Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=28599
Stranica 1 od 3

Autoru:  dobri nikola [ 19 Feb 2014 13:06 ]
Tema posta:  Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

POSTOVANI FORUMASI

ne znam da li je tema -" kako popraviti karburator na svom autu " -, aktuelna. A ko nije, mogao bih da je otvorim i pomognem nasim clanovima, u resavanju njihovih problema sa losim radom motora zbog karburatora.

Trudicu se da na jednostavan nacin objasnim, kako mozete, da neke popravke na karburatoru, uradite sami. Jer sve popravke sigurno necete moci uraditi, sto zbog rezervnih delova, sto zbog odgovarajuce opreme i iskustva.

Kod samog rada na karburatoru, treba biti krajnje obazriv i temeljan u samom radu. Da se zbog povrsnog rada, auto nebi zapalio, ali ako se pridrzavate saveta, kako se pojedine popravke rade. Mislim, da nece biti nikakvih problema i da ce te biti zadovoljni svojom popravkom na Vasem autu.

U okviru ove teme, mogli bi da povezemo i plinske sisteme na autu, Vas dobri nikola... :postovanje:

Autoru:  Daka [ 19 Feb 2014 13:16 ]
Tema posta:  Re: kako popraviti karburator na svom autu

Dobra tema,problemi sa karburatorima su cesti zbog bajnog goriva koje koristimo. Sto se tice LPG sistema tu vec ima dosta tema na forumu. Tako da je bolje da ne mesamo teme :ots1:

Autoru:  dobri nikola [ 19 Feb 2014 14:02 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Mozemo slobodno reci da je karburator merni uredjaj, zadatak mu je da u svim rezimima ( hladni start, ler, srednji i visoki O/min. ) rada motora, pravilno izbalansira usisanu kolicinu goriva-benzina i vazduha. A da se pri tome dobije najveca snaga motora, sa sto manjom potrosnjom goriva i manjom emisijom stetnih izduvnih gasova.

Radi na principu vakumskog usisavanja goriva i vazduha, kroz predvidjene otvore ( dizne ).

Karburatore mozemo podeliti:

- prema broju grla, na jednogrle i dvogrle,
- vrsti hladnog starta-sauha, sa rucnim i automatskim i
- prema nacinu otvaranja difuzora, sa siberom i sa leptirom.

Ima puno proizvodjaca karburatora, ja cu navesti neke: ZENIT, SOLEX, WEBER, PIERBURG, KEIHIN, FORD, VARAJET,
STROMBERG, OZONE, MIKUNI i druge marke.

Kad nam je povecana potrosnja goriva, kad nam auto ujutru tesko pali, kad se oseca trzanje motora, kad imamo knedlu kod dodavanja gasa i td., to je vise nego dobar znak da treba nesto preduzeti.

Autoru:  Mickey [ 19 Feb 2014 18:28 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Ne bi bilo lose, da neke modele koji su najcesce u upotrebi islikas, cisto da ljudi i vizuelno vide kako i sta, u svakom slucaju, svaka cast, na temi :respekt:

Autoru:  dobri nikola [ 20 Feb 2014 09:41 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Karburator na nasem autu se sastoji iz veceg broja razlicitih delova, koji zajedno cine jednu celinu - karburator -. Ali krenimo nekim redom, grubo ga gledajuci, karburator se sastoji iz:
- poklopca
- tela i ( zavisi od konstrukcije )
- donjeg dela.

Na poklopcu karburatora, koji je od aluminijumske legure, nalazi se odredjeni broj delova i to:
- brezoni-zavrtnjevi za pricvrscivanje kucista filtera vazduha ili usmerivaca cistog vazduha,
- plovka, obicno je od mesinga ili specijalne plastike,
- ventila za regulaciju kolicine goriva, obicno je od mesinga ili aluminijuma sa gumenim vrhom.
- dela mehanizma za sauh ( rucni ili automatski ),
- uvodnika goriva, mesingana cev i
- odredjenog broja kanala i kalibrisanih cevcica za odvod goriva i vazduha.

Zadatak pokloca na karburatoru je da zastiti odredjenu kolicinu benzina u loncetu karburatora od:
- prosipanja,
- isparavanja i
- prljanja.

Pored navedenog, zadatak poklopca je usmeravanja gotove smese ( vazduha-goriva ) u usisnu granu ( zavisno od konstrukcije ), punjenje lonceta, aktiviranje sistema hladnog starta i obogacivanje smese kod maksimalnih obrtaja motora.


http://www.dodaj.rs/?3c/5h/2iPhlkkw/2e2-11-large.jpg http://www.dodaj.rs/?w/9v/3KXY851y/2e2-12-large.jpg

Postovani clanovi, slobodno se ukljucite u ovoj temi, da resimo sve Vase probleme, nastale losim radom motora. Zbog loseg ( karburatora ) ubrizgavanja goriva, tu smo da zajednickim snagama na obostranu radost, popravimo vecinu kvarova.

Autoru:  dobri nikola [ 24 Feb 2014 13:25 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Dragi moji clanovi 104 posete vezane za ovu temu, moram da priznam da me to raduje. Ali, jos vise bi voleo kad bi se jedan broj clanova ukljucio i izneo svoj problem.
:postovanje:

Autoru:  Daka [ 24 Feb 2014 14:26 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Imam ja problem na karburatoru pirburg 2E askona 1.3s 1988,trza oko 2000 obrtaja,sto se tice struje sve je novo i trza samo u tom rasponu na sitno i to samo na LPG na benzinu sve OK...

Takodje i automatski sauh je izdahnuo do njega dolaze dva creva kroz koje kruzi rashladna tecnost,ima li tu nekog leka?

Autoru:  chile [ 24 Feb 2014 16:19 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

meni ipak deluje da je struja

Autoru:  dobri nikola [ 24 Feb 2014 23:57 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Ako ti na benzinu auto radi odlicno a na plinu podrhtava kako si nave na 2000 O/min., nije struja u pitanju niti karburator. Kod tebe je lose podesen plin ( imas ga malo na tim obrtajima ), nema snagu da izdrzi to opterecenje.

Trebalo bi plin lepo podesiti preko mernog instrumenta, da se dobije tacna smesa u svim rezimima rada. Ako nemas kod koga da podesis, odradicu ti ja, sto se sauha tice u tom delu koji navodis ima bimetalna traka u obliku opruge sata. Trebalo bi proveriti u kakvom je stanju, da se nije otkacila ili nedaj boza pukla.

Autoru:  dobri nikola [ 25 Feb 2014 16:48 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Dragi moji clanovi, 166 pregleda, svaka cast za toliko pregleda, jos kad bi ste i izneli svoje probleme, savete ili sugestije bio bi pun pogodak. Zato, sta cekate, pisite nam!

:aplauz: :lokomotiva: :aplauz:

Autoru:  dobri nikola [ 27 Feb 2014 14:33 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Nas clan Mickey napisao: " Ne bi bilo lose, da neke modele koji su najcesce u upotrebi islikas, cisto da ljudi i vizuelno vide kako i sta, u svakom slucaju, svaka cast, na temi ".

Hvala Mickey i clanovima koji su do sada ovu temu pogledali ( do sada 193 pregleda ), u ovoj temi nebi da dajem poseban akcenat jednom tipu karburatora.
Bukvalno, nema tog karburatora kojeg nisam rasklapao, podesavao ili nesto slicno radio na njemu. Mada moram biti iskren i posten, Pierburg 2E karburatori su me odusevili, u svakom smislu te reci ( konstruktivno odlicno reseni i jako laki za odrzavanje ).
Tako dragi moji clanovi ovog lepog foruma, slobodno se ukljucite u ovoj temi. Pitajte sve sto Vas zanima iz ove oblasti.

Kad se prolepsa vreme, mogli bi da napravimo jednu korisnu akciju za nase clanove sa autima koji imaju karburatore kao sistem ubrizgavanja goriva. Pod sloganom: " Smanjicu zagadjivanje zivotne okoline boljim radom svog auta ". Tom akcijom bi stvarno koliko toliko doprineli smanjenju zagadjivanja zivotne sredine, a u isto vreme doprineli bi boljem radu motora i smanjenju potrosnje goriva. Sta mislite na ovu korisnu akciju?

Autoru:  palamander [ 27 Feb 2014 16:03 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

sefe kad vec potegnu se pitanje tog vodenog sauha. kako se podesava visina obrtaja rada tog sauha.? vidim da je fiksiran sa dva safa i da ima zljeb.? kad se auto upali odma drzi 900 .posle minut digne na 1500 i tako 5 min posle obali na 900. vrteo sam to kuciste sauha i levo i desno ne menja rad motora. kad se on podesava na ladno na toplo ili kako?

Autoru:  dobri nikola [ 27 Feb 2014 17:05 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

sefe kad vec potegnu se pitanje tog vodenog sauha. kako se podesava visina obrtaja rada tog sauha.? vidim da je fiksiran sa dva safa i da ima *j*b.? kad se auto upali odma drzi 900 .posle minut digne na 1500 i tako 5 min posle obali na 900. vrteo sam to kuciste sauha i levo i desno ne menja rad motora. kad se on podesava na ladno na toplo ili kako?

Odgovor:

Ako govorimo o Pierburg 2E, ima zavrtanj za podesavanja obrtaja na hladnom startu motora. Po pravilu taj zavrtanj je fabricki blombiran sa plasticnim poklopcem. U principu nebi ga trebalo dirati, jer je vec podesen da dobijemo od 1700 - 1900 O/min.

Molim te kazi nam da li dok drzi na 900 O/min., motor losije radi ( kao da radi na 3 svecice ) i izbacuje crni dim iz auspuha. Ako je tako, tebi je neispravan vakumski aparat sauha ( plastican, crne boje sa dva izvida ). Nespravnost tog dela proverices ovako - ujutru skini kuciste filtera vazduha, dva do tri puta nogom daj gas, upali auto. Izadji i pogledaj leptir sauha, da li se otvorijo za 3 - 5 mm, ako se nije otvorio ( a u tvom slucaju nece ), neispravan je taj plasticni deo. Nije problem imam ih, pa ce mo ga zamenuti i sauh ce raditi kako treba.


http://www.dodaj.rs/?3c/5h/2iPhlkkw/2e2-11-large.jpg

Autoru:  camersajili [ 27 Feb 2014 17:33 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Poz. Jel moze neka slika, skica i uputstvo kako srediti i ocistiti karburator na Yugu 1.1? Hvala unapred.
Odlicna ideja za ispred pomenutu akciju. Jeste da nema bas mnogo vozila na forumu sa karburatorom ali ideju treba realizovati.

Autoru:  dobri nikola [ 27 Feb 2014 18:33 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Od camersajili:" Poz. Jel moze neka slika, skica i uputstvo kako srediti i ocistiti karburator na Yugu 1.1? Hvala unapred.
Odlicna ideja za ispred pomenutu akciju. Jeste da nema bas mnogo vozila na forumu sa karburatorom ali ideju treba realizovati."


Odgovor:

Trenutno nemam nistasto bi tebi pomoglo, kazi mi zasto bi ga cistio. Imao sam slucajeva da je karburator ( IPM 32 MGV 21 ) spolja jako prljav, losa smesa na leru. Jer su majstori podesavali karburator: " na uvo ", pa je zbog toga i dignuta potrosnja goriva.

Nemoj karburator prati u nekakve blage kiseline ili tome slicno. Postoji sredstvo koje odlicno razlaze sve ugljovodonike, a da pri tom neostecuje obojene metale. Proveri na donjem delu karburatora mesinganu cevcicu, na kojoj dolazi crevo. Koje je povezano sa filterom vazduha, ono mora biti prohodno, u protivnom evo ti povecana potrosnja. Sva ostala radnja oko karburatora, radi se sa analizatorom izduvnih gasova.

Autoru:  palamander [ 28 Feb 2014 16:08 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

zeleno obelezeno e tu imaju dve sisice. jedna je ta sto vodi do druge plastike a druga sto ide na crevo za servo vakum. tu sisicu sam odvalio. auto koristi samo plin. kad zacepim il otvorim isto radi ne menja zvuk. na 900 obrtaja ne trokira i sve je ok plin podesen paljenje samo vodeni sauh prca. on je u crvenom obelezi gde da podesim njegov rad i dali se to radi na hladno toplo i u radu motora ?
Slika

Autoru:  dobri nikola [ 28 Feb 2014 17:14 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

zeleno obelezeno e tu imaju dve sisice. jedna je ta sto vodi do druge plastike a druga sto ide na crevo za servo vakum. tu sisicu sam odvalio. auto koristi samo plin. kad zacepim il otvorim isto radi ne menja zvuk. na 900 obrtaja ne trokira i sve je ok plin podesen paljenje samo vodeni sauh prca. on je u crvenom obelezi gde da podesim njegov rad i dali se to radi na hladno toplo i u radu motora ?

Odgovor:

Zeleno sto si obelezio, je ventil rasterecenja, njega nemoj da diras. Mozes proveriti da li je on ispravan, skini crevo od vakum aparata ( imas zutu tacku na njemu ) koje povezuje i ventil rasterecenja. Uvlaci vazduh kroz to crevo, ako je ventil ispravan neces moci da vuces vazduh. U suprotnom, ventil je neispravan.

Da li mozes ( kako si sada slikao ) da okrenes karburator za 90 stepeni ulevo ( kao kad bi odvijao zavrtanj ). Zatim ga obori da ti donji otvori budu gore, pa slikaj i posalji. Ili kad tako postavis karurator videces jedan nazubljeni polumesec, koji je preko poluge povezan sa termickim delom koji si obelezio crvenim krugom. Rukom dodaj i pusti gas, videces da na osovini koju pomeras ima jedan zavrtanj sa limenim nosacem, koji udara u taj nazubljeni polumesec. To je zavrtanj za regulaciju obrtaja hladnog starta. Ako zavijas zavrtanj, podizes obrtaje i obrnuto.

Da li neko moze, da mi da link za opel scanner v. 27 ili v. 1.71 ( moze bilo koja proverena verzija ), jos kad bi bio preveden na nas jezik!!

Autoru:  palamander [ 28 Feb 2014 17:45 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

ventilu rasterecenja sam ja ebo mater :D kad sam skido glavu slomio sam tu sisu pa pokusao da zakrpim smrt lepkom pa sto jada pokusao a ovo je slika sa neta . hehe ja sam mislio da se steluje tako sto se okrece kuciste tog wodenog sauha. vidim da sam bio u zabludi . hvala na pomoci

Autoru:  dobri nikola [ 28 Feb 2014 22:15 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

ventilu rasterecenja sam ja ebo mater :D kad sam skido glavu slomio sam tu sisu pa pokusao da zakrpim smrt lepkom pa sto jada pokusao a ovo je slika sa neta . hehe ja sam mislio da se steluje tako sto se okrece kuciste tog wodenog sauha. vidim da sam bio u zabludi . hvala na pomoci

Odgovor:

Svaka cast za ventil, ali da ti nesaljem drugi, uradi sledece. Skini to crvo sto povezuje ventil sa vakum aparatom, u crevo ubaci kuglicu malo veceg precnika od tog creva. Vrati nazad crevo sa kuglicom na slobodni prikljucak ventila. Neces imati rad ventila, ali ces dati uslov da pravilno radi v., aparat ( ako je on ispravan ).

Sto se tice pomeranja celog termickog dela sauha, na taj nacin se ne regulisu obrtaji motora, nego vreme trajanja hladnog starta - sauha. Vrati taj aluminijuski grejac sauha tako, da ti se crta nalazi na polovini onih dveju crta. To je srednje vreme otvaranja sauha. Obavezno proveri da li radi v., aparat, kako sam ti u predhodnom izlaganju objasnio. Javi nam u kakvom je stanju, poz....

Autoru:  dobri nikola [ 01 Mar 2014 15:36 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Miroslave iz lepog Uzica, dal si skontao taj karburator ( problem sa automatskim sauhom )? Da si malo blizi pa da ga odradimo kako valja, ali ako te muci javi mi se na pp, resicemo ga sigurno. :ziveli:
Veruj mi, mogu da ih zatvorenih ociju radim, jer je toliki broj karburatora prosao kroz ruke. Da sam postao ziv robot. Bez preterivanja i lazne skromnosti, kad cujem kako auto radi, u 90% slucajeva pogodim kvar, poz.....
:postovanje:

Autoru:  Mantaman [ 01 Mar 2014 15:50 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

evo i ja da pitam. upalim auto posle desetak dana nevozenja, provozam i ostavim da radi na leru, sve na plinu. ako se desi da tad ugasi sam, onda ne mogu da ga upalim, kao da presisa. ako sacekam pet minuta upali na pola kljuca. to mi se desilo jednom i na auto putu, posle dva sta voznje stao na parking, auto odmah na leru ugasio i onda je tesko upalio, vergla ali ne pali. i to se desi ponekad, a inace, nemam nikad problema sa paljenjem.

Autoru:  palamander [ 01 Mar 2014 16:46 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

uzice se raspalo :D.sevojno je moje mesto. radovi su na polju krci se siblje vezuju maline,sprem,a vrt. nema se kad da prckam oko auta..more sladje je meni (i jeftinije) kad vako iz daljine mi dajes instrukcije pa da ja prckam i cackam..posle nekog vremena mocicemo da se opslovljavamo sa kolega hhehe :ziveli:

Autoru:  dobri nikola [ 01 Mar 2014 22:31 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

evo i ja da pitam. upalim auto posle desetak dana nevozenja, provozam i ostavim da radi na leru, sve na plinu. ako se desi da tad ugasi sam, onda ne mogu da ga upalim, kao da presisa. ako sacekam pet minuta upali na pola kljuca. to mi se desilo jednom i na auto putu, posle dva sta voznje stao na parking, auto odmah na leru ugasio i onda je tesko upalio, vergla ali ne pali. i to se desi ponekad, a inace, nemam nikad problema sa paljenjem.


Odogovor:

Mantaman kazi nam da li se probem koji si naveo, odnosi na Manta - A 1,2 godiste od 74 - 76 motor 12S sa karburatorom Solex 35 PDSI. Imao sam prilike da se vozim sa takvim autom.

Steta je sto ga smo vozis na plin, kod tebe je najverovatnije nepravilno podesen plin ( mislim da imas nesto bogatu smesu ). Nije nikakav problem, posto si koliko vidim iz Bgd., kad ti odgovara dodji da vidim u kakvom stanju je plinski sistem ( kad si ga zadnji put servisirao ). I preko analizatora izduvnih gasova, da pravilno podesimo smesu plina i vazduha.

Autoru:  dobri nikola [ 01 Mar 2014 22:41 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

Slazem se sa tobom palamander, kad budu sazrele maline setices se valjda dobrog nikole, poz.. :kotlic:

Autoru:  Mantaman [ 02 Mar 2014 00:05 ]
Tema posta:  Re: Kako popraviti karburator na svom autu SAVETI

dobri nikola je napisao:
evo i ja da pitam. upalim auto posle desetak dana nevozenja, provozam i ostavim da radi na leru, sve na plinu. ako se desi da tad ugasi sam, onda ne mogu da ga upalim, kao da presisa. ako sacekam pet minuta upali na pola kljuca. to mi se desilo jednom i na auto putu, posle dva sta voznje stao na parking, auto odmah na leru ugasio i onda je tesko upalio, vergla ali ne pali. i to se desi ponekad, a inace, nemam nikad problema sa paljenjem.


Odogovor:

Mantaman kazi nam da li se probem koji si naveo, odnosi na Manta - A 1,2 godiste od 74 - 76 motor 12S sa karburatorom Solex 35 PDSI. Imao sam prilike da se vozim sa takvim autom.

Steta je sto ga smo vozis na plin, kod tebe je najverovatnije nepravilno podesen plin ( mislim da imas nesto bogatu smesu ). Nije nikakav problem, posto si koliko vidim iz Bgd., kad ti odgovara dodji da vidim u kakvom stanju je plinski sistem ( kad si ga zadnji put servisirao ). I preko analizatora izduvnih gasova, da pravilno podesimo smesu plina i vazduha.

.
manta b 1.2 motor 1.2s 75. god, karburator je solex i mislim da je 35. oko 2 godine ga koristim, lovato je u pitanju. nisam presao vise od 15000 km

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/