Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 10 Maj 2024 03:02

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 13 Posta ] 
Autoru Poruka
 Tema posta: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 19:28 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Naravno da nigde nije kao po loju,ali u okviru jednog od servisa za ugradnju plina, radi se atest sa dosta jednostavnim pregledom i sa manje zahtevnim stavkama!Za razliku od masinca i amss-a, negledaju se stvari kao sto su: kuda sve prolazi dolazna cev od boce,za (bojler) bocu nisu potrebni takozvani teleskopi (cevi od kosa do kosa), i nije potreban papir za isparivac!Kod njih atest kosta 4000din.(400din uzimaju kao proviziju)!
U globalu gledano,ima dosta servisa koji rade atest ,ali ne znam koji su sve zahtevi kod njih.
Uglavnom, onaj koji ima sistem ugradjen od pre godinu dana i vishe, verovatno ce morati da uradi neku od prepravki da bi bio po atestnim pravilima!
Kao clan ovog foruma ,mogu izaci svima u susret i obaviti besplatan pregled postojeceg sistema, cisto da znate da li je potrebno ili ne, uraditi prepravku!
:ots1:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 20:49 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Maj 2009 15:58
Postovi: 916
Lokacija: Marburg(D)
Ime: abi
Opel: Vectra C 1.9 cdti, Ford Mondeo 2.0 TDDi
Ja sam mislio da samo masinski fakultet iz nisa radi atest???

_________________
šta je to noć veštica??To je kao dan žena samo što je po noći!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 20:57 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Dec 2008 21:22
Postovi: 2118
Lokacija: Земун
Ime: Паја
Opel: Vectra B 2.0 DTI Krompirwagen 2002.
Garaza:
Bane, a kako servisi imaju dozvolu za to?


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 21:09 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Nerade servisi atest, oni samo organizuju dolazak nadleznih za atest u njihove prostorije!U ovaj servis koji sam spomenuo u prvom postu, dolaze sa masinskog fakulteta iz Nisa!S obzirom da je to njima itekakva zarada, zato i znaju da budu popustljivi prilikom pregleda!
U srbiji koliko znam samo masinski fakultet (iz bilo kog grada), amss i institut vinca imaju odobrenje da izdaju ateste!Najcrnje u svemu ovome je sto se uslovi za ispunjenje atesta razlikuju u svim institucijama!Ljudi iz Nisa imaju najbolje kriterijume po nas! :ok:

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 21:48 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Maj 2009 15:58
Postovi: 916
Lokacija: Marburg(D)
Ime: abi
Opel: Vectra C 1.9 cdti, Ford Mondeo 2.0 TDDi
pa malo pre si pomenuo gledanja creva od boce do isparivaca a sada kazes da najbolji radi masinski fakultet.Ja kada sam radeo u maju atest gledali su mi samo boci isparivac i tako nikakva creva od boce do isparivaca i tako to.Cak mi je rekao da ne mora ni da mi gleda jer neki sto su mi postavili kaze da najbolje rade u srbiji i oni su masinskom fakultetu kao neki sponzori ili sta li vec.Tako mi b arem taj lik reako sto radi atest

_________________
šta je to noć veštica??To je kao dan žena samo što je po noći!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 21:59 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 24 Jul 2009 19:46
Postovi: 65
Lokacija: Niš
Ime: milos
Opel: vectra B 100kW
ja sam u niskom AMSS-u dobio atest za 10tak minm.
sistem je noviji seqvent, ali je ugradjen pre 1,5 god.

dobra fora za uzimanje provizije, ali ne kontam kako kriterijumi mogu biti blazi?
zar se to ne odredjuje nekim pravilnikom?

_________________
edition 100


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 22:08 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Maj 2009 15:58
Postovi: 916
Lokacija: Marburg(D)
Ime: abi
Opel: Vectra C 1.9 cdti, Ford Mondeo 2.0 TDDi
pravilnik niko ne primenjuje u srbiji.
Ima kod nas u srbiji jedna poslovica pare vrte tamo gde burgija nece

_________________
šta je to noć veštica??To je kao dan žena samo što je po noći!!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 22:26 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Koliko sam ja svatio, pravilnik na nivou drzave nepostoji!Zato i postoje razlike od ustanove do ustanove!U Bg-u postoje razliike izmedju Masinskog i Amss-a!Evo tijedan primer: na masinskom se jos premisljaju da li da dozvole tocak boce u kolima gde nema 20cm od zadnje ivice auta do pocetka boce!U zadnju ivicu neracunaju branik nego samo lim!Za sad pustaju ali gundjaju!Jos nije sigurno kad ce da zabrane da na toro bocama (tocak boca) da se stavlja obican multiventil!Traze da se stavlja samo ventil koji ima i elektroventil na sebi!U amss-u uopste nespominju tako nesta!Ima jos mnogo sitnih stvarcica ali necu da davim sa tim!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 22:31 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 22 Jul 2007 23:27
Postovi: 7411
Lokacija: Niš
Ime: Bozidar
Opel: Vectra 2.0i automatik TNG
Garaza:
postoji i pravilnik a postoji i primena tog pravilnika. jeste da je taj pravilnik za malo mladji od mene ali bitno da postoji.

osnovno na sta se obraca paznja na atestu je:

-da je gasni i benzinski ventil na odredjenoj udaljenosti od visokog napona u autu
-da gasna elektricna instalacija ima buzire na sebi
-da postoje zavojnice na krajevima cevki za gas
-da cu cevke bakarne odredjenog precnika sa navlakom (zastitom)
-da cevke idu zajedno (paralerno) sa dovodom goriva
-da je boca dobro ucvrscena sa dve trake sirine 40mm ili sa tri trake sirine 20mm i da na njima postoje buziri
-da je boca montirana pod odredjenim uglom,na pod automobili ili na dve sine izdignuta od poda
-da postoji sigunnosni multi-ventil na boci sa grkljan crevima za odvod gasa u atmosveru u slucaju visokog pritiska u boci
-da postoje dokumenta za isparivac i da je atestirana boca i da postoji na njij zig i seriski broj
-tociono mesto mora da bude montirano na vozilu sa spoljne strane

-boca ne sme biti montirana na prednjij strani vozila (fica,VW buba,skoda...)
-vozila sa vazusnim hladjenjem ne mogu da koriste opremu za pogon na TNG (citoen,VW buba...)

evo pravilnika po kome se vrsi ates za TNG. ono sto sam ja gore napisao je osnovno sa sim prolazite na atestu.

