Opel Team Serbia

Opel Team Serbia

Mesto za prave ljubitelje Opela
Danas je 14 Maj 2024 05:03

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]




Započni novu temu Odgovori na temu  [ 51 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća
Autoru Poruka
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 18 Avg 2007 22:50 
U tome sto, ako nije sekvent, radi na principi vakuma koji protocni filter poremeti pa se ako desava da motor ne moze da povuce dovoljno plina. Eto zasto. To na venturiju nikad nije dobra varijanta. Pristojan rad takve skalamerije je vise iznimka nego pravilo.


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 18 Avg 2007 23:56 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 11:27
Postovi: 576
Lokacija: Beograd
Ime: Vukasin
Opel: Kadett GSi 2.0 16V
@prolupator

A ja ne mogu da verujem da nisi primetio da decko vozi auto sa KARBURATOROM :lol:

Drugo, K&N i plin mogu sasvim lepo da se slazu ako se uzme K&N filter istog kapaciteta kao i fabricki filter.

_________________
My crew is all fired up
Y'all better just wise up


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 00:05 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Ne razumem...kako ga poremeti ?

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 00:21 
@Shadow: Jest, u pravu si..... sve ok :)

@boolero:
venturi radi na principu vakuma koji pravi motor. Taj vakum usisava plin a protocni filter remeti taj vakum i dolazi do pogresne smese plina i vazduha u usisnoj grani. To se desava kod motora s direktnim ubrizgavanjem. Dovoljno?

A koji je smisao stavljanja protocnog filtera ako on nije protocan, tj. istog je kapaciteta kao i fabricki filter?
Uostalom, svi ti K&N i sl. su samo sminka koja dodaje malo zvuka i to je sve. Kapacitet filtera nije ogranicenje za N/A motore. Cak i dieseli koji gutaju vazduh u odnosu na bilo koji benz. motor rade jako lepo sa "obicnim" filterima.


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 09:14 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Tay deo sam te razumeo...al zashto KN poremeti a sa obicnim filterom je sve uredu ?
Tj kako i zashto KN remeti vakum.

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 11:47 
Sta ti tacno nije jasno od navedenog? Mislim da je sve receno...


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 11:58 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Kako KN remeti vakum?

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 12:02 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 11:27
Postovi: 576
Lokacija: Beograd
Ime: Vukasin
Opel: Kadett GSi 2.0 16V
prolupator je napisao:
@boolero:
venturi radi na principu vakuma koji pravi motor. Taj vakum usisava plin a protocni filter remeti taj vakum i dolazi do pogresne smese plina i vazduha u usisnoj grani. To se desava kod motora s direktnim ubrizgavanjem. Dovoljno?


Ovakve stvari mi bodu oci pa moram da reagujem...venturi radi na principu venturi efekta, zato se i zove venturi :roll:

Posto vidim da moj prethodni post o venturi efektu nije bio zanimljiv za citanje, mozda slika pomogne...
Slika

Dakle, kao sto se vidi sa slike, u tacki 1 imamo neku brzinu kretanja fluida, pritisak i poprecni presek. U tacki 2 imamo smanjenje poprecnog preseka, povecanje brzine fluida i kao rezultat toga pad pritiska, poznatiji kao vakum. To se zove venturi efekat. A zasto se uredjaj zove venturi? Zato sto mixer (ili plocica ili mesac ili kako ga ko zove) je konstruisan tako da pravi suzenje poprecnog preseka na usisu u cilju stvaranja vakuma koji ce da "vuce" plin.

Tako da koliki god protok filtera da bude, mixer ce da pravi vakum koji ce vuce plin. Problem nastaje u tome sto isparivac pusta plin u zavisnosti od broja obrtaja, i iskljucivo u odnosu na to, i ne prati kolika masa vazduha je stvarno usla u usis. Zbog toga se smesa poremeti, ako smesa mnogo odstupa od stohiometrijskog odnosa, onda moze da dodje do samodetonacije. Zato ECU kod benzinskog ubrizgavanja izracunava masu vazduha preko protokomera i na osnovu toga racuna koliko goriva dizne treba da puste. Zato je sekvencijalni plin bolji, jer se rukovodi proracunom benzinskog sistema + i ako pogresi, nema smese u usisu, nego samo vazduh.

prolupator je napisao:
A koji je smisao stavljanja protocnog filtera ako on nije protocan, tj. istog je kapaciteta kao i fabricki filter?
Uostalom, svi ti K&N i sl. su samo sminka koja dodaje malo zvuka i to je sve. Kapacitet filtera nije ogranicenje za N/A motore. Cak i dieseli koji gutaju vazduh u odnosu na bilo koji benz. motor rade jako lepo sa "obicnim" filterima.


