Opel Team Serbia
https://opelteamserbia.com/forum/

Motor - Legalizacija
https://opelteamserbia.com/forum/viewtopic.php?f=139&t=14476
Stranica 1 od 3

Autoru:  Radilica [ 13 Apr 2011 13:49 ]
Tema posta:  Motor - Legalizacija

Ovako drugari, posto mi se na 185 km/h raspao motor, poželeh u izobilju motora na otpadu po pristupačnoj ceni (130-150) da sebi nabavim jedan. Reč je o C2ONE motoru. Elem sve bi to bilo lepo da je ovo normalna država. Da bih promenio podtke u saobraćajnoj dozvoli potrbno je da je taj automobil sa koga je skinut motor ili registrovan (bio regisrovan) u srbiji, ili da je prilikom uvoza plećena carina.
Međutim to uglavnom nije slučaj, i obično automobil a i motor nemaju nikakve papire. Postavio sam cariniku to pitanje, i dobio odgovor : da ja mogu da uvezem motor ili celo vozilo za delove, samo što treba da ga prijavim na carinai (granici), ili u mom slušaju da nekim čudom prebacim moj auto preko granice , tamo ugradim motor i ocarinim ga posle ovde , naravno uz prijavu na granici.
Vidim da menjate motore, pa ako neko ima slično iskustvo nek me posavetuje šta da radim. odnosno kako da legalizujem motor kupljen na otpadu i šta mi je potrebno odpapira, procedura i sl.
Naglašavam da je motor kojni želim da kupim sa ''stranca'' !!!

Autoru:  moros [ 13 Apr 2011 14:29 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

U novoj saobracajnoj vise nemas broj motora,tako da montiraj i vozi!!!

Autoru:  Radilica [ 13 Apr 2011 14:31 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

ima na čipu!
Doduše niko mi (sem na tehničkom pregledu) nije tražio broj motora.

Autoru:  Markius [ 13 Apr 2011 14:55 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

pa ni meni sa starom saobraćajnom niko nikad nije gledao br. sem na tehničkom.
mislim da rekoše u nekoj temi ovde da ne može to tako i dalje se evidentira broj.

Autoru:  Andrej [ 13 Apr 2011 20:56 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

I dalje je bitan broj motora. Stoji u dosieu auta u policiji. Prilikom neke provere možeš da nahebeš. Špediter ti ocarini motor za 250 evra i mirna Bačka. Ako kupuješ motor, stranac, neka ti prodavac obavezno da papire od kola.

Autoru:  Godza [ 13 Apr 2011 21:20 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Mene su zaustavili pre godinu dana, kao rutinska kontrola na ibarskoj magistrali, i mogu vam reci da su :pandur: koji rade taj posao jako vesti i puni znanja sto se tice brojeva motora i sasije.

Iz price sa njima cuo sam da su imali obuku od kolega sa zapada, a uverio sam se jer sam se pravio pravio nevest oko brojeva motora i sasije gde se nalaze, i na moje pitanje sta koji broj znaci u sasiji i to su znali, sto znaci da ima i skolovanih ljudi koji rade posao.

A pre par godina u Austriji kod Graca sam imao proveru broja motora i sasije samo na BMW-u, ciji je vlasnik moj drugar, e to bas nije svejedno kad ti strani :pandur: proverava vozilo, a pritom 100% si siguran u legalnost vozila :wink:

Autoru:  Bane66 [ 13 Apr 2011 21:24 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Uf,..znaci Godzo, da ne idem za Austriju!

:ludilo:

Autoru:  Godza [ 13 Apr 2011 21:28 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Samo u lokalu, voznjica od tri cetiri km i cuti tu gde jesi :P

Autoru:  bozza [ 13 Apr 2011 21:37 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Godza je napisao:
A pre par godina u Austriji kod Graca sam imao proveru broja motora i sasije samo na BMW-u, ciji je vlasnik moj drugar, e to bas nije svejedno kad ti strani :pandur: proverava vozilo, a pritom 100% si siguran u legalnost vozila :wink:


mora da proveravaju kad auto nije kupljen preko crne gore :ludilo:

Autoru:  Radilica [ 13 Apr 2011 22:40 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

ma ynam sve o tome, treso sam se jednom kad mi vratili dokumenta iz supa u agenciju prilikom registracije, ispalo da mi se neslažu lični podaci u njihovom kompu sa podacima iz saobraćajne.
Al i dalje nema niko odgovor kako da legalizujem motor sa auto otpada!
Na kraju kad mi pukne film :grrr: , skočiću do bugarske i dovući ću sebi vectru za smešne pare, prijaviću za delove.
Danas sam svratio do drugara na carini u ispostavi i dobio odgovor da mogu da uvezem ceo automobil za delove ako posedujem takav registrovan u Srbiji. Pada mi neki :xe: opelčić na pamet.
Ima neko web adresu dilera iz Sofije, blizu mi dva sata vožnje

Autoru:  bozza [ 13 Apr 2011 23:32 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

eto zemljace,drugar ti je dao odgovor. uvezi ceo automobil ili samo motor i to je to.
da je moj slucaj u pitanju,ja bih ti drugacije odradio,nebi se zanosio kilometrima i kilometrima... :dedica:

Autoru:  Bane66 [ 13 Apr 2011 23:53 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Radilica je napisao:
Al i dalje nema niko odgovor kako da legalizujem motor sa auto otpada!

Andrej je napisao:
Špediter ti ocarini motor za 250 evra i mirna Bačka.

ili ne citas ili ti ovo nije jasno!
Na kraju krajeva, ima tema o ovoj stvari, samo malo precesljaj forum!

Autoru:  volim_opela [ 14 Apr 2011 03:45 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Nemas puno postova, sto ukazuje na to da se mozda ne snalazis najbolje na forumu...

Evo ti slicna tema: viewtopic.php?f=26&t=9204

Autoru:  Radilica [ 15 Apr 2011 14:25 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

E ovako drugari, raspitao sam se povukao neke veze i rešio da uradim generalku.
Problem kod kupovine motora sa auto otpada je sledeći:
- Automibili sa kojih se skida motor nisu prijavljeni na carini, kao uvoz za delove već kao tranzit,
- Kada kupi se takav motor (cena od 130-150) postoje tri mogućnost za uvod u legane tokove
Prva je :
1. Za kupljeni motor potreban je račun od vlasnika vozila kojim dokazujete poreklo motora,
2. Motor švercujete preko granice, a potom ga vraćate u zemlju i prijavljujete na carina (carina i troškovi oko carine od 150 pa
do ,,,,, zavisi od procene carinika) (može i da se ugradi motor kod nas pa da se prijavi po povratku u zemlju carinjenje, ima li
ste kvar i sl. al ako vas neko slučajno prekontroliše na carini pre izlaska najeb. ste)
3. Sa ugrđenim motorim carinskom deklaracijom i računom o poreklu motora (ovo zadnje možda i nije neophodno) ide se na teh.
pregled gde se utvrđuje promena, sa papirima potom u sup i to je to.

Drugi način je da u startu puknete 300 evra a i više (nije uračunata cena motora) špediteru ili agenciji i sve vam to završi, do tehničkog pregleda.

Treći način i najpopulaniji i naj-nelegalni način je kucanje b. (oko 50 eura)

E sad kada uzmete u ubzir da ste pazarili polovan motor, čije stanje će se pokazati tek posle ugradnje (u svakom slučaju to je ishaban motor pitanje je samo koliko), sve je to jako skupo, neračunajući stres na granici ili prilikom teh. pregleda ako ste kucali br.

Autoru:  kvcali [ 15 Apr 2011 14:33 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Koliko sam ja sracunao za od uvoza do upisivanja u saobracajnu dozvolu ima da te izadje sve ukupno minimum 400evra ( papiri, ugradnja, cimanja...) i dobijes polovan.

uradis punu generalnu sa najboljim delovimane bi trebalo da izadje za delove, masinsku obradu, i ruke ne vise od 600-700 i tako vozis narednih 200k km ako odradis kako bog zapoveda a posle sta te briga, kako god da bude....

Autoru:  bozza [ 15 Apr 2011 14:37 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

ma de u srbiji moze da nadje dobre delove...
a i da nadje dobre delove izgurati nece kao na prvoj ugradnji a iz novcanika su ispale 1.000 evra sto nije mali udar na kucni budzet

Autoru:  volim_opela [ 15 Apr 2011 17:40 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

@ Radilica

Ne znam koliko si se dobro raspitao i da li si se raspitao na vise mesta, ali to koliko su ti rekli za carinjenje kad imas poreklo motora, je preskupo i imali su nameru da te oderu! Uopste toliko ne kosta!

Druga stvar, motor kad se kupuje sa stranca, ne kupuje se skinut, nego ga kupujes sa auta koji je tek stigao i jos nije raskupusan i tada ga probas i vidis realno stanje motora, tj. da li valja ili ne!

Tacno je ono sto si napisao da je stres prenositi ga u gepeku preko granice, ali sem toga ne vidim nikakav neresiv problem i samo bi trebao da se raspitas malo bolje i videces da je carinjenje za motor koji ima racun ili poreklo 50 evra. Carinjenje bez porekla motora i svega ostalog i gde ne bi ni nosio motor nego samo idiktirao brojeve preko telefona, kosta 250e.

Novac je tvoj, tvoja zelja, tvoja logika, pa ces i uraditi kako sam odlucis. Mi smo ovde da ti pruzimo informacije i prosirimo sliku o tome sto pitas. :ots:

Autoru:  Andrej [ 15 Apr 2011 17:47 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

Radilica je napisao:
Treći način i najpopulaniji i naj-nelegalni način je kucanje b. (oko 50 eura)



Treći način je i najlošiji način i ne savetujem ga nikome. Zato što se iz aviona vidi da je kucano jer niko nema alat koji je tačan opelovom alatu za brojeve motora i drugo što deluje tako sveže...
Da ne spominjem kolika je šteta u evrićima ako se padne sa takvim blokom. Ode auto iza žice + advokat + kazna + dosie. Posle si sumnjiv i ako kupuješ kajsije na Kvantašu.
Ps.- ponekad treba biti i sklon samocenzuri.
Mnogo njih ovo čita i ne treba ih upućivati na pogrešan put razmišljanja i delovanja. :wink:


Dakle postoje dve opcije, ili ocariniti preko špeditera polovan motor koji je mačka u džaku ( može biti do bola dobar a može biti i lešina ) ili uraditi generalku koja ide i preko 1000 eura.
Kod prve solucije je lutrija za one koji se ne razumeju u motore, onaj ko zna i ima vremena da čeka i traži, može za pristojne novce da dođe do dobrog motora sa kojim je značajno uštedeo i dugoročno rešio problem.
Kod druge solucije je glavni problem majstor. Generalka motora je malo zahtevnija stvar od proste zamene klipova, karika i dihtunga glave. Bukvalno postoji milion sitnih stvarčica na koje se mora misliti, koje moraju da se premere, međusobno dobro iscentriraju i slože, pritegnu, provere... Problem je u tome što na svakom ćošku imate majstore koji će rado naplatiti generalku ali ne umeju da je urade kako treba a i nemaju alat. Genaralka zahteva, dobre delove, dobrog majstora ispod auta i dobrog mašinca na obradi. Ako imate sreće da nađete majstora tipa Godže, koji te stavke može da obezbedi - onda se ta investicija isplati, međutim pravih majstora je jako malo i prezauzeti su sa stvarima koje su lakše i brže naplatljivije a i malo je onih mušterija koje u džepu nose 1000 evra i odmah keširaju za posao.

Autoru:  daner [ 15 Apr 2011 18:37 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

brate uradi svoj motor

ako gledamo samo mehaniku

klipovi su oko 22000 kolbenshmidt original

busenje cilindara i honovanje 4000 (1000 din po stublini)

obrada i balans radilice 2000 din

svi lezajevi .. leteci i stabilni 5000 din

semerinzi radilice i uljane pumpe 1800 din

tefloni 500 din ...
dihtung glave 1700

ravnanje glave i hidro test 2000 din

itd mada sve ostalo su sitnice

izadju osnovni delovi i obrada 400 eur

daj nekom 100 eur da ti to sklopi ako ne znash sam

jbg .. trebalo bi i shpanere,zupcasti,svecice,ulje,filtere, izadje i to josh 100 eur .. al znash shta imash ... a ne macka u dzaku ...

ja sam trazio polovan motor i sa carinom i motorom zadje me oko 600 eur ..shta da ti kazem koji god sam merio nema preko 9-10 bar kompresije ... uradi ti lepo svoj i mirno spavaj ... batali te polovne koji su presli xxx 000 km !

Autoru:  bozza [ 15 Apr 2011 18:46 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

prijatelju moj,lepo si ti to sracunao i racunica je korektna samo si malo podcenio majstorske ruke.
dodaj stvavku od 200e za majstora - ruke za generalnu,pa sredjivanje glave,slajfovanje ventila,zamena vodjica ventila,obrada siceva,hidro podizaci... to je +100e
ako se menjaju klackalice (bilo bi pozeljno) onda ide i nova bregasta...

drugo,ako ne moze da se izvuce specijala mora da se izhilznuje. hilznovane 20e po cilindru =80e
hilzne nemam pojma koliko su,tu su i one do 100e
set kvacila (lamela,korpa,druk lager) nije lose da se zameni kad se radi generalna cena izmedju 120 i 150e

400+200+120+80=800 + hilzne + bregasta

Autoru:  Andrej [ 15 Apr 2011 19:02 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

+ nova uljna pumpa. Nećeš valjda da ti sve prolupa zbog stare uljne pumpe. Na primer. :wink:

Autoru:  pistre [ 15 Apr 2011 19:04 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

i novi set zupcenja - 200 eur :D

ma i to je igra bez granica :)

Autoru:  bozza [ 15 Apr 2011 19:06 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

da,da,i uljna pumpa obavezno.
mislio sam da je naveo,a ono samo semerinzi i ditung uljne pumpe

dobra generalna ne izlazi ispod 1000 evra :dedica:

pre neki dan smo svodili racunicu za c14nz jer je gutao ulje,i cena je bila 600 evra i to osrednje da se odradi,na specijali,bez nove bregaste,seta kvacila,uljne pumpe i ostalih sitnica.

i na kraju smo otisli na otpad i kupili dobar blok sa klipovima i radilicom, oslajfovani ventili i sicevi i zamenjene gumice na glavi i cela matematika je izasla na 250e

Autoru:  daner [ 15 Apr 2011 19:25 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

zaboravih uljanu :D ja novu platio 10 000 din englesku

Autoru:  Andrej [ 15 Apr 2011 19:27 ]
Tema posta:  Re: Motor - Legalizacija

c,c,c,c, zaboravio si uljnu, stvarno nemam reči... :D

Stranica 1 od 3 Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/