Citiraj:
Poštovana gospodo,
Obzirom da je sredinom 2004 godine naša zemlja obavestila Ujedinjene Nacije o prihvatanju
smernica pravilnika WP-29 ECE-67 R01 i na osnovu tumačenja Zavoda za standardizaciju
jasno je da se od trenutka notifikacije kao nadređeni primenjuju smernice ECE-67 R01.
Koristimo priliku da vas podsetimo na najvažnije detalje koji se odnose na ugradnju opreme
za pogon vozila sa točkovima na tečni naftni gas.
Svaki uređaj za napajanje motora tečnim naftnim gasom mora sadržavati najmanje sledeće
delove opreme:
1. rezervoar
2. uređaj za ograničenje punjenja na 80% zapremine rezervoara
3. indikator nivoa
4. ventil za ispuštanje nadpritiska
5. daljinski upravljan radni ventil sa zaštitom od prevelikog protoka
6. regulator pritiska i isparivač koji mogu biti kombinovani
7. daljinski upravljan ventil za isključivanje protoka (može se kombinovati sa
regulatorom - isparivačem)
8. priključak za utakanje TNG
9. cevi i vodovi za TNG
10. veze za prenos TNG između delova opreme
11. injektor ili uređaj za ubrizgavanje ili uređaj za mešanje TNG i vazduha
12. elektronska upravljajuća jedinica
13. uređaj protiv nadpritiska (može biti i ventil za nadpritisak u multiventilu ako je
obezbeđen protok od najmanje 17,7 m3/min)
Uređaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5 mogu biti kombinovani u jedan uređaj
(multiventil) homologovan prema odredbama ECE 67.
• Nijedan deo instalacije TNG ne sme viriti izvan tela vozila osim priključka za
punjenje koji sme da bude izvan linije vozila najviše 10mm.
• Sigurnosni uređaj multiventila mora onemogućiti stvaranje nadpritiska u rezervoaru
iznad 25 bar, kao i punjenje rezervoara tečnim gasom iznad 80% zapremine.
• Armatura rezervoara mora biti zaštićena od mehaničkih oštećenja i mora biti sprečen
prodor gasa u prostor za putnike odnosno motor. Zaštita armature mora izdržavati
opterećenja iznad 350 N/mm2 ili biti od materijala koji odgovara čeličnom limu od
najmanje 0,5 mm. Pod zaštitom armature se podrazumeva zaštita od oštećenja i
isticanja TNG.
• Ventilacija armature mora biti izvedena cevima glatkih zidova iznutra i ne sme izlaziti
u prostor točkova.
• Vodovi za gas visokog pritiska moraju biti pre ugradnje ispitani na pritisak od 25 bar.
• Kada se koriste bešavne bakarne cevi za vodove visokog pritiska one moraju biti
zaštićeni gumenim ili plastičnim bužirom.
• U putničke automobile sme se ugraditi jedan rezervoar zapremine do najviše 100 L a u
druga motorna vozila najviše dva rezervoara do ukupne zapremine do 200 L.
• Rezervoar za gas se po pravilu ugrađuje iza prostora za putnike i ne sme biti ugrađen
ispred vetrobrana niti u motorski prostor.
• Rezervoar mora biti pričvršćen prema uputstvima proizvođača i nije dozvoljeno da
ima direktnog kontakta sa drugim metalnim delovima osim ako se radi o direktnoj
permanentnoj vezi (ne postoji mogućnost varničenja pri nasilnom pomicanju
rezervoara).
• Kada je vozilo spremno za vožnju rezervoar mora biti više od 200 mm iznad površine
puta.
• Veze za pričvršćenje rezervoara moraju čvrsto i bez pomicanja zadržavati pun
rezervoar sa opterećenjima od 20 G u pravcu vožnje i 8 G poprečno na pravac vožnje,
odnosno vrednosti koje su u zavisnosti od vrste vozila i orjentacije ugradnje navedene
u smernici ECE67.
• Priključak za punjenje rezervoara gasom se mora nalaziti van vozila.
• Udaljenost rezervoara za gas od motora i izduvne grane je najmanje 100 mm a od
izduvnog sistema najmanje 50 mm pod uslovom da postoji odgovarajuća toplotna
izolacija.
• Nije dozvoljeno da rezervoar bude izložen direktnim sunčevim zracima, odnosno mora
biti zaštićen odgovarajućom pregradom koja nije bliže od 20 mm do rezervoara.
• Prostor u kojem se nalazi rezervoar odnosno armatura rezervoara mora se ventilirati
cevima glatkog unutrašnjeg zida prečnika najmanje 20 mm. Otvori za ventilaciju
moraju se nalaziti najmanje 100 mm odaljeni od izduvnog sistema. Otvori za vetilaciju
se ne smeju nalaziti u krilima vozila (prostoru točkova)
• Isparivač i regulator pritiska gasa moraju se nalaziti najmanje 100 mm od izduvnog
sistema.
• Cevovodi visokog pritiska moraju biti položeni tako da ugibanje šasije ne sme imati
uticaj na njih i biti pričvršćeni na najviše svakih 500 mm s tim da radijus savijanja
cevi nije manji od tri prečnika cevi i da nema oštrih uglova. Udaljenost od izduvnog
sistema bez izolacije je najmanje 100 mm ili ne manje od 50 mm ako postoji
odgovarajuća termička izolacija.
• Vodovi niskog pritiska moraju biti izvedeni odgovarajućim homologovanim crevima.
• Električna instalacija mora biti zaštićena topivim osiguračem a komande za izbor vrste
goriva moraju se nalaziti na dohvat ruke vozača. Spojevi moraju biti tako izvedeni da
ne izazivaju varničenje.
• Instalacija sistema za grejanje isparivača mora biti izvedena sa kvalitetnim elementima
i propisno zaptivena kako ne bi dolazilo do isticanja rashladne tečnosti motora.
• Proveriti usklađenost ugla ugradnje rezervoara i nominalnog ugla pod kojim treba da
bude ugrađen multiventil radi tačnog određivanja tačke prekida punjenja rezervoara na
80% zapremine. Podaci deklarisani na multiventili - ugao ugradnje i prečnik
rezervoara moraju odgovarati rezervoaru na koji je ugrađen, ugao ugradnje može se
razlikovati +/- 5 stepeni.
• Vozilo mora biti snabdeveno tehničkim uputstvom za pravilno rukovanje i održavanje
TNG instalacije.
• Najkasnije od 01.01.2008. god. Uz izvršenu ugradnju mora se izdati izjava ugrađivača
koja sadrži najmanje:
Naziv ugrađivača i ime lica koje je izvršilo konkretnu ugradnju
Pečat i potpis odgovornog lica ugrađivača. I sledeće podatke:
Za vozilo: osnovne podatke o vozilu i koji je sistem napajanja vozila osnovnom
vrstom goriva (karburatorski, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)
Za ugrađeni sistem: osnovni podaci o sistemu i koji je sistem za napajanje gasom
(venturi - za karburatore, monopoint ubrizgavanje ili multipoint ubrizgavanje)
Za rezervoar i isparivač: Proizvođača, tip, serijski broj i oznaku homologacije
Za multiventil: Proizvođača, deklaraciju sa ventila - ugao ugradnje i prečnik
rezervoara i homologacionu oznaku.
Za gasne ventile i filtere, benzinski ventil, elektronsku jedinicu, gumene cevi za vodu i
za TNG, armaturu multiventila (uključujući i poklopac toro boce): Proizvođača i
homologacionu oznaku.
Za bakarne cevi TNG: Navesti spoljni i unutrašnji prečnik.
U slučaju da se tokom pregleda ustanovi da stanje na vozilu ne odgovara bilo kojem
navodu u „Izjavi ugrađivača“ vozilo može biti odbijeno kao neispravno.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa karburatorom smatraće se da je gasna
instalacija sa venturi ili monopoint ubrizgavanjem adekvatna.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa monopoint ubrizgavanjem smatraće se da je
gasna instalacija sa monopoint ili multipoint ubrizgavanjem adekvatna.
Kod ugradnje gasnog sistema na vozila sa multipoint ubrigavanjem smatraće se da je
jedino adekvatna gasna instalacija sa multipoint ubrizgavanjem.
Preciznije, pri ugradnji TNG instalacije treba ispoštovati sledeće kriterijume:
-Uređaji i oprema za TNG instalacije moraju biti homologovani; homologacione oznake treba
da se nalaze na elementima i uređajima instalacije (rezervoar, isparivač i reduktor, multiventil,
elektromagnetni ventili...) i treba da budu čitke, trajne i neizbrisive; u slučaju inostranih
rezervoara koji nisu homologovani shodno ECE pravilniku 67R01, potreban je pregled
nadležnog inspektora za sudove pod pritiskom što je verifikovano potvrdom o pregledu i
žigom inspektora na tipskoj pločici rezervoara, čime je potvrđeno da je rezervoar usaglašen sa
odgovarajućim JUS standardima
-multiventil mora posedovati ventil sigurnosti (prag dejstva 25 bar)
-multiventil mora biti ugrađen shodno specifikaciji proizvođača:
1. ugao ugradnje cilindričnih rezervoara mora odgovarati deklarisanom uglu koji je
označen na multiventilu (dozvoljena odstupanja ugla su ±5º)
2. kod toroidnih rezervoara treba koristiti multiventile za odgovarajući ugao
ugradnje (npr.za toroidnu bocu kod koje se multiventil postavlja sa spoljne strane
obično je ugao ugradnje 0º pa shodno tome treba koristiti multiventil za ugao
ugradnje od 0º)
-pri ugradnji rezervoara treba da bude zadovoljen uslov brzog pristupa multiventilu (kod
vozila kod kojih se rezervoar ugrađuje ispod poda vozila smatraće se da je ovaj uslov ispunjen
ako multiventil poseduje elektromagnetni ventil koji omogućava daljinsko zatvaranje
rezervoara).
-ugradnja rezervoara ispod poda dodatno zahteva:
1. ugradnju zaštite za bocu (zaštitni lim); zaštita mora biti dobro pričvršćena; mora
postojati ’’vazdušni zid’’ između nje i rezervoara; moraju postojati drenažni
otvori za vodu postavljeni na najnižim tačkama zaštite
2. pri ugradnji rezervoara ispod poda, rezervoar zajedno sa zaštitom ne sme
gabaritno da izađe iz zone zadnje prilazne ravni vozila koja je definisana zadnjim
prilaznim uglom, kao ni da bude bliži ravni puta od 200 mm
3. dodatno pričvršćenje za karoseriju, jer za razliku od rezervoara u prtljažnom
prostoru ovde se od veza zahteva i da nose rezervoar (npr. za cil.rezervoare
obavezne su 3 stezne trake ili 2 jača limena nosača)
4. pristup multiventilu i tipskoj pločici na boci radi njihove identifikacije (npr. otvor
na zaštitnom limu u vidu vratanca ili šibera)
5. potrebno je zaštititi čelične elemente multiventila (spojke-holenderi i zavrtnji) od
korozije (zaštitna kućišta, nanošenje zaštitne masti preko ovih elemenata koja
odbija vlagu i prašinu)
-učvršćenje boce u prtljažnom prostoru:
1. cilindrični rezervoari se učvršćuju pomoću odgovarajućih nosača i steznih traka
(shodno tabeli 1.); izolacija metalnih kontakata rezervoara sa drugim elementima;
nosači se učvršćuju za karoseriju zavrtanjskim vezama; minimalno rastojanje
najisturenijeg dela rezervoara sa multiventilom od zadnjeg kraja vozila (zadnji
vezni lim) je 100 mm; rezervoar se uzdužno postavlja na poseban nosač u vidu
rama sa prednjim i zadnjim ispustima u smislu graničnika za rezervoar
(graničnici treba da obuhvate rezervoar minimalno 30mm).
2. toroidni rezervoari se učvršćuju sa dva zavrtnja min prečnika 10mm i pri tome
treba koristiti široke podloške; drugi vidovi učvršćenja će se razmatrati na licu
mesta.
tabela 1.
zapremina rezervoara
(lit.)
minimalne dimenzije
podloški
(mm)
minimalne dimenzije
steznih traka
(mm)
minimalne dimenzije
zavrtnja
(mm)
do 85 30x1,5
25x2,5
20x3
30x1,5 8
85-100 30x1,5
25x2,5
30x3
20x3*
10
8*
100-150 50x2
30x3
50x6
50x3**
12
10**
* - u ovom slučaju su neophodne 3 stezne trake
** - u ovom slučaju su neophodne 4 stezne trake
-ventiliranje prostora multiventila:
1. cilindrični rezervoari: ventilaciona creva treba da budu usmerena na dole
(multiventil treba da je u najvišem položaju, da ne postoje „sifoni“); ventilacioni
otvori se ne postavljaju u koševe, treba da budu u podu; ventilaciona creva treba
da budu zašelnovana metalnim šelnama na mestima spojeva; ventilacioni otvori
treba da budu učvršćeni za pod zavrtnjima i udaljeni od izduvnog sistema min
100 mm; poklopac multiventila mora dobro da dihtuje; kod punjača koji se
postavljaju na bok vozila postavlja se BY-PASS vod sa T-račvom; potreban
poprečni presek za ventilaciju se postiže sa 2 ventilaciona otvora prečnika 25 mm
2. toroidni rezervoari: voditi računa o usklađenosti dimenzija rezervoara i prostora
za smeštaj rez.točka; ventilaciono crevo mora da izađe u spoljni prostor ispod
poda; kada se rezervoar benzina nalazi ispod rezervoara TNG-a dozvoljeno je
minimalno spuštanje rezervoara benzina od 10 mm; prostor multiventila
vazdušno mora biti u vezi samo sa spoljnom atmosferom;
Napomena: ventiliranje prostora oko rezervoara i upotreba nosača za učvršćivanje
rezervoara za slučaj da se on postavlja na ravan deo poda će biti obavezno po datumu
objavljivanja pravilnika ECE 67R 01 u službenom glasniku RS.
-potrebno je zaštititi rezervoar od tereta i direktnog uticaja sunčeve toplote
-kod postavljanja rezervoara van vozila (spoljna montaža) mora biti onemogućen
neovlašćen pristup rezervoaru i armaturi.
-kod kombi vozila rezervoar se ne sme nalaziti u gabaritu putničkog prostora
-kod vozila sa vazdušnim hlađenjem je potrebno obezbediti funkcionisanje isparivača
(npr.ugradnja mini sistema za vodeno grejanje – bez direktnog grejanja gasne instalacije
izduvnim gasovima)
-punjač treba da je udaljen od izduvnog sistema 100 mm i izbegavati njegovu montažu na
zadnji branik
-učvršćenje vodova visokog pritiska treba vršiti metalnim držačima-papučicama na najvećem
međusobnom rastojanju 500 mm
-postavljanje cevi: izolacija cevi prilikom prelaska preko oštrih ivica; izbegavanje provlačenja
cevi kroz limove prilikom trasiranja cevi; vodovi visokog pritiska se ne smeju vezivati za
pokretne delove karoserije.
-Isparivač i gasni ventil treba da su udaljeni od izduvne grane minimalno 100 mm. Navedene
elemente pričvršćivati za karoseriju vozila odgovarajućim brojem zavrtanjskih veza (zavrtanj
i navrtka) ili po potrebi preko dopunskih nosača (držača) koji takođe moraju biti vezani za
nepokretne delove karoserije zavrtanjskim vezama vezama. Izbegavati da spojevi na
pomenutim elementima budu usmereni ka motoru.
-Nikako ne postavljati benzinski ventil u blizini bilo kakvog izvora struje ili toplote i
izbegavati njegovu montažu na prednji kraj-lim vozila (što je česta greška na vozilima marke
zastava), takođe izbegavati postavljanje iznad izvora struje.
-Isparivač se treba (po uputstvu proizvođača) postavljati uspravno, a poželjno je da bude
okrenut u smeru vožnje (ovo ne važi za vozila sa multipoint ubrizgavanjem - sequential
sistem). Ako se isparivač postavlja u donji deo motornog prostora trebalo bi ga zaštititi
limom.
-Bakarne cevi visokog pritiska u motornom prostoru moraju biti učvršćene za karoseriju
vozila metalnim papučicama, na prelazu cevi preko oštrih ivica mora biti postavljena gumena
zaštita-buržir.
-Vodu koja se koristi za grejanje isparivača trebalo bi uzimati sa creva za grejanje, zbog
samog protoka vode kroz isparivač, a samim tim i njegovog efikasnijeg rada. Kada to iz
nekog razloga nije moguće, dozvoljeno je uzimati vodu i sa nekog drugog mesta, ali voditi
računa da creva sa kojih se uzima voda budu što većeg prečnika kako ne bi došlo do
stvaranja začepljenja u sistemu.
-Sva creva koja se koriste moraju na sebi imati odgovarajuće homolagacione oznake i
označenim radnim pritiscima koje mogu da izdrže. Creva se ne smeju previjati pod oštrim
uglom , da ne bi došlo do zagušenja u prenosu radnog fluida. Moraju se učvršćivati i
eventualno postavljati u odgovarajuće buržire ako prolaze blizu nekog izvora toplote, struje
ili preko oštrije ivice ili ako su u kontaktu sa motorom. Na svojim krajevima creva moraju biti
učvršćena metalnim šelnama odgovarajućeg prečnika.
- Električna instalacija u motornom prostoru mora biti celom svojom dužinom uvučena u
buržire. Spojevi kablova sa uređajima vrše se isključivo preko tzv. buksni koje na sebi moraju
imati plastičnu zaštitu. Spojevi dva kabla moraju se lemiti i dobro izolovati, preporuka je da
se preko tih spojeva navlače termo buržiri. Elektroinstalacija za plin mora imati ugrađen
poseban topivi osigurač.
-Isparivač i električni prekidač moraju da budu “upareni“, shodno fabričkom upustvu (čest je
slučaj da na isparivač sa elektromagnetnim ventilom montira prekidač za isparivač bez
magnetnog ventila)
-Plin se u motor mora uvoditi preko mešača sa odgovarajućim difuzorom; plin se može uvesti
u karburator i preko odgovarajućih uvodnika ali takva rešenja trebalo bi izbegavati. Prečnik
difuzora ne sme narušavati rad motora na benzin. Ako se creva plina u uvode u kućište filtera
za vazduh, pri tome filter za vazduh ne sme se mehanički oštećivati (ne sme se seći).
-Kod sistema multipoint ubrizgavanja gasa tzv. sequential sistema trebalo bi instalaciju
postavljati prema šemi proizvođača. To se naročito odnosi na položaj i uglove postavljanja
uvodnika za plin u usisnoj grani. Na sve spojeve creva sa uvodnicama, davačima pritiska,
injektorom i ostalim elementima obavezno stavljati metalne šelne. Injektor i filter gasne
faze se moraju preko odgovarajućih nosača čvrsto vezati za motor ili karoseriju vozila.
Računar se mora učvrstiti preko odgovarajućih držača ili direktno vezati za karoseriju
vozila.
Od 01.01.2008. godine cilindrični rezervoari moraju biti učvršćeni isključivo pomoću
namenskih nosača (teleskopi, kolevka...)
Od 01.01.2008. godine obavezna izjava ugrađivača (šta treba da se nađe na izjavi je naveeno
na strani 2.
Od 01.01.2009. multiventil (Uređaji navedeni u spisku po stavkama 2 do 5) prema odredbama
ECE 67 odnosno od 01.01.2009. god obavezno u skladu sa revizijom R01.
Stručna služba AMSS-CMV

_________________
"baviJo sam se ja tom mafiJom,sve ima samo diKtunzi ´fale"


Poslednji put menjao bozza dana 26 Nov 2009 23:00, izmenjena 2 puta

Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 22:36 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Dec 2008 21:22
Postovi: 2118
Lokacija: Земун
Ime: Паја
Opel: Vectra B 2.0 DTI Krompirwagen 2002.
Garaza:
Trebalo bi da sad sa novim zakonom i to dovedu ured. A ovo inace nije AMS, nego CV AMS (centar za motorna vozila), kuca pri AMSu koja je zaduzena za te ateste i ostale zavrzlame.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 23:08 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Znaci ,sve lepo postoji samo sto ga tumaci ko kako hoce!To je ta turobna stvarnost u Srbiji!Ko se snadje, snadje!

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 26 Nov 2009 23:09 
OffLine
OTS mechanic team
OTS mechanic team
Korisnikov avatar

Pridružio se: 13 Feb 2009 21:52
Postovi: 3980
Lokacija: Beograd-Zvezdara
Ime: Goran
Opel: Vectra 2.2 16v GTS Insignia sport tourer 20cdti
Garaza: pogledaj
Ovo sto mi diskutujemo o atestu vazi samo za ovo nasu malu zemlju, a to sto ih ti nasi inzinjeri sa masinskog fakulteta daju i potpisuju za zemlje zapadne evrope nece proci.

Drugar vozi BMW 535 na plin sa atestom putuje u toku meseca bar dva do tri puta u Austriju tacnije do Beca, isao je prosle godine ni sam nezna koliko puta da bi pre tri meseca bila neka rutinska kontrola na ulasku u Bec, testirali se gasovi gurali sonde u izduv tako da je naleteo i on sa svojim kolima.
Papiri svi u redu od vozila kaze da je poslovno i koja firma i krene da da sedne u vozilo prilazi ponovo policajac i pita ga da li ima sertifikat za plin jer je valjda video da ima cep za sipanje plina, ovaj mu pokazao papire policajac kaze da nista nerazume kaze prevscu vam ja u redu ovaj prevede.
Zao nam je zbog vaseg vermena ali moracemo da pozovemo strucnu sluzbu ipak smo mi samo policajci i nismo strucni u tu materiju, posle 20setak minuta kombi sa svom mogucom opremom
za ispitivanje gasova i plinskog uredjaja sa prevodiocem ili tumacem na auto putu, mom drugaru skace pritisak pocinje da podize ton i tu se diskusija zavrsava ovi iz kombija uzimaju prah i ceo motor poprskaju sa tim prahom kaze da je debljina praha bilia sigurno dva cm.

Dolazi slep odvozi vozilo na neko sigurno mesto kao neko skladiste dobija papire da je vozilo skladisteno i da ceka poziv ovih iz kombija, a oni su nesto pri adac-u i ovlasceni su od drzave za kontrolu takvih uredjaja.
Dok se cekalo drugar pozove te servisere na karaburmi objasni situaciju trazi objasnjenje, oni pitaju jesi li imao nekih problema u voznji i itd, zatim zove nekog sa masinskog i upucuje ga na te ljude inzinjere iz kombija, i dogovaraju se konacno.
Vozilo izvezeno na slep o svom trosku do granice, ovaj oprao motor u nekom servisu i vratio se u zemlju i naravno prodao auto sa tim plinom.
Obrazlozenje adac i slicni nepriznaju nadogradnju takvih uredjaja jer mora da ima tuv oznaku valjda se tako pise u svako slucaju imao je problema, a zbog posla mora ponovo gore da ide i zato je i prodao vozilo i kupio drugo.
Mozda je bio hir, mozda iz koje zemlje dolazi a mozda i taj tuv sertifikat, e sad kako ce biti kada se otvore granice a ljudi krenu na put to je za razmisljanje.


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Atest (laka prolaznost?)
PostPoslato: 27 Nov 2009 15:48 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 15 Dec 2008 21:22
Postovi: 2118
Lokacija: Земун
Ime: Паја
Opel: Vectra B 2.0 DTI Krompirwagen 2002.
Garaza:
Matori to je samo klasicno izivljavanje. Mi smo potpisnici ECE sporazuma. Sve sto je odobreno od strane fakulteta, tj drzave, moralo je proci to ispitivanje (po vama atestiranje). Jedino ako mu kvalitet izduvnih gasova nije valjao,. Ali za to bi mozda platio kaznu, a ne ovako. Al ko ce ga znati...


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 13 Posta ] 

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 3 gostiju


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs