Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 29 Apr 2024 01:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 21 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:35 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Nakon instaliranja LOTEC chipa za C 20 LET , Calibra sad treba da ima najmanje 260 KS a najvise 290 KS.
S obzirom da je pristisak turbine povecan preko Wastegate actuatora na 0.8 bara, maximalni pritisak od 1.1 bara postize u 5 tu brzinu nad 5000 rpm, ja mislim da ima oko 260 KS ali tip koji je instalirao mape tvrdi suprotno s obzirom da nisam jedini LET motor koji ima taj cip.

Svejedno...Jos uvek je nisam izvrsio merenje na dyno, ali nezavisno od toga, pitam iskusnije tunere ovde dali je NEOPHODNO zameniti fabricki interkuler s obzirom da je motor cipovan?

U vezi ovog pitanja imam razlicitih mislenja.

S jedne strane :

stage 1 i 2 zahtijevaju vrlo male preinake uz chip i tiče se izmjene jačih sviječica i
regulatora pritiska goriva od 3.5bara.
od stage-a 3 pa nadalje (IZNAD 300 KS) ide još i veči IC,jači actuator,blow off ventil itd...
"

1.tvornički IC za stage 1 je dovoljan i hladit će zrak bez ikakvih problema!
2.injektori ostaju serijski uz napomenu da je pametno dignut pritisak za 0.5bara.
boost kontroler ostaje serijski kao i za stage 2 i 3.
3.veče usisno koljeno se obavezno stavlja jedino na stage 3+ i 4
u tom slučaju kada se proširuje promjer kompletnog usisa tada se obično mjenja i turbina
iz razloga jel mala turbina teže gura zrak kroz veči promjer cijevi(logika i pravilo).
4.let-ove komponente su u stanju držat sve do granice od 300-330ks i tu je amen.sve preko toga je preveliki rizik od pucanja klipnjača,klipova pa u overboostu i do pucanja radilice.
5.k16 turbina,pod uvjetom da je u dobrom stanju što se tiče ležajeva i lopatica može
gurat do 1bara max.1.3bara ali ne često i ne dugo."


A evo sta kazu englezi u vezi fabrickog Intercoolera..

The std intercoler (warmer) MUST be changed over 240bhp i'd say to be on the safe side.
Because increased boost = higher intake temp and the pitiful std cooler wont cool the charge enough, and will sap a serious amount of potential BHP. Too high intake temp and Bang!!
Ask any of the turbo guys on here if running increased boost (enough to give 240/250bhp) through the std intercooler is a good idea.
You shouldn't really even use the standard intercooler on a standard engine. It's pointless really.
Fit an FMIC before you do anything else.
And yes the plugs will need re-gapping when you increase the boost.
as above, run anything more than standard bhp on a standard intercooler and you are asking for trouble. it is nothing to do with the engine temperature, but the air going into the engine will be so hot from coming out the turbo that you can get detonation, which is basically the fuel getting sprayed into the head igniting before the spark plugs ignite. new engine please.
not only that but you will also robably have to get the bearings / seals done in the turbo + a new actuator if you are wanting to run it at 15psi or more regularly for any decent period of time.

Pa sta kazete?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Poslednji put menjao stratro dana 23 Avg 2010 15:07, izmenjena 4 puta

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:37 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
ako imas adekvatan za zamjenu ili viska novca zasto ga ne zamjenuti,nece stetit sigurno


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:45 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
sreto je napisao:
ako imas adekvatan za zamjenu ili viska novca zasto ga ne zamjenuti,nece stetit sigurno


Adekvatnijeg nemam, fabricki je u dobrom stanju.
Preporuculi su mi FMIC..ali je ovo chudo dobrih 800 EUR.

Slika

http://www.hg-motorsport.de/shop/produc ... hskva90os4

Na ovom sajtu, za C20 LET ima i izduvne grane, blow off ventil i mnogo toga..
Bolje da pojasnim pitanje....

Dali netko ovde vozi cipovani LET s fabrickim interkulerom bez problema ili je zamena intercoolera nepohodna?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Poslednji put menjao stratro dana 23 Avg 2010 15:09, izmenjena samo jedanput

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:49 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ja kazem, poslusaj engleze !

Razmisljajuci logicno.... ja da prodajem chip, reko bih ti da je standardan IC dovoljan i da evo, bas MOJ cip ce da ti donese ne znam ni ja koliko snage.... jer, ako ti kazem da moras i veci FMIC da stavljas... onda ces ti da skontas da je to malo skuplje, pa ces mozda i odustati.

Po mom misljenju, budzenje bez FMIC-a je isto kao dozidavanje sprata na kucu bez ojacanja temelja... mozda ce da drzi, mozda nece... ako drzi, ko zna koliko ce da drzi...
Pametni su englezi - play it safe!!! :)

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 14:57 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Da...ali sve ono sto sam napisao u prethodnom postu kako to fabricki IC moze se nositi s stage I i stage II (do 280 KS) je napisao Cali s hrvatskog foruma..(valjda ga Vi vise poznajete od mene, iskusan tjuner, ima 300 KS Calibru Turbo i bilda ce je jos...)

Evo ga...



A tipac koji je meni instalirao chip rekao je samo da su mape optimizirane za fabricke komponente LETA i da nema potreba nista menjati...samo je preporucio da montiram precizne merace kako bi sledio pritisak turbine i temperaturu ulja.
Naravno, sve ovisi i od nacinu voznje...
LOTEC chip u Skopju imaju jos 2 Corse i 2 Astre (svi s C 20 LET motore),a dio njih su takodje rade na fabricki IC, pa jos nijedna nije detonirala..valjda..:lol:

S druge strane, apsolutno se slazem s tobom.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Poslednji put menjao stratro dana 23 Avg 2010 15:06, izmenjena 4 puta

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 15:00 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
u svakom slucaju bi trebao imati mozda i koji konjic vise sa vecim IC ,a mogu se nac jeftinije varijante od tih 800e i to daleko jeftinije


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 15:05 
OffLine
Club 1000

Pridružio se: 05 Jan 2009 15:44
Postovi: 1320
Lokacija: Indjija
Ime: Milenko
Opel: VW Passat CC
Garaza: pogledaj
I meni nije jasno sta tamo kosta 800e? :ukazan:
Gomila gvozdja i najobicnije cevuljage! :seci:

_________________
Ko ovde ne poludi taj nije normalan! :-)


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 15:15 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
a ima negdje u cosku vjerovatno kakav skup logo neke firme pa on kosta barem 600eura


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 15:42 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
Jasno je da u Nemacku ili Svicarku se moze nabaviti novi Intercooler i za 300 EUR.

Ali da bi taj intercooler uspesno obavio svoju funkciju, mora biti postavljen ispod branika kao na slici ovako:

Slika

Problem je da dovodne i odvodne cjevi ne samo sto moraju biti kvalitetnog materijala da istrpe temperaturu, nego ih moras SAM saviti pod idealnog agola da bi ih mogao montirati ispod haube gde je ionako premalo prostora.

Imam prijatelja koji je sam ovo radio i kaze da je nakon sto se posteno izmucio, jedva je uspio to uraditi sa spajanjem-svajcovanjem preko 10 do 12 odvojenih delova cjevi..jer u LET motoru nema prostora ni za visak iglu.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 19:44 
OffLine
Administrator
Administrator
Korisnikov avatar

Pridružio se: 03 Dec 2008 18:03
Postovi: 15430
Lokacija: bg, vozdovac
Ime: Nebojsa
Opel: Manta A
imaju da se kupe vec gotovi lukovi za manje od 10 eur po komadu pa nema potrebe za savijanjem, samo dodati silikonsko crevo izmedju

_________________
www.wheel-specialist.com


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 20:04 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 08 Feb 2009 11:40
Postovi: 589
Lokacija: mostar
Ime: sreto
Opel: calibra rwd biturbo
Garaza: pogledaj
3 metra inox cjevi je oko 50e fi 60cini mi se il je 56 nisam siguran,jeftino se to napravi a bude mocno


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 23:08 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Okt 2008 19:59
Postovi: 3334
Lokacija: Surdulica
Ime: Miroslav - Miki
Opel: Corsa C 1.4 16V
Garaza: pogledaj
Evo linka sa Regal autosporta,znači uz Phase2 do 275KS ide i veći intercooler od 8,1 litara.
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/C20LET_Phase_Kits_.html

_________________
Iskustvo je nemilosrdan učitelj: prvo nam da packe, pa nas tek onda uči kako treba postupiti.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 23 Avg 2010 23:13 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 18 Okt 2007 21:12
Postovi: 6882
Lokacija: Kraljevo
Ime: Aleksandar
Opel: Omega B2 2.0
A jel se gubi nesto sa predimenzioniranim IC-om tj vecim od propisanog.

_________________
ŽIVOT JE JEDAN,
A Calibra DVA.NULA


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 09:12 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Ne gubi se nista ukoliko je jezgro IC-a napravljeno da sluzi svrsi..... sto znaci da ne mozes bas da izvadis IC iz Scanije i da ga metnes na cali :)

Zanimljivost sa Regal-ovog sajta za phase 2:
Citiraj:
The price below is for the electronic kit ONLY, the intercooler is available for an additional £410.34 inc vat.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 10:06 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
el_Fuego je napisao:
Evo linka sa Regal autosporta,znači uz Phase2 do 275KS ide i veći intercooler od 8,1 litara.
http://www.regal-shop.co.uk/vauxhall/acatalog/C20LET_Phase_Kits_.html


Odlican info, ali ovo je za EDS chip a ne za LOTEC.
Ipak...
Stage 2 (270 KS) podize i RPM na 7350...kod mene je standard red line pa nemam potrebu gaziti nad 6000 rpm.

Chip - clan engleskog foruma ( koji pise statije o Vauxhalla i je takodje iskusan tuner) napisao je :

Load of nonsense, no way is anyone getting that sort of power out a c20let on standard intercooler with just a remap....misleci na deklariranu moc C20 leta od 291 KS.

Imeno..
S obzirom da je pritisak turbine povecan na 0.8 bar i max.boostom na 1.1 bar, moje je mislenje da je snaga motora kod mene oko 250-260 KS....a za ovu snagu, eto i ovde pise da nije potreban veci IC....mada bi bilo lepo da i ovde ima nekoga ko ce znati koliko se snaga motora realno povecava s dizanjem pritiska turbina na 0.8 bar i max.1.1 bar... ??

Videcemo sta ce dyno pokazati na jesen , pa cu rezultate postirati ovde.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 10:46 
OffLine
IN MEMORIAM
IN MEMORIAM
Korisnikov avatar

Pridružio se: 02 Avg 2007 01:39
Postovi: 3137
Lokacija: Beograd
Ime: Sasa
Opel: Astra F GSI Turbo
Garaza: pogledaj
svaki auto ce ti izbaciti drugu konjazu mozda sa istim setup-om tako da to ne mozes znati... zvanicno na papiru sa fazom 2 ima oko 270 a kolko je to realnih to je veliko pitanje... Da moze fabricki inter da trpi moze, sve moze sto se kaze, al da je pametnije i bolje staviti veci interkuler i to stoji, sad samo zavisi od tvog dzepa da li imas da iskesiras za novi, ili da ides varijantom moze i ovaj.. ako stavis drugi sigurno ti nece smetati, samo moze mnogo da pomogne...

_________________
milion miles from reality no care for you no care for me
http://www.ludomanija.net/serialPhotography/


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 11:38 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 12 Maj 2009 23:10
Postovi: 1824
Lokacija: Leskovac
Ime: Slobodan
Opel: Astra G 1.6 16V, Signum 2.0T
webboy je napisao:
Ne gubi se nista ukoliko je jezgro IC-a napravljeno da sluzi svrsi

Zar veći IC ne povećava turbo lag?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 11:56 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Naravno.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 11:58 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 20 Avg 2010 11:48
Postovi: 234
Lokacija: Makedonija
Ime: Dino
Opel: Calibra Turbo 4x4
bobale je napisao:
webboy je napisao:
Ne gubi se nista ukoliko je jezgro IC-a napravljeno da sluzi svrsi

Zar veći IC ne povećava turbo lag?


Verovatno da.

Stvara se veci prostor niz koji kompresiran vazduh iz turbine mora proci pre nego sto stigne do motora..

Mathmaticly I could see that as a possiblity, there is now more room to pressurize with the larger intercooler... Your stock unit lets say is a square foot of internal space(numbers only to show example), your upgraded one is now 1.5 cubic feet. If you change nothing else, but the cooler, you now have .5 of a cubic foot to presurize that wasn't there to begin with.

My lag increased when i got a 3.5 in. intercooler. wasnt by much though. i dont even notice now


(If you don't know what I mean: look a your rpm and listen to your engine. Instantly smack your throttle to the floor and let it immediately rebound. It will finish rebounding before your RPM even begins to rise, and the rpm *will* rise, LATER. If it were lag free, your RPM would never exceed your throttle.)

Neki kazu da je to neprimetno , neki tvrde da s vecim intercoolerom i te kako stvara se veci turbo lag...

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=xJ9zUCBDHvc&playnext=1&list=PL6DCA4AB8C3B25BAD&feature=results_main


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 12:16 
OffLine
Opel Team Member
Opel Team Member

Pridružio se: 12 Jan 2010 23:44
Postovi: 4419
Lokacija: Beograd
Ime: Nemanja
Opel: Calibra C20LET '96
Garaza: pogledaj
Teoretski da... povecava se turbo lag.
Ali isto tako, veci prostor izemdju kompresora i motora, ostavlja prostora za veci dozvoljeni nadpritisak.... tacnije, isti se teze stvara.

_________________
http://www.caloboo.com/
Digitalna servisna knjižica za Vaše vozilo.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Fabricki Intercooler za cipovan C 20 LET da ili ne?
PostPoslato: 24 Avg 2010 17:03 
OffLine
Club 1000
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2007 01:37
Postovi: 1361
Lokacija: Zemun
Ime: Zoran
Opel: Kadett GSi 16v
Ma izbaci IC koji ce ti samo smeta


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 21 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 0 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs