Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 28 Apr 2024 21:13

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 98 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:31 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Yo bre sale.... sve sto sam objasnio ovde, potkrepio sam cinjenicama, objasnjenjima i linkovima....

Ne kazem da se BOV nije ugradjivao fabricki... prvi je to uradio valjda Porsche, ali svi koji i danas ugradjuju fabricki BOV, rade to malo drugacije (a ti bas ako znas ko to ugradjuje, ajde lepo napisi bar 10 modela automobila sa linkovima da vidimo ko to fabricki stavlja BOV).

Ja samo hocu da kazem da nabijanje obicnog ventila sa pistaljkom pred klapnu gasa koje velika vecina fura nije dobro... a naravno da ce svi (pa i proizvodjaci BOV-a) da tvrde kako to spasava turbinu.... sto je totalno blesavo i u pitanju je samo marketinshka buva, obizrom da vec postoji fabricka zastita turbine u vidu (100-ti put pomenutih) recirculation i wastegate ventila.

Naravno, uvek cemo nalaziti prioce po netu kako je razno raznim seljacima stradao kompresor jer nisu imali BOV ili im je cak izleteo filter vazduha, raspala se turbina ili sta vec..... a u stavri poenta price je da su im vakuumska creva za recirc valve zapushena, ili su genijalci sami stelovali matice WG ventila da bi dobili veci boost.

I stvarno... dalju diskusiju na ovu temu bih stvarno nastavio samo ako neko zna koji to BOV sistemi imaju zastitu od overfuelinga ili koje jos modifikacije treba postaiviti da bi se ugradnjom obicnog BOV-a sprecio overfueling.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:33 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
nisam bas citao temu od pocetka ,ne da mi se svasta citat jebat ga,sto se tice blow ofa on ima itekako svoju svrhu,e sad sto se tice let motora na njeg ide dvoklipni recirkulirajuci zato sto ima maf,ali ljudi stavljaju jednoklipni ybog efekta koji pruza....
na dizelu je to sranje koje radi na papucici gasa kad je pritisnes u pod i pustis on ce kihnut sranje nevidjeno,e sad ovi odozgo nek mi objasne sta se desava sa turba kad na preko 2 bara pritiska pustis gas i zatvori se klapna,a turbina i dalje u obrtajima i gura zrak....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:42 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Evo ja cu da ti kazem sta se desava..... stavi se protocniji recirc ventil koji ce ono sto kompresor uduvava da vrati ispred kompresora, a zadrzace ti lepi fini, ohladjeni vazduh tacno ispred klapni, pa kad ponovo das gas, a ono milina :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
na let samo dvoklipni i miran si,jer sa jednoklipnim moze se desit da trokira,najbolja je opcija prelaska na map senzora sa maf tako da nema ni restriikcije u usisu i onda je svejedno koji blow off ide,a za sminkere sto ganjaju curice ide ovaj blow off
http://www.youtube.com/watch?v=VbNxugO-uf0


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:53 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
E to sam hteo da cujem... znam da postoji opcija da se reporogramira ECU (ili se zameni sa aftermarket varijantom) koja koristi MAF direktno u usisu i na taj nacin sprecava overfueling.

Jos samo kad bi imao neko detaljnije objasnjenje, tj. opis postupka.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:58 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
prelazak sa maf senzora na map je u rukama strucnjaka koji tu oblast bolje poznaju tj koji se bave mapiranjem,sve ima svoje prednosti i map i maf senzor....


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 11:55 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
webboy je napisao:
Ako protokomer izmeri da je proslo 2kg vazduha, ti zatvoris klapnu gasa i BOV ti otpusti 500g vazduha u atmosferu uz fini sexi zvuk.... KAKO KOJ MOJ ECU ZNA ZA TIH 500g VAZDUHA???? Znaci, on zna da je proslo 2KG i na osnovu toga steluje dotok goriva, a u stavri ce motor dobiti 1.5kg vazduha, pa ce samim tim smesha biti prebogata !!

Ako mi neko lepo objasni kako se izbegava ova pojava kod ugradnje BOV-a, bicu mu vise nego zahvalan.


Ta pojava ne postoji, jer cim pustish gas i klapna se zatvori smesa odlazi u jako siromashnu (nekada cak i u 0) pa makar on izmerio i tonu vazduha.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 12:11 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Aj ne lupaj.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 12:48 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Ma naravno, u pravu si, TPS nema nikakve veze sa gorivom.


btw pripazi malo na recnik

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 12:58 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ma naravno, a i ljudi koji pisu po wikipediji nemaju veze u glavnom (wikipedia je samo jedan od mnogo izvora sa slicnim objasnjenjem):

Citiraj:
Disadvantages

In the case where a mass airflow sensor is used and must be located prior to the blowoff valve, the engine control unit (ECU) will meter out excess fuel because the atmospherically vented air is not subtracted from the intake charge measurements. The engine then briefly operates with a fuel-rich mixture after each valve actuation.

The rich mixing can lead to hesitation or even stalling of the engine when the throttle is closed, a situation that worsens with higher boost pressures. Occasional events of this type may be only a nuisance, but frequent events can eventually foul the spark plugs and destroy the catalytic converter, as the inefficiently combusted fuel produces soot (excess carbon) and unburned fuel in the exhaust flow can produce soot in the converter and drive the converter beyond its normal operating temperature range.

One way to mitigate the problem is to reduce the boost pressure, which reduces the required venting volume and yields less charge over-calculation by the ECU. The air can also be recirculated back into the intake, a typical stock setup for cars with an upstream MAF sensor. The situation can also be corrected by switching the fuel metering system over to a manifold absolute pressure sensor, a conversion that usually requires a compatible aftermarket ECU or piggy-back fuel controller. The MAP sensor monitors the absolute pressure in the manifold at all times and will correctly detect the change that occurs when the valve vents, allowing the ECU to reduce fuel metering accordingly.


E, a sad ti meni objasni kakve veze ima TPS sa blow-off ventilom i proracunavanjem smese kada dodje do nadpritiska?

Uostalom, ovde se ne radi o prebogatoj smesi u trenutku kada je klapna ZATVORENA, nego u trenutku kada se PONOVO OTVORI !


btw... ne psujem, ne znam zasto da pripazim na recnik.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 13:20 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Pa najbolje da sve pitash njih sa vikipedije.

Ili pronadji kolika je korekcija mape samo preko tps , kao i shta je bogata smesha pa izracunaj sve.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 13:37 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Vidi druze,

Ako znas kako to funkcionise, obajsni... ja sam objasnio koliko znam i to prilicno detaljno, moze se reci. Ovo nije tema da se ti i ja prepiremo nego da naucimo, tako da nemoj meni da savetujes sta i gde da pronadjem, nego objasni ako znas. Ja sam sve podatke koje sam pronasao po netu objasnio ovde, pa te molim da i ti isto uradis.

Matematika je vrlo jasna... kada se klapna gasa zatvori, odredjena kolicina vazduha ostaje zarobljena izmedju kompresora i klapni... napred ne moze jer su klapne zatvorene, nazad ne moze jer kompresor gura napred. Tu kolicinu vazduha je MAF senzor izmerio i na osnovu toga ce ECU odrediti smesu. Naravno, ECU zna da je klapna zatvorena jer ima TPS koji mu to kaze, sto znaci da NECE bas u tom trenutku (dok su klapne zatvorene) da prilagodjava smeshu na osnovu podataka sa MAF-a, ali ECU NE ZNA da je blow-off ventil otpustio odredjenu kolicinu zarobljenog vazduha napolje, pa samim tim NECE prilagoditi smesu jednom kada se klapna gasa ponovo otvori.

Eto, nadam se da ovo moze svako da razume... sad ti probaj da objasnis tako da te svi razumeju jer smo zato ovde.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 14:16 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Ja sam tebi probao da objasnim, ti si rekao da lupam, znachi ili znash neshto vishe ili ne zelish da ti se objasni.

A imash i Banetov post iznad pa prochitaj to josh jednom.
I ne, problem ne mozesh reshiti tako shto ces tvoj protokomer staviti ispred klapne, i to ne zbog toplote vec nacina na koji meri.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:13 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Ne vredi covek procitao negde da to ne valja i to je to...


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:21 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ja sam bar objasnio zasto ne valja.