Pa sam si naveo razlog, sminka + zvuk :)
A N/A dizeli ili turbo dizeli gutaju vazduh?

_________________
My crew is all fired up
Y'all better just wise up


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 14:50 
Nije bas sve tako jednostavno, pogotvo, rad isparivaca ne zavisi samo od broja obrtaja, ali 'ajde, sve je tu...


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 18:28 
OffLine
5th Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 11:27
Postovi: 576
Lokacija: Beograd
Ime: Vukasin
Opel: Kadett GSi 2.0 16V
prolupator je napisao:
Nije bas sve tako jednostavno, pogotvo, rad isparivaca ne zavisi samo od broja obrtaja, ali 'ajde, sve je tu...


Nemoj da si lenj, objasni mi :)

_________________
My crew is all fired up
Y'all better just wise up


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 20:34 
Znam ja da ti sve znas i da nisi lenj da pojasnis, ovde je tema K&N vs plin, da ne off-ujem, ionako hoce da me izbace kao nepodobnog :roll: :roll: :roll:
Rekao bih ovde ono sto i ti samo drugim recima, sustina je ista, pa da se ne ponavljam...
br. obrtaja = jaci vacuum = veci venturi = vise plina... uz zadat protok vazduha kroz filter da se postigne stehiometrijski odnos, ili da se ima LCS sto uz karburator ne ide.

P.S. Samo me cudi da mod-ovi ne citaju po forumu .... cccc ....


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 20:40 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
I idalje nema odgovora kako tu KN bilo shta poremeti.
Dal zato shto ima veci/manji protok, veci manji/precnik, veci/manji..

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 21:53 
Dakle, za one sa jeftinijim ulaznicama cemo i nacrtati:

Svaki N/A motor moze progurati odredjenu kolicinu goriva+vazduha i tu postoji max granica.
Kon venturi uredjaja, plin dolazi od vakuma koji pravi sam motor, vazduh takodje. Kolicina plina zavisi od snage vacuuma koji pravi motor (a plin dolazi do motor ana osnovu venturi efekta) i kolicine vaduha koju takodje usisa motor.

A sad crtanje:

Kolicina plina = Ukupna kolicina (plin + vazduh) - vazduh.

Imaj na umu da isti vacuum vuce i plin i vazduh.

Sad u gornjoj jednacini povecaj vazduh jer protocni filter smanjuje otpor usisavanja vazduha pa ga samim tim ima vise i do kakvog zakljucka dodjes?
hint: stehiometrijski odnos...

Poz,
od nepodobnog :lol: :lol: :lol:


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 22:11 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
E pa to mi reci :lol:

Filter nije onaj koji ogranicava kolko ce vazduha uci, da jeste sa filterom bi moga da dobijesh vishe snage, i auto nebi radio na leru nikako...jer filter je uvek istog protoka.

Ako bi bilo obrnuto...auto nebi radio bez filtera normalno(a radi) jer bi ulazilo previshe vazduha a premalo goriva.

Tj taj filter(kn,obican...sve jedno) je smeshno malo bitan da bi bio vredan pomena...

btw nemash potrebe za ovim nepodoban...meni sve jedno,siti si mi ko oni "podobni" 8)

josh jedan btw...vazduha nikad nije previshe :lol:

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 23:15 
Da docrtam:

boolero je napisao:
vazduha nikad nije previshe :lol:


E, pa jeste... ukoliko u usisnoj grani ima previse/premalo vazduha/plina dolazi do detonacija u pomenutoj usisnoj grani i tu protocni filter s'ebava jednacinu (seti se, stehiometrija)...

Zakljucak: K&N ( i sl. ) + plin = ne, ne i ne! :bootyshake:

A kao podpitanje: zasto to nije bitno za karburatorski sistem? :lol: :lol: :lol:


P.S. nepdobni - vidi napomenu ispod nick-a :lol: :lol: :lol:
Ne smem da kazem zasto je tu :)


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 19 Avg 2007 23:32 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
Znash ti na shta sam mislio pod time da ga nikad nije previshe...pppssssttttt :D

Fala bogu da previshe vazduha,a isto recimo plina nece da valja...

I josh jedan zakljucak...KN+Plin=Obican filter+Plin...meni oboje ne,ne...al shta ko voli 8)
Fora je samo da se nashteluje lepo..al to radish imao kn il nemao.

Pododgovor...zato shto rade isto? :P

A znam za ovo nepodobni, zahto i kako je tu...al opet nema veze 8)

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 23 Avg 2007 20:02 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Jul 2007 08:39
Postovi: 34
Lokacija: Beograd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta A 1.6
Posle svog vaseg cavrljanja ja se smorio i odlucio da stavim najlon carapu u jedno 4-5 slojeva i to je to!

_________________
No reason to live! But I like it that way!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 23 Avg 2007 20:12 
Samo, molim te, da je skinuta sa depiliranih zenskih nogu da ne dodje do nezeljenih efekata, stucanja i sl. :lol: :lol: :lol: Kad zastane dlaka moze biti mnogo gadno :lol:

Poz,
od nepodobnog 8)


Vrh
  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 23 Avg 2007 20:14 
OffLine
OTS Osnivač
OTS Osnivač
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Dec 2006 16:41
Postovi: 3019
Lokacija: Београд
Ime: Бошко
Opel: Мазда 323 БГ 16v, Корса А СОХЦ Турбо
Garaza: pogledaj
@Punisher: imam ja jedno kucishte za filter (sa sve filterom) koji bi trebalo da pashe kod tebe...
Ako ocesh jedan dan da probamo dal pashe...

_________________
Paja Azdaja je napisao:
Radio sam razne stvari. :wink:


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 26 Avg 2007 17:40 
OffLine
1st Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 16 Jul 2007 08:39
Postovi: 34
Lokacija: Beograd
Ime: Aleksandar
Opel: Manta A 1.6
aj vazi! ovijeh dana!

_________________
No reason to live! But I like it that way!


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 28 Sep 2007 20:15 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
vozio si mene,i ne secam se da je bilo bilo kakvih problema....a auto je vukao ko lud....

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Plin VS K&N
PostPoslato: 29 Sep 2007 19:33 
OffLine
3rd Gear
Korisnikov avatar

Pridružio se: 14 Jul 2007 19:59
Postovi: 198
Lokacija: Novi Beograd
Ime: slobodan
Opel: wv buba1200
tu me nisi vozio... :)

_________________
kome smeta PP,nek ga qlira,kome ne,dobro je..


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Manta A 1.6 - Plin VS K&N
PostPoslato: 26 Okt 2012 06:30 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 08 Okt 2012 19:21
Postovi: 217
Lokacija: skopje
Ime: danijel
Opel: cali c20xe ,(cali v6), (corsa c c20let)
Garaza: pogledaj
J**em mu venturi sistem odstranio sam na rasplinjacu na flasu ono grlo sta radi restrikciju na vazduh i postavio power cap ja reko vise zraka vise snage ono auto ne radi na plin uopste i ne pali i tada skontam da ja se ubio od zamaranja sta mi gusi na benzin ona rupa na flansu rasplinjacu kako god da se kaze kao kaj gledam flasu piva u grlo e takav je protok zraka katastrofa ko izmisli taj venturi i ko je to pustio u prodaji piiiiiiiiip


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Manta A 1.6 - Plin VS K&N
PostPoslato: 26 Okt 2012 11:10 
OffLine
Iskusni Opeldžija
Korisnikov avatar

Pridružio se: 10 Avg 2009 18:57
Postovi: 3609
Lokacija: Bgd-Karaburma
Ime: Branko
Opel: ...,... (OO=II=OO)
Venturi rules :headbang:



Restrikcija vazduha suck :D

_________________
"ko drugom jamu kopa,...taj i trecom slajfuje"


Vrh
 Profil  
 
 Tema posta: Re: Manta A 1.6 - Plin VS K&N
PostPoslato: 27 Okt 2012 00:59 
OffLine
3rd Gear

Pridružio se: 08 Okt 2012 19:21
Postovi: 217
Lokacija: skopje
Ime: danijel
Opel: cali c20xe ,(cali v6), (corsa c c20let)
Garaza: pogledaj
Venturi trosi moalo vise od secventa to tacno a zasto ????
Razlog razlika je u tome sto sa venturi i parno radi na plin :aplauz: :aplauz: :aplauz: ostale lito 2va su uvek u kabini ghahgaghagh :ludilo1: :ludilo1: :ludilo1:


Vrh
 Profil  
 
Prikaži postove u poslednjih:  Poređaj po  
Započni novu temu Odgovori na temu  [ 51 Posta ]  Idi na stranicu Prethodni  1, 2, 3  Sledeća

Sva vremena su u UTC + 1 sat [ DST ]


Ko je OnLine

Korisnici koji su trenutno na forumu: Nema registrovanih korisnika i 1 gost


Ne možete postavljati nove teme u ovom forumu
Ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Ne možete monjati vaše postove u ovom forumu
Ne možete brisati vaše postove u ovom forumu

Pronađi:
Idi na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Prevod - www.CyberCom.rs