smanjuje li bar malo potencijalno čađenje iz auspuha. Da imam vremena, lako bih otišao i kupio novi katalizator. Međutim, nemam. Vremena. I da dodam (ako nekome znači zbog odgovora na temu) da je auto u dobrom stanju, 97. godište, 235000km. Ultrazvučno sam prao dizne, remontovao boš pumpu. Ide pristojno, ali povuče samo kad prebacim u nižu. Ponaša se kao benzinac jer drugom brzinom ide i do 95km/h. Na autoputu dohvati skoro 180. Troši 4.2-7.5 litara zimi po gradu. Zadimi kad upali, posle samo kad stisnem gas, ali ne puno i samo prozirni crni dim. Ulje verovatno troši, a koliko - ne znam, jer ga pušta na par mesta. Da rezimiram: da li uopšte ima potrebe da skidam katalizator, ako ima da li da skidam - kakve su posledice, i da li postoji jeftinija alternativa u vidu tog ket flou-a. Hvala na izdvojenom vremenu i strpljenju da ovo sve pročitate!
|