@bole: Izvini sto sam rekao da lupas, ali je cinjenica da je netacno to sto si rekao.

boolero je napisao:
webboy je napisao:
Ako protokomer izmeri da je proslo 2kg vazduha, ti zatvoris klapnu gasa i BOV ti otpusti 500g vazduha u atmosferu uz fini sexi zvuk.... KAKO KOJ MOJ ECU ZNA ZA TIH 500g VAZDUHA???? Znaci, on zna da je proslo 2KG i na osnovu toga steluje dotok goriva, a u stavri ce motor dobiti 1.5kg vazduha, pa ce samim tim smesha biti prebogata !!

Ako mi neko lepo objasni kako se izbegava ova pojava kod ugradnje BOV-a, bicu mu vise nego zahvalan.


Ta pojava ne postoji, jer cim pustish gas i klapna se zatvori smesa odlazi u jako siromashnu (nekada cak i u 0) pa makar on izmerio i tonu vazduha.


Dakle, pricamo o situaciji kada se klapna gasa PONOVO OTVORI, a ne kada je zatvorena.



Opet ispravka, NIJE NETACNO to sto si rekao, samo nema veze sa situacijom, jer posmatramo situaciju kada se klapne ponovo otvor, a ne dok su zatvorene.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:24 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Ti si to objasnio iz neke knjige ili cega vec a ja sam to isprobao i tvrdim da valja


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:44 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Kako tvrdis???

Tako sto imas 2 totalno identicna auta sa identicnim :let: motorima, pa si u jedan stavio BOV, a u drugi nisi.... i onda si svaki odvozao po 50 000 km i onda di napravio presek stanja....?? E ako je tako.. izvini, majke mi..... ali meni se samo cini da se masa oko tebe vise odusevljavala zvukom BOV-a, pa da zato tvrdis.

I aj stvarno vise..... za sada je jedino sreto dao kakvo-takvo objasnjenje kako se sprecava overfueling nakon otvaranja klapne gasa kod usisa sa BOV-om, nzaci da se ECU reprogramira tako da podatke uzima sa MAP umesto MAF senzora..... jos samo neke detalje da saznamo i da napravimo pravu stvar, a svi vi sto tvrdite ovo i ono bez objasnjenja.... tvrdite i dalje, ali molim vas, na nekom drugom mestu (obrisali mi temu za poredjenje pataka, jbg).

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:47 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Ja jedno ti drugo imao sam ja malo vise tih let motora i znam koliko kosta reparacija turbine bas zbog tog BOV-a kako ti kazes tako da razilazimo se sa znanjem


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:53 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Pa sigurno da standardan recirc ventil i wastegate ventil nisu dovoljni za tunirane masine sa velikim boost-om i naravno da BOV tu ima vrlo znacajnu ulogu.... ali je opet problem sa viskom goriva, pa zato i hocu da u ovoj temi dovedemo sistem do perfekcije, tj. i da stiti turbinu, i da ne zbunjuje ECU.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:54 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
aaa web udavi temu :D nemoj nista da ubacujes i da izbacujes, narani svinje i ne diraj dugmice :D

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:56 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
webboy je napisao:
Pa sigurno da standardan recirc ventil i wastegate ventil nisu dovoljni za tunirane masine sa velikim boost-om i naravno da BOV tu ima vrlo znacajnu ulogu.... ali je opet problem sa viskom goriva, pa zato i hocu da u ovoj temi dovedemo sistem do perfekcije, tj. i da stiti turbinu, i da ne zbunjuje ECU.
Aj prevedi- kakav bre visak goriva


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 16:57 
OffLine
Moderator
Moderator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Apr 2008 00:06
Postovi: 8138
Lokacija: Бежанијска Коса
Ime: Стефан
Opel: Астра Ф гејси
Garaza: pogledaj
Da nisi procitao da postoji to prelivanje ne bi mogao nikako da znas... To se ni ne oseti.

Zasto tebe uopste muci to pitanje?

_________________
komsija91 je napisao:
Aahahahah a obrtaljka kao gradomer u rakiji gore dole


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: blow-off - ventil
PostPoslato: 24 Avg 2010 17:01 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Muci ga zato sto mnogo cita knjige


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 98 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3, 4

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 52 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs